reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Registrace: 27.11.2017
Komentářů: 107, score 1.8 | Svět mobilně: 7/-0.2 | TV Freak: 1/1.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 14.2.2023 s hodnocením +12:
Nová doba no. Nahá žena je problém, ale upalovat a rozsekávat lidi mečem je úplně v pohodě. :D :D.
Komentář z 20.11.2019 s hodnocením +9:
Líbí se mi tonhle povstání Fenixe na poli procesorů. A myslím že třeba Ryzen 2600 s max 4GHz 6­/12 za 3500kč pro mainstream bude na další dobu stačit. A nebude ho potřeba měnit třeba za 3 nebo 4 generaci. ­( já mám 1600 a jsem s ní naprosto spokojen­).

Ale na poli grafiky bída. Přemýšlel jsem že přejdu na 2K, už přeci je tu docela dlouho. Ale minimálně to chce RTX 2070 nebo 5700 XT aby tam byla pár let rezerva. A pro moje občasné hraní zase grafika za 12k nemá smysl.
Komentář z 8.7.2019 s hodnocením +8:
Na Ditt vyšla pěkná recenze na 3700X vs 9900K a v podstatě výjdou na stejno v něčem lepší o pár % ten pak zas onen.
Takže remíza ale pro 3700X 5 tisíc je levnější a žere o třetinu mín takže. Není moc co řešit nebo diskutovat.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 4.1.2022 s hodnocením -4:
Pěkná hračka za 200 miliard se životností 5 let. :D
Už se těším na fotky. :­)
Komentář z 24.4.2024 s hodnocením -3:
Šílenci bylo v nadsázce. Ale pokud máme elektro auta = ekologie pro planetu. Tak je to prostě mimo.

Pokud bereme ekologie tady na místě jsme zelení. Ok fanatický názor ale dobrá...
Ale že děláme ještě větší uhlíkovou skleníkovou stopu. A za naše rozhodnutí reálně zabíjíme lidi tím že jim ničíme prostředí jinde, tak potom jste zelený.

Ale pojďme si to stáhnout k článku. Tenhle provoz je prototyp co komerčně ještě nefunguje ale asi jednou bude.
Je to zatím dotovaný projekt. Spolupracují s dvěma firmami.

Ale na videu je krásně vidět jak výroba baterii probíhá, a jak ty suroviny obíhají planetu několikrát.
Už jen při jejich těžbě ničíme prostředí a vytvoříme víc škodlivin než to auto ušetří za životnost. A to jsme ještě ani nenaložily ty šutry na loď. Pak to naložíme a vozíme šutry tam a zpátky po planetě. Nakonec tenhle těžký průmysl hnaný uhelnými elektrárnami v Číně ­(celkově Asie skoro 90% výroba baterii­) vytvoří XY tisíc tun baterii. A hodí je zase na loď , a jedou do Evropy­/USA na linku.
Tam je dají do aut. V tomhle moment prostě to auto je v násobcích víc ne­-eko než spalovák ale který nám čoudí pod okny. Ale for začíná s tím že ekologové začnou emise počítat až v tenhle moment. Ala maximum absurdum. :D
Jednou ty baterii budou recyklovat. A tohle je šíleně náročný energetický proces. Tenhle projekt vypadá nadějně že aspon výnos kovů bude velký. Přes 90% hezká recyklace. Ale je to jen projekt a zatím běží v režimu testování. Až to komerčně někdo postaví a začne skupovat baterie ok. Lion baterie jsou výborné, jen prostě nepatří do aut. :D

Ještě jedna faktická poznámka. Baterii se nebudou vyrábět recyklátu, což nám autor tak nějak zapomněl říct. Protože z Číny a pro Čínu je levnější vytěžit a vyrobit. Než kupovat drahý kov­/recyklát z USA.

Takže žádná pohádka s happy endem. :D Sám výrobce se považuje spíš za důlní společnost bez dolu. Takže bude dodávat na USA trh, ale ne pro baterie do aut.
Komentář z 7.2.2024 s hodnocením -2:
Chápu že autor je nadšený do EL. aut. Ale věta mi nadzvedla obočí:
Spousta lidí se bojí požárů elektromobilů, ačkoli statistiky zatím neukazují, že by hořely více, spíše naopak.
Ano data zatím nejsou objektivní. Nejsou tu tak dlouho, a chce to miliony aut stará 5­-10 let aby měla vypovídající hodnotu.
Ale z čeho data jsou, jsou nehody. A tam je jasná statistika = nabourané elektro auto má 6xkrát větší šanci na požár. A ještě k tomu je to pro takové auto vždycky konečná. Hořící benzínové auto jde uhasit, a následně i opravit ­(pokud je to rentabilní­). Bavíme se o malém, středním požáru.

