reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
21.12.2015, Jan Vítek, Milan Šurkala, návod
V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
peetter (42) | 10.3.20160:56
Zajimalo by me, proc ma herni sestava jen 2x4GB pameti. V dnesni dobe a pri cenach pameti je 16GB jasna volba. Staci nechat pod hrou bezet par aplikaci a 8GB rozhodne na komfortni hrani stacit nebude.

Je sice pekne, ze recyklujete 1 clanek, ale chtelo by to dat do toho trochu prace a opravit to mnozstvi chyb, na ktere tu uzivatele upozornuji.
Odpovědět0  0
M@jkl (130) | 12.3.201622:50
proč by to po sobě měli kontrolovat? takhle je to rychlejší.... to víš, lenost nezná mezí...
Odpovědět0  0
xmort (1) | 16.1.201618:32
Velmi me tento clanek zklamal. Rozhodl jsem se povedle doporuceni poridit Office sestavu. Nejprve jsem malem objednal doporucene upgrade CPU, ktere je napsane pod tabulkou, abych na posledni chvili zjistil, ze je nekompatibilni se slotem, ktery ma deska v sestave ­(LGA 1150 vs 1155­).

Nasledne jsem zjistil, ze link na RAM je na notebookove uzke SO­-DIMM ­(diky jinemu komentari pod clankem­) misto DIMM, ktera je na desce.

Zbytek jsem objenal, jen s jinym cpu a RAM. Jaky byl muj sok, kdyz jsem doma pri skladani zjistil, ze doporuceny case nema 3.5­" bay na zasunuti ctecky karet, ktera je rovnez v seznamu :­/ Je to moje chyba, ze jsem dispozice bedny lepe nezkontroloval, ale cekal bych, ze budou informace v clanku lepe overene. Jsem ted postaveny pred rozhodnuti budto nemontovat koupenou ctecku karet, namontovat ji provizorne a mit ­"diru­" do pocitace nebo bednu reklamovat a doufat, ze ji vezmou zpet.

Jedna sestava, tri chyby v ni :(
Odpovědět1  0
Jan Vítek (3360) | 20.1.201613:20
Dobrý den, krátce řečeno, špatný odkaz v případě pamětí, relikt minulosti v případě CPU a opomenutí po aktualizaci skříně v případě čtečky. Za to se moc omlouvám a samozřejmě opravím. Pro 5,25­" šachty jsou k dispozici levné montážní plastové redukce pro 3,5­" zařízení.

Taky se omlouvám za pozdní odpověď, přestala mi chodit upozornění na nové příspěvky v tomto článku.
Odpovědět0  0
Zdenda782 (7) | 7.1.201622:13
Ahoj,
uvažuji o upgrade PC a chtěl bych investovat kolem 8 tis. PC je určené na hry, ale vím, že v tomto limitu musím při hraní přizpůsobit rozlišení apod. Grafiku ­(AMD Radeon HD 6700, 1GB­) zatím měnit nebudu, to až později. Stejně tak mám SSD Kingston 120GB SH103S3120G a standardní HDD WD 10 EZEX­-00BN5A0 1GB. Zatím tedy připadá v úvahu procesor, paměti a deska. PC mi sestaví kamarád.

Zatím uvažuji po ­"sestavě­" níže. Ale hlavně u desky si nejsem moc jistý. Otázka je, zda nepočkat na nové desky a procesory AMD, která mají být na jaře? Ale nevím, kde se budou pohybovat. Stejně pak paměti DD4. Ale chci zůstat u AMD, kde je rozumná poměr cena výkon.

ASUS M5A97 R2.0 ­- AMD 970 ­- 2 tis nebo GIGABYTE 990FXA­-UD3 R5 ­- 3,5 tis
Kingston 8GB KIT DDR3 1600MHz CL10 HyperX Fury Blue Series, 1200 Kč
AMD FX­-8320E ­- 3800 Kč


díky všem předem za rady a doporučení.

PS. zatím mám Intel Core 2 duo E8400 3.00GHz, desku MSI MS­-7380 a 4GB RAM :­-­) A herní PC doporučené v článku je již přes můj rozpočet.

Zdeněk
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 8.1.201610:08
Tak pokud nebudes menit grafiku, tak se na to vyprdni uplne, schovej penize a pockej.
Odpovědět0  0
Zdenda782 (7) | 8.1.201620:07
grafika je v plánu, musím postupně. Ale i s touto grafikou hraju třeba Fifa 16 na FHD rozlišení, jen mám vypnuté vyhlazování apod.
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 8.1.201621:11
Kdyz bych ja ted chtel AMD, tak bych rozhodne pockal cca 1­/2 roku, co vypadne z AMD pro DDR4. To uz bude i jasneji s novou generaci grafik a pak bych to koupil treba naraz.
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 25.12.201520:58
Ptam se po mesici autora sestav znova, doufam ze odpovi.
Proc davate do sestav OEM verzi Windows 10, kdyz za prakticky stejnou cenu je prenosna krabicovka? Nebo mne neco unika?
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 8.1.201610:05
Tak co redakce? Bude nejaka odpoved?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 20.1.201613:29
Vyměníme za USB Flash verzi.
Odpovědět0  0
WOB (1) | 13.12.201518:18
Dobrý den, zaregistroval jsem se tu protože jsem semka dostal doporučení že mě tu potřebujete.

1­) hnedka z úvodu by mě zajímalo vážení redaktoři, proč zde máte uvedeny sestavy LISTOPAD 2015 a jsou tady komentáře z LEDNA 2015 ? To jako někdo vlastní stroj času nebo co?

2­) Dále nechápu proč do kanceláře doporučujete takovou sračku počítač? Za prehistorický CPU i3 haswell tam vyhodíte 3000, za MB tam vyhodite 3000. Teď jsem kupoval taky do kanclu, ale rovnou skylake i5 a dostal jsem se na cenu jen o tisícovku větší než vy, hlavně že vy tam sračkoidní chladič za 1100!!!!! takovej chladič si možná koupí pařan ale né kancelářská krysa, té stačí Gelid nebo Fera za 700!!!!!!!

3­) ty vaše doporučení herních karet typu šrotu 970, to myslíte vážně? Na hraní počítačových her? Hlavně namrdat tam co nejvíc RAM ale nejen v počtu ale i ve velikosti. K čemu Nám bude 16GB RAM když budeme mít všechny sloty obsazené? 4x4GB dneska musí koupit jen IDIOT!!!! Dneska se naprosto přikláním k verzi 1x8GB s tím že až nebude PC stíhat dokoupí se druhá 1x8Gb a jedem rovnou v dualu, stejně do té doby bude PC stíhat i bez dualu! Samí sračky tady čtu.
Odpovědět0  4
Cemada (1210) | 21.12.201512:11
Nic ve zlém, ale buď slušný a normálně diskutuj nebo si založ vlastní web, kde budeš prezentovat vlastní názor, vlastní doporučení. Třeba ti projde i ten vulgární projev.
Takhle kritizovat ostatní umí každý.
Odpovědět4  1
Meridius (39) | 22.12.20159:25
A tvůj příspěvek je přesně to samé, čím jsi nazval ty zdejší...tedy sra*ka. Jsi hulvát, neumíš se vyjadřovat a ještě s hrubkama. O obsahové stránce raději ani nepíšu.

Odpovědět1  0
hl.hl (293) | 28.11.201513:01
Proc davate do sestav OEM verzi Windows 10, kdyz za prakticky stejnou cenu je prenosna krabicovka? Nebo mne neco unika?
Odpovědět5  0
hl.hl (293) | 8.12.201513:47
Tak co redakce? Bude nejaka odpoved?
Odpovědět0  0
denial (27) | 27.11.20150:08
> Investice do antivirového programu se s ohledem na dobrý balík od Microsoftu ­(Security Essentials­) zdá být už zbytečná. Doba drahých antivirových programů je pryč a pokud používáte zdravý rozum a neklikáte bezhlavě na všechny odkazy, co kde vidíte, nemá drahý antivir už moc velké opodstatnění.

to si radsej opravte, kedze MSE je jeden z najhorsich antivirov, ktory existuje a okrem porovnavacich testov to dokazuje aj fakt, ze moja znama sa s nim zavirila.

plus dnes uz aj ked clovek bude pouzivat zdravy rozum a nikam neklikat, sa moze zavirit aj iba navsivenim tohoto ­(SHW­) webku, ked tam bude podstrceny malware cez reklamy. a preto pouzivam anti­-exploit.

a este ma prekvapilo, ze pred prihlasenim sem do diskusie ­(SHW­) som si musel menit heslo kvoli ­"vyssiemu zabezpeceniu­", pricom heslo som zapisoval do formulara cez HTTP a dal som znova to iste ­- usmevne.
Odpovědět1  4
ticho.cz (51) | 29.11.201518:59
"ze moja znama sa s nim zavirila­" pravděpodobně proto, že nedodržela podmínku ­"a pokud používáte zdravý rozum a neklikáte bezhlavě na všechny odkazy, co kde vidíte, nemá drahý antivir už moc velké opodstatnění.­" ;­-)
Odpovědět4  0
peetter (42) | 10.3.20160:51
No argumentace je to sice hrozna, ale ma pravdu.

Sam Microsoft vydal tiskovou zpravu, ze jejich Essentials jsou k nicemu a doporucuji pouzivat 3rd party AV software...
Odpovědět0  0
M@jkl (130) | 12.3.201622:49
kde se o tom MS zmiňují?
Odpovědět0  0
peetter (42) | 14.3.20162:17
To bych musel hodne hledat, nicmene bylo to 1­-2 roky zpet a pamatuju si to, protoze jsme predtim MSE ve firme lidem doporucovali jako moznost AV zdarma na domaci PC.

viz:
Holly Stewart, senior program manager of the Microsoft Malware Protection Center, told Dennis Technology Labs that the company only pursues a “baseline strategy.” In other words, MSE isn­'t designed to be good, and is instead developed to head off only the most prevalent attacks. She also said that “the natural progression is that we will always be on the bottom of these ­[antivirus­] tests.” This is allegedly because Microsoft actively shares what it knows about security threats with third­-party partners.
Odpovědět0  0
sidey (1) | 26.11.201516:09
Jako nezlobte se, ale davat do nejlevnejsi sestavy 120 GB SSD za 2100 Kc mi absolutne nedava smysl. Bud tam chcete co nejlevnejsi, pak tam patri 120 GB za 1300 Kc, nebo lepsi 250 GB za 2200 Kc. Nic mezi tim. A protoze jsou sestavy pro lamy, jak se na to muze clovek spolehnout, kdyz mate problem i s necim tak trivialnim jako SSD?
Odpovědět5  2
RadekKriz (3) | 25.11.201518:35
Dobry den muze me nekdo pomoct s vyberem graficke karty?? Vzdy sem mel jen notebooku a ne prilis vykonne ale uz je cas si poridit stolni PC at si muzu aj zahrat. Moc se v tom nevyznam. Nejde o to abych hral hry na nejlepsi detaily ve 4K ale proste si chi zahrat na slusne detaily a na full hd treba crysis 3, nova call of duty, zaklinace 3, GTA 5 a dalsi takove pecky. Snad nekdo poradi jelikoz se vsude pise o nvidia a amd a ja poar nevim jakou. Jen co sem vyctl tak doporucuji GTX960 nebo R9 380 popripade R9 380X. Tyhle karty me prijdou za tu cenu adekvatni jen nevim jakou znacku a proc.

