EVGA Roboclocker: tekutý dusík v novém stylu extrémního chlazení

EVGA Roboclocker: tekutý dusík v novém stylu extrémního chlazení
, , aktualita
Chlazení pomocí tekutého dusíku či ještě lépe helia probíhá obvykle s využitím měděných výparníků, do nichž se tyto zkapalnělé plyny nalévají. Jde o mimořádně nepraktickou záležitost, respektive šlo. Nyní je tu EVGA Roboclocker.
K oblíbeným
reklama
EVGA tak ukázala nový způsob, jak využít tekutý dusík pro chlazení počítačových sestav. Ten se obvykle lije do měděných válců, které odvádějí teplot z výkonných komponent (procesory, GPU, RAM) a z nich se postupně odpařuje. Je tak nutné jej neustále dolévat a také se vypořádat s námrazou tvořenou ze zkondenzované vlhkosti okolního vzduchu. Tento způsob se tak používá pouze v pokusech o extrémní přetaktování komponent, kdy se tvoří rekordy.
 
 
Společnost EVGA se ale zaměřila na to, zda nepůjde vytvořit nějaký lepší, respektive snadněji použitelný systém využívající tekutý dusík. Je naprosto zřejmé, že se z toho nemůže stát chlazení pro běžné uživatele, a to už jen proto, že je stále zapotřebí mít k dispozici nádrž s tekutým dusíkem a stále je třeba se vypořádat s dopadem teplot hluboko pod bodem mrazu. Oproti klasickému využití tekutého dusíku ale tento systém vypadá mnohem vyspěleji a v podstatě jde o variaci na All in One vodní chladiče s uzavřeným oběhem. 
 
 
Název chladicího řešení EVGA Roboclocker vychází z toho, že jde o zautomatizovaný systém, který navíc už měl pod rukama profesionálních overclockerů KINGPINa a TINa zlomit pět světových rekordů v testech 3DMark Fire Strike a Time Spy. 
 
Roboclocker má být přitom založen na nápadu zmíněných overclockerů, přičemž TIN měl vytvořit první fungující prototyp, který ještě nebyl zautomatizovaný. Využil prý přitom ovládací panel z automatu s původní hrou Mortal Kombat, či alespoň to říkají dostupné informace. 
 
Poté už bylo na čase systém zautomatizovat a ponechat na samotném počítači, aby si jej řídil. Jde především o přísun čerstvého tekutého dusíku, který je na rozdíl od chladicího média v uzavřených systémech vodního chlazení postupně spotřebováván, ale oproti klasickému způsobu jej v okolním vzduchu mizí mnohem méně. Systém je tak na provoz levnější, což by mělo mít smysl především v případě využití tekutého helia, které je oproti dusíku mnohem, mnohem dražší. 
 
EVGA nyní chce svého Roboclockera vyvíjet dále, aby se z něj v podstatě stal plug-and-play systém. Je tak možné, že se jeho další verze opravdu objeví na trhu. 
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek7 komentářů
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek