reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.7.2020, Jan Vítek, aktualita
Z nejnovějších zpráv to vypadá tak, že NVIDIA nám asi poskytne mezigenerační padesátiprocentní nášup výkonu a nyní je otázka, čeho bude schopná generace Navi 2X a její hi-end. Dokáže NVIDII alespoň dohnat?
darksicek (150) | 8.8.202014:14
Tezko muzeme ocekavat, ze ceny AMD budou pri stejnem vykonu lepsi. Spise cekam ze karty vykonem zaostanout tak o 10% za NV, cemuz bude odpovidat i cena. Budou levnejsim ale take mene vykonne. Strejne jako tomu je nyni. Pral bych si opak, takze doufam ze se pletu. Ale nic zatim nenapovida tomu, ze by to melo byt jinak. Tento stav nahrava jak NV, tak AMD.
Odpovědět0  0
icotech852 (200) | 31.7.202016:24
nVidia už v podstate potvrdila prvenstvo a to len tým,že DLSS 2.0 zvýšil výkon karty až do 75%.
Sám som to odskúšal: RTX 2070 v BF5 2K so zapnutým raytracingom ide 140fps...predtým bez DLSS 40fps.A kvalita obrazu je na veľmi dobrej úrovni.
Ak aj AMD niečo sľubuje o 4K,pokiaľ 3080 zapne DLSS tak bude ťahať 4K ako nic,pripadne aj 8K.
Odpovědět2  12
snajprik (1558) | 31.7.202016:48
To by chcelo print screen a porovnať. Pred cca 10­-15 rokmi aj AMD prislo s takym super čuper vylepšenim čo ked si zapol zdvojnasobilo to FPS, ale ked rozobrali obraz do detailu bolo to na ukor kvality obrazu. Ono nieje problem aj na integrovanej GPU u BF5 na 4K monitore dosiahnuť 140fps ale ako ten obraz bude vizeraj je otazne, možno aj lepšie :­)
Ten DLSS2.0 nieje žiadna novinka ako hovorim taky odrb na ovce už raz bol použity, len teraz to nazvali tak pekne honosne že vraj DLSS2.0 :D Ale kto vie možno za tie roky ludstvo dostatočne osprostelo a tento raz sa im to prepečie zvišenie fps na ukor kvality obrazu :D
Odpovědět10  4
icotech852 (200) | 31.7.202017:29
screen si môžeš porovnať na webe je už toho dosť stačí googlit DLSS on off
https:­/­/youtu.be­/vNvH0aXPkZY
Ja som odskúšal RT s DLSS v BF5,Control,Deliver us the moon,Wolfenstein Young blood a za mňa úplná spokojnosť.
Skoro ako by si porovnával bmp a jpeg.Okom rozdiel skoro nerozoznas.
Odpovědět2  2
mareknr (256) | 1.8.202017:23
Videl si vobec to DLSS 2.0? Ked hovoríš, že to nie je ziadna novinka, mozes nam napísať priklad inej feature, ktora riesila rekonstrukciu obrazu v hrach cez machine learning? Pozri si aspon rozbor Death Stranding od Digital Foundry. Porovnavaju tam nativny obraz s TAA, DLSS 2.0 aj AMD Sharpening. Zaujimave výsledky na podľa teba odrb na ovce. :­-)
Odpovědět1  3
GogoX (515) | 2.8.20206:47
jak můžete na toho pablba vůbec reagovat? Nechci nikoho urazit, ale s takovým imbecilem se může na úrovni bavit jen jemu podobná kategorie ...
Odpovědět2  4
icotech852 (200) | 2.8.20208:01
to Mareknr : sameho ma ta verzia DLSS 2.0 prekvapila kvalitou obrazu.Kazdopadne,keby to bolo tak jednoduche naprogramovat,uz davno by to naprogramovali,pripadne by sa to vztahovalo aj na karty GTX.

Pamatame si na hw kartu,ktora prepocitavala fyziku a behom par mesiacov uz to nahradil Havok engine a karta isla do kytek.Podobne to bude aj s RT,ved procesory su cim dalej,tym pokrocilejsie ­(32jadra,64jadra­).Podobne aj vyvojari s WoT vsunuli do ich enginu lepsie tienovanie tak,aby to prepocitaval procesor,ale nebol ubytok fps.