Jinak sem si vybral za komponenty i5­-6500, Gigabyte Z170 Gaming 3, 8GB DDR4 HyperX, SSD 250GB a 2TB klasicky disk. Jen nevim co s tou grafikou
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 26.11.20158:34
Na Full HD jsou všechny tyhle karty víc než dostačující. AMD má výhodu ve freesync a asi lepší perspektivě s DX12 a nVidia zase sežere míň elektřiny.
Odpovědět1  0
minomu (2) | 25.10.201516:19
Bohužel se často s PC sestavovanými na základě takových doporučení setkávám. Začínáte od CPU které hraje ve výsledku zpravidla rok od roku menší roli na celkové odezvě což přiznáváte o několik řádek dále ­(doporučení SSD, dostatečné kapacity rychlé RAM atd.­). Proč tedy takový odsudek všeho od AMD. Naprostá většina lidí má na prvním místě cenu ­- tj. doporučte mi sestavu přiměřenou k mé práci­/zkušenostem ­(... výčet k čemu PC používají­) za rozumné peníze a v tom ani dnes AMD neprohrává. Velkou část práce dnes koná akcelerovaná grafika ­(nejen ve hrách­) a tam AMD APU vedou i přes slabší CPU část. Mám zkušenost, že výkon CPU začíná hrát roli až po nasazení SSD a dostatečné kapacity RAM. Zajímalo by mě kdo z těch co doporučují pro každé použití Intel­/nVidii si současné AMD vyzkoušel nainstalovat a provozovat. Přidám jeden upgrade, který jsem teď dělal a doporučuji ho jako ekonomickou variantu home­/office: motherboard Asrock QC5000­-ITX ­(s integrovaným AMD FT3 Kabini A4­-5000 Quad­-Core APU­) cca 1800,­-Kč s DPH do které stačí jen doplnit DDR3 1600MHz a máte solidní úsporné čtyřjádro pro běžné použití které připojíte k jakémukoli monitoru­/televizi ­(má i výstup na Displayport­) dohromady za necelé 3tis.Kč. Recykluju tak staré desktopy, pokud někdo hodně šetří pak lze využít i starší ATA disky s převodníkem ATA­/SATA za 150,­-Kč. Vaše doporučení je např. Celeron N2820 který je dražší a má omezenou instrukční sadu ­(např. pro virtualizaci jako VirtualBox­). Za cenu do 3tis. lze upgradovat jakýkoli desktop bohužel u mnoha lidí potkávám nasmyslné kombinace zabrzděné pomalým diskem a­/nebo RAM příp. obojím ale uprostřed vždycky kraluje nějaký nepřiměřený Intel. Nechci začínat flame AMD vs. Intel ale opravdu by mě zajímalo zda soudíte jen ze syntetických benchmarků CPU části nebo jste si něco zkusili nainstalovat a používat. Tvrdím, že toto stačí pro velkou část použití ­(vč. občasného nenáročného hraní­) pod Windows i Linuxem ­(vyzkoušeno­).
Odpovědět7  1
komplikator (640) | 26.10.201511:04
Tak AMD chipsety jsou dnes už poměrně zaostalé a nové technologie jsou problém... M.2, DDR4. Přitom to jsou věci, které má dnes smysl koupit a člověku vydrží dlouho i při případném upgradu za nějaký ten rok, dva, tři...

Pro ty co potřebují single thread výkon, tak ví že AMD jim nesmí do baráku. Na stejné frekvenci mají 30­-40% menší výkon na jádro. Osobně jsem si kupoval i7­-4790k, protože lepší procesor se single thread na trhu nebyl a v zásadě není... Nový Skylake je na tom +­- stejně. Ten Devil­'s Canyon jsem přetaktoval a pořád to má pro mů účely nízký single thread výkon... chtělo by to víc... A to si má člověk koupit AMD :)
Odpovědět1  3
minomu (2) | 27.10.20158:36
Tak to je přesně odpověď typického AMD hatera který během posledních 5 let AMD neviděl ani z rychlíku ale všechno je mu dopředu jasné. Problém je, že jsem se s takovým apriory přístupem setkával i v dobách Pentií IV kdy AMD mělo navrch s argumentací ­"podívejte se Intel běhá skutečně na xxGHz ­(AMD na nižších frekvencích a spotřebě Intel překonával­). Tvrdím však, že i dnes může být AMD dobrou volbou především v mainstreamu a AMD má stále v nabídce dobrá CPU ­(např. s jádry Bobcat a Jaguar­), která ekvivalenty od Intelu předčí. Porovnejte si výkon a vlastnosti A4​­-5000 vs. protěžovaný Celeron N2820 což je naprosto nesmyslné doporučení ­- AMD je lepší ve všech ohledech vč. ceny. A takových případů by se našlo více, přesto se budu setkávat s podobnými doporučeními. Pokud jde o DDR4 na něj postupně přechází oba výrobci a oba je mají už v nabídce ale rozhodně se v PC zatím běžně nepoužívá ­(přes 99% prodávaných PC jede stále na DDR3. Kdo ale musí mít DDR4 ­(pak ale určitě nešetřit na kapacitě­) volil bych teď Intel ­- ale je tu otázka co to bude stát a co mi to přinese? Musím ale říct že já začínám návrh od ATX zdroje, dá se v podstatě odhadnout podle uživatele, zda je v kategorii ATX 200W­-400W až 1KW na kvalitě a spolehlivosti zdroje bych nešetřil. AMD často vede právě u těch úspornějších PC ­(spotřebou i cenou­).
Odpovědět2  1
komplikator (640) | 27.10.201511:39
To není o hatu AMD, kupodivu dlouho jsem je používal.

Jak jsem psal, pokud potřebujete maximální single thread výkon, nemůžete volit AMD, které ho má oproti intelu žalostný. Tohle bohužel nemáte jak vyvrátit. Není to o ceně,technologiích ani o značce.

To že dokážete postavit na AMD počítač pro domácí použití nezpochybňuji. Pouze poukazuji na fakt že každý může mít trošku odlišné požadavky a někomu může vyhovovat něco co je pro druhého zcela nepoužitelné nebo nezajímavé.

Osobně, když plánuji počítač, dívám se na to co potřebuji a dle toho také volím komponenty. Cena je až druhořadá záležitost. Je sice hezké ušetřit, ale když pak to, co chci na počítači dělat neběží jak má, tak je to k ničemu.

U mě byl klíčový single thread výkon pro použití pro simulátor. V rozumné cenové hladině jsou třeba pro mne pouze i7­-4790k nebo 6700k ­(Skylake v době stavby na trhu nebyl­). Má i7 je CPU s nejvyšším single thread výkonem na trhu. Samozřejmě lze procesory taktovat, tady máte garanci že i bez přetaktu máte vysoký výkon na jádro, s přetaktem dostanete ještě 5­-10% navíc. Bohužel i tohle je pro mé potřeby ještě poměrně a simulace rozhodně neběží ideálně, chtěl bych víc, bohužel nic silnějšího neseženu.


