reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.3.2012, Jan Vítek, článek
Počítačové skříně jsou věčné téma, a proto se nyní podíváme na to, co nového se objevilo v letošní zimě, která už pomalu končí. Výrobci nepřestávali s uváděním nových modelů na trh a i když se nic převratného neobjevilo, stále je z čeho vybírat.
Lamon | 25.4.201210:58
Možná jsem staromilec, ale v minulém měsíci jsem byl postaven před otázku jakou case vybrat na stavbu nového počítače. Stál jsem před dilematem jakou zvolit. Moje podmínky jsem stanovil takto: žádný lesklý povrch, velká case, bez UFO, určitě ne konektory na vrchní straně case­- prach. Jenou jsem měl takto zapojené a vždy to působilo problém. Kompromis je konektory pod krytkou. Po týdenním hledání jsem se rozhodl pro Zalman MS1000­-HS2 a nelituji. S USB3 nemám problém, bracket byl součástí MB Asrock Z68 extreme4 gen3. V základu case je rámeček pro 2 SSD, a 6 pozic pro 3,5 HDD­- hot­-swap. Pod krytkou eSata, USB2­-2x blízko u sebe,reset, ,audio.
Odpovědět0  0
balor (10) | 13.3.201222:44
Já jsem výběr skříně vyřešil trochu netradičně. PC jsem vybral z bedny a zamontoval jsem ho do spodu šatní skříně. Na stůl jsem vyvedl jen diody, čudlíky a USB. Delší kabely nejsou problém. Hlučnost vyřešena. Nebýt diody nevim že PC běží. Teploty krásné. A je svatej klid. Doporučuji všem kdo PC neplánují přesunovat.
Odpovědět0  1
h0rIz0nt | 26.2.201318:04
pošli mí nějaký fotky toho řešení, to se mi líbí!
Odpovědět0  0
sabo (67) | 13.3.201215:00
Měl bych prosbu na pana Vítka, bylo by možné sehnat a zrecenzovat toto: http:­/­/www.bitfenix.com­/global­/en­/products­/chassis­/shinobi­-xl . Děkuji
Odpovědět1  0
Jan Vítek (3360) | 23.3.20128:56
Zkusíme sehnat
Odpovědět0  0
NHKG (22) | 13.3.201211:12
Jak pozoruju výběr skříní, tak vidím že se nic nezměnilo. Samé předražené ceníky s ­"UFO­" designem. Použitelných skříní je jako šafránu. Proč je takový problém nabídnout skříň s decentním designem, z kvalitního materiálu, slušného zpracování a dostatkem místa uvnitř na kabely a disky ­- hlavně 5,25 pozice, 3,5 pozice je nanic ­(na SSD velké, na ostatní malé, i 3,5 disk je potřeba kvůli odhlučnění dát do 5,25 pozice­) co by nestála přes 3000Kč?
Lian Li PC­-60FNWX a Corsair Obsidian Series 800D jsou snad jediné solidně navržené skříně ve výběru, bohužel ani v obchodech není z čeho vybírat.
Odpovědět1  0
PpXx (25) | 13.3.201211:25
přesně. Ten UFO design mi vadí. Čím dražší tak dělají horší design, na lan party nebo co, ty madla mě štvou. Snad jen HAF ujde z těch dražších. To se mi zrovna na takových jako 690 líbí. Vypadá důstojně a není přeplácaná. Nejlepší je, že nebliká, nesvítí jak pro puberťáky všemi barvami. Decentně svítí malá červená kontrolka na vrchu skříně, takže to vůbec nevadí, a je tu možnost zapínání podsvícení předního ventilátoru. Nevím, pro koho to navrhují, že to tak zprzní. Pro hráče? Ne všichni hráči jsou ujetí na ty obludy. Proto mi ten výběr trval fakt dlouho, nakonec jsem vybral správně. A za dobrou cenu. Jo, ještě: když konečně narazíte na pěkný design, tak vnitřek je na nic.
Odpovědět0  0
mjans (6) | 17.3.20120:46
No, problém jsem již před lety vyřešil skříní Antec P183. Naprostá spokojenost.
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201211:51
To máte těžký. skříně více než cokoli jiného jsou hlavně o vkusu samotného budoucího majitele, bohužel se většina skříní cílí tak trochu na 15tileté chlapečky co si na ty diskotéky potrpí.

