reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Kolik FPS je pro vás dostačující?

Vezir (120)|21.8.2008 18:07
Příjde na to v jaké hře a hlavně v jaké situaci, když hraju jen tak pro zábavu singl, bezproblému si vystačím s 30 či méně, jenže pokud dostanu chuť na multiplayer tak to většinou nestačí. Obecně jsem však docela skromný a s těmi 20-30fps si celkem vystačím (pokud to neodporuje povaze hry ).
koubis (101)|25.8.2008 22:56
Koukám, že jsou mezi námi "nadlidi", kteří potřbují pro plynulost obrazu 40 snímků a víc... nebo, že by se vědci spletli (24 =/> se jeví plynulé)? Asi nemá smysl argumentovat vědeckými výsledky, protože se určitě (jako v každé jiné oblasti) najdou i protichůdné studie... zeptám se tedy jinak: Evropský standard (PAL) má 50 půlsnímků - obraz je vykreslovám ob řádek, tudíž reálná snímková frekvence je 25 FPS :-) Komu se seká obraz na televizi? :-)
Mě jde televize plynule => 25 snímků mi vždycky stačilo.

EDIT: Tím proboha nechci nikoho provokovat, jen mi nad tím zůstává rozum stát... :-)
cool.user (2822)|25.8.2008 23:05
[QUOTE=koubis;155443]....[/QUOTE]

Hele, ty si neuvedomujes jednu zasadni vec.

Nemuzes srovnavat film a hru ;) Verim ze ti duvody budou jasny.

To ze ti nad tim rozum stat neni nas problem.
koubis (101)|25.8.2008 23:58
Cool.usere, myslím, že tomu oku je upřímně jedno, jestli obraz před ním zobrazuje film anebo počítačovou hru. Nebo´s to myslel tak, že když si pustíš hru, tak se oko přepne do jínýho módu? :-D
Ne, dobrý, tak já nevím :-)... když prostě lidské oko dokáže vnímat 24fps +/-, tak mi není jasný, k čemu někdo potřebuje třikrát tolik... nic víc, nic míň :-) Spíš mi to přijde jako taková hra s čísly, než že by to byl směrodatný údaj.
Ale aby odpověď nebyla úplně zbytečným údajem, položil bych otázku jinak: kolik je potřeba snímků, aby plynulost neklesla pod kritickou úroveň při nejnáročnějších scénách?... i když i tak, je to téměř k ničemu...
cool.user (2822)|26.8.2008 00:44
[QUOTE=koubis;155463]Nebo´s to myslel tak, že když si pustíš hru, tak se oko přepne do jínýho módu? :-D[/QUOTE]
Zkus se misto srandicek radsi nad tim cos rekl zamyslet a pak ti dojde jakou blbost si placl.

[QUOTE=koubis;155463]Ne, dobrý, tak já nevím :-)... když prostě lidské oko dokáže vnímat 24fps +/-, tak mi není jasný, k čemu někdo potřebuje třikrát tolik... nic víc, nic míň :-)[/QUOTE]
Za prve bych ti doporucil precist si predchozi diskuzi nez zacnes neco placat.

Za druhe, jak myslis ze bude vypadat objekt, ktery behem tri snimku se presune z leve strany obrazovky na pravou? V pripade ze ti takovej objekt natoci kamera, uvidis rozmazanou smouhu, ale tvuj mozek si domysli ze ta rozmazana smouha byl nejakej objekt kterej se pohyboval velkou rychlosti z leva do prava. Jenze co se stane kdyz ti takovej objekt na tri policka vyrenderuje grafika? Naprosto nic, budes mit objekt kterej na prvnim snimku bude na leve strane, na dalsim snimku bude razem uprostred a na dalsim uz bude na pravo, s tim ze treba pokud mas monitor kterej ma rekneme na sirku 40cm, tak ti objekt kterej ma 1cm pri kazdem snimku poskoci o 13cm!

Za treti, uvedomujes si ze behem filmu ses jen pasivni divak kdezto do hry se aktivne zapojujes? Chapes ze to co ty provedes (pohyb mysi, zmacknuti klavesy, otoceni volantu) muze system zpracovat az za nekolik snimku?

Za ctvrte, prestan kecat o tom jak to clovek neni schopnej poznat rozdil, stahni si treba demo gtr2 a projed se po okruhu pri 25fps, 35 a 100fps pri pohledu z narazniku a pak mi rekni ze rozdil necitis a nevidis (obzvlast v useku kde ve velke rychlosti prejizdis cerveno-bile obrubniky)

[QUOTE=koubis;155463]Ale aby odpověď nebyla úplně zbytečným údajem, položil bych otázku jinak: kolik je potřeba snímků, aby plynulost neklesla pod kritickou úroveň při nejnáročnějších scénách?... i když i tak, je to téměř k ničemu...[/QUOTE]
Ach jo, proc ti odpovidat na neco co je jednak v tomhle threadu uz asi desetkrat zodpovezeny a na co vlastne ani nechces znat odpoved?

