DLC a mikrotransakce jedou: dělají více než půlku příjmů Activision Blizzard
3.11.2020, Milan Šurkala, aktualita
Herní studio Activision Blizzard může slavit. Systém mikrotransakcí a nákupu DLC se opravdu osvědčil, neboť pro společnost přináší více než polovinu příjmů. Ty proti minulému roku stouply o desítky procent.
I když mnohým připadají mikrotransakce a nákupy DLC hodně protivné, nejsou až tak nenáviděné, že by je lidé odmítli používat. Např. v případě Activision Blizzard už tvoří nadpoloviční většinu příjmů společnosti. Vyplynulo to z posledních zpráv o hospodaření společnosti. Za třetí čtvrtletí vzrostly příjmy firmy z 1,28 mld. USD na 1,95 mld. USD, přičemž mikrotransakce a DLC loni tvořily 709 mil. a letos už 1,2 mld. USD. Jejich podíl na příjmech tak vzrostl z loňských 55 % na nynějších 61 %. Celkový počet DLC, mikrotransakcí i včetně předplatných vzrostl z 1,02 na 1,55 mld. USD. Působivé jsou také zisky společnosti, kdy provozní zisk stoupl z 247 na 778 mil. USD a čistý zisk z 204 na 604 mil. USD, což znamená provozní marži opravdu vynikajících 40 %.
Sám Activision má nyní 111 milionů aktivních hráčů za měsíc a v případě Call of Duty Modern Warfare a Warzone se jejich počet ztrojnásobil. Ostatně před rokem měl Activistion jen 36 milionů hráčů, což bylo srovnatelné s 33 miliony Blizzardu. Jenže Blizzard je v tomto ohledu nyní mnohem menší s 30 miliony hráčů za měsíc, což je navíc snížení. Naopak se dařilo studiu King, které Activision Blizzard odkoupil. Tam počet hráčů mírně vzrostl z 247 na 249 mil. hráčů (růst byl meziročně proti Q3/19, nicméně šlo o pokles proti Q1/20 i Q2/20) a opět rostla i legendární Candy Crush Saga. Větší počet nákupů pak zaznamenaly hry Farm Heroes a Bubble Witch.
Zdroj: activision.com