Zdravím. Potřeboval jsem a stále potřebuji vyřešit bezpečnost domácí sítě na veřejné IP adrese. Kvůli bezpečnosti a možnosti homeoffice kdy je třeba aby jsme se bezpečně cestou VPS na Ginis, na SAP a na specifické firemní programy využívající otevřené specifické porty. 2 roky jsem používal firewall script na mikrotiku až najednou před 14 dny se síť položila. Hledal jsme co se stalo a po nějakolika testech jsem zjistil, že se našla chyba v tom scriptu a někdo jí využil a pomocí routeru mikrotik mi shazuje síť. Rychle jem potřeboval najít řešení a hledal jsem učící se hardwarový firewall.
V nabídce byl i Turris Shield. Posoudil jsem a hned koupil. Čekal jsem více jak týden od zaplacení na dodávku (osobní odběr). Doma jsem to zapojil a zjistil, že je něco v nepořádku. Zadal jsem požadované heslo a po přihlášení se zjistil, že jako by v nabídce chyběly 2/3 nabídek a nastavení. Snažil jsem se najít řešení ale všechny návody jsou jednak v angličtině a pak smotaně pro tři typy jejich výrobků přičemž to co platí pro mox neplatí pro omnii a už vůbec ne na shield.
Druhý den jsem zjistil, že se shield přes noc "doinstaloval" a přibyla řada možností nastavení. Požadoval ale po mě restart což jsme provedl. Po restartu se ale nabylo možno do shieldu dostat. To už jsem nevydržel a začal komunikovat s technickým oddělením turrisu. Od začátku komunikace mě nabádali ke koupi omnie a nebo mox. Požadovali po mě fakturu a seriové číslo výrobku i když toto bylo na dodacím listě uvedeno. Desítka emailu sem a tam. Provedl jsem restart zařízení dle odkazu co mi poslali..párátko, 4 sec podržet, atd... A? Výsledkem je že po wan má shield či shit čilý provoz (co asi odesílá) a LAN je totálně mrtvé. Tak nevím co si mám myslet. Podle Štěpán Rechner, Turris support team se jedná o hardwarovou chybu a mám výrobek vrátit prodejci. Tu nasranost co teď v sobě mám ! Dostat se mi do ruky ten co prohlásil, že výstupní kontrola je ok tak !!!!
Posuďte sami jestli chcete procházet touto zkušeností.
V nabídce byl i Turris Shield. Posoudil jsem a hned koupil. Čekal jsem více jak týden od zaplacení na dodávku (osobní odběr). Doma jsem to zapojil a zjistil, že je něco v nepořádku. Zadal jsem požadované heslo a po přihlášení se zjistil, že jako by v nabídce chyběly 2/3 nabídek a nastavení. Snažil jsem se najít řešení ale všechny návody jsou jednak v angličtině a pak smotaně pro tři typy jejich výrobků přičemž to co platí pro mox neplatí pro omnii a už vůbec ne na shield.
Druhý den jsem zjistil, že se shield přes noc "doinstaloval" a přibyla řada možností nastavení. Požadoval ale po mě restart což jsme provedl. Po restartu se ale nabylo možno do shieldu dostat. To už jsem nevydržel a začal komunikovat s technickým oddělením turrisu. Od začátku komunikace mě nabádali ke koupi omnie a nebo mox. Požadovali po mě fakturu a seriové číslo výrobku i když toto bylo na dodacím listě uvedeno. Desítka emailu sem a tam. Provedl jsem restart zařízení dle odkazu co mi poslali..párátko, 4 sec podržet, atd... A? Výsledkem je že po wan má shield či shit čilý provoz (co asi odesílá) a LAN je totálně mrtvé. Tak nevím co si mám myslet. Podle Štěpán Rechner, Turris support team se jedná o hardwarovou chybu a mám výrobek vrátit prodejci. Tu nasranost co teď v sobě mám ! Dostat se mi do ruky ten co prohlásil, že výstupní kontrola je ok tak !!!!
Posuďte sami jestli chcete procházet touto zkušeností.
Ten script napsal konzultant bezpečnosti internetu co přednáší po celém světě. V česku není jedinec co by mu sahal ani po kotníky. Přesto se do jeho nastavení někdo dostal. Možná já udělal chybu když jsem to nasazoval ale jak jsem v předchozí větě napsal, tak v česku není ten co by to dokázal nastavit správně. Já už vůbec ne. Takže raději už ne.