Facebook vyvíjí aplikaci pro virtuální realitu
19.2.2015, Jan Pánek, aktualita
Když vloni koupil Facebook Oculus VR, bylo zřejmé, že to nebyla jen další z akvizic, ale že se chce Facebook zařadit mezi firmy, které vyvíjí přístroje pro virtuální realitu. Jak se mu zatím daří?
V roce 2014 koupil Facebook Oculus VR za 2 miliardy dolarů, což je zhruba 48 miliard Kč. Už tehdy bylo jasné, že neusiluje o vybudování platformy pro hráče, ale že chce vytvořit další komunikační nebo poznávací prostředek. Mohli byste se tak prostřednictvím brýlí octnout třeba u svého kamaráda na návštěvě, v jiném státě nebo ve virtuálním kině.
Samozřejmostí je komunikace s dalšími lidmi. Takto by podle Facebooku uživatelé mohli skutečně cítit přítomnost svých známých na dálku nebo s nimi zažívat dobrodružství. Ale samozřejmě primární bude, aby si uživatelé procházeli statusy a stránky na Facebooku. Proto je ve vývoji nová aplikace pro virtuální realitu.
Ta bude mít za cíl, aby čtenáři příspěvků na Facebooku daný příspěvek neviděli jako jeden z mnoha, ale aby se dokázali vžít do toho, kdo jej psal, a aby toho člověka dokázali pochopit. To v podstatě znamená, že uživatelé této aplikace nebudou jen konzumovat cizí obsah, ale budou si ho moct i sami vytvářet.
Bohužel se už neví, jakým způsobem se bude obsah pro virtuální realitu vytvářet. Možná to je jednou z oblastí, kde ještě vývoj dostatečně nepokročil. Facebook totiž stále neví, kdy bude mít nástroje, díky kterým by se dal obsah vytvářet a konzumovat. Jedině připustil, že vývoj bude muset ještě ujít dlouhou cestu, než bude veřejně dostupný. Je aspoň patrné, že uživatelé budou muset používat více než jednu kameru pro vytváření obsahu, a také je zřejmé, že aby obsah viděli, budou muset používat náhlavní set Oculus Rift.
To, že ještě Facebook ještě ani neví, kdy své nástroje pro virtuální realitu představí, je poměrně smutné. Microsoft již počátkem tohoto roku ukázal svou funkční verzi podobného přístroje, kde si i novináři mohli virtuální realitu osahat. I Sony se svým projektem Morpheus je na tom dál než Facebook a spolu s Microsoftem bude chtít ukázat finální přístroje letos v červnu.
Možná je za zdržením Facebooku i to, že musí vyvíjet software jak pro Android, tak pro Windows, kdežto Sony se zaměří jen na svůj PlayStation a Microsoft se zaměří jen na Xbox a Windows. To ale nepředstavuje problém, protože s příchodem Windows 10 budou obě platformy fungovat na DirectX 12, takže rozdíly mezi platformami již nebudou tak velké.
Zdroj: www.tomshardware.com
Samozřejmostí je komunikace s dalšími lidmi. Takto by podle Facebooku uživatelé mohli skutečně cítit přítomnost svých známých na dálku nebo s nimi zažívat dobrodružství. Ale samozřejmě primární bude, aby si uživatelé procházeli statusy a stránky na Facebooku. Proto je ve vývoji nová aplikace pro virtuální realitu.
Ta bude mít za cíl, aby čtenáři příspěvků na Facebooku daný příspěvek neviděli jako jeden z mnoha, ale aby se dokázali vžít do toho, kdo jej psal, a aby toho člověka dokázali pochopit. To v podstatě znamená, že uživatelé této aplikace nebudou jen konzumovat cizí obsah, ale budou si ho moct i sami vytvářet.
Bohužel se už neví, jakým způsobem se bude obsah pro virtuální realitu vytvářet. Možná to je jednou z oblastí, kde ještě vývoj dostatečně nepokročil. Facebook totiž stále neví, kdy bude mít nástroje, díky kterým by se dal obsah vytvářet a konzumovat. Jedině připustil, že vývoj bude muset ještě ujít dlouhou cestu, než bude veřejně dostupný. Je aspoň patrné, že uživatelé budou muset používat více než jednu kameru pro vytváření obsahu, a také je zřejmé, že aby obsah viděli, budou muset používat náhlavní set Oculus Rift.
To, že ještě Facebook ještě ani neví, kdy své nástroje pro virtuální realitu představí, je poměrně smutné. Microsoft již počátkem tohoto roku ukázal svou funkční verzi podobného přístroje, kde si i novináři mohli virtuální realitu osahat. I Sony se svým projektem Morpheus je na tom dál než Facebook a spolu s Microsoftem bude chtít ukázat finální přístroje letos v červnu.
Možná je za zdržením Facebooku i to, že musí vyvíjet software jak pro Android, tak pro Windows, kdežto Sony se zaměří jen na svůj PlayStation a Microsoft se zaměří jen na Xbox a Windows. To ale nepředstavuje problém, protože s příchodem Windows 10 budou obě platformy fungovat na DirectX 12, takže rozdíly mezi platformami již nebudou tak velké.
Zdroj: www.tomshardware.com