Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.12.2020, Jan Vítek, návod
V tomto článku se podíváme na doporučené konfigurace vhodné pro různá využití. Od levných, malých a úsporných nettopů přes sestavy OFFICE a HOME až po herní a vysoce výkonné sestavy GAME a TOP.
quark (2) | 27.1.202115:34
Tu kapitolu male desktopy by som rozsiril o barebone, mITX formaty a pod. Ako dnes sa da dat do malej skrine aj slusny vykon a hovorit ze male desktopy su pre nenarocnych pouzivatelov mi nepride OK.
Odpovědět0  0
Vagi (31) | 12.12.202011:16
HOME sestava. Proč 600W zdroj k RX5500XT? Trošku extrém.
Tam bohatě postačí kvalitní 400W zdroj.
Odpovědět1  0
fretak (58) | 7.11.20208:59
Sestavy naprd. Viz treba game:


- proc je v sestave pouzita 9. generace CPU, kdyz je tu 10. generace? Jasne, 9600KF můžete přetaktovat, o tisicovku levnejsi 10400F nikoliv, ale ten lepsi volbou do budoucna ­(protoze 6­/12­) a do socketu 1200 da jeste jednu budouci generaci CPU.

- proč je v sestave Samsung SSD 500 GB za 2600 Kč? Je rychle, ale uzivatel, pokud vyslovene nepracuje s velkymi soubory, rozdil nepozna. Myslim ze nejake 1 TB za stejnouo cenu ­(popr. drobny priplatek za A2000­) bude mnohem lepsi, zvlast k prihlednutim k tomu, ze to je jediny disk v sestave.

- pouziti zdroje Corsair RMx 650x nechapu. Jiste, je velmi kvalitni, ale to je i novy Seasonic Focus GX 750 Gold. Stoji stejne, 100 W navic, rovnez semipasivni a 10let zaruka. Taky zvladne mnohem vetsi pretizeni ­(kolem 1000W­). Nebo klasicky Corsair RM ­(take s 10let zarukou, byt v rezimu 5+5 let, mirne hlasitejsi­).

Odpovědět1  2
komplikator (805) | 2.11.20203:12
Proč v Office sestavě jsou desky, které nemají display port, když DP je na kancelářských monitorech strašně dlouho rozšířený. Intel deska bez adaptéru nepřípojí ani HDMI.

Proč 500GB SSD a 1GB HDD? Na office počítač stačí 120­-250GB, vše stejně jede ze sítě nebo z cloudu, ukládat si pracovní data na lokální počítač je to nejméně vhodné. Stejně tak je naprosto nevhodné používat W10 Home místo PRO, jak se připojím k doméně například?Proč jsou někde uváděné OEM a někde FPP licence stejného OS?



- Proč je v office sestavě chladič?

- Smím vědět jaký rozdíl je mezi home a office počítačem? Já vidím nulový rozdíl. Office­/home je identický sestava, možná na home se víc pouští multimédia než office a naopak. 16GB RAM zdá se až zbytečný overkill, ale budiž.

- Proč je v game sestavě drahý chladič když stačí stock nebo ten freezer co je v office sestavě.

- Proč se uvídá jiná grafika u game sestavy pro intel procesor a AMD procesor, chápu kdyby tam byl RX6000 series tak potřebuje pro max výkon 5000 sérii Ryzenu, ale v těch kombinacích, proč jiná grafika k jinému CPU?

- Proč B550 deska Zen2 procesoru? Proč ne za půlku B450? Proč vůbec Kčková stará i5 která je slabší než současná 10400F, místo 7390 B460 desku, a člověk má rázem na RTX3070

- Proč u herní mašiny drahé Samsung 500GB NVMe a obyč HDD? Neníé lepší koupit 1TB SATA? U her je to irelevantní, dokonce i low cost no DRAM SSDčka jsou na hry lepší než jakýkoli HDD. Na 500GB se dnes moc her nevejde.

- Proč stará a zbytečně drahá skříň dělaná pro tichý provoz a ne pro účinnost chlazení. Jelikož tu nemáme žádné zařízení do externích pozic, tak proč nevzít FD Define S, která je fakticky stejná skříň akorát bez dveří a bez košů na HDD, které stejně nikdo nepotřebuje. Strojí skoro o 15 stovek méně. Za 2 tisíce se ale dají pořídit i skříně které chladí lépe, jsou menší ­(a přesto pojmou 33cm grafiky­) estetičtější... Příklad třeba Phanteks P400, BeQuiet Pure Base 500DX


"Tato sestava je navržena tak, aby vám poskytla možnost přetaktování odemknutého procesoru, i když to postupem času postupně ztrácí na významu­"

Článek pro BFU ale taktování, které, správně postrádá význam, a halvně to BFU nebude dělat, to ať si koupí něco výkonnějšího jinak ho to bude stát peníze až narazí na problém se stabilitou OC, kterou si ale neuvědomí... bude řešit neexistující problémy, přeinstalovávat systém a problém přetrvá.