Pokial je RT ­"tak jednoduchy­" pre implementaciu,tak AMD zareaguje na RT aj na DLSS 2.0.Otazkou je kedy...a dlzka tohto casu ukaze,ake ­"jednoduche­" to bolo :D ;)
Odpovědět1  1
Irving (246) | 2.8.20208:33
DLSS má jednu zásadní nevýhodu, a to že musí být AI natrénována pro každou hru zvlášť ­(aspoň zatím­). Což znamená, že nikdy nebude nějak zásadně rozšířená, podobně jako jiné proprietární technologie v minulosti ­(Hairworks, Physix, TressFX­). Je možné, že se nVidii nakonec podaří systém vytrénovat tak, že bude fungovat na libovolné hře bez nutnosti speciálního tréninku, ale moc pravděpodobně to nevidím, i AI využívané jinde mají dost problém, pokud jim změníte zdroj dat. Dále bude trvat dost dlouho, než se rozšíří GPU, které ho budou podporovat, takže i ochota vývojářů ho implementovat bude menší a pravděpodobně bude implementace na nVidii. A nakonec, je to v podstatě taková berlička, která má umožnit hratelné FPS při zapnutém RT i na kartách nižší třídy. Takže až bude výkon v RT dostatečný, tak v podstatě ztratí smysl, minimálně na kartách střední a vyšší třídy a pro nVidii asi nebude zajímavé udržovat ho při životě jenom kvůli lowendu a starým kartám.
Odpovědět2  0
mareknr (256) | 2.8.20209:09
Čo znamená dostatočný vykon v RT? Lebo napriklad na to, aby sa AAA hry kompletne renderovali v RT, nebude vykon ani za 20 rokov podla mna. Predpoklady su 15 rokov na prve pouzitie path tracingu. Takze to potrvá dlhu dobu. A to ani nehovorim o tom, ze rozlisenie sa tiez bude zvysovat. Už prechod na 8K bude bolestivejsi a dlhší ako bol na 4K. Kedy budú mať aspon mainstream grafické karty len v rasterizacii dostatočný vykon na 8K a 60 FPS? Technologia ako je DLSS bude relevantna stále. Konzolam by to tiez pomohlo na ich 4K 120 a 4K 60 FPS. Keď neratam jednoduchsie hry ako Ori.
Odpovědět1  3
icotech852 (200) | 2.8.202010:13
to Irving: ­"DLSS má jednu zásadní nevýhodu, a to že musí být AI natrénována pro každou hru zvlášť ­­(aspoň zatím­­).­"

Nvidia originally needed a bespoke training model for every game. DLSS 2.0, however, uses the same neural network for every game. This means Nvidia can add DLSS support to more games at a more rapid pace.

Myslim,ze to sa vyriesilo vo verzii DLSS 2.0

DLSS 2.0 sa bude aj jednoduchšie zapracovávať do hier a bude už aj priamo v enginoch. Nová verzia Unreal enginu už možnosť dostane. Uvidíme, či ho bude postupne dostávať aj viac hier. Je až škoda, že to nie je niečo automatické, ale Nvidia tam musí mať rendering naviazaný na svoju funkciu a autori musia spraviť len drobnú úpravu v hre.
Odpovědět0  2
Irving (246) | 2.8.202013:13
NVidia říká, že DLSS 2.0 vyřešilo nutnost natrénování na každou hru zvlášť, ale v praxi se to zatím neukazuje. Uvidíme, dokážu si představit, že to bude automaticky fungovat u her na stejném enginu, ale myslím, že úplně u každé nové hry to bez natrénování nepůjde. A pak je samozřejmě otázkou, jak složitá bude implementace.
Odpovědět0  0
mareknr (256) | 2.8.202014:52
Pytal som sa na to Igora Staneka ked vysielal nazivo na FB stranke NVIDIA Ceska Republika. Podľa toho co hovoril, je trenovany model u DLSS 2.0 všeobecný, nemusi sa trénovať pre kazdu hru zvlast, ale jeho implementacia do hier sa musi riesit per hra. Aktualna implementacia tejto technologie do hier je ale uz o dost jednoduchsia a trva kratsiu dobu. A ze to bol aj jeden z cielov, aby podpora DLSS neprichadzala do hier az v case ked uz ju maju hraci dohranu.