Odpovědět1  0
631275 (287) | 23.11.201514:04
Myslím, že pointa přispěvků předřečníka byla hlavně o tom, jak to funguje jako CELEK.

Tedy že než kupovat dražší procesor ­(ať už amd­/intel­) je lepší pouvažovat nad víc RAM, případně ssd. Ono je pořád vžité, že CPU je základ, což už dnes pro většinu uživatelů neplatí, protože ­"svižný systém­" dávno nezávisí na procesoru.
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 23.11.201520:44
Však právě...

Lidem je na letecké simulátory málo Skylake na 5GHz, které jsou primárně závislé na single thread výkonu... ukažte mi AMD které dosáhne stejného výkonu na jádře, žádné takové neexistuje... ono neexistuje ani žádné AMD co dosáhne toho single thread výkonu i když je ten Skylake nebo Devils Canyon na základních taktech...

Věřte nebo ne, i hodně přetaktované Intely mohou v mnoha scénářích brzdit grafiku typu GTX750 na 4k rozlišení... prostě to nestíhá počítat CPU... na druhou stranu pak existují situace kdy teoreticky i to AMD, nebo slušné pentium bude bržděné GTX980Ti, to zase ve chvíli kdy si člověk dá na FullHD maximální grafické nastavení s 8xMSAA a 8xSGSSAA... na to už člověk potřebuje ty 980Ti dvě.

Jednoduše ti, kteří využívají single thread náročné aplikace nemohou na nějaké AMD ani pomyslet. Na nějaké multimédia apod... jo, tam je to asi buřt, byť spousta lidí si klidně vystačí s Celeronem nebo Pentiem a víc nepotřebují a v té ceně slušné AMD stejně moc koupit nejde.
Odpovědět0  1
Georgio104 (2) | 22.9.201519:34
Mám dotaz.
Mám v sestavě Athlona 5200 a uvažuji o upgrade.
Nevím, jestli by mi nestačilo něco levnějšího. Ale pokud bych se chtěl přiblížit vaší sestavě, proč nepoužít nový procesor Skylake a grafickou kartu tam vůbec nedávat? Mohl bych ušetřit i na zdroji ne?
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 23.10.20159:08
Bylo by fajn napsat, jakou sestavu máte, jaký je cenový limit pro upgrade a jaké jsou požadavky na PC ­(kancl práce, multimédia, nez, hraní ­(a jakých cca her­)­).
Odpovědět0  0
Georgio104 (2) | 26.10.201517:29
V titulku je napsáno sestava pro fotografy. Té jsem se chtěl přiblížit. Jakou sestavu mám jsem tam nepsal, protože se tam píše, že procesor je nejdůležitější. Měl jsem tam 4GB ram. Je mi jasné, že je to dost málo, ale pokud bych nevyměnil procesor, tak by bylo rozšíření zbytečný.
Kupuji tedy procesor Intel Xeon E3­-1241v3. Desku soket 1150 s čipovou sadou Intel B85. Pamět 2 x 8GB 1600. Grafickou kartu si nechávám starou R7 240. Rychlý disk mám.
Pozbírám porůznu ještě nějaký komponenty, starý PC doplním a mám dva stroje.
Jestli ještě stihne někdo zareagovat, než to koupím, tak budu rád.
Odpovědět0  0
VashCZ (8) | 20.9.201515:23
Když už to upravujete, tak snad to upravit pořádně...

Proč je v domácí­/multimediální sestavě r9 380? A neúsporný FX 83XX k tomu :­-D. To je mainstream gaming počítač, který rozjede vše co je na trhu LOL.
Na minecrafťení a pár her by stačila GTX 950 a nějaký levnější procesor, i3? AthlonX4? A to by spíš bylo LOW GAME.

Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 19.9.201519:52
Zdravím,

vzhledem k tomu, že je tu diskuze od začátku roku, tak tipuju, že používáte stále dokola jeden a ten samý článek a jen upravujete některé informace.
Nicméně koukněte např. na ceny za DDR...dnes jsou úplně jiné ceny! A navíc je tam několik chyb.

Sestava OFFICE: ­(špatný link, odkazuje na SO­-DIMM­), správný a cela od 1200,­-:
https:­/­/pameti.heureka.cz­/crucial­-ballistix­-sport­-ddr3­-8gb­-1600mhz­-cl9­-bls8g3d1609ds1s00ceu­/
Sestava HOME: ­(chyba v popisu, odkaz je na CL10 paměti­), cena od 1250,­-:
https:­/­/pameti.heureka.cz­/kingston­-ddr3­-8gb­-1866mhz­-cl10­-hx318c10fbk2­-8­/#c
Sestava FOTO: cena od 2550,­-:
https:­/­/pameti.heureka.cz­/corsair­-vengeance­-black­-ddr3­-16gb­-1600mhz­-cl9­-2x8gb­-cmz16gx3m2a1600c9­/#c