- Sestava pro náročné... Jinde počítač s takovým výkonem označují za mainstream.

- proč v počítači pro náročné vidím Win PRO a v Office to nebylo?

- kdo chce v sestavě za 45 tisíc plotnová disk? Já bych ho nedával do sestavy s poloviční cenovkou.

- proč 16 set za chladič na CPU které uchladí stock nebo chladič za pár stovek? V sestavě pro náročné bych čekal trošku jiný kalibr chladiče či AIO byť funkčně je AIO k ničemu, ael estetika... a náročný uživatel chce i estetiku, což opět zcela zbytečná skříň, který i z estetického hlediska příliš nevyhovuje.


- Proč se k té sestavě pro náročné uvádí jako volitelná BR mechanika, když třeba u té home vůbec nebyla a tam bych ji čekal daleko více, protože to bude primárně přehrávač multimedií. Nicméně BR moc lidí stejně nepoužívá.

- ­"Mechanické klávesnice ale mívají stejný zdvih ­(4 mm­) ­" Moje Logitech G915 nemá zapuštěné klávesy hlouběji a přesto je low profile. Kde udělali soudruzi v Logitechu chybu?



Tohle se týká všech počítačů:
Nepřidání Microsoft365 nebo jiného cloudu vidím také jako velký problém, kde budu počítač zálohovat? Výhoda Microsoft365 je nízká cena například proti Google Drive a jako bonus je k tomu plnotučný office zdarma.


.. určitě by se dalo pokračovat...

Odpovědět2  1
AnkitaMishra (194) | 2.11.20209:00
Protože pro Svethardware nepracují odborníci, nýbrž amatéři, proto.
Odpovědět1  1
pidalin (1501) | 2.11.202019:45
S něčim souhlasim, s něčim ne. Tak například ty chladiče, na ňákej běžnej CPU střední třídy ty arctic za 500 určitě stačí, případně stock od AMD, ale na CPU za 10 tisíc už fakt nestačí. Sám mam Ryzen 3800X tak dobře vim jak brutálně to topí, musel jsem si na to pořídit Noctuu D15 a ještě snížit napětí abych to trochu dostal pod kontrolu.
Co se dýče uložiště, tak jasně, 250 GB SSD na kancl stačí, ale přecejenom člověk potřebuje i ňáký ty svoje offline zálohy, je sice vhodnější na to použít externí disk kterej je uplně mimo PC ale když si tam někdo ten plotňák dá, tak to chápu.
16GB ram je dneska prostě standard a jde hlavně taky o budoucnost. Samozřejmě že 8GB ram člověka na kancl nijak nelimituje, ale člověk to může třeba časem přehodnotit co na tom vlastně chce dělat a pak za to bude rád.
AIO neni k ničemu, výkon levnýho AIO je srovnatelnej s lepšíma vzduchovejma chladičema, ale o to až tak nejde, jde o to že díky AIO má člověk přístupný všechny sloty a konektory kolem CPU což je hodně velká výhoda pro někoho kdo do toho kompu občas leze.
Jinak v zásadě s většinou souhlasim, ale rozhodně ne s těma cloudama, cloud je super ve velký firmě kde je to všechno ošéfovaný, firma má svuj cloud atd...ty data jsou pořád někde v tý budově a online cloud je spíš doplněk. Rozhodně bych nikdy nikomu neradil mít všechno v cloudu a nemít věci pořádně zazálohovaný offline, to by se taky mohlo dost vymstít. Celkově ty cloudový aplikace, předplatný a podobně, jsou mor dnešní doby, člověk aby furt jenom platil místo toho aby si rovnou koupil trvalou licenci.
Odpovědět3  0
Pavel Matějka (1632) | 11.12.202016:17
Co se týká chladiče, odpověď zní hlučnost. Ovšem navrhovaný Arctic stejně není řešení, lepší je Silentium PC Fera 3.
Odpovědět2  0
GaGy (71) | 29.10.20208:00
Je to asi těkžé ,ale do domácí sestavy dáte Core i5­-10400F a do herní i5­-9600KF
Což je 6­/12 vs 6­/6 pro kterou hrajou do výkonu o něco vyšší frekvence ,jenže díky absenci HT zase dost ztrácí v multitheradu... Proto si myslím že do game sestavy bych už i5­-9600KF nevolil ,ale dal tam něco s HT.
Odpovědět2  1
pidalin (1501) | 29.10.202022:10
Podle některejch testů je HT ve hrách spíš nevýhoda pokud má procesor dostatek fyzickejch jader, 6 jader by zatim mělo stačit.
Odpovědět2  0
komplikator (805) | 2.11.20202:28
Které testy? Já viděl testy z nedávné historie kde se ukázalo že je to buď buřt, nebo je to tak malý rozdíl ­- ve prospěch HT.

