Doom Eternal a novinky enginu id Tech 7, ray tracing nastoupí později

Doom Eternal a novinky enginu id Tech 7, ray tracing nastoupí později
, , aktualita
Už za necelé dva měsíce přijde na trh nový Doom Eternal, který opět jednou přinese peklo na Zemi, ale také novou verzi enginu id Tech s pořadovým číslem 7. Co od ní můžeme očekávat, to prozradil jeden z vývojářů. 
K oblíbeným
reklama
Doom Eternal přijde pro PC, PlayStation 4, Xbox One a Google Stadia 20. března a my se můžeme těšit na mnohá technologická vylepšení v rámci enginu id Tech 7. Executive Producer Marty Stratton z vývojářského týmu nám pak prozradil, co nám nový engine rámcově nabídne, a to právě ve spojení s novým Doomem. Budou to heslovitě větší úrovně, vylepšená fyzika a možnost ničit své okolí a také byl už zcela opuštěn systém Megatextures. 
 
 
Marty Stratton slíbil celkově dvakrát větší svět i úrovně oproti Doomu z roku 2016 a spadat mezi ně bude vedle pekla na Zemi také původní svět Sentinelů, jejž se předchozí díl pouze letmo dotkl a byl především o Marsu a samotném peklu. To ale není vše, bude tu také i arktická sektářská základna i návštěva nebe, jakož i návrat do pekla. 
 
Cupovat na kousky budeme moci jako obvykle samotné démony, přičemž příslušný systém Destructible Demon byl vylepšen a dále mají naše zbraně být schopny ničit i okolí. Odklon od systému Megatextures zase zajistí celkově vyšší kvalitu textur a možnost ve větší míře používat instance geometry, čili renderování více objektů ve scéně s použitím stejných modelů a také to samé s ohledem na textury. Předchozí tituly založené na id Tech tak mohly být kritizovány, že mají poněkud rozmazané textury, což už ale nemá platit pro id Tech 7, tak uvidíme. 
 
 
Co ale nemáme očekávat hned v první verzi hry, je naopak podpora ray tracingu, která dorazí až někdy později a i na tom je vidět, že ray tracing prostě stále ještě nepatří mezi priority herních vývojářů. Stratton ale slíbil, že vývojáři mají více nápadů, jak ray tracing využít nad rámec obvyklého globálního/real time osvětlení, odrazů a stínů. Snad tím nemyslí jen lámání světla, ale to můžeme zařadit do stejné skupiny jako odrazy. Může jít třeba o vylepšení audia, které dokáže pro simulaci šíření zvuků ray tracing také velice dobře využít. 
 
Dozvídáme se ale, že vývojáři v id Software jsou z ray tracingu nadšeni a chtějí na něm pracovat, aby jednak zajistili lepší hru pro samotné hráče, ale také aby si mohli sami usnadnit práci. 
 
Později také nastoupí port pro Nintendo Switch, který stejně jako port předchozího Doomu zajistí lidé z Panic Button. To ovšem neznamená, že Doom Eternal bude celkově nenáročný na hardware, naopak má být schopen zaměstnat i hi-end PC. 
 
Zdroj: Digital Foundry via YouTube 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Musk vypíše soutěž o nejlepší technologii zachytávání CO2, vítěz získá 100 mil. USD Musk vypíše soutěž o nejlepší technologii zachytávání CO2, vítěz získá 100 mil. USD
Elon Musk je znám tím, že chce pomoci lidstvu zbavit se fosilních paliv. Jedním z nových projektů bude i soutěž o nejlepší systém zachytávání oxidu uhličitého, přičemž ve hře je cena ve výši 100 milionů USD.
Včera, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů
NVIDIA žádá výrobce, aby udávali TGP a takty mobilních grafických karet NVIDIA žádá výrobce, aby udávali TGP a takty mobilních grafických karet
NVIDIA nedávno potvrdila, že nová generace mobilních grafických karet GeForce už nebude rozdělena na základní Max-P a slabší Max-Q pro úspornější či tenčí počítače. Jak ale zákazník zjistí, co si kupuje? 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Digitimes: Intel se firmě TSMC ještě neupsal Digitimes: Intel se firmě TSMC ještě neupsal
V posledních dnech a týdnech se mluvilo o tom, že Intel se jistojistě chystá využít výrobní kapacity firmy TSMC k výrobě procesorů či snad dalších produktů, ovšem dle Digitimes žádná taková dohoda ještě neexistuje. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Cyberpunk 2077 dostal patch na verzi 1.1, herní vylepšení přijdou později Cyberpunk 2077 dostal patch na verzi 1.1, herní vylepšení přijdou později
Studio CD Projekt Red o víkendu vypustilo do světa první velkou záplatu pro Cyberpunk 2077, která verzi hry povýší na 1.1 a je určena pro PC, konzole i Stadii. Jde především o ladění, opravy, přičemž herní vylepšení ještě nečekejme. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Knights of the Old Republic se vrací, připraví je Lucasfilm Games? Knights of the Old Republic se vrací, připraví je Lucasfilm Games?
Už před rokem jsme slyšeli o tom, že se chystá oživení série Knights of the Old Republic, čili KOTOR a také se mluví o tom, že ji bude vyvíjet nějaké studio, jež bychom zrovna nehádali. A vůbec přitom nemusí patřit pod Electronic Arts. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře