EVE Valkyrie: jedna z prvních pro virtuální realitu


Studio CCP Games bylo jedním z prvních, které podpořilo firmu Oculus VR ještě v době, kdy vedla kampaň na Kickstarteru. Od té doby se stalo mnoho a nyní má tato firma za sebou mocný Facebook a stojí krátce před vypuštěním první finální verze headsetu na trh. CCP už v roce 2013 ukázali první technologické demo pro Oculus a ještě v ten samý rok v srpnu jsme se mohli podívat na první trailer EVE: Valkyrie. Tato hra měla přijít již v roce 2014, ale tehdy se ještě předpokládalo, že bude k dispozici také headset, takže vývojáři dostali další čas na práci. Ke konci minulého roku se rozjel program testování pre-alfa verze pro několik málo vybraných lidí a letos už dostalo pozvánku k testování alfa verze daleko více zájemců. Ti ale musí mít k dispozici dostatečně výkonný počítač a především také Oculus Rift DK2.

Zájemci tedy mohou testovat tuto hru, a to zatím jen v režimu pro více hráčů, a to tedy s výjimkou první mise v podobě tréninku, aby si mohli osahat ovládání a seznámit se s prostředím. CCP si tak chtějí otestovat servery a vychytat případné chyby, přičemž testeři se mohou podívat na herní prostředí. Zjistí tak, že hra je skutečně dělána především s ohledem na VR a dokonce i herní menu si prohlížíme z pozice našeho avatara. Jednotlivé položky si tak vybírá pohledem a výběr potvrzuje tlačítkem. Vše je přitom vyvedeno ve 3D
Hru si tak vyzkoušel i redaktor serveru Tom's Hardware, který využil počítač s konfigurací Core i5-4570K, 8 GB RAM a EVGA GeForce GTX 970 SC, což odpovídá firmou Oculus zveřejněným minimálním požadavkům na hardware pro headset Rift. Grafika se přitom automaticky nastavila na nejvyšší kvalitu (Epic). Začíná se základní lodí Wraith, přičemž další si může odemknout získáváním zkušenostních bodů, ale v alfaverzi jsou zatím pouze dvě.
Pro ovládání se může využít nejlépe joystick nebo také ovladač pro Xbox a už z pohybu lodi je zřejmé, že tato hra bude oproti Elite: Dangerous značně arkádová a bude plná světelných efektů, výbuchů, což může působit rušivě. Budeme ale přitom také aktivně využívat headset, čili pohledem zaměřovat protivníkovu loď, aby si ji mohly najít vypuštěné rakety. V multiplayeru si pak můžeme vybrat i prostý (týmový) deathmatch podobný třeba 3D střílečkám typu Unreal Tournament. Můžeme také očekávat další režimy multiplayeru, ale to až ve finální verzi, která by měla být k dispozici v dohledné době, vždyť Oculus Rift je již na cestě.
Zdroj: Tom's Hardware