reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.12.2012, Pavel Kovač, návod
Máme tu aktualizovaný článek o doporučených PC sestavách. Co přinesl tento měsíc? Hlavní je předvánoční shon a s ním i mírné navýšení cen PC komponentů. Změn v konfiguracích však bylo tentokrát pouze pár.
pemasoft (11) | 22.12.201220:47
Chybí nějaká sestava s Mini­-ITX deskou v nějaké pěkné skříni ­- no prostě sestava do obýváku. Něco trochu většího a výkonějšího než nettop.
Odpovědět0  0
Schafa (3) | 19.12.201223:50
Uz minule sem se vyjadroval k top sestave ­(ze ma byt 2011 atp...­) ale neda mi a opet ­- proc RAID ­- navic Vami zvolena deska ma 2x SATA III a vy uz mate pripojene 4 ­(vcetne DVD­/BR­) a do debaty proc 680 kdyz o 3k levnejsi a +­- stejne vykona 7970 atd ;)
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201217:50
bych měl dotaz...
Nefigurujete náhodou v nějaké té fiktivní firmě ­"prodávající­" revoluční­" hrnce důchodcům???
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 19.12.201218:27
Tam dělá jen šéfredaktor, my ostatní máme jen firmy na půjčky přes inzerát.
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201219:17
Pamatujte, vy blázni ­(vážně si koledujete­), na zelenou patří defoliant, táhnou národní barvy!!!
Odpovědět0  0
sakumprask | 20.12.20120:34
Pánové,
já mám určitou dávku sebekritiky, a právě v momentě, kdy začnu o svých výrocích uvažovat a pochybovat, jste tu Vy, a mi dojde, že jsem příliš sebekritický. Chodívám si sem zatrolit ­(čtu Vás od mládí ­- vyhovuje mi subkultura­), protože mi prakticky nic jiného nezbývá ­- i ze své pozice ­(nazývejme to třeba pokrytectvím­) mám, coby diskutér určité výhody proti Vám, ale vím, co si ze své pozice, narozdíl od té Vaší, mohu dovolit...
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 21.12.20128:04
Já vím a na okna patří iron. Ještě něco k tématu?
Odpovědět0  0
tojesystemjaktritecky | 19.12.201214:48
takze jakou jinou grafiku na zpracovani fota? rawu, panoramat... atd.
beru­-li v uvahu stavajici konfiguraci MB+CPU.
je vyslovene pro zpracovani foto lepsi 32 GB nez 16 GB ram?
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201217:47
Na zpracování FOTO ­(již jsem to zde uváděl­) bych vybral lidovou FirePro V4900, ale závažnou chybu neuděláš i v případě Quadro NVS karty ­(horší poměr cena­/výkon, video fakt bída­)...
...
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201218:04
Snad mi rozumíš...
...
;­-)
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201218:18
FirePro V4900 je karta oficiálně plně podporovaná širokým spektrem programů Adobe, v případě, že ti nestačí ­(gigantická rozlišení­), jdi do V5800, která už ti zpříjemní i práci s videem. 32GB paměť neuplatníš, stačí ti 16GB...
Odpovědět0  0
tojesystemjaktritecky | 19.12.201219:06
jo diky, zkousim z toho neco vykompilovat. clovek si rika aspon na ty dva roky at to fici :­)
zatim resim fotky, video ­- časosběry ­- mozna az podle casu. k 3D se zatím nedostanu.
a proti pasívnímu chlazení nic nemám.
32 GB sem tak trochu zvazoval jestli resit navic nejaky RAMDISK ­(ale to sem jeste nikdy neladil­).
u SSD me kdysi do stavajiciho pocitace zaujala i PCIe reseni, ale vzhledem k cene to asi nema az takovy smysl ­(ani nevim jak tam to maji reseny s TRIMEM apod., u teho stavajiciho sem to prestal resit vzhledem k mozne nekompabilite s deskou­).
(kdyby nahodou mam ajsíkjů 115436037)
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201210:09
o sestavu Foto­/Video­/3D nabízím, po zralé úvaze s ohledem na odladěnost všech komponent, toto:
Intel Gasper BLKDZ77GA­-70K ­- Intel Z77
Intel Xeon E3­-1230V2
AtiAMD FirePro V5800
Kingston HyperX LoVo 16GB ­(2x8GB­) DDR3 1600
ESI Juli@
Chieftec A­-80 Series CTG­-550C 550W

