reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.3.2022, Jan Vítek, aktualita
Rozkvět rychlých SSD přinesl i pokrok do herního světa, ale to pravé nás teprve čeká. API Microsoft DirectStorage se teprve projeví, a to především na rychlosti načítání her, ale i na zátěži procesoru. 
DavidM1 (160) | 30.3.202219:08
Neměl být původně DirectStorage funkční jenom na M2­-nvme? Kdy nastala změna že to pojede všem?
Odpovědět0  0
HoCh (295) | 30.3.202218:47
Pokud ma grafika dostatecne velkou pamet, tak se data nacitaji ­(pokud mozno­) jen pred zacatkem hrani, nebo pri prechodech mezi lokacemi­/ukoly. A tam o ovlivneni vykonu grafiky ­(fps­) nema asi cenu mluvit.

U rozsahlych her , kde se nacita za behu musi byt nacitani reseno dostatecne vcas tak, aby hru nebrzdily ani pomalejsi disky. Tak bych se o fps moc nebal. Navic dekompresni algoritmy nejsou moc vypocetne narocne.

Nejvetsi brzdou byvaji spis prenosy po pomalych sbernicich ­(disk ­- cpu ­-grafika­), nez nedostatek vypocetniho vykonu gpu. A kdyz se data budou predavat primo disk­-grafika v komprimovane podobe usetri se nejen zbytecny prenos, ale jeste do grafiky potece diky kompresi mensi objem dat. A ta trocha vykonu na dekompresi bude v porovnani s naroky zpracovani 3d grafiky nejspis temer zanedbatelna.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 31.3.20227:53
Asi tak. Průšvih je komprese, dekomprese je relativně nenáročná. A rozsíl 1,9 vs 2,4 vteřiny podle mě uživatel ani nezaznamená, natož, že by z něj měl nějaký benefit. Limitem je spíš velikost paměti. Načíst a zaplnitt jí je dost bleskové. Průšvih je, pokud se musí swapovat, část dat nahrávat opakovaně atd. Jenže tam nepomůže ani direct storage, ani ultrahypermagasuper storage, ale prostě a jedině větší ram.
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 30.3.202216:04
Pokud jsem to dobře pochopil, tak se CPU odlehčí tak, že část dat půjde na dekomprimaci do GPU.
Tedy: Disk >>> RAM >>> VRAM >>> GPU ­(dekomprimace­) >>> VRAM.

Docela by mě tedy zajímalo, jak moc to bude zatěžovat GPU a případně jak se to projeví na jeho grafickém výkonu.
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 31.3.20228:18
Nějaký vliv na zpomalení GPU to asi mít bude,
ale asi výhody převažují nad touto nevýhodou když na tom všichni tak usilovně pracují
Odpovědět0  0
icotech852 (200) | 3.4.20226:10
pri hrách je v podstate procesor i tak málo vyťažený.
U mňa okolo 22% na 2K Ultra,takže nejaké zaťaženie procesora navyše nie je nijak obmedzujúce.
Tým pádom je pre mňa Win11 zatiaľ zbytočný a DirectStorage pri tomto zrýchlení nepotrebný.
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 4.4.202212:04
na 2K se zatížením 22%, tak to asi taky nebude úplně ořezávátko... a taky záleží na konkrétní hře,
a ted si představ že i nějaký úplný lowend by dokázal pracovat s minimálním zatížením
a i na takovém lowendu by jsi nemusel čekat na načtení scény

Mě osobně úplně vytáčí jak dlouho čekám na načtení hry a to mám i9­-9900k
Třeba StarCitizen tam čekám třeba i minutu, a to mám M.2 SSD v hlavním slotu,
a jediné co můžu, tak sledovat jak naskakují MB v grafické paměti
https:­/­/i.ibb.co­/JcWbT2Q­/Screen­-Shot­-2021­-08­-29­-01­-20­-56­-CD1.jpg
bylo by fajn kdyby se čekáni snížilo třeba na 5 sec.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 4.4.202212:10
A nebude to náhodou spíš tím, že ­"pan programátor­" považoval optimalizaci za sprosté slovo? Nebo, že ani neslyšel o tom, že data může rozbalovat víc vláken procesu najednou? Myslím, že podobný šikula to direct storage použije způsobem, že z toho hra stejně nebude mít naprosto žádný přínos..
Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 4.4.202216:02
Taky bych to tak nějak viděl.

Když se Forspoken načte za 2­-3s bez DS ­(protože už tak byl navržen a naprogramován­), tak DS tomu pomůže o pár desetin sekund které skoro ani nepoznáme.

Ale když někdo udělá hru tak, že načítání trvá desítky sekund protože: a tady si můžeme dosadit vše možné od konceptu, ­"nutnosti­" načítací obrazovka s tipy, atd. atd. po ­"kašleme na optimalizaci­". Tak tomu DS taky nijak zásadně nepomůže.
Prostě nečekejme, že když bez DS se bude něco načítat minutu, tak s DS to bude 5s. Když dosáhnou 30s tak to bude veliký úspěch a v takovém případě rozhodně super vylepšení.
Osobně tipuji, že ta zrychlení budou spíše tak do 20%.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.