Fakt je, že dnes už jsou ceny DDR3 pomalu tam, co byly před těmi povodněmi.
Za 2 ­- 2,5tis se dá sehnat 2x8GB min. 1600MHz CL9.
Odpovědět0  0
dom324 (118) | 18.9.201517:02
Opravte prosím u sestavy HOME cenu radeonu 380x,těch 10 000 mi rve srdce :D
Odpovědět0  0
dom324 (118) | 18.9.201517:07
A v sestavě TOP opravte to že Radeon R9 Fury X má 8gb paměti.
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 18.9.20159:46
U TOP sestavy, kde je odemčená i7, kterou zřejmě bude každý taktovat, bych minimálně jako volitelné viděl zmínku o AIO vodním chlazení. Skříň v klidu sežere i 360mm radiátory a taktování to jednoznačně pomůže
Odpovědět0  0
Gappa (3) | 24.8.201511:01
Jen je škoda, že paměti v provedení DDR4 prakticky není možné koupit.
Odpovědět0  4
M@jkl (130) | 24.8.201510:19
jak chcete do desítek doinstalovat media center? mne se to nepovedlo a při přechodu na W10 mi to narovinu řeklo, že mi to odebírá a nazdar...
Odpovědět2  0
elho_cid (169) | 19.9.201520:10
Oficiálně ne, ale na netu je spousta návodů jak na to. A i neoficiálně funguje.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1569) | 24.8.20158:24
pokud máte v plánu 4K, dejte velký pozor na výběr grafické karty, aby měla HW podporu pro h.265­/HEVC. Pokud je mi známo, od Nvidie to má pouze nejnovější verze Maxwell, tedy GTX960 a osekaná GTX950. Nákupem 970 nebo 980 si nepomůžete, naopak. Z AMD zase pouze nejvýkonnější řada Fury.
Podporu by měly mít i nejnovější řady procesorů ­- Skylake, Carrizo. Jenže pokud strčíte do PC výkonnou grafiku, budete používat ji a schopnosti grafického čipu v procesoru vám nebudou na nic.
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 21.7.201513:09
Taky v odstavci o procesorech je pořád věta, že v sestavách je Haswell refresh, bokud nepřijde do obchodů desktopový Broadwell. No a ten už přišel, že ano.
Jinak do Office sestavy bych se nebál dát jaguárový Athlon. Výkon je s tím dvoujádrovým Pentiem srovnatelný, víc než dostatečný ­(tím spíš až všechno zrychlí W10­) a cena o dost nižší.
Odpovědět0  0
elho_cid (169) | 21.7.201513:15
Odpovědět0  0
BigVD (3) | 21.7.20158:13
Měli by jste si překontrolovat ­"wattáž­" zdrojů.. Pro GTX 970 je 520W dostačující, ale doporučit alternativní AMD R9 390 bez doporučeného zdroje?? Dle mého by to chtělo alespoň 600W, né li 650W. Pro GTX 980Ti mi 550W přijde také dost málo a alternativní FURY X žere sakra hodně na to, aby 550W mohlo stačit...

Ostatní chyby snad raději budu ignorovat..

Vodfláklá práce, pokud za tohle někdo dostal zaplaceno, tak by se měl stydět a ty prachy vrátit.
Odpovědět2  3
Jan Vítek (3360) | 21.7.20159:00
Pravda, ty zdroje by zasloužily popohnat, upraveno. Spotřeba celé sestavy s AMD Fury X by se ale měla v zátěži držet pod 400 W, na což kvalitní 550W zdroj musí stačit.
Odpovědět2  0
VK120 (2) | 28.6.201513:54
Jsem trochu zmatený, proč doporučovaná sestava PC do kanceláře obsahuje Windows 7 Home, který není možné připojit do podnikové sítě, domény?
To by snad mělo být základním předpokladem podnikového PC, že bude na 100 % umět pracovat v podnikové síti a v doméně.
Odpovědět5  0
Cemada (1210) | 24.8.201518:41
Osobně to chápu tak, že sestavy zde navržené jsou přehled a užití v domácím prostředí, nikoliv ve firmě. Proč se to jmenuje sestava Office? Asi proto, že je určena pro kancelářské aplikace...zkrátka pro ty, co nehrají náročné hry, needitují audio­/video apod. Takže Win 7 Home to rozhodně blbost není.
Odpovědět0  0
icecat (15) | 28.6.20151:18
Ten i5 je špatná volba. Jde o herní počítač s dedikovanou grafikou, takže je zbytečné brát procesor s integrovaným grafickým čipem ­- je to příplatek navíc. Bylo by rozumnější vzít procesor bez grafického jádra a uštřené peníze vrazit do výkonnějšího cesoru, např. nějaký xeon ­- ve stejné cenové úrovni se dostanete na slabší i7...
Odpovědět2  0
oldri8k (40) | 25.5.201514:10
ano,diky za aktualizaci.Mozna se to zlepsilo,par detailu vylepseno.Ale pro mne to neni prehled aktualnich sestav,chapu,ze he na vas co budete sestavovat.
Jak reakce nize,napisu neco podobneho, a nejde jen o AMD,ktere na techto strankach nenajde misto...
Ste takovej ­" IN ­" doporucovatel. Mne vadi i to , ze zde ctu kazdej mesic Intel,Samsung,WD,nVidia???
Prece sou i jini vyrobci a rozhodne nepotrebuji nalepku IN!???
Nekdo chce taky usetrit,a nevyhazovat penize navic,za cenu IN.
A tu diskuzi mazte,neni aktualni! Takhle to vypada,ze tu 25 lidi opevuje vasi recenzi, a vono ne...vypada to divne,kdyz tam sou stary prispevky,nemyslite?
Odpovědět1  0
Karel Polívka (1065) | 25.5.201516:01
Takže podle Vás by se každý měsíc měly měnit komponenty, aby byly pokaždé nutně od jiných výrobců bez ohledu na cokoli dalšího? Proč? Pokud jde o výtky, že mezi měsíci dochází jen k dílčím změnám a někdy dokonce k žádným – proč by se mělo měnit něco, co svému účelu a za danou cenu vyhovuje, jen proto, aby nutně došlo ke změně? Jaký by to mělo význam? Inovace ve světě HW komponent dnes rozhodně nejsou tak časté a tak významné, aby něco takového bylo možné dělat v rámci doporučení. Když bylo něco dobré v lednu, tak to přece automaticky nelze v únoru zavrhnout jen proto, že to bylo dobré už v předchozím měsíci.
Odpovědět0  0
631275 (287) | 19.5.201515:13
Autor by se měl seznámit s existencí firmy AMD. Zaujímá nezanedbatelný podíl na trhu grafických karet a procesorů.


A jen taková drobnost, ta sestav apro fotografy...
nebylo by záhodno vybrat grafiku pro fotografy s 10bit barvami? Nějaká levná firepro nikoho nezruinuje. A nebo když už tedy ­"herní­" grafiku, tak aspoň takovou tu marketingovou co má 4GB paměti, protože kupodivu photoshop ­(i ten upirátěný­) umí využít paměť grafické karty. Ono obecně by se hodil víc paměti ­(třeba 16GB­) na úkor procesoru.

Ne, fakt tohle ­"doporučení­" je buď PR nebo si autoři ze všech nehorázně střílí, nebo neví o čem píší. Dokonce se ani neobtěžují svoje tvrzení podpořit nějakými testy. Ono taky jakými. Kdypak se tu naposled testoval nějaký procesor? Loni?