...s výběrem disků v sestavě redakce jsem jakštakš spokojen, bedna a příslušenství je na vás. Toto je sestava, která odpovídá profilu vážného zájemce o regulérní práci, vychází cca o 4500 dráže ­- na vaší úvaze nechám, zda se to vyplatí. Uvádím ji zde pro případ nepochopení ­(částečné absence smyslu pro humor­) příspěvků, které jsem napsal níže. Přeji hezké a veselé Vánoce...
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201211:50
Kdo chce, může na paměti, s volbou CL10, ušetřit cca 1000,­- ale můj osobní pohled je takový, že bych neváhal sáhnout po CL9...
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201212:20
Pokud chcete ušetřit, ušetřete v prvé řadě na bedně ­(x ventilátorů nebudete potřebovat a to ani v 45° vedrech­), myši ­(stačí standartní, nebo lehce nadprůměrná­), monitoru ­(poloprofi, ale s nižším rozlišením ­- do fullHD­)...

Naopak, pokud nechcete šetřit, kupte W7 Profi 64bit, nějaký slušný malý midi controller a slušná studiová sluchátka...
Odpovědět0  0
sakumprask | 19.12.201213:05
V úvahu rovněž přichází i menší tablet ­(Wacom­) a jako slušný monitor pro práci s kvalitní grafikou např. 19­" EIZO S1921XSH­-BK černý EcoView...
Odpovědět0  0
Sakumprask | 19.12.201214:36
Pokud náhodou někdo tápe na poli midi controllerů ­(který vám může usnadnit práci s editací videa­), vcelku ideální je pro začátečníka nějaký klávesový ­(cena cca 2000­-3000,­-­) ­- coby multifunkční ovládací prvek jej užijete několikanásobně více, než drahou myš...

A pánové ze světahrdware, doufám, že se nastalá situace nebude opakovat, jinak vám to při vhodné příležitosti spočítám...
Odpovědět0  0
mtmm (1) | 17.12.201223:47
zdravim... u tej hernej zostavy skrinka CM Storm Trooper podla Vasho prilozeneho odkazu je big tower a odpovedaju tomu aj jej rozmery 600x600x250... mozete odporucit aj nejaky middle tower za rozumnu cenu ­(teda s lepsim prietokom vzduchu a moznostou osadit aj dlhsie gpu, do 300 mm­)?

dalej sa chcem opytat ci by nebolo vhodnejsie pouzit zdroj s 2x8 ­(6+2­) pin pre pci­-e ked niektore gpu potrebuju prave 2x8 pin ako napr. sapphire hd 7950 vapor­-x... alebo to staci vyriesit nejakymi redukciami?

a moja posledna otazka , je naozaj nutne kupovat extra chladic na cpu, teda ten boxovany je naozaj taka rachotina, ze si vzaduje vymenu v den kupi, alebo je to len kvoli znizeniu hluku a teplot

za odpoved­/e vopred dakujem

Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201212:07
Pánové, to nemyslíte vážně... Ale což, opakování je matka moudrosti:
1. Nettop od Lenova jedině s SSD diskem
2. Kancelářská sestava patří do miniITX
3. U Foto­/Video zvolte cenově srovnatelného všeuměla Tahiti Pro ­(vyšší propustnost, display port 1.2­), nebo, pokud nehrajete ­- jděte raději rovnou do poloprofi karty ­(FirePro V4900, FirePro V5800 ­- záleží na sw­)

Navíc:
Jste si jistí, že 400W zdroj v Home sestavě utáhne zvolené Tahiti s core i3? Myslím, že to bude zbytečně na hraně ­(zvolte raději 450­-500W zdroj, ať za rok, za dva, při výměně procesoru nemusíte kupovat nový­).
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201213:06
add. 3
Na foto a jednou za čas video stačí V 4900
Pokud chcete plnou podporu videa ­(užije vás na certifikáty­) Adobe, zvolte V5900, ale V5800 podá i bez certifikace plnohodnotný výkon...
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201213:15
... myšleno ve videu. Máte­-li v merku i nějaké to 3D ­(nonCAD, ale i CAD­), je V5900 ideální volbou ­(šířka paměťové sběrnice­).
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201213:39
Plnohodnotnou CUDA alternativu nehledejte ­- v dané cenové hladině seženete jen mizerný výkon, a nebo si neúměrně připlatíte za zastaralé řešení ­(40nm­).