To se ale bavíme o průměrech, Nejedna hra uvítá HT v podobě minimálních FPS, to je třeba číslo které je pro mě nejdůležitější vůbec, nicneříkající průměry mě nezajímají.

6 fyzických jader by sice mohlo stačit, ale opět ty testy HW unboxed má srovnání Ryzen 5 s I5 právě po nějaké době a tam se ukazuje že ty i5 bez HT prostě ztrácí.

Nevidím ale jediný důvod kupovat za 5100 i5­-9400 když 10400 stojí 5000 a 10400F který je aktuálně aspoň u nís asi nejlepší herní CPU na truhu vzhledem k poměru cena­/výkon a celkové použitelnosti.

Už jsem to tu kritizoval několikrát, jsou to doporučené sestavfy ale furet se tu řídí nějakou třídní diverzifikací., když něco doporučuji, tak ukážu na jendu konkrétní věc, když si myslím že je lepší AMD ukážu na něj, když Intel, ukážu na intel a ne schizofrenciky doporučřuji produkty v jiné cenové relaci jen proto abych uspokojil fanouška nějaké konkrétní firmy ­- ta která by byla až druhá.
Odpovědět3  1
pidalin (1501) | 2.11.202019:48
Možná u nejnovějších her už HT efekt má. Ale když jsem viděl testy třeba 8 jader bez HT a s HT, tak se zapnutym HT měly některý hry trochu FPS dropy a bez toho HT se to celkově chovalo stabilnějc.
Mam teď Ryzena 3800X tak to někdy schálně otestuju, myslim že tyhle testy se týkaly spíš Intelu, u AMD to může bejt jinak. Ale kromě syntetickejch testů mi nepřipadá že by mi těch 16 vláken k něčemu bylo.
Odpovědět2  0
danito (144) | 26.10.202013:43
je v září 2020 skoro jako informační embargo. Jestli jsem přehlédl, tak sorry, ale Barebone mini PC s AMD už se nějaký pátek prodávají a jsou vesměs lepší.
Odpovědět0  0
Terrani (5) | 7.10.20209:46
U sestavy HOME na platformě AMD máte desku s čipsetem B550 a k tomu nekompatibilní procesor Ryzen 2. generace. Desky s čipsetem B550 podporují pouze Ryzen 3. generace a novější ­(až nějaké novější budou­).
Odpovědět3  0
Jan Vítek (3359) | 7.10.202015:35
Na to se podívám a případně upravím. Však R2000 dříve na B550 bežely.
Odpovědět0  0
Terrani (5) | 7.10.202015:41
Ryzen 2000 běží na X570, na B550 už ne. Viz https:­/­/www.amd.com­/en­/chipsets­/b550
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 7.10.202015:48
Ano, ovšem výrobci desek tuhle oficiální nekompatibilitu dříve nemuseli zohlednit. Jenomže teď už koukám, že B550 a R2000 opravdu nekamarádí, takže jsem vrátil B450. Dík za upozornění.
Odpovědět2  0
komplikator (805) | 2.11.20202:30
A jak tedy stavíte své doporučení? Osobní zkušenosti to zřejmě nejsou, podle toho taky ty sestavy vypadají. Je také nesmysl se držet cenovými relacemi a hledat tam pak nějaké vycpávky jen aby se to do té ceny vešlo.
Odpovědět3  0
AnkitaMishra (194) | 2.11.20209:11
Vítku, Vítku. Amatéři jako ze CNN :­-D
Odpovědět0  0
PetrP7 (115) | 5.10.202016:19
Zdravím, chtělo by to aktualizovat i tuto kategorii, kde se stále dokola opakují docela obstarožní výrobky. Přitom jsou k dispouici už mnohem zajímavější, ať už od Intel https:­/­/1url.cz­/mzClo Beelink https:­/­/1url.cz­/FzClw nebo nyní Gigabyte... https:­/­/www.gigabyte.com­/Mini­-PcBarebone­/BRIX­-Pro Nemusí to každého zajímat, na druhou stranu už to nejsou jen drahé hračky.
Odpovědět0  0
warhawk22 (152) | 2.10.202010:40
Akoze tieto zostavy nechapem. To mi pride, ako ked by som sa pytal predavaca ­"odbornika­" v Tescu v casti elektroniky. Ponukne zoznam, ktory vie, ze spolu nejako fungovat bude. Tot vse.

Alebo skor autor clanku len recykluje clanok, ktory je uz roky stary, len upravi nejake casti, a potom tam vznikaju taketo wtf momenty.

Ak nemate cas revidovat aktualny zoznam, tak bud zredukujte pocet zostav na napr. dve, alebo to nerobte vobec. Iba zle poradite tym, ktori sa v tom nevyznaju, a tym, co sa v tom vyznaju ­(a maju to ako hobby­), iba podporite k hejtu.