Odpovědět0  0
mareknr (256) | 2.8.20209:22
Na akceleraciu DLSS 2.0 potrebuješ Tensor cores. Hadam ich budú mat aj nizsie rady grafik v dalsej generacii.
Odpovědět0  2
kutil05 (785) | 31.7.202017:41
Jak už je tu napsáno, kvalita obrazu lze srovnávat jen u statických snímků. Někomu DLSS vyhovuje a někomu zase ne. U NVidie to byla nutnost, protože těch pár titulů podporujících RT bylo jinak nehratelných.
Odpovědět9  0
icotech852 (200) | 31.7.202017:59
DLSS 1.0 bola nutnost pre RT,DLSS 2.0 je uz nadstandard od nVidie
DLSS=blur,DLSS 2.0=sharpen https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=eS1vQ8JtbdM
-kazdopadne nVidia zvysenie fps ponuka cez DLSS 2.0,AMD nie

pri nVidii sa moze zakaznik rozhodnut,pri AMD nema na vyber
Odpovědět3  6
tombominos (1237) | 1.8.202019:21
DLSS 1.0 byl fail. DLSS 2.0 je to co mela byt jednicka. Jinak pro Turing je pro smysluplnejsi vyuziti RT DLSS 2.0 stale nutost, popripade nejaky jiny upscaling. Problem 2.0 je zatim maly pocet podpotujicich her, takze davat to 1:1 na uroven nativniho rozliseni je nesmysl.

Odpovědět6  2
GogoX (515) | 2.8.20206:49
stejně jako ty bys měl být jednička, zatím jsi jen fail a lepší to už nebude ...
Odpovědět2  6
tombominos (1237) | 2.8.20208:49
ja ti nemuzu za to gogole, ze jsi se utrhl z retezu. Jsou i jine moznosti jak si vybit svoji frustraci. Treba si zajdi do lesa.
Odpovědět6  0
Bison (808) | 31.7.202016:15
podstatné bude u AMD pomer cena výkon, to rozhodne ako dopadne nová architektúra na trhu a samozrejme RT, ak nebude použiteľné v hrách, táto karta bude Loser medzi GK.
Odpovědět5  2
snajprik (1558) | 31.7.202016:33
RT :­) mysliš ten tupi plamienok zle vykresleny čo berie 60% vykonu GPU a ktory cez DX12 je ovela lepšie a krajšie vykresleny a berie len 10% vykonu? Fakt taku kravinu ako Nvidia vymyslela samostatne RT jadra som fakt nazažil za 25 rokov čo sa PC venujem, chvala bohu že s milionov hier tu sprostosť maju len 2­-3 čo platila Nvidia a aj tak 99% hračov to ani nezapne bo je to o ničom. Ale ako propaganda to funguje super RT RT RT :D PS: mam Nvidia kartu a ovela viac by ma potešilo mať viac SP jadier ako ta RT nepoužitelna ptakovina :D
Odpovědět11  7
Andir (747) | 31.7.202019:25
je vidět že si ani nekoukl jak RT vypadá, navíc to potvrzuje fakt že píšeš nesmysl o tom kolik to bere to bylo taky na začátku ted už to zdaleka tolik není nemluvě o DLSS 2, 2­-3 hry? moc to asi nesleduješ asi si zvyklej více kecat než sledovat dění :D a nové hry se jen hrnou :D navíc nová generace bude mít RT výkon daleko silnější. říct že je to nepoužitelná ptákovina je asi jako říct vyhlazování hran nebo 3D atd, je to prostě krok kupředu, pokud radši stojíš na místě tvá věc, ale v IT je to dost chyba ;)
Odpovědět6  3
mareknr (256) | 1.8.202017:11
Vieš vôbec co je RT? A vieš o tom, že Rt cores zrychlili akceleraciu RT o niekolkonasobok oproti predchadzajucim rieseniam? Celý herny priemysel sa berie tymto smerom a pokial vieš odpoveď aspoň na prvu otazku, musí ti byť jasné preco to tak je. Urcite nejde o ziadny plamienok. Ale ak ťa to nijak nezaujima, tak kľudne buď dakej ako ignorant.
Odpovědět1  5
kutil05 (785) | 31.7.202016:57
AMD se nechala jasně slyšet, že s RT přijde, až bude použitelné ve všech segmentech. Reálně bych to nečekal v low­-endu ani nižší střední třídě, ale od vyšší střední třídy. Je otázka, jak to bude implementováno, nedivil bych se, kdyby to místo speciálních jednotek nějak počítaly modifikované shadery. Ostatně AMD na vývoj nebyla sama, díky konzolím na tom dělala společně se Sony a MS.
Odpovědět6  0
mittar (153) | 31.7.202015:44
Myslim, ze nVidia udrzi vykonove prvenstvi, ale velka NAVI na urovni 3080 bude obecne obrovske zklamani, mas pravdu, ze AMD mluvilo o tom 4k, ale taky mluvilo o hernim highendu a ze mini konkurovat ve vsech vrstvach a to urcite neni jen 3080, takze pokud AMD nevyda klidne pomalejsi ale konkurenceschopnou kartu pro 3090 tak pro me to bude rozhodne nenaplneni ocekavani.
Odpovědět3  9
snajprik (1558) | 31.7.202016:22
Odpoveď na tvoju otazku je jednoducha, cena.
3080Ti­(3090­) tu sa bavime o cene 1800 dolarov čo s maržou obchodnikov robi 2000€ si ochotny za kartu zaplatiť 2000€? ktora bude vykonejšia o 50% ako 2080Ti za 1000€? To je cele.
Otazka nieje kto ma najvačši vykon, ale kto mi za moje peniaze ponukne najviac vykonu :)
Odpovědět7  4
mareknr (256) | 1.8.202017:25
Odkiaľ sa zobrala cena 1800$?
Odpovědět1  2
madpavel (357) | 1.8.202019:56
Něco si šnupnul a pak tady píše do diskuze, jinak si ty jeho příspěvky nedovedu vysvětlit...
Odpovědět4  2
GogoX (515) | 2.8.20206:55
ten kretén tak píše roky ... autorům článků jeho bláboly evidentně imponují a ani se nedívím, třeba tady Vítek se už svými bláboly řadí do ­"dd­" stáje ... hnus, bída ... hlavně že srovnáváme 5700xt s rtx 2080 ... přitom se té AMD pomalu vyrovná karta o dvě třídy nižší ... ale bla bla bla se počítá ... prihloupější diváky si vždycky najde ...
Odpovědět1  8
wendak (449) | 2.8.202012:58
čtu tady a jediný kdo tady nadává a uráží je staroch Gogo, píše tady: ­"že nechápe, jak někdo může natoho imbecila reagovat­" a pak tu vesele reaguje a odepisuje.
Gogo, není to už na zvýšení dávky prášků?