Samozřejmě, pokud chcete šneka, který bude mít sotva polovinu funkcí plnohodnotné CUDA, koupíte si herní kartu nVidie, potom ale neplačte...
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201214:04
Pokud jste freelancer ­(který si zahraje max casual záležitost v prohlížeči­), je dosti nepravděpodobné, že si budete kupovat sw Adobe, či Autodesku ­(v případě freelance využití je to nerentabilní, bez profitu­). Pravděpodobně využijete opensource ­(Gimp, Blender aj.­), či studentské­/zkušební verze poloprofi­/profi programů, které mají u karet AtiAMD velmi slušnou, vzrůstající, podporu ­(OpenCL­). Pro freelancera je zde jednoznačně AtiAMD a to i v případě, že chcete hrát AAA hry ­- herní verze Tahiti mají výkonu na obé použití, ale v sw se budete muset omezit o část efektů a vymožeností...

Howgh!
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 17.12.201215:20
Ano i já jsem tak trošku freelancer na grafiku a přesto používám Adobe. Cena dnes není až tak vysoká ;­-­)
Navíc pokud se mihnete v nějaké alespoň trošku profi kanceláři, tak uvidíte že Adobe se tam prostě používá. Je sice pěkné být freelancer na Gimpu co má nulové náklady, ale takový freelancer je v praxi téměř nepoužitelný, protože bude stále jen freelancer co kutí maličké projekty. Do většího ­"podniku­" se přes Gimp atd. prostě nedostane. Tedy zatím. Časem to může být jiné, ale proč doporučovat něco co ­"časem využijete­", když nyní to je k ničemu.
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201215:27
Takže si to shrneme ano?
Adobe Premiere + Adobe After Eff. = cca 20000,­- ­(to je pro freelancera těžce mimo, ten možná ještě snese Premiere + Photoshop­)...

V praxi nepoužitelný??? To mi budete vykládat vy, grafik, s ohledem na doporučovanou zastaralou GTX 570 s dp 1.1.??? A ten čas již nastal, pane, nVidia kulhá...
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201215:38
A mimochodem... Je mi už nějakou dobu jasné, proč na svhw nevidím žádné ­(např. srovnávací, představovací­) video­/videopodcast...
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 17.12.201220:16
20k je pro freelancera docela jednoduchá částka co dá i za rok pro udžování licence.. Navíc Adobe má cyklus trošku delší, takže to na rok ani 20k není. Mluvím z vlastní zkušenosti ;­-)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 17.12.201220:17
Nehledě na to, že freelancer co si za rok nevydělá ani na ty nejzákladnější programy není schopný freelancer ;­-­)
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201221:09
Provokace? Jste si jist?
Člověk, který si koupí Adobe After Effects při pohledu na vaši GTX 570 uteče na záchod se poblejt, takový člověk si totiž koupí Quadro 4k, nebo FirePro V5800...