Samozrejme, no offense, peace :)
Odpovědět5  0
warhawk22 (152) | 2.10.202011:07
Alebo este lepsie, vytvorte clanok ­( pripadne nejaky modul do clanku developer naprogramuje :­) ­), kde ludia sami budu do diskusie pisat zostavy a total cenu.
To by ludi mozno este viac zaujimalo. A mna urcite tiez.
Odpovědět4  0
warhawk22 (152) | 2.10.202015:14
Ako redaktor by ste tuto myslienku mohli posunut na ­"product ownera­" tohto webu ­(teda ak to niekto ma nastarosti po produktovej stranke, snad tento web udrzuje nejaky developer­/product team)
Odpovědět2  0
komplikator (805) | 2.11.20202:35
A k čemu to bude?

Spíš by ten článek měl obsahovat nějaké smysluplné sestavy.

Rozdělení těch kategorií nedává smysl a už vůbec ne cenové limity.

Na základě čeho jsou právět takové.


Proč musí poříád doporučovat sestavu s Intel a sestavu s AMD procesorem, kdo hledá infromace nenajde nic jen další otázku a sice zda Intel nebo AMD. Článek by měl ukázat jasně na sestavu která je objektivně v pořádku a za svou cenu nabízí ten nejvyšší výkon.

Určitě bych nedával do sestav HDD, pouze uváděl možnost přidat HDD­/větší SSD pokud člověk potřebuje. Většina počítačů totiž bohatě vystači se 120­-250GB A i leckterý herní počítač si vystačí s úložištěm jako 500GB. Čím víc počítač stojí neznamená že potřebuje více úložného prostoru

Jednak by tak mohl autor doporučovat levnější sestavy, jenže tady je tak navázaný na nesmyslné cenové limity a v mnoha případech do toho počítače cpe něco jen proto aby to dohnalo cenu.
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 2.11.202019:56
120 ­- 250 GB disk na OS stačí pokud si fakt člověk hlídá aby všechno co stahuje a isntaluje měl správně zařazený, filmy a podobně hned přesouvat třeba na externí disk a podobně. Většina z nás nemá v PC pořádek jako Němec na zahradě a tak tyhle kapacity už jsou dneska na OS u běžnýho univerzálního PC na hry a multimédia už naprosto nedostatečný. Člověk taky potřebuje ňákej pracovní prostor, nemůžu mít 120GB disk na OS a mít ho z 95% plnej s tim že si nemůžu ani nic stáhnout na plochu kvůli nedostatku místa, to mě opravdu nebaví, neni rok 2012 kdy začínaly SSD disky a bylo to drahý. Dneska stojí 500 GB SSD 1500, tak proč kupovat míň. Hlavně je doba kdy každá blbá hra má 50 a víc GB, takže člověk pak fakt musí pečlivě hlídat kam co instaluje. Fungovat jenom s 500GB celkově je kravina, člověk přece nemá PC jenom na hraní několika her, většina z nás má i filmy, seriály, ňáký data za ty roky....jasně, spousta z toho se dá přesunout na ňákej externí disk a nemusí to bejt nutně furt po ruce v PC, ale stejně. 500 GB SSD na OS a 3GB HDD na data je podle mě takovej ideální standard. Pokud někdo nechce poslouchat bzučení plotňáků, tak si koupí třeba 1TB SSD a ňákej menší exterňák na zálohy. Ale záleží taky na tom jak je kdo starej, pokud je někomu 15 a staví první vlastní novej komp, tak asi těch dat ještě tolik nemá, pokud se kolem PC pohybuješ 15, 20 let, tak máš nejspíš terabajty dat za ty roky. A spousta třeba staršího softwaru už je problém sehnat na netu, člověk je pak rád že si nesmazal když si hraje s ňákym retro počítačem. Tady je dobrý si udělat ISA ze starejch DVDček a podobně aby o to člověk nepřišel. To jsou ale věci co člověk pod 20 let nejspíš nemusí řešit protože žádný offline data nemá.
Odpovědět1  0
fretak (58) | 7.11.20209:02
To, jestli si herni pocitac vystaci s 500 GB, netusim. Ale kdyz vidim v sestavach 500 GB samsung prakticky za cenu, za kterou se da koupit 1 TB, tak to je vec, kterou opravdu nikdy nepochopim.
Odpovědět0  0
GaGy (71) | 29.9.20209:38
Vy už tady nic opravdu nedoporučujte...
Jako opravdu na sestavu co má grafiku s TPD 215W + CPU 90W ­- 850W zdroj ??
Ty vole vás za koule pověsit do průvánu !!! Takovou sestavu i s rezerou po OC utáhne i 500W

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=X_wtoCBahhM
Viz 7:45 kde mají kombo Ryzen + 5700XT MAX SYSTéM LOAD 360W
při hraní RED DEAD 320W

Sám doma mám 3700X a GTX 1080 TI a spotřeba ve hrách okolo 330W ...
Ve Full Load to bylo 400W ... Tak nějak stále nechápu na co těch 850W
Tento zdroj by měl smysl s i9 10900K přetaktovaným na krev a k tomu nějakou přetaktovanou 3080.