Tahle stránka nehorázně upadla. Už se jen občas dívám do sekce bazar ve fóru a čtu si podpůrné vlákno od aplhacool.
Odpovědět5  3
Karel Polívka (1065) | 19.5.201517:01
Je zajímavé, že vytýkáte absenci něčeho, co je přitom obsaženo, viz níže reakce od Jana Vítka.
Odpovědět0  0
631275 (287) | 20.5.20159:44
Dobře upřesním výtku.
- z celé škály amd procesorů je doporučen pouze jednou a pouze jeden.
- doporučený procesor amd si nezaslouží doporučení, protože ve stejné hladině je dostupný mnohem lepší fx8300
- k doporučené sestavě na amd základu je přihozena pouze nVIDIA karta ­(to asi v rámci genderové vyrovnanosti.­)
- amd grafické karty ­(pokud vůbec­) jsou uváděny jen pouze jako alternativy a jaksi ­"mimo sestavu­"

Tohle není poctivá práce, tohle nejsou doporučení zohledňující nabídku na trhu. A je mi úplně jedno, co k takhle mizerné práci vede. Přišli jste o čtenáře.

S pozdravem
Pavel Dražan
Odpovědět3  2
Karel Polívka (1065) | 20.5.201513:19
Nerozumím tomu, proč bychom měli od výrobce X ­(v tomto případě jde o procesory od AMD­) nutně doporučovat stejný počet produktů, jako kolik jsme jich doporučili od výrobce Y – ostatně proč bychom měli od nějakého výrobce nutně cokoli doporučovat jen proto, abychom doporučili i něco od něj? Pokud bychom dělali něco takového jen proto, abychom se zavděčili všem, byla by to právě ta nepoctivá práce, která by nezohledňovala aktuální situaci na trhu. Prostě buď je pro něco vhodnější produkt X, nebo Y. Kdyby oba výrobci vyráběli z hlediska architektury a ceny srovnatelné procesory, ale pouze s jinou nálepkou a názvem, teprve v takovém případě by ono dvojí doporučování bylo na místě. Dnešní situace je však úplně jiná.

A když do toho ještě přimícháme grafické karty, nevím, kolik bychom měli podle Vás těch variant sestav vlastně mít jen proto, aby byly spokojení zastánci všech táborů. A co hlavně hraje těm doporučeným kartám Nvidie takříkajíc do karet? Chápu, že provozní vlastnosti ­(teplota, hlučnost, spotřeba­) nejsou pro každého důležité, nicméně rozdíly jsou v tomto směru dnes nezpochybnitelné. Uvidíme, co brzy předvede nový high­-endový top model od AMD – třeba pak dojde u sestavy TOP ke změně, nicméně na takovéto úvahy je zatím příliš brzy.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4481) | 20.5.201521:24
Já nevím, ale opravdu máte dojem, že dnešní procesory AMD stojí za doporučení? Osobně o tom zrovna moc přesvědčen nejsem. Obzvlášť když vidím, jak některé aplikace, které vyvíjíme, na papírově výrazně rychlejším procesoru AMD běží stejně rychle jako na procesoru Intel se čtvrtinovým počtem jader a o třetině nižším taktu. Takže teď celou multithreadovou aplikaci přepisuju v podstatě od začátku a hledám cesty, jak to osmijádro přinutit podat lepší výsledky, protože je docela ostuda, když osmijádro s o polovinu vyšším taktem nabídne výkon pět let starého notebooku s dvoujádrovým Intelem. Nic proti AMD, sám jsem byl velmi spokojeným majitelem Athlonu 64 a i jeden můj notebook má AMD... ale osobně mi opravdu nepřijde, že by AMD dnes bylo nějak výrazněji doporučení hodné. Hodně jsem zvědav na Zen.
Odpovědět0  2
WiQiX (2) | 20.4.201523:01
Ta referenční GTX 960 je myšlena vážně? GTX 960 může být naprosto tichá grafika, ale rozhodně ne v tomto provedení.
Odpovědět1  0
oldri8k (40) | 20.4.20158:25
Díky za objektivni test, ale mam pripominku.
Kdyz uz delate tabulku sestavy, tak by se hodilo k těm doplňkům: klavesnice,myš,repro...atd., to dát taky pod sebe do tabulky s cenou!
Jako hezky,ze asi to nebo to, ale pak to nijak neviniká....
V8
tku bych měl,že sestavy sou upřené na procesory intel,co AMD? Nevěřím,že v sekci domácí a kancelář by nemakali za trochu jinou cenu nákupu!
A pak , co ty ssd?
Dávat v raidu 2x 250, má to smysl?, pri cenách vyjde výhodněji 1x 480 od Kingstone i z dobrými rychlostmi...
A to i místo 120gb ssd bych dal 240gb, preci jen ty ceny padají, a máme tu i nové tech. pamětí
...
V komentu, sou prispevky z datumem od ledna,tak nevím jest tli ta recenze je Dubnová?
Odpovědět0  0
631275 (287) | 19.5.201515:21
Tak AMD procesor by v pár sestavách byl moc pěkný.
Třeba v domácí by takové FX8300 bylo moc pěkné. Stejně tak pro chudšího hráče. FX8300 běží zcela stabilně na 4,2GHz ­(stačí posunout hejble v overdrivu...­) a to je to model s max tdp 95watt a cenovkou prokaltě nízko.

A do kancelářských sestav bych zas šoupnul nějaké hezké apu... Ale autoři mají modrozelený zákal, takže se dočkáme jen intelu.


Mimochodem, sám mám počítač s i7, ale mám pro to důvod.
Odpovědět3  2
Jan Vítek (3360) | 19.5.201515:34
K čemu prosím APU do kancelářské sestavy? A zkuste se líp a pečlivěji podívat, jestli nenajdete ten procesor FX v domácí sestavě a karty AMD pod sestavami GAME a TOP.
Odpovědět1  1
631275 (287) | 20.5.20159:59
Právě, že jsem se pečlivě podíval a Vaše doporučení mě vyděsilo. ­(u domácí sestavy­)

Na co do kancelářské sestavy APU? To jako myslíte tuhle otázku VÁŽNĚ?!
Vy jste jako do kancelářské sestavy doporučil co? On G3440 není principiálně to samé co APU ­(CPU a GPU v jednom pouzdře­)?
No, odpovím si sám. Je to předchůdce APU, kde jsou jádra CPU a GPU vedle sebe a nedošlo k pokročilé integraci. Takže je to takové ­"skoro­" APU.


Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 20.5.201510:09
Ano, myslím tuto otázku vážně, ale už neočekávám rozumnou odpověď, hezký den.
Odpovědět0  0
Joohn (1) | 18.3.201522:23
Nechápu proč tady neuvádíte AMD grafiky, když v poměru cena­/výkon vedou na plné čáře...
Odpovědět4  1
komplikator (640) | 26.7.201513:29
Pouze za předpokladu pokud se nebavíte o high endu ­- 980Ti­/TitanX... navíc nVidie mají Shadowplay, pokud chce člověk v počítači nahrávat videa, AMD karta mu nic takového nenabídne, jasně máme tu externí SW, ale proč za něj platit jak peníze, tak výkonem, Shadowplay nemá na výkon v podstatě žádný vliv.
Odpovědět0  0
gepir (45) | 25.2.20157:52
hmm, neda se mi nezeptat... kde je AMD, proc davate jen do domaci sestavy? Proc sem nedate dve sestavy do kazde sekce? za Intel a pak za AMD? A proc tady neni ani jedna grafika od AMD? Treba R9 2xx rada, jsou vykonejsi nez zprznena GTX970 ktera urcite nema 4GB RAM a pise se o tom vsude ze nVidia o parametrech lhala. A uplne me dostala sestava pro narocne. TO by mela by sestava kde se neresi penize ale vykon, a urcite bych tam nepouzil Core i7 4790K!! Ale mnohem lepsi procesor Core i7 5930K. A grafika, jen jedna a zase GTX? R9 290x je na tom v urcity pripadech lepe, staci si projit testy kdekoi na internetu. Toto cele zavani krasnym PR pro nVidii a Intel... chjo... proc nedate lidem objektivni informace?
Odpovědět4  2
Miroslav Jindra (221) | 21.4.201523:16
Delat dve sestavy pro kazde pouziti je kravina, bud je lepsj jedno nebo druhe a hotovo. Zavdecovat se dvema taborum povede k chybam v integrite doporuceni samotneho. S grafikama ale souhlasim, kancl sestava mi prijde cenove prepalena jako prase. Ale jelikoz se jedna o DOPORUCENE sestavy, tak bych necekal, ze se budou doporucovat BOX chladice a hlucne grafiky. :­-)
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 26.7.201513:34
Proč dávat šestijádra, když čtyřjádro stačí. Osobně třeba lítám v leteckých simulátorech kde je klíčový aspekt výkon procesoru v single thread. Tzn 4790k je to nejlepší na trhu.

Většina náročnějších uživatelů vždy šáhne po nVidii, už jen kvůli Shadowplay a lepší podpoře při více GPU řešení.

Osobně mám jen GTX980 ale je to dost slabá grafika... ale cena slušná, spotřeba je dobrá, generovaný hluk také... Budu muset přidat ještě jednu, snad to bude stačit na mé očekávané nastavení v Prepar3D... Prepar3D umí, když člověk trošku chce vyždímat dvě TitanX...
Odpovědět0  0
kubusf (7) | 17.2.201519:47
Potěšilo mě a jistě i jiné, že se opět po takové době objevila sestava pro foto. Nechci polemizovat o správnosti a nesprávnosti jednotlivých komponent ostatně navržené sestavy jsou jakousi ukázkou toho, jak by to mohlo fungovat. V krátce minulé době jsem také ­"inovoval­" a myslím, že všeobecné údaje uvedené v popisu plně souhlasí se závěrem, který jsem si udělal před stanovení konfigurace. Osobně jsem z důvodu úspory financí sestavil něco velmi podobného na desce H97M a jako procesor použil pouze i3 4330. ­( pouhé dvě jádra ale čtyři vlákna ­) Vzhledem k tomu, že ani fotografie se nedá dělat bezmyšlenkovitě jsem si odpustil i dnes tak proklamované a rychlé SSD pro OS a aplikace a vše ponechal na disku HD WD Blue. Vyhnul jsem se tím možnému problému zmiňované ­"životnosti­" SSD a spokojil se s klasickým fungováním OS. Po dotazu u výrobce fotostudia jsem upustil dokonce i od použití další GPU a využívám k přepočtům fotografií grafické jádro CPU, které se v podpoře studia hlásí jako samostatná grafická deska a urychluje výpočty 2,4x. ­( Video nestříhám a ani neplánuji, pokud by k tomu došlo na desce je místa dost a zdroj jsem si řádně naddimenzoval, čímž vznikl i prostor pro případnou inovaci jak doplněním GPU, tak výměnou CPU za vyšší, což i deska umožňuje ­) Paměti Crucial balistik sport v páru 2x 4GB. Zatím vše chodí svižně a ke spokojenosti. Bohužel si už při úpravách fotek a vyvolávání fronty z RAW nestihnu udělat kafe nejpomalejší z procesu je nyní stažení fotek z karty do PC.
:­-­) když tak na to teď koukám, tak se to moje zase té sestavě tak moc nepodobá.. :­-D