jinak, osobně se mi sakra líbí Silvestone Temjin TJ11, luxus, a to ne jen vzhledem, akorát ta cena atakující 15 tisíc už není tak pěkná ;­-­) http:­/­/www.silverstonetek.com­/product.php?pid=292&area=en

a pokud si správně pamatuju, kámošův bývalý Sharkoon Rebel 9­/12 by Vám asi vyhovoval. od vrchu až dolů 5,25 pozice, cena cca okolo 1500 ­(v případě verze 12 možná více­), kvalita docela slušná na tu cenu a design taky žádná diskotéka.... http:­/­/www.sharkoon.com­/?q=en­/node­/1134 a verze value má navíc velký větrák v bočnici takže posílám základní economy, Rebel 9 je již menší a nespl­'noval by dostatek místa ;­-­)

jinak osobně se mi jednu dobu líbil Corsair 600T Graphite http:­/­/www.corsair.com­/pc­-cases­/graphite­-series­-pc­-case­/graphite­-series­-600t.html a Lian­-li můžu taky jen doporučit, kámoš právě má jejich PC­-P80N a ta je jak velká, tak kvalitně provedená.... bohužel opět ta cena okolo 9 tisíc není tak pěkná ;­-­) http:­/­/www.lian­-li.com­/v2­/en­/product­/product06.php?pr_index=572&cl_index=1&sc_index=26&ss_index=66

a věřte mi sehnat se takové skříně dají, jen musíte u některých najít správný internetový obchod ;­-)
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.201212:05
pěkný výběr. tak ta poslední se mí líbí nejvíc.. LianLi... cena, to je právě to. A takový dědek zase nejsem, něco by ta skříň mít měla, mám ji na stole a musí být trochu vidět. Něčím zaujmout. A další věc: zdroj dole!! konečně! proč u dražších skříní? Já ­(designer­) bych hned dal zdroj logicky dolů kvůli hmotnosti a tak. Proč to konstruktéry nenapadlo hned? Proč se začalo výrobou se zdrojem nahoře? Kamarád mi říkal, že to je prý kvůli toho, možná, že v minulosti ty desktopy zvedali na výšku a tak se to zažilo a začali dělat zdroj nahoře. Tak jak to je?
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201212:21
V ATX standardech se dříve počítalo se zdrojem jako vysavačem tepla od procesoru, takže možná proto. později se až našli experimentátoři a zdroj dole je na světě ;­-­) osobně si ale myslím že to je v klasických skříních vcelku jedno, leda byste chtěl nahoru dát radiátor vodního chlazení. Navíc i zdroje bývají koncipovány tak aby byly nad deskou, takže ve chvíli kdy je zdroj dole tak se kabely musí u některých zdrojů kdoví jak kroutit a podobně... sám ani nejsem zastánce zdroje majícího vlastní okruh kdy je zdroj dole a sosá vzduch od podlahy, protože se potom stává lapačem prachu což si myslím je u zdroje na dvě věci víc než u zbytku HW ­(tedy kromě pasivů chladičů ;­-­)­)­) ­)

P.S.: podívejte se pořádně na vnitřní konfiguraci té první skříně, Silverstone Temjin TJ11. To je jeden z důvodů proč se mi líbí. mít zbytečných 15 tisíc a nemít je kam ­"vyhodit­"... :­-D
Odpovědět1  0
PpXx (25) | 13.3.201213:21
Tak, je celkem pěkná. A to řešení s disky dole znám, jen jsem to taky neviděl naživo. Opravdu pěkné a decentní. A zdá se mi to nebo ten zdroj je tam na výšku? Ne to se asi mýlím a nemůžu to tam najít. Jo, mít ty peníze, proč ne i když já nejsem ten typ, kdybych měl ty prachy, tak stejně to za to nedám, protože mám určitá měřítka, co je pro mě důležitější. Pořád je to blbá skříň. Nejsem žádný overclocker, správce nebo tak, takže nedokážu říct, jestli ta skříň opravdu za to stojí. Asi tak: ­"i když mám ty prachy nekoupím si Veyron nebo Zondu jen protože na to mám, raději nějaké BMW 7 v plné výbavě nebo Bentley a budu spokojený. Ale nejsem ani šetřílek, za každou cenu ušetřit­" Prostě mám svá měřítka. Co se týče Cooler Master, pravda, je to pro běžné lidi nejlepší volba cena­/kvalita. A mají slušný výběr. A jak jsem říkal, tak tu skříň mám na stole, takže prach od podlahy nehrozí, samozřejmě to by byla blbost, na podlaze. Schéma toho Silverstone mi připomnělo, ta 690 je dost variabilní, koše se dají vyndat a skříň lze osadit až 10 větráky ­(blbost jich tam cpát tolik samozřejmě­), zrovna dolů v řadě místo těch košů. A je možnost více způsobů a směrů vyfukování teplého vzduchu. Kroucení nebo problém s kabely jsem nezaznamenal. Já bych spíš investoval do pořádného křesla, ať mě u kompu nebolí záda :­-D
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201213:39
ale ano to se Vám nezdálo, ten Silverstone opravdu má zdroj nastojato. dokonce tam má pozice tuším rovnou dvě.... co je důležitější, spodní část se zdrojem a disky je oddělená od horní a vespod je tolik místa že tam nacpete i ty nejdelší radiátory vodního chlazení. o co mi ale šlo, tray skříně ­(tedy plech na který montujeme základní desku­) je otočený tak že konektory desky a přídavných karet míří nahoru, takže se skříň i otevírá z druhé strany. je to prostě opravdu promyšlená a propracovaná skříň a patří do té cenové kategorie právem, ale jak jste psal, radši koupím něco levnějšího a finance vložím jinam. ;­-­)
K tomu křeslu, viděl jsem jedno za 85 tisíc..... :­-D Ale už si nepamatuju jak se to jmenovalo?
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.201213:47
Aha, dobrý :­-D. Tak za křeslo zase tolik dávat nemusím. Vy to vždycky tlačíte do extrému. Já zase viděl ramky za 85 tisíc. Myslím, že 64GB nebo tak nějak, to už by byla sestavička co vy na to? i7 za nějakých 30, ramky za 80, case za 15, nějaké to SSD, křeslo za 85 no a celé pracovní místo může hned stát minimálně půl milionu. :D Repro Beng & Olufsen nevím co ještě...