že jsou lidi idioti a uplně zbytečně to přestřelují je jedna věc ,ale to že vy to i doporučujete je věc druhá....

Nemluvě o tom že doporučujete grafiky ve výbavě Ventus !..
Odpovědět6  1
Jan Vítek (3359) | 29.9.20209:55
Tak určitě. Doporučil bych nabrat nějaké zkušenosti a v prvé řadě se uklidnit.
Odpovědět1  5
pajik77 (2) | 6.10.202023:09
Pán má v podstatě pravdu. To samé na kancelářské PC 450W zdroj.... proč, když i 350 jede tak na 1­/3 a prostor pro přidání běžných karet do kancelářského PC tam je? To samé skříň, kde zdroj tahá ventilátorem odspodu.... viděl jste už někdy kancelářské PC po 2 letech provozu?
Odpovědět1  0
pidalin (1501) | 2.11.202019:57
Jaký zkušenosti? 600W zdroj s certifikací 80 gold utáhne i ten nejnabušenější počítač jakej si dokážeš představit ­(s jednou grafikou­). Lepší je koupit třeba 550W gold než ňákej 850W levnej šit.
Odpovědět2  0
odb (533) | 11.12.20200:28
Furt to tam je.

Office zostava s 450W zdrojom a este takej znacky. Tu zostavu by utiahlo cokolvek. Aj 350W Seasonic je na to overkill ale urcite lepsia volba ako tento Fortron.

Nieco podobne pri Home zostave. Nic­-moc 600W zdroj. naco 600W zdroj do takehoto PC? jednoznacne nieco kvalitnejsie. Aj tuto zoostavu by utiahol 350W zdroj, len tie maju problem, ze casto nemaju napajaci konektor pre GK.
Radsej nieco kvalitnejsie a s rezervou bude stavic 400­-450W zdroj. Nejaky Gold v +­-cene toho 600W
Odpovědět0  0
kert (45) | 31.7.202015:42
Není náhodou u sestavy HOME jiná skříň na obrázku než v popisu?
Odpovědět1  0
darksicek (150) | 31.7.202012:31
porovnani i5­-9600KF a i5­-10400F

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=dP63CACw8Gw

Odpovědět2  0
komplikator (805) | 2.11.20202:41
p§vodně jsem tam viděl 9400, to ještě dává smysl, ale 9600KF do herního počítače když je 10400F nededává smysl. Zvláště když je tam pomalá 2060 SUper, která je vzhledem k výkonu aktuálních grafik totální low end ­(jakmile vyjdou i nižší varianty Ampere­/RDNA2­).

Kdyby autor ušetřil 2000 na CPU a desce, mohl mít 2070S, což by to herní PC nakoplo. Holt nechat si doporučovat sestavu od člověka co to za každou cenu tlačí na cenový limit jen proto aby to nebylo levnější... AChudák ten co si to dle článku postaví.
Odpovědět1  0
fretak (58) | 7.11.20209:05
Presne tak. Cpat tam stary 9600 KF, kdyz 10400F stoji o litr min, je 6­/12 a je v socketu, ktera ma drobnou budoucnost ­(pujde do nej dat jeste jedna rada CPU­)? Amateri tohle...
Odpovědět0  0
gagarin235 (25) | 29.7.202010:12
Alespoň u té ­"TOP­" sestavy bych určitě radši volil amd motherboard X570. Je víc future­-proof, protože obsahuje víc PCI­-E 4.0 linek . Navíc ceny B550 oproti B450 docela dost poskočily, není to o tolik výhodnější.
Odpovědět0  0
darksicek (150) | 28.7.202016:48
Za 30k jsem postavil i5­-10400F, ASUS TUF H470 PRO Wifi, 2x8GB 2666 Balistix, Kingston A2000 500GB, Gainward RTX 2070S ­(dnes bych spis volil KFA2­), Arctic Cooler eSport 34, Seasonic Focus Gold ­(semi­-modular­) 650W a Pure Base 500DX. K tomu 32­" 144Hz MSI Optix AG32CQ