Jasne, jsou hry u kterych ti zcela staci i 15fps (cnc3 treba), ale jsou hry u kterych je proste nutnost 50fps+ aby sis je doopravdy vychutnal.
elpsycho (1602)|26.8.2008 01:10
koubis> A ty půlsnímky se asi používají proč? Na ošálení lidského oka. Půlsnímky se mimochodem používají i u videa na PC, ale ukládají se jako dva půlsnímky spojené v jednom snímku. Proto když si pak video zastavíš působí rozmazaněji než v pohybu. Další problém u her je nestabilita fps - v televizi máš pořád svých konstantních 50 půlsnímků, hra ale kolísá, což na vnímané plynulosti ubírá.
koubis (101)|26.8.2008 01:30
Asi takhle. Když tak dopodrobna rozebíráš co a jak jsem napsal (+ ke všemu tvoje komentáře), neměl bys přehlédnout ani tuhle větu: "Tím proboha nechci nikoho provokovat, jen mi nad tím zůstává rozum stát... :-)", což dle tvých reakcí ignoruješ. Takže abysme si rozuměli, NECHCI SE HÁDAT ANI S TEBOU ANI S NIKÝM JINÝM. Závěrem ti teď odpovím na to, co vydáváš za argument.
Zrovna v příkladě, jaký uvádíš, je téměř jedno (nechytej mě za slovo, minimální rozdíl a to spíš v poloze pohybujícího se objektu, než v jeho plynulosti), kolika snímky bude obraz tvořen, protože při: 25 snímcích oko zachytí v podstatě každý, při 50 každý druhý, při 100 každý 4. atd, takže v tebou uváděném případě se to na plynulosti neprojeví.
Proč myslíš, že jsem napsal tu podle tupou větu "Nebo´s to myslel tak, že když si pustíš hru, tak se oko přepne do jínýho módu? :-D" ?? Právě proto, abych předešel obsahu toho tvýho třetího bodu... bylo to marný. Jestli ono spíš nejde o placebiální účinek... zkus si zahrát ty svoje hry na klasický 50Hz televizi místo monitoru :-)
Závěrem bych chtěl požádat, abys nebyl při našem dalším střetu tak útočný a nedůtklivý. Tím končím debatu s tebou na tohle téma. Je to marné stejně, jako používat ironii, abych předcházel nesmyslným argumentům.
cool.user (2822)|26.8.2008 01:35
[QUOTE=koubis;155476]....[/QUOTE]

Sorry koubisi ale s tebou se neda diskutovat kdyz vsechny argumenty jako vzdy vyvratis jako nepodstatne.

50 lidi ti tady rekne ze existujou hry ktere jsou s 25fps nehratelny, ja ti vysvetlim proc a ty to oznacis za placebo efekt a za nepodstatne. Sorry, ale s timhle pristupem "absolutne-odmitam-argumenty-druhe-strany" jdi do nekam.
[QUOTE]25 snímcích oko zachytí v podstatě každý, při 50 každý druhý, při 100 každý 4. atd, takže v tebou uváděném případě se to na plynulosti neprojeví.[/QUOTE] No tohle uz je samozrejme totalni blbost.
koubis (101)|26.8.2008 01:50
http://cs.wikipedia.org/wiki/Snímková_frekvence

Nejde to nechat být... "Sorry koubisi ale s tebou se neda diskutovat kdyz vsechny argumenty jako vzdy vyvratis jako nepodstatne." - pokud jsem tvé argumenty vyvrátil, z toho vyplývá, že nemají takovou váhu, tudíž jsou k ničemu, tudíž to nejsou argumenty. Argument = nevyvratitelný fakt.

//Nepřijde ti tohle jako pristup "absolutne-odmitam-argumenty-druhe-strany": "No tohle uz je samozrejme totalni blbost" ??? Když tohle chceš porohlašovat, tak to podlož argumenty. ARGUMENTY.

