reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Epic MetaHuman Creator: pro téměř dokonalá herní NPC

11.2.2021, Jan Vítek, aktualita
Epic MetaHuman Creator: pro téměř dokonalá herní NPC
Sebelepší herní grafika, která nás dokáže vtáhnout do kvalitního děje v originálním světě může být v okamžiku sražena na kolena, když se k nám přimotá postava, která chodí jako kačer, nepřirozeně cení zuby a má toporný výraz. 
Ztvárnění lidských gest, mimiky a výrazů tváře není nic jednoduchého a nemusí jít zrovna o průšvih formátu Mass Effect: Andromeda, kde postavy v tom lepším případě původně vypadaly jako nafukovací panny. V tomto ohledu ostatně stačí velice málo k tomu, aby byl dojem zcela pokažen a naopak vylepšit jej dá dost práce. Společnost Epic ale nově nabízí nástroj, s nímž už tvorba postavy nemá být žádná věda a výsledky přitom vypadají velice dobře. 
 
Mass Effect: Andromeda
 
Jak ukazuje následující snímek zachycený z předváděcího videa, je to pochopitelně i otázka kvalitní grafiky. Dnes lze říci, že pokud grafici v případě samotných modelů s něčím zápolí, pak je to především realistické ztvárnění vlasů, aby postavy nevypadaly, jako by měly paruku ze žíní. Epic MetaHuman Creator jednak tvoří postavy s velice pěkně ztvárněnými vlasy či vousy a celkově s vysoce kvalitní grafikou, ale jinak zde jde především o mimiku. Ale to už lépe ukáže video. 
 
 
MetaHuman Creator je pochopitelně určen pro firemní Unreal Engine verze 4 i 5, využívá jistou cloudovou knihovnu a je schopen pracovat se zdrojovými daty z modelovací aplikace Maya 3D. 
 
 
Každý si přitom může MetaHuman Creator vyzkoušet. Postačí mít účet na Epic Games a stáhnout si příslušný launcher a pak samotný Unreal Engine 4 (12 GB) a následně MetaHuman Creator (4,7 GB).
 
 
Pak už si můžeme hrát, přičemž modelace postavy se v této ukázce podobá tomu, když si na začátku moderní hry tvoříme svou herní postavu, jen na poněkud vyšší úrovni a s mnohem více nástroji. To pravé ale nastane až tehdy, kdy se obličej rozhýbe a předvede všechny možné drobné a především přirozené pohyby očí, víček, pusy a všemožných svalů, které jej rozzáří a probudí k životu. 
 
Konečná integrace do enginu byla slíbena na tento rok, ale kdy něco takového uvidíme ve hrách, o tom je asi ještě předčasné mluvit. 


reklama