Taky když el. auto začne hořet v garáži nejde uhasit a vezme i dům. Ty případy už se staly a né jednou nebo desetkrát. Bohužel voda a hasičáky jsou na nic a žár vysoký + výšlehy plamene.
Ano už jsem viděl že trénují s nějakou kotvou to auto vytáhnou na dálku, a hodí na něj speciální plachtu ve speciálním oblečení, aby nemuseli vozit celý kontejner s vodou. Že to asi dotáhnou, do schopné varianty. Ale co si budeme osobák po vytáhnutí hadic? 15­-35 vteřin něž ho úplně uhasí? Za 15 minut může být už v kovošrotu když na to příjde.

Elektrolit co vydrží až 185*C než se začne vypařovat. Určitě palec nahoru, a pomůže prodloužit dobu kdy to hoří trochu k tomu že to topí asfalt. Ale jak už to blafne tak to jede. A nic se nemění.
Reálná teplota plamene čistého lithia je kolem 2.000 stupňů. U baterií se uvádí, že už za 15 vteřin teploty dosahují až 400 °C.
Co dodat...

Ta rovnice zůstane pořád stejná. Auto spalovací kde hoří motor a je deci paliva + pár plastů. A uhasíte to pomalu minerálkou co máte v batohu, případně hasicím přístrojem­/sprejem. Nádrž většinou nehoří ale je jen proražená ­(po nehodě, sama od sebe nebo za jízdy jsem ještě neslyšel že by začala hořet­). Benzín tak snadno nechytne, jenom ve filmu ho zapálí i cigaretou ­(zkoušel jsem to nejde to­). :D VS Několik set kilo baterii, v uzavřeném obalu kde když to začne tak to jede. A prostě baterky a zkrat bohužel už přes dvě stě let jde ruku v ruce, a je v nich ohromné množství energie, které se mění na teplo.

Chtělo by to vyváženější články, a ne vyzdvihovat jen pozitiva.
Například:
Že lidé s el. auty mají menší nájezdy než spalovacím motorem. A to až o 30%, protože nemají tohle auto k dispozici.
Navazující bod, mají více aut jedno záložní. Takže navazující problém s parkováním. Dvakrát placení dálničky ­(v budoucnu­), modré zony, pojistky, dvoje gumy atd...
Že automobilky přelívají kapitál z vývoje, na alternativy k čistě ­(baterie­) elektrickým autům. Protože pro to nevidí budoucnost, a jeli na vlně dotací.
Silně neekologická ­(jak se říká výfuk mají jinde­). A v EU se jim počítá jen montování + elektřina. Což se samo o sobě absurdní. Ale kdyby se začalo od těžby vzácných kovů. Tak co se týká čistě ekologie tak u ní by to už skončilo a netřeba počítat dál. A když do toho přihodíme recyklaci baterii, kolik tohle stojí energie. Jsme v desítkách násobku co ten škaredý spalovák ze železa jednoduše ze 100% recyklovaný. Ale ten nám hold kouří u domu.
Vynecháme klasiku jako nabíjecí místa, elektro infrastrukturu obecně. Bolístky elektroniky v zimě, nejsou tak velké jak se říká ale jsou. Včera jsem viděl­(na videu­) jak nabíjel někdo venku, a poprchalo + mrzlo celá nabíjecí hlavice zamrzlá v autě pod půl centimetrem ledu. A nikam prostě nejel, hadici nemohl ´vytáhnout ani nastartovat. Tak do toho mlátil kamenem. Vím jaké je to když zateče zámek nebo rám dveří. Tohle je o 3 ligy někde jinde. :­)

Objektivním okem, vidím elektro auta jako vhodný prostředek někde a pro někoho. Ale v obecné rovině, je to jen mezi krok. A dotáhnou jiné technologie, použitelnější a reálnější. Je jich hodně jen vybrat tu vhodnou a proveditelnou. A elektro auta ­(s baterkama­) budou jen rarita v Muzeu třeba za 20­-30 let.