reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.9.2021, Milan Šurkala, aktualita
Pokud má mít elektromobilita smysl, je potřeba vyřešit několik otázek. Jednou z nich je i recyklace akumulátorů. Automobilka Ford proto nedávno investovala do recyklační firmy Redwood Materials, kterou založil jeden ze zakladatelů Tesly.
Jardadoma (1509) | 27.9.20210:26
Já jsem zvědavej, kde vezmou materiál na baterie, až budou chtít nahradit všechna auta. Jo a taky sem zvědavej, kde vezmou tolik elektřiny. Asi se bude dobíjet jen ve větrných a slunečných dnech.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 26.9.202110:59
Získají zpátky 95% materiálu. Paráda. Jenže to se týká jen baterek, které se podaří sesbírat a dovézt k recyklaci. Plus se neříká, co k tomu spotřebují za další chemii, ani kolik energie a lidské práce stojí to posbírat, přivézt, rozebrat a zkrátka zrecyklovat. REcyklace není řešení, ale šidítko pro duši plýtvače.. Je fajn, že mám zbytečný výrobek s pendrek životností.. ono se to pak zrecykluje, jů já jsem zelený.. Ne, takhle to nefunguje. Jediný opravdu šetrný výrobek je ten, co nebyl vyroben.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4558) | 26.9.202112:01
"Jenže to se týká jen baterek, které se podaří sesbírat a dovézt k recyklaci.­"

Něco mi říká, že vzhledem k tomu, jakou obrovskou cenu mají materiály ve vysloužilých baterkách, tak se lidé budou předhánět v tom, aby se to té recyklaci nevyhnulo. Tohle se přeci nedá srovnávat s tužkovými baterkami do dálkového ovládání.

"Je fajn, že mám zbytečný výrobek s pendrek životností­"

Až na výjimky vozů, které najedou půl milionu km, i NMC baterky podle všeho míří životností do zhruba těch sfér, která odpovídá životnosti vozu ­(nepodcení­-li se teplotní management, což je bohužel stále skutečností některých vozů­).

"Plus se neříká, co k tomu spotřebují za další chemii, ani kolik energie a lidské práce stojí to posbírat, přivézt, rozebrat a zkrátka zrecyklovat.­"

Tak ono snad asi nikdo nepředpokládá, že to bude 100% zelené. Ale bude­-li to o něco lepší než těžba a levnější, tak i to je aspoň trochu úspěch. Nejdřív byla problémem těžba a všecko by vyřešila údajně neexistující recyklace. Když se ukáže, že recyklace existuje a už se provádí, tak se vytáhne její malá efektivita. Když se zjistí, že je efektivita vysoká, tak se zase vytáhne něco nového... Nějak to potřebujeme dostat na lepší úroveň. Ty technologie samy z nebe nespadnou a levnými a ekologičtějšími se jen tak nestanou.
Odpovědět2  0
odb (514) | 26.9.202119:54
Podla info, co su verejne dostupne, tak to je pokrocilejsi startup,ktory zhana peniaze na dalsiu fazu. Tipujem, ze tych 95% je laboratorna hodnota a nie realne a bez problemov masovo dostupna.

Fandim tomu­(potrebujeme to­) a dufam, ze sa im to podari rozbehat masovo tak aby to nebolo eneregeticky narocne.

Uvidime o par rokov.

Ina cneviem preco sa vsade tato sprava spomina, kedze Fordovych 50 miliov je z celeho balika dost nizka suma.
Odpovědět0  0
honza1616 (3636) | 26.9.202122:04
tak lepší to recyklovat kdy firma tvrdí že je recyklovatelnost 95%
...ehmmm + nějaká chemie a další pracovní síla...
no dejme tomu že jsme s tou ekologíí na reálných 70% zelené pro naši planetu

ale pořád lepší než vyrábět pořád nové baterky,
když budeš potřebovat v autě vyměnit baterku tak stará se vyhodí na skládku a nic se s ní dělat nebude tzn že ekologie 0%
a 100% vyrobených baterek = 100% toxického šrotu na konci životnosti???

sry ale raději to zrecyklovat aspoň nějak sice jen částečně ekologicky, než to nechat někde jen ležet a kupit na sebe poměrem co auto to hřebíček do rakve naší planetě
Odpovědět3  0
wrah666 (6205) | 26.9.202123:09
Jo, naprostá pravda. Jenže zelení podávají recyklaci jako řešení. ne jako o pár let odložení totálního průšvihu. Navíc tohle je zástupný problém. Primární problém je moc lidiček. A jediným řešením je tak 50 let důsledně natahovat gumičku. ­(pravda, pak greenpiss vytáhne strašlivé fotky ryb, dusích se v prezervativu...)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.