Podle me se taktovani desne precenuje a vetsina hracu k nemu nikdy nepristoupi. Navic taktovani na Intelu 9. generace ­(tedy 6j­/6v­) mi prijde jako tezke zoufalstvi. Vyssi takty pameti a drazi taktovaci komponenty imho nedokazi vymacknout vic FPS, nez zvladne RTX 2060 vs RTX 2070S. K tomu jeste hlucny ventus bez idle stop.
10400F ma dostatecny vykon na zvladnuti vetsiny her. Za ty penize vykon urcite luxusni.
Odpovědět4  0
darksicek (150) | 28.7.202017:03
Doplnuji 30k komp a 10k monitor.
Odpovědět3  0
AnkitaMishra (194) | 28.7.202017:37
No, trošku jsi prohloupil, protože cena grafických karet momentálně klesá, protože za rohem jsou nové modely. Stačilo posečkat, ale teď už asi těžké cokoliv měnit https:­/­/xevos.store­/produkt­/gigabyte­-rtx­-2070­-super­-windforce­-oc­-3x­-8g/
Odpovědět2  2
pidalin (1501) | 28.7.202019:27
Procesor za 4 a půl, to je teda fakt dělo. :­-D
Odpovědět1  0
darksicek (150) | 29.7.20201:17
Co myslite tim ­"delo­"? Za ty prachy slusny vykon. Kdyz se nekdo honi za co nejvyssi frekvenci, aby si pridal par FPS navic, proc ne. Me treba ten rozdil 2 FPS na 100MHz v prumeru za 1000czk fakt nestoji. Uvazoval bych treba o i7, ale rozhodne ne o i5 xxxxxK.

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=5­-Ym5S_1I3M

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=v1caBlyfbeo
Odpovědět2  0
XyM (193) | 28.7.20209:30
U ­"GAME­" sestavy bych místo toho EVO dal Transcend MTE220S buď 512GB za ­(Heureka cena: 2 148 Kč­), a nebo 1TB za ­(Heureka cena: 3 609 Kč­).
Odpovědět2  0
M0RGAN (248) | 26.6.202012:06
Kdy konkrétně se tak dá očekávat něco jako Ryzen 4700X­/RTX 3060 ­(či ekvivalent od AMD­)? Zrovna čekám na konjunkci nových generací, že si po pěti letech koupím nový stroj, takže očekávám letos na podzim.
Odpovědět0  0
GaGy (71) | 26.6.202012:50
Ano kolem zimy bych to taky viděl.
Odpovědět0  0
GaGy (71) | 26.6.202010:28
Jako opravdu do GAME AMD sestavy dát 2700x ? Tento web mám rád ,ale toto je naprostý nesmysl co tu autor dělá..
Tam má jednoznačně být 3600 !!!! 2xxx řádu už v žádném případě.
Výkon 3600 je velmi podobný 2700X v multithreadu...
A ve hrách a tu se bavíme o hrách při game sestavě ta 3600 tomu procesoru uteče!!! už minule na to někdo upozornoval!!!! Nemluvě o spotřebě která je ve prospěch 3600
Odpovědět8  0
honza1616 (3678) | 26.6.202017:39
je to opravdu zvláštní když někde vidíte doporučenou sestavu a je v ní 1­-2 roky starý HW,
to fakt hlava nebere
Odpovědět2  0
Jan Vítek (3359) | 27.7.202013:03
I starý hardware může být výhodný. Ale uznávám, na 3600 už je čas, 3600X nemá smysl a dvě jádra navíc procesoru 2700X u herní sestavy nejsou tak podstatná.
Odpovědět1  0
honza1616 (3678) | 28.7.20208:46
R.3600 ???
myslím že i na ten už bude za chvíli pozdě, Ryzen 4600.... a tam bude výkon znatelný vzhledem k tomu že AMD zruší rozdělení jader do CCX
zrovna se účastním několika denní soutěže distribuovaných výpočtu a projevuje se zde architektura Ryzenu
kolegův Ryzen 2600 má optimální nastavená výpočtu 2 souběžných úkolu
a muj Ryzen 3900X má optimální nastavení na 4 souběžné úkoly
je vidět že plánovač zohledňuje CCX a CCD, jinak by zapojil celý čiplet případně celé CPU na jediný úkol