Jako protiargument k věci zastaralosti doporučované grafiky, jsem vaše komentáře shledal jako nedostatečné!
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201221:36
Nehledě na to, pane Kovač, že na rendering a využití pro SKUTEČNOU PRÁCI si takový člověk vybere Xeon ­(4CAD­/6CGI jádro­)!
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201223:14
Co říkáte na tento cenový ekvivalent­/úplný argument?
INTEL DZ68BC ­(popř varianta Z77­) + Intel Xeon E3­-1240 + FirePro V5800
Jsme na tom cenově hůř o nějakou tu tisícovku, ale Foto­/Video­/ a entry level 3D ­(včetně CAD­) máme pokryto, a to prosím na takřka poloprofesionální úrovni...
Odpovědět0  0
sakumprask | 18.12.20121:01
A ještě si říznu ­- na starší hry, flashovky, hry na enginu Source, možná i ten váš Stalker.
Vyjma ­"nových­" AAA her si celkem pohodlně zahraju...
Dobrou noc...
Odpovědět0  0
sakumprask | 18.12.201210:23
Potencionálního zájemce o tuto sestavu, bych rád upozornil na možnost dokoupení interního zvukového interface ­(ESI, M­-Audio, s midi­) ­- takový počítač se pak stane opravdovým workstationem pro široké spektrum aplikací.
Odpovědět0  0
sakumprask | 18.12.201211:07
Osobně bych tento počítač viděl jako ideální všestrannou volbu ­(bombu­) pro freelancera, vysokoškolského studenta technických, ale i humanitních oborů. Jeho životnost, než bude znát technický pokrok, je cca 5let. Což je asi do chvíle, než se začnete profilovat, profesně zaměřovat na některý z oborů, vyžadující specifičtejší a často mnohem dražší konfigurace­/řešení.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 18.12.201211:19
Je vidět, že vycházíte pouze z ­"katalogu­/marketingu­". Evidentně jste nikdy nepracoval v grafickém studiu a tak nevíte co je za priority. Ale já vám váš názor samozřejmě neberu.
Jen prosím zkuste napsat vše v jednom, dvouch příspevích.
Odpovědět0  0
tojesystemjaktritecky | 19.12.201214:23
jakou tedy grafickou kartu pro zpracováni fotografií?
sw: photoshop, různe sw na zpracování rawů. rawy 15­-57 MB. tiffy­/psd i 120 MB jedna vrstva.
(sw netuším jak který umí využít konkrétní hw a jestli podporu do budoucna rozšíří, např. ve photoshopu CS6 už se trochu více než jen s CUDA zasnažili­).
slepování panoramat.
dva monitory.
nevím zda sáhnout po něčem výkonějším nebo dokonce méně výkonějším třeba i s pasivním chlazením.
Odpovědět0  0
sakumprask | 17.12.201215:22
Ještě opravím dodatek prvního příspěvku ­- jde o jádro Pictairn, abychom byli fakticky přesní, na zmíněném problému se zdrojem se ale nic nemění.

A pánové ze svhw,
asi budu nucen k registraci a tvrdší kritice vašeho absurdenníku, trolení a roztříštěnost přestávají stačit. Nerad svěřuji know­-how, ale také nerad vidím klamání spotřebitele ­- nechtějte se toho dožít, a pádlujte!!!
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1066) | 19.12.201218:57
A kdy že máte v plánu zde začít sdělovat své know­-how?
Odpovědět0  0
Slamka (11) | 17.12.20129:37
Preco pretlacate Gigabyte Z77X­-UD3H ako top dosku v top sestave??
Pozeral som zostavy dlho a prave vybrat rozumnu MB je najhorsie. No pri Gigabyte Z77X­-UD3H som nasiel tieto nevyhody voci konkurencii v rovnakej cenovej hladine:

1. Malo SATA portov!! Je ich len 6, z toho len dva SATA III.
Viem ze nie je potreba tolko SATA portov, ale do buducnosti clovek nikdy nevie. V dnesnej dobe su 4 porty to uplne minimum ­- SSD system disk, HDD, DVD a suplik pre externy 2.5­" disk napriklad. Mat v rezerve dva dalsie porty ­(a to v pripade ze chcem RAID pre data, tak len jeden!­) je na dnesnu dobu proste malo, nech si vravi ktokolvek co chce.

2. Atheros chip pre LAN. To si asi Gigabyte robi srandu, ze??? S Atherosom som mal vzdy najviac starosti a vzdy bol najpomalsi. Do tejto dosky je proste potrebne prikupit nejaku serioznu LAN kartu s Intel chipom.

3. Ovladaci soft dodavany na CD ­- ako spred sto rokov, kazda jedna recenzia sa na to stazuje, kazdy jeden uzivatel. Nepotrebujeme omalovanky, ale seriozny soft. Ten vsak Gigabyte dodat nevie k doske.

4. mSATA je v pripade SSD systemoveho disku uplne nepotrebna vec na doske.

