reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Registrace: 27.11.2017
Komentářů: 112, score 1.7 | Svět mobilně: 7/-0.2 | TV Freak: 1/1.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 14.2.2023 s hodnocením +12:
Nová doba no. Nahá žena je problém, ale upalovat a rozsekávat lidi mečem je úplně v pohodě. :D :D.
Komentář z 20.11.2019 s hodnocením +9:
Líbí se mi tonhle povstání Fenixe na poli procesorů. A myslím že třeba Ryzen 2600 s max 4GHz 6­/12 za 3500kč pro mainstream bude na další dobu stačit. A nebude ho potřeba měnit třeba za 3 nebo 4 generaci. ­( já mám 1600 a jsem s ní naprosto spokojen­).

Ale na poli grafiky bída. Přemýšlel jsem že přejdu na 2K, už přeci je tu docela dlouho. Ale minimálně to chce RTX 2070 nebo 5700 XT aby tam byla pár let rezerva. A pro moje občasné hraní zase grafika za 12k nemá smysl.
Komentář z 8.7.2019 s hodnocením +8:
Na Ditt vyšla pěkná recenze na 3700X vs 9900K a v podstatě výjdou na stejno v něčem lepší o pár % ten pak zas onen.
Takže remíza ale pro 3700X 5 tisíc je levnější a žere o třetinu mín takže. Není moc co řešit nebo diskutovat.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 4.1.2022 s hodnocením -4:
Pěkná hračka za 200 miliard se životností 5 let. :D
Už se těším na fotky. :­)
Komentář z 24.4.2024 s hodnocením -3:
Šílenci bylo v nadsázce. Ale pokud máme elektro auta = ekologie pro planetu. Tak je to prostě mimo.

Pokud bereme ekologie tady na místě jsme zelení. Ok fanatický názor ale dobrá...
Ale že děláme ještě větší uhlíkovou skleníkovou stopu. A za naše rozhodnutí reálně zabíjíme lidi tím že jim ničíme prostředí jinde, tak potom jste zelený.

Ale pojďme si to stáhnout k článku. Tenhle provoz je prototyp co komerčně ještě nefunguje ale asi jednou bude.
Je to zatím dotovaný projekt. Spolupracují s dvěma firmami.

Ale na videu je krásně vidět jak výroba baterii probíhá, a jak ty suroviny obíhají planetu několikrát.
Už jen při jejich těžbě ničíme prostředí a vytvoříme víc škodlivin než to auto ušetří za životnost. A to jsme ještě ani nenaložily ty šutry na loď. Pak to naložíme a vozíme šutry tam a zpátky po planetě. Nakonec tenhle těžký průmysl hnaný uhelnými elektrárnami v Číně ­(celkově Asie skoro 90% výroba baterii­) vytvoří XY tisíc tun baterii. A hodí je zase na loď , a jedou do Evropy­/USA na linku.
Tam je dají do aut. V tomhle moment prostě to auto je v násobcích víc ne­-eko než spalovák ale který nám čoudí pod okny. Ale for začíná s tím že ekologové začnou emise počítat až v tenhle moment. Ala maximum absurdum. :D
Jednou ty baterii budou recyklovat. A tohle je šíleně náročný energetický proces. Tenhle projekt vypadá nadějně že aspon výnos kovů bude velký. Přes 90% hezká recyklace. Ale je to jen projekt a zatím běží v režimu testování. Až to komerčně někdo postaví a začne skupovat baterie ok. Lion baterie jsou výborné, jen prostě nepatří do aut. :D

Ještě jedna faktická poznámka. Baterii se nebudou vyrábět recyklátu, což nám autor tak nějak zapomněl říct. Protože z Číny a pro Čínu je levnější vytěžit a vyrobit. Než kupovat drahý kov­/recyklát z USA.

Takže žádná pohádka s happy endem. :D Sám výrobce se považuje spíš za důlní společnost bez dolu. Takže bude dodávat na USA trh, ale ne pro baterie do aut.
Komentář z 13.5.2024 s hodnocením -2:
Tak o tom silně pochybuji. Oni zvládnout už teď co člověk. Jenom jsou drazí a většinou prototypy. Třeba takový robot Atlas, je pohybově na tom o dost líp než člověk ­(průměrný­), zvládá i parkur, salta a tak. Robot nemusí mít lidské ruce jak tady, vypadá to efektně jsou hodně složité a pomalé ale vypadají efektně na videu.
Rentabilní budou až se rozjede seriovka, ono elektro auta na tom byla stejně, pár modelů ale spíš pro zajímavost a pár nadšenců. To až Musk z toho udělal něco na čem se dá vydělat ve velkém. Program je je jednoduchý, na tyhle věci se používá člověk a má na sobě čidla, a robot jen strojovým učením dělá to samé. Software je těžké udělat, ale pak už jen kopíruje. V praxi to bude tak že člověk bude dělat pár směn ve speciálním obleku, a pak je to otázka už jen kamer, a pár značek na zemi aby se správně orientoval.
Takové roboty už máme i na dílně dnes, jen není mobilní, a je za ochranným krytem, a sám si vyhodnocuje jestli to dělá dobře nebo špatně. Nemá nohy ale kolejnicový systém. Nemá „ruce“ ale robotické rameno. A když si není jistý nebo pustí zmetek, tak seřizovač mu musí říct ­(v pc samozřejmě, ne u kafe a cigaretky o přestávce­) že je to špatně a proč. Zjednodušeně technologie tu je, rentabilní to ještě není. Ale bude a brzo. O spolehlivosti a nákladnosti se dá mluvit až to někde budou zkoušet v ostrém provozu. Ale je tam hodně otázek, třeba kolem bezpečnosti.