jedno­-vláknový výkon je pochopitelně mizerný ale zapojení jakéhokoliv počtu jader nad rámec CCX výpočet paradoxně zpomaluje,
další generace Ryzenu bude sice stále omezena rozložením jader do čipletu ale s tím se už budeme muset smířit vzhledem k tomu že touto­(nebo podobnou­) cestou půjde nejspíš i Intel
Odpovědět1  0
petrkocou (5) | 28.4.202013:42
Od konce roku kancelářské sestavy zdražily asi o 1000 Kč, domácí sestavy o víc než tisíc, top sestava více než 2000 Kč.
Zajímal by mě hlubší rozbor pohybu cen na trhu s výhledem do budoucna. Děkuji a zdravím.
Odpovědět1  0
M0RGAN (248) | 30.4.20200:02
Zdroj růstu cen bych hledal primárně zde https:­/­/www.kurzy.cz­/kurzy­-men­/grafy­/ a stejně tak i rozbory :­-)
Odpovědět2  0
pidalin (1501) | 30.4.20202:44
Jo no, já mam štěstí že jsem sestavil komp před koronavirem. Ale ty časy kdy byl dolar zadarmo jako v roce 2008 už se asi nevrátěj. Ale tenkrát to zase bylo kvůli ekonomický krizi v USA. Elektronika byla superlevná ale zase platy stály za prd.
Odpovědět1  0
darksicek (150) | 27.4.202011:38
Napr ­- H370 HD3 a doporucujete PV416G320C6K. Ty nejsou na QVL pro danou desku. Ano. Muze to jit spustit, ale taky to muze v zatezi padat.
Stejny problem u Gigabyte GA­-B450 GAMING X pro pinnacle ridge.
Odpovědět1  0
sakul511 (94) | 31.3.202019:48
Docela mě štve, že se přestává prodávat ASUS X470 PRO, i zde už ji v doporučené sestavě změnili za TUF, kterou považuji spíše za střední třídu
Odpovědět0  0
honza1616 (3678) | 30.3.20206:44
Top sestava a mate tam jen 8 jadro?
A grafiku jen RTX2070 super ?
To nemyslíte vážně že ne?
Odpovědět4  0
pidalin (1501) | 30.3.202011:35
Musej udělat ňákej kompromis, nemůžou přece lidem radit počítače za 100 tisíc.
Odpovědět0  1
honza1616 (3678) | 30.3.202021:08
no a od toho je tam kategorie Game

podívej se do té kategorie a porovnej si je
Game: CPU R7 2700X ­(8 jáder­) + RTX 2060 SUPER
TOP: CPU R7 3700X ­(8 jáder­) + RTX 2070 SUPER

celkem ještě chápu skok v GPU na výkonnější čip o řád výše,
ale co se týká CPU, měnit 8 jáder za 8 jáder při potenciálním upgreadu ?? co to je za nesmysl ? výkonnostní skok bude takřka nepozorovatelný

1­) když doporučuji HW na stavbu nového PC nebo na upgread, tak dávám vždy nejnovější HW aby se zachovala co možná nejlepší kompatibilita a efektivita HW, logicky tedy nebudu doporučovat rok starý HW, tím spíš když má stejný počet jader, zvlášť když rozdíl ceny je jen pár stovek, do Game kategorie bych tedy přešoupnul to co je v TOP...
2­) když jsem nakousl ten počet jader, tak pro pracovní stanice nebo HighEnd herní PC bych volil Threadripper s nejmenším počtem jader, nebo Ryzen s nejvyšším počtem jader a to stejné platí i pro GPU,
pokud chci TOP, tak chci TOP, tzn Titána nebo ­"Ti­", nechci RTX2080, chci TOP, a TOP je ........

na rychlo nastřelený seznam za 90000Kč
vzhledem k poskytnutému výkonu celkem adekvátní cena,
která by šla snížit třeba na RAM­-kách které jdou dokoupit později,
nebo menší kapacitě datového disku,
nebo výměnou 16 jáder jen za 12....
taky je tam velký AiO chladič který by mohl být i slabší,
pokud to bude jen herní PC tak bych volil i slabší desku a tam pak jde cena i na polovinu tzn dalších 5000Kč dolů

věřím tomu že kdybych šetřil tak cenu snížím i o 20000Kč s tím že bych zachoval minimálně 12 CPU jader a RTX2080ti a dal bych si záležet na výběru komponetů,
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

ale pokud ZDE má Game sestava 8 jader tak TOP sestava musí mít logický více než 8, mezigenerační zvýšení výkonu díky IPC si myslím že není odpovídající argument k volbě znovu osmi jáder

a to nezminuji naprostý TOP pro pracovní HW kde bych taky mohl cílit na 64c Threadripper a nějaké renderovací nebo grafické akcelerátory typu NV Quadro,
Odpovědět3  0
hor411 (154) | 28.2.202012:45
Bože... kancelářská sestava s Ryzenem 5??? A jako konkurenci k němu i3? Vážně? Nechápu...
Odpovědět5  2
trhan (37) | 29.7.202011:07
jde o to že CPU má integrovanou grafiku, on od AMD zas takový výběr není.. i do kanceláře se staví PC s výhledem nejméně na 5 let a poměr výkonu vzhledem k ceně ještě když do ceny započteš licence Win a Office.. tak za mě nemá cenu šetřit. v poslední generaci je výběr mezi AMD AMD RYZEN 3 3200G nebo AMD RYZEN 5 3400G.. je na každém po kterém sáhne .. počtem jader odpovídá Intel Core i3­-10100 k AMD RYZEN 5 3400G a Intel Core i3­-8300 potažmo starší a levnější Intel Core i3­-8100 k AMD AMD RYZEN 3 3200G
Odpovědět2  0
komplikator (805) | 17.2.202015:45
Koukám že někdo ještě neobjevil sílu Ryzenu 5 1600 na 12nm, označovaného též AF.