Jo, ty dvě pozice na zdroj jsem viděl, ale právě jsem si nebyl jistý tím otočením, jinak pěkné možnosti skříně, no pro mě určitě ne ;­)
Odpovědět0  0
m_s | 13.3.201213:14
Ve škole vám ještě neříkali cosi o počinu bratří Montgolfiérů? Mi opravdu připadá, že skříně jsou dílem ­"designérů­", kteří ve škole na hodinách fyziky spali. Zdroj dole je pozůstatkem BTX, který Intel po opuštění Prskoletů sám odpískal. Námitka, že zdroj nasává teplý vzduch lze oponovat, že výkonné chladiče jsou obvykle věžové koncepce a jejich ventilátor­(y­) ženou teplý vzduch obvykle přímo do odsávacího ventilátoru na zadní stěně skříně a skrze něj rovnou ven. U spodního umístění musí ventilátor zdroje překonávat odpor filtru a bordelu v něm zachyceném. A obvykle se jaksi na čištění filtru někde na dně skříně snadno zapomene, takže zdroj nakonec může být více tepelně namáhán než v horní pozici.
Bohužel skříně od Chieftecu nějak vymizely a najít normálně vyhlížející skříň je opravdu nadlidský úkol...
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.201213:31
Mě hlavně štvala ta instalace zdroje a desky, když je zdroj nahoře. Díky za info o Montgolfierových, já navíc nestudoval přímo PC design, skříně atd. takže o nich slyším poprvé. Jo na chieftec jsem měl zálusk, ale ano, nějak se vytratil. A k tomu zdroji dole, je to lepší, já určitě zaznamenal nižší teploty a méně hluku a jsem pořádkumilovný takže kolem PC uklízím. 690 je na vysokých nožkách, takže utřít pod ní není problém a na filtr a vnitřek také nezapomínám. Nesnáším to, když je uvnitř jen trochu prachu, tak jde hned pryč! Nejhorší když se začne z prachu dělat takové to bláto. V práci se o kompy tak hezky starají, že některé mají i pavučiny. Já jsem je vyčistil, stejně se nerozjely :­) Mají svůj věk.
To jen tak k tomu.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 13.3.201213:32
Zdroj dole není pozůstatek skříní BTX, ty ho měly nahoře. Jinak ve spodní pozici lze zdroj otočit, aby nasával vzduch ze skříně. Ovšem u moderního zdroje s vysokou účinností je stejně už jeho chlazení skoro na okraji zájmu.
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.201213:41
Ano, jde otočit, samozřejmě. Já osobně bych to ale nedělal, nevím, asi by mi to vadilo kvůli grafice. Lepší je dole a otočený směrem dolů. A věž na procesoru je tím pádem pěkně osamocená a vyfukuje teplý vzduch ven ať už vodorovně nebo svisle.
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201213:44
záleží na podmínkách, já se skříní na zemi si to dovolit nemůžu takže větrák zdroje je nahoře.... stejně se v 90% případů nudí tak ho ani nezapne ;­-)
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201213:43
Tak nějak, mám zdroj takto také otočený ale když jsem zrovna kvuli něčemu měl ­"odkrytováno­" tak jsem vlastně zjistil že se větrák netočí ­- holt se zdroj nudí tak ho ani nezapne :­-D
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201213:49
Pokud si opravdu nemůžete vybrat tak už jde doporučit snad jedinou věc ­- nakoupit materiál a vyrobit si vlastní. žádná skříň potom nebude lépe vyhovovat vašim požadavkům ;­-­) sám jsem tohle plánoval ale nějak to je zatím u ledu.....
Odpovědět0  0
NHKG (22) | 13.3.201213:43
Chjo, mám tam překlep: Nemám rád ceDníky s ­"UFO­" designem.
Co se týče umístění zdroje, mi se osvědčil zdroj dole s nasáváním ze skříně. Když je nahoře, zbytečně ho ohřívá vzduch z CPU, nasávání ze spoda u mě vzhledem k tomu jak často vysávám a kolik je v Ostravě prachu nepřipadá v úvahu. Momentálně mám Lian Li a pokud budu kopovat novou skříň, tak asi Obsidiana :)