kolegy jdvjdv bych se chtěl zeptat, jestli na monitoru skutečně z půl metru rozezná 1 miliardu barev...? ;­-­)­) a jaký to bude mít přínos při vyvolání fotografie mého psa. ­( nadpis sekce totiž zněl sestava pro fotografy, nikoliv sestava pro profesionální fotografy a grafiky...ta by jistě vypadala jinak ­) Podle posledního odstavce nepochybuji, že PC rozumí protože my normální smrtelníci kam tím míří nevíme. :­-D
Odpovědět0  1
jdvjdv (2) | 17.2.201522:54
1 miliardu barev nepoznám ani náhodou. ale pokud ­"vyvolávám­" z rawu fotky ­(12 ­- 16 bit na barvu­), kde je postupný barevný přechod, tak téměř jistě každý pozná rozdíl mezi běžným 6 + dithering, popř. 8 bitovým monitorem ­(kde mám 256 odstínů na barvu­) a 10 bity, kde těch přechodů mám 4x více. takže ano, poznám to naprosto s přehledem.
vzhledem k tomu, že monitory s 10 bit jsou již cenově dostupné, tak by bylo fajn, kdyby nvidia­/amd neosekávaly parametry karet alespoň v této oblasti. protože normální smrtelník si nemůže dovolit koupit 10x dražší grafickou kartu ­(quadro­) se stejnými parametry jako má např. zmíněná 750 TI. Naopak uměle osekané parametry výpočtů grafik v double precision oproti single precision výpočtům nám ve většině případů můžou být naprosto jedno vhledem k tomu, že VRAM na grafice je většinou tak malá, že se tam žádný pořádný výpočet stejně nevejde...
Odpovědět1  0
kubusf (7) | 18.2.201512:15
Dík. Tomuhle rozumíme :­-­) , ale i tak se s pájkou v ruce ke grafice plížit nehodlám ani náhodou. Nevím co je cenově dostupné ohledně uvedených monitorů ­( jistě není problém to zjistit ­). Zcela jistě to bude souviset s tématem co je komu postačující...mi stačí alespoň IPS s kalibrací u výrobce. Co se týče rozměrů samotného LCD zpočátku jsem pošilhával po formátu blízkému formátu filmu ­(3:2­). V praxi jsem pochopil rychle, že je to pitomost a dnes jsem rád za širší monitor, protože při zachování výšky snímku se do boků monitoru vejdou pracovní plochy fotostudia.
Apropo...v článku nebyl myslím uveden jeden aspekt, který je třeba zvážit při úmyslu­/potřebě.. pořídit nové PC pro foto. Doporučuji každému, aby začal u údaje kolik že vlastně jeho aparát produkuje pixel v plném rozlišení. Já jsem k pořízení dospěl díky posunu z 12MPx na 16Mpx, kdy už to počítač přestal zvládat úplně. Pokud si někdo pořídí dnešní IN aparát s 25MPx a bude fotit do RAW a pak to zpracovávat...pomáhej mu pánbu.. Nikoho od toho tím neodrazuji, jen zdůrazňuji, že na co stačí PC s mnou použitým i3 ­( pro 16MPx ­) nemusí stíhat a bude znatelně pomalejší pro 25MPx....
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1569) | 19.5.20158:17
Problém životnosti SSD je v tom, že vydrží ­- při běžném používání ­- třeba dvacet pět let. Chápu, je to svinstvo.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4481) | 19.5.201510:39
Zjistil jsem, že hodně záleží také na tom, kolik má člověk RAMky. Doteď jsem si vystačil se 4 GB RAM, ale převedení videorecenze 4K fotoaparátu si díky odkládacímu souboru klidně vezme něco přes 1 TB... takže u mě je se vším tím průměr 65­-70 GB­/den a disk by měl vydržet asi 3 roky.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1569) | 19.5.201519:20
Podal jste důkaz toho, že člověk má mít na práci správné nástroje.
Odpovědět2  0
jdvjdv (2) | 17.2.201517:43
Tak si čtu doporučenou sestavu pro fotografy a nějak mi to nedává smysl. Chybí zde základní komponenta bez které fotograf uvidí na monitoru 16 mil barev když může vidět 1 miliardu...
Pokud se nepletu, tak je potřeba profesionální grafická karta, která umožní zobrazit 10 bit barvy. Dále samozřejmě nějaký rozumný monitor s min. 10bit a DP kabel.
Pokud tedy autor zná nějaký způsob, jak aktivovat 10 bit barvy na Nvidia GTX 750 Ti nebo něčem podobném, tak se těším na návod. Léta zpátky nebyly Radeony blokované pro 10 bit barvy. Nvidia zase šla SW překopat na Quadro přes RivaTuner. Nic z toho již není možné, tak buď koupit Quadro­/Firepro, nebo vzít pájku a u Nvidia se pokusit změnit device id přepájením odporů ­(750ti by měla mít třeba 0x10DE­)....
Asi je jasné kam tím mířím.
Odpovědět3  0
ticho.cz (51) | 17.2.20157:49
Zdravím, v popisu paměti máte Kingstone, ale jinak je to Corsair ­(malá chybka­). Dále u popisu SSD disku Samsung je rychlost zápisu zavádějící, správně má být 150MB­/s­(120GB­), 300MB­/s­(250GB­), 500MB­/s­(500GB­) and 520MB­/s­(1TB­) čím menší kapacita, tím pomalejší zápis.

Osobně bych nahradil paměti Corsair za Kingstone:
Kingston HyperX Fury Black 8GB ­(2x4GB­) DDR3 1866 za 1 889 Kč v CZC.cz
SSD disk Samsung za Intel:
Intel SSD 530 ­(7mm­) ­- 120GB, OEM za 2 169 Kč v CZC.cz
Základní desku Gigabyte za MSI ­(za stejný peníz lepší výbava­)
A pevný disk WD blue za green ­(je tichý a málo žere­)
A z důvodu tichosti nějaký levný chladič od Arctic Cooling např..: Alpine 11 Rev. 2

Jinak pěkně zpracovaný článek, chválím.

S pozdravem VS

Odpovědět0  0
easyrider_svk (84) | 22.4.20158:05
mam to doma a AC Freezer 7 posledna revizia to neuchladi bez nadmerneho hluku­(pricom to stacilo na vsetky cpu co som mal predtym­). vacsie chladice co by to udrzali v tichosti na 50+ stupnoch nevojdu do skrine, vacsia skrina nevojde tam kde mam pc teraz....atd atd atd :D:D . vidim to na vodnika.....ten vetrak to uchladi ak nebezi procak na plne gule... co je pri hrach trocha problem. zapnuty vsync to udrzi v norme ale to je ako drotom do oka.
Odpovědět0  0
xzombie (27) | 20.1.201512:03
Uz je to rok od doby kdy jsem si koupil novy vnitrnosti a koukam, ze v doporucene sestave na doma je stale stejny procesor ­- vyvoj nejak pokulhava :D
Odpovědět0  0
pribylmartin (2) | 20.1.201521:17
To je špatný údaj, už ten procesor tady recyklují 2 roky :­-D
Odpovědět0  0
VencaX (10) | 20.1.201523:47
Ty sestavy jsou celkově obměňovaný jen minimálně. Např. Corsair CMS3 paměti kralujou už X let i když se už X­-1 let nevyplatěj po nástupu Crucialu na trh :D
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.