Vid konkurencia MSI Z77A­-GD65 ­- rovnaka cena a vsetko dotiahnute do konca. Niet co dodat..
Odpovědět1  0
eNoobien (1) | 17.12.20129:28
To je síla. Už u domácí sestavy jsem se pozastavil. Zrovna nedávno jsem sestavoval domácí pc na WoT a kancelářskou práci a sestavil jsem i s monitorem 18,900,­- a s lepší konfigurací. Přesně jak je tu psáno v prvním příspěvku. Vůbec nechápu intel s drahým procesorem, když se nabízí daleko levnější amd 4 jádro s lepším taktem i výkonem. Zdravim pánové přeju šťastný a veselý.
Odpovědět1  2
Pavel Matějka (1578) | 17.12.20127:54
kterou nám tady neustále otloukáte o hlavu, to myslíte asi energetickou výhodnost, žejo. Protože cenově to moc nevychází:
i7­-2700K 7300 Kč
FX­-8150 4300 Kč
i7­-2600K 7000 Kč

nebo

i5­-2400 4500 Kč
FX­-6100 2800 Kč

A k tomu si připočtěme levnější motherboardy s lepší výbavou...
Odpovědět2  4
Rajnoha (10) | 17.12.201212:56
Nemozes porovnavat FX 8150 s Intel i7, FX8150 je na urovni i5, vo vykone na jadro pod vykonom i3.

Porovavas neporovntelne. AMD nazyva svoje FX CPU 8 jadrovymi, ale su to LEN 4 moduly s dvoma polojadrami vykonom na urovni i5, aj to len pri multithearde, vo vykone na vlakno je AMD FX maximalne na urovni Intel i3.

A obzvlast pre hracov, kde este stale vacsina hier skor zavisi od vykone na vlakno je Intel bezkonkurencna volba.

Intel je lacnejsi na jednotku vykonu aj pri naooko vyssej nakupnej cene ­- nehovoriac o spotrebe, Intel features a podobne.
Odpovědět1  0
Hellghar (47) | 17.12.201213:15
Když porovnám Vishery, tak jsme už někde jinde.... Druhá věc je, že stejně kvalitní desky jsou pro AMD levnější, tudíž jako ­"celková­" platforma líp vychazí AMD....
Odpovědět0  1
Rajnoha (10) | 17.12.201213:40
Vishera je len castocne vylepseny Bulldozer a naraza na tie iste problemy ­- ani vysoka frekvencia nedokaze konkurovat vo vykone na vlakno Intelu a aj pri FX8350 je vykon na jadro na urovni Intelu i3. Nehovoriac o spotrebe.

Cena je len o par drobnych nizsia ako celkovo vykonnejsi Intel i5 3570K, ktory je jednacne lepsou volbou.

Co sa tyka dosiek, je to len mytus, AMD dosky su drahsie a je ich menej v ponuke, Intel dosiek je ako ­"maku­" co sa prejavuje aj na cenach.

Ak niekto porovnava napr. ten to iste vydanie dosiek ­(napriklad na ddemagogickych forach je to dost cast­) ­- priklad Asus SABERTOOTH, kde je sice Intel verzia drahsia, ale je potrebne zohladnit nie len ine vyhotovenie, napajaciu kaskadu, Intel chipsety, PCIe 3.0, podporu Intel funkcii a mnoho inteho o ktorom mozes pri AMD len snivat, tieto dosky maju spolocny len nazov a ich porovnavanie napriec roznymi platformami je absolutny nezmysel.

Nezavadzaj zbytocne ludi a radsej si nieco o tom nastuduj. Intel je v dnesnej dobe najvyhodnejsi pomerom cena­/vykon­/spotreba a to plati ako pre CPU tak pre dosky. Fakticky v high­-ende Intel konkurenciu uz davno nema.

Snad sa da odporucit do lacnych zostav vypredajovy Phenom X4 965, ktory je za dobru cenu. V ziadnom pripade nie FX ci uz Bulldozer alebo Piledriver, FX4xxx ­- su DVOJ­-MODULY, FX6xxx­- TROJ a FX8xxx ­- STVOR­-MODULY, v ziadnom pripade sa nejedna o plnohodnotne jadra a v porovnani s Intelom nevie AMD FX CPU ponuknut nic naviac, nehovoriac o nevhodnosti pre hracov vzhladom na vykon na vlakno.

O tom, ze ani Vishera ako aj Bulldozer nie je vobec pre zakaznikov zaujimavy opat svedcia len samotne predaje AMD, ktore su biedne, CPU su leziaky na skladoch.. AMD sa za tu cenu neoplati ­(aj ked je naooko nizsia ako pri Inteli, ale cenou na jednotku vykonu je Intel vyhodnejsi­).
Odpovědět1  0
Jakub Nouzák | 17.12.201215:21
To uz se opravdu neda cist. Procesory Vishera jsou PRACOVNI. Zkus si projit nezaujate zahranicni testy a uvidis, ze je ve strihacich ­/ komprimacnich ­/ renderovacich a jim podobnych programech pouze par procent za i7. To ze je vykon na jadro slabsi a ze jsou na hry lepsi alternativy je pravda, ale to opravdu neni a nikdy nebyl PRIMARNI UCEL
(btw. tak je prezentuje i samotne AMD­)!

