reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.3.2020, Jan Vítek, aktualita
Dnes přichází peklo na Zemi, naštěstí zatím jen to virtuální ve hře Doom Eternal, který je založen opět na nové verzi enginu id Tech, a to s pořadovým číslem 7. Jaký výkon v něm mají grafické karty? 
pidalin (1478) | 22.3.20203:41
Hra je optimalizovaná výborně, ale bohužel platí i to co u ostatních id tech her ­- nastavení grafiky nemá vubec žádnej vlvi na výkon, jeslti tam dam low nebo ultra je uplně jedno, jediný co má vliv na FPS je rozlišení a variabilní rozlišení, ale to tady nefunguje tak dobře jako v předchozim doomovi, vypadá to že to variabilní rozlišení je omezený tak na 90% takže ve 4K i v náročnějších scénách se obraz nijak výrazně nerozpixeluje a nejde to nastavit, takže to FPS moc nevylepší. Na druhou stranu ale na RTX 2070 Super i ve 4K to FPS málokdy padá pod 60 FPS takže takhle funkce ani moc neni potřeba. Všiml jsem si že v nejnovějšim id tech enginu neni input lag ani při menšim FPS, konečně se ty hry začínaj technickym zpracovánim dostávat zase tam kde byly kolem roku 2005 ­- tenkrát jsem nepotřeboval 100 FPS abych se zbavil input lagu, u dnešních her to tak bohužel je, jsem rád že id tech engine tohle konečně zase řeší. Současnej id tech a xray engine ­(stalker­) jsou jediný enginy u kterejch neni input lag při menšim FPS.
Textury mam nastavení na nightmare a využití grafický paměti je kolem 6,9 GB z 8 GB takže pohoda. Narozdíl od předchozích id tech her už tady neni vidět žádný doskakování textur, ale taky to může bejt tim že mam teď ­"trochu­" lepší grafiku. :­-D
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 20.3.202015:23
On už předchozí DOOM byl hodně v pohodě. Na RX 580 8GB to tahalo 60 fps i v 1440p ­(na max detaily a Vulkan API­) a to nejela grafika na max...prostě paráda. Takhle nějak by to mělo být u všech her a byl by klid :­-)
Odpovědět4  0
Hnizdo (441) | 21.3.202014:07
No ona je ta grafika z technickeho hlediska dost predpotopni. Minimum stinu nebo dynamickeho osvetleni, eye candy barvicky.... Kdyz to srovnam s Doom3 s dynamickym svetlem­/stinem, atmosfera je uplne jinde. Tohle je sportovni horde vyvrazdovacka s hezkym umeleckym vizualem, ovsem bez stare desive atmosfery. Dead Space nebo Prey je atmosferou, pribehem, tecchnologiemi i hratelnosti uplne nekde jinde.
Odpovědět0  1
tombominos (1245) | 22.3.202010:29
Doom byla vzdycky ­"mindless­" strilecka. Doom 3 byla vyjimka, ktera do ostatnich dilu vubec nezapadala.
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 23.3.20201:52
tak tam je ale evidentní že děsivá atmosféra nebyla účel, čeho by se tak doom slayer měl bát?
Odpovědět0  0
STIGMA (53) | 20.3.202014:48
V grafem má tech Power Up RX 5600 XT 8 GB, nemá tam být náhodou 6 GB? :­-)
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 20.3.202015:25
Mě by spíš zajímalo, proč má 1080ti psaných o pár fps méně než 1080. Dost divný výsledek.
Odpovědět0  0
STIGMA (53) | 20.3.202015:47
1920x1080: 1080 ­- 136.2 FPS, 1080Ti ­- 175.2 FPS,
2560x1440: 1080 ­- 92.6 FPS, 1080Ti ­- 120.2 FPS,
3840x2160: 1080 ­- 50.5 FPS, 1080Ti ­- 65,2 FPS.
Kde vidíš rozpor?
Odpovědět0  0
mittar (153) | 20.3.202016:10
se asi prehlidl s tou 1070Ti
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 20.3.202016:43
Jo, přehlédl. Zéral jsem na 1070ti a ta má o několik fps méně zcela po právu. Díky za upozornění. ­(a já se divil, protože logicky by to musel být bug­)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.