reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Engine Unity ohlásil nativní podporu NVIDIA DLSS

15.4.2021, Jan Vítek, aktualita
Engine Unity ohlásil nativní podporu NVIDIA DLSS
Technologie DLSS představuje velice vítanou možnost, jak zvýšit snímkovací frekvenci i s prakticky neznatelným snížením kvality obrazu. Je tak pouze dobře, že se její podpora rozšiřuje a nyní i v rámci enginu Unity.
Dříve v tomto roce byla přitom ohlášena integrace DLSS do Unreal Engine firmy Epic Games v rámci pluginu, takže nyní jde o další významný herní engine, na němž postavené hry budou moci snadno využít předností daných technologií NVIDIE. 
 
 
To platí pro Unity 2021.2, kterážto verze bude zveřejněna ke konci tohoto roku. Vývojáři, kteří využívají engine Unity, budou moci využít DLSS prostřednictvím HDRP (High Definition Rendering Pipeline). My se také můžeme podívat na video, které ukazuje demo o Light Brick Studio založené právě na enginu Unity, kde se kombinuje ray tracing a DLSS. 
 
 
Herním vývojářům bylo slíbeno, že v případě Unity bude možné implementovat technologii DLSS jen pomocí "několika kliknutí myši", čili prostě bude velice snadné. Ostatně NVIDIA už dříve hlásila, že v nové verzi DLSS 2.0 bude využití technologie ve hrách mnohem snadnější a že už nebude zapotřebí, aby byla pro každou zvlášť dlouze trénována příslušná AI. To se ale dosud v praxi moc neprojevilo, a tak se to snad časem změní díky enginům Unreal, Unity a případně dalším. 
 
Nejde přitom samozřejmě jen o spojení s ray tracingem, i když obvykle s ním jde DLSS ruku v ruce právě kvůli tomu, aby byly pokud možno alespoň částečně nahrazeny snímky v FPS ztracené vysokými nároky ray tracingu. Není ale důvod, proč DLSS nevyužít také ve hrách, které ray tracing nevyužívají, neboť pak budeme mít možnost přejít třeba na vyšší rozlišení, anebo aspoň pořádně využít monitor s vysokou obnovovací frekvencí. DLSS může dobře posloužit také při hraní her s VR headsetem, kde jsou vysoké FPS mimořádně důležité.
 
Co se týče zveřejněného dema, to ukazuje nasazení DLSS Lego Builder's Journey. Benchmark pak prozradí, že pokud máme bez DLSS výchozích 18 snímků za sekundu, pak se i na DLSS Quality můžeme dostat na 38 FPS a na nastavení Performance dokonce na 57 FPS. 
 
NVIDIA si tak buduje technologický náskok, který bude v případě širokého uplatnění DLSS velice důležitý, zatímco na odpověď odpověď AMD teprve čekáme a ta by měla dorazit snad ještě letos. 
 
Zdroj: NVIDIA
reklama