K O N Č I M
cool.user (2822)|26.8.2008 02:04
[QUOTE=koubis;155479]Nejde to nechat být... "Sorry koubisi ale s tebou se neda diskutovat kdyz vsechny argumenty jako vzdy vyvratis jako nepodstatne." - pokud jsem tvé argumenty vyvrátil, z toho vyplývá, že nemají takovou váhu, tudíž jsou k ničemu, tudíž to nejsou argumenty. Argument = nevyvratitelný fakt.[/QUOTE] Tys je nevyvratil, ty je pouze odmitas akceptovat nebo o nich aspon diskutovat. S tebou se neda diskutovat kdyz kazdy argument odmitnes z duvodu ze se ti to nehodi do kramu.


[QUOTE=koubis;155479] "No tohle uz je samozrejme totalni blbost" ??? Když tohle chceš porohlašovat, tak to podlož argumenty. ARGUMENTY.[/QUOTE]

A jak s tebou mam argumentovat kdyz jedine ohledne ceho se neustale tocis je dlouho zazity mytus ze oko nedokaze rozeznat vic nez 25fps? Mozek je schopen interpretovat obraz o 25FPS jako plynuly, to ale neznamena ze by nepoznal v nekterych situacich rozdil mezi 25FPS a 50FP. Lidske oko neni stupidni webkamera zafixovana na 25fps. Az si tohle uvedomis muzem se o necem bavit.

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm Tady o tom mas krasne cteni (a mimochodem je to to co sem popisoval v bodu dva a cos me ihned vyvratil jako nepodstatne, protoze oko proste rozezna jen 25fps, respektive pri 100fps jen kazdy 4 snimek ;) )
[QUOTE]
The fact is that the human eye perceives the typical cinema film motion as being fluid at about 18fps, because of its blurring.

If you could see your moving hand very clear and crisp, then your eye needed to make more snapshots of it to make it look fluid. If you had a movie with 50 very sharp and crisp images per second, your eye would make out lots of details from time to time and you had the feeling, that the movie is stuttering. [/QUOTE]
koubis (101)|26.8.2008 02:43
Jak jsem uvedl výše: Asi nemá smysl argumentovat vědeckými výsledky, protože se určitě (jako v každé jiné oblasti) najdou i protichůdné studie...
cool.user (2822)|26.8.2008 02:51
[QUOTE=koubis;155481]Jak jsem uvedl výše: Asi nemá smysl argumentovat vědeckými výsledky, protože se určitě (jako v každé jiné oblasti) najdou i protichůdné studie...[/QUOTE]

Jaky vedecky vysledky? To ze sis nekde precetl ze oko ma refreshlock hozenej na 25fps neznamena ze je to pravda. Je pravda ze mozek dokaze v nekterych pripade interpretovat 25fps jako plynuly obraz, to ale neznamena v jinych pripadech nepozna rozdil mezi 25 a 100fps.

Ale ok, tak znova:
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
[QUOTE]
The fact is that the human eye perceives the typical cinema film motion as being fluid at about 18fps, because of its blurring.

If you could see your moving hand very clear and crisp, then your eye needed to make more snapshots of it to make it look fluid. If you had a movie with 50 very sharp and crisp images per second, your eye would make out lots of details from time to time and you had the feeling, that the movie is stuttering. [/QUOTE]



http://loot-ninja.com/2007/04/29/video-comparison-24fps-vs-60fps/

Ukazka dvou kouli, jedna pri 24fps, druha pri 60fps, cas na videu od 00:20-00:27

Tak co? Predhodis mi uz neco jineho krom mytu ze oko nedokaze rozeznat vic nez 24fps? ;)
pas!k (3765)|26.8.2008 06:31
[quote=koubis;155476]. Závěrem ti teď odpovím na to, co vydáváš za argument.
Zrovna v příkladě, jaký uvádíš, je téměř jedno (nechytej mě za slovo, minimální rozdíl a to spíš v poloze pohybujícího se objektu, než v jeho plynulosti), kolika snímky bude obraz tvořen, protože při: 25 snímcích oko zachytí v podstatě každý, při 50 každý druhý, při 100 každý 4. atd, takže v tebou uváděném případě se to na plynulosti neprojeví.
.[/quote]

Zeptej se nekoho kdo zavodne hraje treba css a on ti odpovi jaky je rozdil mezi 25 a treba 130 fps :)
Smeli (2302)|26.8.2008 06:41
@koubis - 1cm veliký objekt se pohybuje na tvém monitoru. Monitor má 22" a je wide, jeho šířka je cca 40cm a fps běží na 25 snímků za sekundu? Jakým způsobem se ti objekt z jednoho okraje monitor přesune na druhý?