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201213:45
I když ten obdisian nevypadá špatně, já bych asi zůstal u Lian Li..... ;­-)
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.201213:53
Přesně, kvůli toho CPU. Ostrava? Tak to jsme na tom stejně. To znám. Pořád se práší, navíc jsem hned u cesty. :­) Je to hnus. Chudinka počítačík. Pořád má zanesené plíce. :)
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.20128:33
Zdravím, jo ten CM 690 II mám už nějaký ten měsíc doma. A je super, nemůžu si stěžovat. A pozice na disky jsou bezproblémové. Celková instalace komponent je rychlá a pohodlná. Cable management, větrání, za tu cenu vše na nejlepší úrovni. Žádné ostré rohy. Krásný a decentní design. Prý moc děravý, myslím, že to není problém a na hlučnost to nemá vliv. Je tišší než moje předešlá elite 332, a ta děravá nebyla. Absence USB 3.0 nevadí, je více typů 690. Pokud vím, ta o nějakou tu stovku dražší má USB 3.0 ­(modře zabarvený port­) i ten vrchní dok na disk má funkční. Teď jsem to neověřoval, ale myslím, že to tak je. Já ten model určitě DOPORUČUJI!!! Nepíšu recenzi? :D
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201211:34
Máte pravdu, dražší verze ­- Advanced ­- má i horní dock na disk a USB3.
Osobně jsem mohl srovnat původní CM690, kterou mám a kámošovu CM690 II. Cenově srovnatelné, avšak kvalita šla u novější verze dolů. materiálově ne tak pevné, hrany ne zatočené.... prostě... i když to není špatná case, jde poznat jak se hledí na cenu....
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.201211:47
Asi tak. Já jsem volil a vybral jsem si tu verzi Lite, dok tam má ale bez portu, má jen to vybrání a USB 2.0. Mě to nevadí, oba prvky moc nevyužiji a měl jsem přece jen nějaký ten strop. Mám štěstí, vnitřek je opravdu pěkně udělaný a zatočené hrany má i ostatní detaily kvalitně udělané. Tak jasně, dělá to hodně, cena je cena. Ale pro mě je to určitě posun :­) A já nejsem zase tak náročný a určitě mě to zpracování překvapilo. Hlavně absence klavírního lesku nebo jak se tomu říká. Plechy jsou hezky drsné jakoby opískované. No, záleží na vkusu a potřebě uživatele, že? A pro hodně lidí je to přínos, za dobrou cenu lepší skříň, i když s nějakými mouchami. A někde psali, možná tady, že se naopak Cooler Master zlepšil v té kvalitě...
Odpovědět0  0
PpXx (25) | 13.3.201211:51
Jo ještě, třeba tak stejně mi vadí např. u Thermaltake Soprano, ta dvířka. Ten design není špatný, ale pro skříň naprosto nevhodný. A je tam zrovna ten lesk, což je nevýhoda. Ve škole jsem ji měl možnost vidět. U každé byly ty dvířka sundané. A zabírají hodně místa.
Odpovědět0  0
mikeczcom (126) | 13.3.201212:13
Tak coolermaster patří do kategorie slušná kvalita za slušnou cenu už nějakou dobu že ;­-­) osobně jsem na vlastní bulvy viděl jejich první skříň až zmíněnou CM690 a musím uznat že tehdy jsem strávil asi 2 týdny prolézáním obchodů, a musím uznat že lepší volbu udělat nešlo ;­-­) co jsem viděl později i skříně z řady Elite tak ty jsou na svou cenu taky kvalitní.

Já jsem právě srovnával moji a verzi II podle toho co jsem si ošahal kámošovu ;­-­) fakt mi to přišlo že oproti původní verzi se snažili srazit náklady, avšak stále to je slušná skříň. A jestli se CM zlepšil? no nevím, za tu cenu mi to vždy přišlo kvalitativně adekvátní, i když nevím jak jejich dražší skříně, ty jsem viděl leda z recenzí a fotek po internetu...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.