PS: Nejsem ­"zeleny­", ­"modry­" ani ­"cerneny­" fanboy a s procesory obou znacek se denne setkavat, mluvim tedy z vlastni zkusenosti.
Odpovědět0  0
Petroman (119) | 17.12.201218:29
To, co hájíte, je kravina. Asi moc na PC nepracujete a nemůžete srovnávat. Intel je dneska prostě jasná volba, pokud nechcete z nějakého důvodu integrovanou grafiku. Mám tu starší Trinity a s klidem vám můžu říci, že to je tak na úrovni P4, když aplikace není psaná na více jader.
Odpovědět0  0
Petroman (119) | 17.12.201218:33
Oprava. Mám ještě teda staré Llano.
Odpovědět0  0
Jakub Nouzák | 17.12.201222:14
Pravda, psal jsem komentar v rychlosti a neupresnil jsem. Tak tedy myslim samozrejme Piledriver ­(predevsim 4 modulovy FX­-8350 a 3 modulovy braska­). To co jsem napsal je v jeho pripade pravda dokazana ve spouste serioznich testu, ale i moje osobni zkusenost. Ten kdo nema ­(desitky­) tisic na i7 nebo Xeon dostane za slusne penize tolik PRACOVNIHO vykonu jako nikde jinde.

Skutecne nechapu hate co se strhnul posledni dobou kolem celeho AMD. Staci si odpustit predsudky vyvolane predchozi generaci procesoru typu Bulldozer a podivat se na tu soucasnou objektivne jako na PRACOVNI nastroj.

Jen tak pro info, videl jsem v akci dost FX­-8350 abych je dokazal porovnat i i5 a i7 a realny vykon je skutecne pouze mirne za i7. Bavime se samozrejme o multijadrovych aplikacich.
Odpovědět1  0
Rajnoha (10) | 17.12.201222:55
Ano, vo vyslovene optimalizovanych multitheard aplikaciach. Lenze je tu jeden dost podstatny problem z pohladu predajnosti. Nie len na to domace, ale aj pracovne vyuzitie je predsa len lepsi vyrovnany single­/multithread vykon. Preto ten kto kupuje vykonnejsi CPU do domacnosti uprednosti pre vyrovnanost vykonu Intel a je len malo tych, ktori vylucne na pracu v multithearde uprednostia AMD ­(poznam aj takych, ale je ich pomenej­). Neriesim prevadzkove vlastnosti. Ide aj o to, ze ten kto potrebuje PC pre svoju pracu a PC mu zaraba tak nepozera na nejaku stovku eur, ak nepotrebuje ECC berie IB i7 alebo IBE i7 a ti ostatni beru Xeony. Komu PC zaraba tak ten ide na istotu do Intelu. Nehovoriac napriklad o viacerych PCIe linkach pri IBE ak chce multi GPGPU, ale SSD do PCIe a podobne. Profesionali su v tomto nekompromisni a vyssiu vstupnu investiciu akceptuju. Tym netvrdim, ze si Vishera svojich priaznivcov nenajde, ale je to uzka skupina, ktora napr. kompiluje, potrebuje ECC a multitheard a nema hlboko do vrecka.
Odpovědět0  0
Usm (78) | 17.12.20126:45
Rád bych reagoval na následující větu: ­"V případě, že jste fandové grafických karet od NVIDIE, je volba celkem jasná. Jako nejvýhodnější se dnes jeví grafická karta Gigabyte GTX 660 Ti Ultra Durable 2GB­"

Není to pravda, je ještě jedna lepší a levnější ­- http:­/­/www.czc.cz­/gainward­-gtx­-660­-ti­-phantom­-2gb_2­/113821­/produkt?q­-c­-1­-f_2027483=sGeForce+GTX+660+Ti&q­-c­-0­-f_2027481=sNVIDIA&q­-category­-id=9ht0msjf58gnva96n24a7t1057
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.