A pokud se ti tady nelíbí, tak sem k sakru nechoď. Jseš jak malej, asi senilníš.
Odpovědět6  1
kutil05 (785) | 31.7.202017:05
Proč by měla být karta od AMD obrovské zklamání? Uvědomte si, že současná AMD je jiná firma než před pěti lety. Tehdy grafický tým téměř neexistoval a firmu táhl procesorový tým. Dnes vyvíjí dvě odlišné architektury ­- pro výpočetní a grafické aplikace a dvě generace CPU současně. Mimochodem za druhý kvartál mají tržby 1,93 miliard a za celý rok očekávají 9 miliard dolarů. V serverech se z nuly dostali na 10% a marže překročila 40% ­- akcie raketově rostou ­- více než 70 dolarů za akcii, zatímco akcie Intelu klesají ­- aktuálně o cca 20%. Chtělo by to přemýšlet místo domýšlení něčeho a víc si zjišťovat fakta.
Odpovědět11  2
icotech852 (200) | 31.7.202021:53
"Proč by měla být karta od AMD obrovské zklamání?­"

Obrovske nie,ale sklamanie urcite.Zober si len co by robila nVidia na 7nm...trhala by asfalt

AMD ­(hovorime o GPU­) je na 7nm a ani nema kartu porovnatelnu s 2080Ti.Nvidia je momentalne na 12nm a cenovo?
AMD 5700 v rovnakej cene ako 2070,pritom nVidia toho dava po stranke sw aj hw omnoho viac.

