reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Ello má být sociální síť bez reklam a sběru osobních dat

29.9.2014, Radan Tuhý, aktualita
Ello má být sociální síť bez reklam a sběru osobních dat
Ello je nová, právě vznikající sociální síť, co primárně cílí na uživatele, kteří jsou nespokojeni se současnými sociálními sítěmi plnými reklamy a sběrem osobních dat. Ello je zatím beta, na pozvánku budete muset zřejmě chvíli počkat.
Vedle velkých hráčů, jako je např. Facebook nebo Google+, postupně vzniká další potencionální konkurence v podobě sociální sítě Ello. Zajímavý je fakt, že tato právě vznikající sociální síť si klade za cíl vytvořit jednoduché a čisté rozhraní bez reklam a především bez sběru osobních dat.





Momentálně je však tato nová sociální síť Ello ve stádiu vývoje. Není ani veřejně přístupná. Pokud chcete tuto síť vyzkoušet a používat, je potřeba získat pozvánku. Ty budou s největší pravděpodobností postupně rozesílány, je tedy možné se na stránkách zaregistrovat a počkat, až na vás přijde řada.

Hlavní motivací a důvodem spuštění Ello je dle veřejného prohlášení tvůrců skutečnost, že současné sociální sítě jsou údajně fakticky vlastněny inzerenty. Každý příspěvek, který sdílíme, je podle tvůrců Ello zaznamenán, uložen a přeměněn v data, která následně inzerenti využívají k tomu, aby nám mohli naservírovat více (pokud možno co nejvíce cílených) reklam. Podle tvůrců Ello jsme jen produktem, který je následně obchodován na reklamním trhu.

Tvůrci Ello věří, že možné vytvořit lepší sociální síť. Ta je tedy momentálně v provozu, ale z celé stránky je cítit, že se jedná zatím opravdu o betaverzi, na které je pracováno za provozu. Dle posledního zveřejněného seznamu funkcí a vlastností je momentálně možné nahrávat obsah, komentovat příspěvky a odkazovat na ostatní uživatele. Nic takového, jako např. zeď s novinkami nebo centrum notifikací zatím ale očekávat nemůžeme.

Zajímavá vlastnost sociální sítě je možnost rozdělit uživatele, které následujeme, na "přátele" a "rušivý element" (z anglického Noise), což nám jednoduše umožní "přátelit" se s někým, o kom pak již nepotřebujeme či nechceme slyšet (resp. číst na zdi).

To vše působí velmi pěkně, ale nabízí se zde otázka, jakým způsobem bude tato nově vznikající sociální síť vydělávat na svůj provoz, jelikož předpokládat, že bude někdo tvořit internetovou aplikaci tohoto typu zdarma, zřejmě není úplně reálné. Tvůrci počítají s tím, že budou k dispozici dvě verze - bezplatná a prémiová. Prémiová nebude zdarma, ale nabídne nějaké ty funkce a vlastnosti navíc.

Jestli se ale najdou uživatelé, kteří budou ochotni za takovou sociální síť platit, se ale uvidí až časem, pokud to tvůrci dotáhnou do fáze ostrého spuštění a představení celé této novinky široké veřejnosti.

Zdroj: Digital Trends
reklama