Epic MetaHuman Creator: pro téměř dokonalá herní NPC
11.2.2021, Jan Vítek, aktualita
Sebelepší herní grafika, která nás dokáže vtáhnout do kvalitního děje v originálním světě může být v okamžiku sražena na kolena, když se k nám přimotá postava, která chodí jako kačer, nepřirozeně cení zuby a má toporný výraz.
Ztvárnění lidských gest, mimiky a výrazů tváře není nic jednoduchého a nemusí jít zrovna o průšvih formátu Mass Effect: Andromeda, kde postavy v tom lepším případě původně vypadaly jako nafukovací panny. V tomto ohledu ostatně stačí velice málo k tomu, aby byl dojem zcela pokažen a naopak vylepšit jej dá dost práce. Společnost Epic ale nově nabízí nástroj, s nímž už tvorba postavy nemá být žádná věda a výsledky přitom vypadají velice dobře.
Mass Effect: Andromeda
Jak ukazuje následující snímek zachycený z předváděcího videa, je to pochopitelně i otázka kvalitní grafiky. Dnes lze říci, že pokud grafici v případě samotných modelů s něčím zápolí, pak je to především realistické ztvárnění vlasů, aby postavy nevypadaly, jako by měly paruku ze žíní. Epic MetaHuman Creator jednak tvoří postavy s velice pěkně ztvárněnými vlasy či vousy a celkově s vysoce kvalitní grafikou, ale jinak zde jde především o mimiku. Ale to už lépe ukáže video.
MetaHuman Creator je pochopitelně určen pro firemní Unreal Engine verze 4 i 5, využívá jistou cloudovou knihovnu a je schopen pracovat se zdrojovými daty z modelovací aplikace Maya 3D.
Každý si přitom může MetaHuman Creator vyzkoušet. Postačí mít účet na Epic Games a stáhnout si příslušný launcher a pak samotný Unreal Engine 4 (12 GB) a následně MetaHuman Creator (4,7 GB).
Pak už si můžeme hrát, přičemž modelace postavy se v této ukázce podobá tomu, když si na začátku moderní hry tvoříme svou herní postavu, jen na poněkud vyšší úrovni a s mnohem více nástroji. To pravé ale nastane až tehdy, kdy se obličej rozhýbe a předvede všechny možné drobné a především přirozené pohyby očí, víček, pusy a všemožných svalů, které jej rozzáří a probudí k životu.
Konečná integrace do enginu byla slíbena na tento rok, ale kdy něco takového uvidíme ve hrách, o tom je asi ještě předčasné mluvit.