Odpověď - pro tvé oko to nebude nic příjemného, protože objekt bude poškubávat a nebude se plynule pohybovat.
koubis (101)|26.8.2008 12:39
Cool.user: "To ze sis nekde precetl ze oko ma refreshlock hozenej na 25fps neznamena ze je to pravda." Prosim tě, můžeš mi říct, kde jsi přišel ty na to svoje tvzení? Ty sis nikde nic nepřečetl, ty ses s tim narodil, viď...
Dále, "Mozek je schopen interpretovat obraz o 25FPS jako plynuly, to ale neznamena ze by nepoznal v nekterych situacich rozdil mezi 25FPS a 50FP". Přečti si tu větu znovu. Tak, a teď ještě jednou. Kdyby furt nic, tak to zkus znovu.
Už? Tak pro jistotu: "Mozek je schopen interpretovat obraz o 25FPS jako plynuly" čili, 25 snímků = plynulý obraz, tak kde se mi tam projeví těch 40 navíc? P L Y N U L Ý
Už sis zkoušel místo monitoru připojit televizi, jak jsem ti psal včera?
A pokud mi tut chceš předhazovat dohady, pokusy a myšlenky jiných, ocenil bych, kdyby to bylo v češtině.

pas!k: 130 FPS? Že by používali tak vysokou obnovovací frekvenci monitoru..?

//Sice na to nehraju, ale jsem zvědavej, kolik bodů mi po tomhle zbyde :-)
koubis (101)|26.8.2008 12:49
elpsycho: Jestlipak ono to nebude proto, že klasické CRT obrazovky nemají statické podsvícení a při 25Hz by blikaly... a tak se to zavedlo jako standard u televizního vysílání :-)
Smeli (2302)|26.8.2008 13:21
[QUOTE=koubis;155605]elpsycho: Jestlipak ono to nebude proto, že klasické CRT obrazovky nemají statické podsvícení a při 25Hz by blikaly... a tak se to zavedlo jako standard u televizního vysílání :-)[/QUOTE]

Blikali by, protože pro tvé oko by se obraz na monitoru vykreslil jen 25x za sekundu, proto je doporučené minimum na crt monitoru okolo 75Hz, protože jednoduše tohle blikání už oko tak nepozná. 60Hz je pro tvé oko špatné ale jen proto, že u monitoru sedíš, kdyžto od TV máš být vzdálen alespoň 1m (imho, pokud bys seděl blíž, ani bys celý obraz neviděl).
U LCD je to jinak, tam už obnovovací frekvence nehraje roli vzhledem k tvému zdraví, naopak teoreticky by se dalo říct, že čím nižší tato frekvence je, tím míň zatěžuješ GK (jde vlastně o to, kolikrát za sekundu odešle grafická karta info o obrazu do monitoru). Samotná frekvence je spíš odrazem toho, kolikrát je schopen se obnovit jeden pixel obrazovky, ale ten je vlastně statický a mění se jen podle potřeby, takže tak (možná kecám, pak mě kdokoli kromě koubise, který na to nemá znalosti, opravte).

To k tomu, že pleteš jabka a hrušky (obnovovací frekvence vs. fps).
r34ktor (7477)|26.8.2008 13:27
[QUOTE=koubis;155600]Tak pro jistotu: "Mozek je schopen interpretovat obraz o 25FPS jako plynuly" čili, 25 snímků = plynulý obraz, tak kde se mi tam projeví těch 40 navíc? P L Y N U L Ý[/QUOTE]
Už ti to tu psali. Nejde jen o obraz, ale i jiné aspekty. Např. si vybavuji hru Prey, kde jsem při poklesu FPS pod 60 zaznamenával nepříjemné lagování ovládání (zaměřování myší jakoby "zvláčnělo"), což bylo ve frenetických přestřelkách zvláště nepříjemné. Snížení úrovně antialiasingu problém vyřešilo.

Prostě vliv FSP na hratelnost je u každé hry individuální. Rozhodně nelze stanovit nějakou univerzální optimální hranici.

[QUOTE=koubis;155600]Už sis zkoušel místo monitoru připojit televizi, jak jsem ti psal včera?[/QUOTE]
Proč by někdo hrál na obyčejné televizi, která nezvládá vysoké rozlišení (Full HD pomíjím, jelikož tu asi doma hned každý nemá)?