AMD je vzhladom k tomu,ze ma 7nm sklamanim,ale konkurencia je zdrava.
Odpovědět2  5
unreall (481) | 1.8.202012:29
O akej rovnakej cene hovoríte? Ja som RX 5700 kupoval za 370e a ani dnes nikde nevidím RTX 2070 blizko 400 eurám. Po hardwarovej stránke, neviem, čo omnoho viac, si predstavujete, ale v malej skrinke s jedným vetraním vzadu o nej moc neviem. Software, resp. ovládače blbli na začiatku, ale väčšina je už vyriešená.
Odpovědět5  1
GogoX (515) | 2.8.20206:59
no možná je to tím, že byla slabá koruna a ceny šly podstatně nahoru a dolů se vrací pomalu ... klasika ... když jsi kupoval ty, ceny byly úplně jinde ... zkus něco jiné ... pro normálně myslící AMD žádným zklamáním není, dělají to, na co mají ... u CPU jen využili bordel v Intelu, kdyby INtel nevyráběl sám, je u CPU tam, kde je u GPU nVidie ...
Odpovědět0  5
wendak (449) | 2.8.202013:03
jeden o voze, druhý o koze,
Jeden mluví o Euru a gogo tady plácá o Koruně, která padla dolů, ale Euro tolik ne.
Takže ty zkus ­"něco jinýho­", třeba se ti to povede
Odpovědět3  0
mittar (153) | 2.8.202019:52
Coze ze si mam zjistovat? Trzby zakazniky nezajimaji, AMD jasne rekla, ze se vraci do highendu, takze pokud vydaji kartu na urovni 3080 tak to proste bude zklamani, co na tom jako nechapes? Ja osobne cekam vymazlenej highend mozna cca o 10% pomalejsi nez maximalka od nVidia s lepsima provoznima vlastnostma a lepsi cenou. Zadnyho konkurenta 3080, to at si nechaji na radu o 100 mensi.
Odpovědět1  3
kutil05 (785) | 10.8.20201:57
Kolik lidí kupuje mainstream a kolik high end a ultra high end?
AMD se primárně doposud zaměřovala na segmenty s největším prodejem a tedy ziskem. Má i GPU s 7 680 shadery na 2 GHz pro výpočetní kartu. Tak ať nikdo netvrdí, že neumí High endový čip.
Zatím nikdo neví, co si chystají pro hráče. Ale je třeba vycházet z pár věcí. AMD má 7 nm k dispozici od roku 2018 a vyrábí na něm. NVidia na 7 nm bude teprve začínat. A výrobní proces je u TSMC pro AMD optimalizovaný. NV si za celou situaci může sama.
Odpovědět0  0
tombominos (1237) | 1.8.202019:23
otazka zklamani je casto jen otazka cenova...
Odpovědět4  0
icotech852 (200) | 1.8.202020:49
mas pravdu.AMD na konferencii prehlasilo,ze cena 5700XT bude 250e ­(zretelne si to pamatam­)
Podobne aj CPU AMD ryzen9 3950X ­- 16jadro 32vlakno ­- cena pri oznameni bola 500e ­(realita je 850e­)

cize je to v podstate zklamanie z ceny
Odpovědět0  3
tombominos (1237) | 1.8.202022:50
Nevim o jakych cenach mluvis. Ceny msrp plati v momente oznameni nebo uvedeni produktu na trh.
Bavit se o nejakych hypotetickych cenach je nesmysl.
Odpovědět1  0
icotech852 (200) | 2.8.20200:00
Beriem späť,za 499$ bola uvedena 3900,cize 12jadro
rovnako bola uvedena 5700XT za 449$

tych 250$ co som spominal bola len spekulacia ked nastupovala Navi.

Sorry
Odpovědět1  1
icotech852 (200) | 2.8.20208:20
ale i tak si matne spominam,ze este pred uvedenim cien Lisa hovorila,ze AMD vytvori az 16jadrovy procesor do 500e...akurat za tych 500e medzi to vsunuli 12jadro.