To CPU má pro hraní jen o cca 5% méně výkonu než Ryzen 2600, který ale stojí o 25% navíc.


Jinak proč se pořád drží Itel­/AMD doporučované sestavy? Doporučované sestava má být v dané cenové relaci to nejvýkonnější co jde koupit a má to zároveň nějakou kvalitu, žádné mouření očí k nějakém zarytým fanouškům kterékoli značky. Když je lepší Intel, bude to Intel, když je lepšé AMD, bude to AMD, když je lepší NVIDIA, bude to NVIDIA, stejné platí pro všechny komponenty. Stejně tak ty optional komponenty,
Odpovědět4  2
pidalin (1501) | 28.2.20209:32
Proč kupovat dobrovolně zastaralej procesor s horšíma provozníma vlatnostma a single core výkonem? To mi vysvětli, ani 2. generaci ryzenů už bych nebral, proč proboha? Cenově to nedává smysl. Lepší 3000 šestijádro než 2000 osmijádro. Já mam Ryzen 3800X a jako musim na férovku přiznat že těch 8 jader a 16 vláken je uplně k ničemu na drtivou většinu věcí co na tom člověk bude dělat, single core výkon je furt hodně důležitej parametr a až současná generace ryzenů v tomhle konečně dotáhla Intel. A ve hrách co jedou na zastaralejch enginech ­(cry engine a podobně­) který neuměj využít pořádně hodně jader to sakra poznáš jestli máš moderní 6 jádro a nebo starý osmijádro s mizernym single core výkonem.
Odpovědět1  3
tombominos (1310) | 29.2.20209:29
"Proč kupovat dobrovolně zastaralej procesor s horšíma provozníma vlatnostma a single core výkonem? ­"
..protoze ma dobry­/skvely pomer vykon cena a to je to oc v takovem srovnani jde.
ST vykon je do jiste miry chimera. Dulezitejsi nez hypoteticky vykon na jedno jadro, je spis vykon, pri zatizeni 2­-4 jader, protoze tohle je v praxi daleko blize, nez kdyz se pusti ST benchmark, kde v pozadi nic jineho nebezi. Dalsi vec je, ze vetsina uzivatelu, pro ktera jsou takova CPU urcena, nepozna zadny rozdil mezi 4 a 5Ghz a dokonce ani 3,5 a 5Ghz. Mozna v testu, kde mu to ukazuje fps pri hrani. Je to obdobne, jako rozdil mezi SSD a NVMe. Pro vetsinu ­(drtivou­) uzivatelu jsou rozdily nepoznatelne, vyjma seq. kopirovani souboru.
Odpovědět1  1
llib (14) | 6.5.202016:57
Je spousta her které se snaží o multithreading, jenže na některé věci to jde blbě. Dost často je pak stejně jedno jádro vytíženo na max, a single core tvoří bottleneck.
Odpovědět0  0
fretak (58) | 7.11.20209:07
Ryzen 2600 a Ryzenu 5 1600 jsoiu prakticky stejne CPU, rozdil ve vykonu nebude zadny.
Odpovědět0  0
AnkitaMishra (194) | 31.1.202017:13
Dobrý den,

ta grafická karta by měla být doporučena jiná. Pokud už chcete ten nejlevnější model, tak se přímo nabízí [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Dokonce i [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] je levnější.
Odpovědět1  0
DaweLister (2) | 27.1.202017:23
Doporučujete zdroj 350W, který nemá napájecí konektor pro GPU a na konci stránky uvádíte jako možný upgrade GTX 1660. Ta vyžaduje přídavné napájení a dle výrobce je doporučovaný zdroj 450W.
Odpovědět6  0
Jurawood (8) | 24.1.202023:24
Vega 8 by byla za 3500,­- trochu slabota ne?
Odpovědět1  0
mpohanka (48) | 24.1.20209:21
V sestavě TOP jsou uvedené paměťové moduly, které nejsou v seznamu pamětí ověřených výrobcem základní desky. Takže pokud se Vám bude chovat divně počítač, tak to bude s největší pravděpodobností paměťovými moduly. Mám s tím osobní zkušenost již z několika PC, kde jsou CPU AMD Ryzen. Paměti, které jsou v seznamu jsou obvykle o poznání dražší a asi to má svůj důvod.
Odpovědět7  0
AnkitaMishra (194) | 31.1.202017:08
Stoprocentně, kontaktoval jsem se stejným problémem výrobce mé základní desky a značku pamětí, a jejich ­"informace­" byly jen stěží použitelné, kromě toho, že mi Patriot nedoporučoval použít jejich paměťové moduly na 3600 MHz do desky pro Intel. Ne jen Ryzen má tyto problémy, Intel i7 rovněž.
Odpovědět5  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.