podobná revoluce by se jednoho dne mohla stát i na kolejích. Dnešní české dráhy natož pak sždc nejsou technicky schopné autonomně řídit ani své vlaky natož pak hypoteticky autonomatizovaně koordinovat souběžnou dopravu kolejových souprav a kolejových redukcí pro osobní automobily které se do systému zaregistrují když potřebují efektivním a rychlým způsobem urazit delší vzdálenost. Proč bychom jednoho dne nemohli autem zajet na nádraží na speciální kolejovou redukci, přes telefon zabookovat trasu předem, dostat přesně časové okno a číslo plošiny kam s autem zajet a o zbytek, tj. přepravu auta po kolejové síti na vzdálenosti stovek km aniž by to mělo sebemenší vliv na baterii auta (naopak by se baterie při takové cestě mohla dobíjet) ? Co je na tom vždyť je třeba vyřešit jen dva velké problémy 1. rozšířit počet autonomních aut, protože je skutečně velmi praktické aby do tohoto systému byla zahrnuta i možnost předat řízení nádražnímu počítači který provede nalodění aut na kolejové redukce co nejefektivnějším způsobem a v co nejrychlejším čase aby současně vše pasovalo do vymezeného časového okna volného úseku trati. 2. převést veškerou vlakovou dopravu na centrální autonomní řízení které by následně snadno umožnilo přidávat dynamicky do časového harmonogramu i tyto krátkodobé přepravy bez složité byrokracie kolem ... ani jeden z těch dvou úkolů není malý, ale nejsou nerealizovatelné a výsledkem budou obrovské benefity, levná, naprosto bezpečná, autonomní a rychlá přeprava na extrémně dlouhé vzdálenosti v pohodlní vlastního auta, doplněná o možnost nabíjení baterie elektrovozu - kdo by to nechtěl ?
Odpovědět0 0
hlupáci budou kritizovat uskákanou jízdu a tvrdit že je to důvod proč se raději budou vytrubovat na ucpaných silnicích, ostatní prostě ocení že musk je jediný kdo se v tomto ohledu snaží táhnout vývoj dopředu, a když je někdo z 6 miliard jediný kdo táhne vývoj v oblastech jako kolejová přeprava ve vakuových tubusech a podzemní tunely pro autonomní vozy pod městy, dělá sakra záslužnou práci a zaslouží si všemožnou podporu. Jen tak dál.
Odpovědět1 1