Mohli si to dovolit,Intel za 500e ponukal osemjadro.
Odpovědět1  4
mittar (153) | 2.8.20208:34
to jsou zase nejaky famy totok, Lisa Su stopro neslibovala nejakej CPU v eurech to za a, si videl nejaky video beztak a hlava si ti to zapamatovala nejak vselijak a za b navic 16 jadro vubec na zacatku nebylo zminovano, prvne bylo 12 jadro a vsici spekulovali ze by mohlo byt i 16 jadro, tak jak mohla pred 16 jadro vsunovat 12 jadro, siris tu nejake svoje domnenky akorat
Odpovědět5  0
tombominos (1237) | 2.8.20208:46
CEO se konkretne cenove k takovym vecem bezne nevyjadruji. Proto dost pochybuji, ze by LisaSu neco takoveho tvrdila ;)
Odpovědět4  0
Donald64 (58) | 31.7.202015:21
"A je tu ostatně otázka, zda AMD vůbec chce a potřebuje konkurovat NVIDII v absolutním herním hi­-endu.­"

No což o to, v tomto segmentu se neprodá tolik karet, takže by to na první pohled nevadilo, ovšem hi­-end má obrovský dopad na psychiku nakupujících i v ostatních segmentech. Běžný zákazník si vyhledá nějaké testy, koukne, jaký výrobce má nejvýkonnější karty a pak už si od daného výrobce jen vybere kartu, na kterou má finance, anebo kterou výkonově potřebuje. Taktéž spousta obrovských youtube kanálů má nějakou sestavu, obvykle je složena z nejlepších komponentů na trhu a to taktéž dělá úplně jinou reklamu a jméno, když zrovna ten a ten známý člověk má grafiku­/y od Nvidie, namísto AMD.

Ačkoliv tedy hi­-end samotný příliš nevydělává, má naprosto klíčový dopad na prestiž a reklamu výrobce, čímž dost ovlivňuje prodeje ostatních výkonových řad.
Odpovědět5  3
kutil05 (785) | 31.7.202017:11
Nákupy podle absolutního snob endu možná realizují reklamou ovlivnění zákazníci NVidie. Ale ti rozumní se drží poměru výkon ­/ cena. A ten nikdy na straně NVidie možná s hlubokou historií nikdy nebyl. AMD nemusí mít konkurenci TITANu. Stačí nástupce 2080 případně 2080 Ti. Technologie vyvíjené se SONY a MS a vlastní otevřené standardy proti uzavřeným a tím i dražším od NVidie.
Odpovědět9  3
Donald64 (58) | 31.7.202021:33
Neobhajuji správnost tohoto jednání a ani si nemyslím, že kdyby AMD nadále nemělo hi­-end a jinak všude jinde konkurovali, že si nebudou pomalu ukrajovat další podíl z prodejů. Spíše jsem se snažil poukázat na důležitost hi­-endu, chtějí­-li si skokově získat větší objem prodejů.

Ruku na srdce, ale AMD má naprosto příšerný marketing, mají spoustu skvělých funkcí, ale vůbec je nepropagují a Sony s Microsoftem jim díky konzolím v této oblasti značně pomohou. Taktéž mohu zmínit provázanost CPU a GPU marketu, když se AMD daří na poli CPU, úměrně k tomu roste zájem o GPU, ačkoliv ani žádnou novou grafiku nevydali.

Ohledně toho poměru cena­/výkon, AMD nyní nelze označit za lepší, s příchodem Navi navýšili ceny a rozhodli se už nebýt ­"levnou alternativou­", takže vycházejí dosti podobně. Když do této rovnice přidáme i požadavek na streaming, který funguje na Nvidii značně lépe ­(NVENC vs VCE­) a zohledníme i hluk, u kterého hraje velkou roli spotřeba, najednou už AMD tak jednoznačnou volbou není a to v žádném segmentu. Velmi se těším na RDNA2 vs Ampere, pro zákazníka je pořádná rivalita tím nejlepším, pro jeho peněženku.
Odpovědět6  2
kutil05 (785) | 31.7.202022:07
AMD u NAVI zvedla ceny, protože mohla a ostatně taky si zaslouží vyšší marže. Marketing AMD je problém, protože fakticky nikdy neexistoval, ostatně vždy to byla spíše společnost inženýrů než obchodníků. Na druhou stranu to, co někdy předváděla NVidia, je katastrofa. Jak se stavila k problémům s kartami ať už samotnými, či integrovanými kdysi v Apple. Ostatně to že Aplle už o spolupráci s NV už nechce ani slyšet, má důvod. A že nemají 7 nm u TSMC je taky jejich vina, zkoušeli hrát hru o cenu a nevyšlo jim to. Tím získala AMD výhodu, nehledě na to že AMD má 7 mm proces optimalizovaný pro sebe.
Odpovědět8  5
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.