[QUOTE=koubis;155600]pas!k: 130 FPS? Že by používali tak vysokou obnovovací frekvenci monitoru..?
[/QUOTE]
VSync jde vypnout.
Phenix (7)|26.8.2008 13:32
[QUOTE=cool.user;155482]...
http://loot-ninja.com/2007/04/29/video-comparison-24fps-vs-60fps/...[/QUOTE]

Už je mi jasné proč se mi vždycky zdálo, že mi hry trhají. To je dobré s tou kuličkou :-)
Pokud jsem to dobře pochopil tak lidské oko nemá problém stíhat 24snímků/s, pro film v pohodě, ale je to příliš pomalé pokud chci detaily, rychlé hry kde je množství ostrých hran. Když chci aby oko stíhalo obraz detailně tak musí mít alespoň těch 60snímků/s...
pas!k (3765)|26.8.2008 13:33
[quote=koubis;155600]Už? Tak pro jistotu: "Mozek je schopen interpretovat obraz o 25FPS jako plynuly" čili, 25 snímků = plynulý obraz, tak kde se mi tam projeví těch 40 navíc? P L Y N U L Ý
Už sis zkoušel místo monitoru připojit televizi, jak jsem ti psal včera?
A pokud mi tut chceš předhazovat dohady, pokusy a myšlenky jiných, ocenil bych, kdyby to bylo v češtině.

[/quote]

Obnovovaci frekvence
FPS

Jeste jednou

Obnovovaci frekvence
FPS

Projistotu jeste jednou

Obnovovaci frekvence
FPS

Uz?

Chapes ze to neni totez ?
cool.user (2822)|26.8.2008 13:34
[QUOTE=koubis;155600]Už? Tak pro jistotu: "Mozek je schopen interpretovat obraz o 25FPS jako plynuly" čili, 25 snímků = plynulý obraz, tak kde se mi tam projeví těch 40 navíc? P L Y N U L Ý[/QUOTE]

Dobre, tak to vysvetlim jak pro blbe.

Kdyz si tipnu cigaro vo tvou ruku? Bude te to bolet?
ANO

Kdyz ti zlomim ruku, bude te to bolet?
ANO

Kdyz ti tipnu cigaro o ruku a ty ucitis bolest, znamena to ze sem ti zlomil ruku?
NE

To ze te ruka boli jeste neznamena ze je zlomena. To ze mozek v nekterych pripadech vyhodnotu 24FPS jako plynule neznamena ze v jinych to nemuze vyhodnotit zcela jinak


mala graficka uzkazka Č.1:


Rychly objekt se behem tri snimku dostane z leva na pravou stranu. Prvni tri radky vypadaj tak, jak ti to zachyti bezna/prumerna kamera. Ty nevidis cerveny kolecko hopsajici po obrazovce, ty vidis behem tri snimku rozmazanou smouhu ktera na sebe navazuje, jelikoz kamera zachyti vse co se stane behem 1/24s. Jenze grafika nic takoveho implicitne neumi (za predpokladu ze nepouzijeme nejake blur efekty) a vysledne tri snimky budou vypadat jako tri body ktere na sebe skoro vubec nenavazuji.

Znova ti zopakuju citat ze 100fps.com
[QUOTE]
The fact is that the human eye perceives the typical cinema film motion as being fluid at about 18fps, because of its blurring.

If you could see your moving hand very clear and crisp, then your eye needed to make more snapshots of it to make it look fluid. If you had a movie with 50 very sharp and crisp images per second, your eye would make out lots of details from time to time and you had the feeling, that the movie is stuttering.[/QUOTE]
Umis doufam anglicky?

A bude nasledovat screen z videoukazky natocena pri nizke uzaverce.
Snimek Č.1

Snimek Č.2


Pri fullscreenu na mem 22" monitoru mi ten obrubik poskoci za SNIMEK o 10cm FYZICKY! Tobe prijde jako plynuly pohyb kdyz ti objekt na obrazovce skace po 10cm? Me teda rozhodne ne ;)


[QUOTE] Cool.user: "To ze sis nekde precetl ze oko ma refreshlock hozenej na 25fps neznamena ze je to pravda." Prosim tě, můžeš mi říct, kde jsi přišel ty na to svoje tvzení? Ty sis nikde nic nepřečetl, ty ses s tim narodil, viď...[/QUOTE] Pouzivam mozek, citim v nekterych hrach rozdil mezi 25 a 50 fps, a nejsem nadclovek ;) To ze ty se domnivas ze oko a mozek jsou stejne slozite jako webkamera z tesca za 250kc neni muj problem.

[QUOTE]Dále, "Mozek je schopen interpretovat obraz o 25FPS jako plynuly, to ale neznamena ze by nepoznal v nekterych situacich rozdil mezi 25FPS a 50FP". Přečti si tu větu znovu. Tak, a teď ještě jednou. Kdyby furt nic, tak to zkus znovu.[/QUOTE]

Chapes co znamena slovo "nekterych"? To znamena ze nekdy ano, nekdy ne.
Kdyz ti grafika bude renderovat cerveny kolecko, ktery se za 1 sekundu pohne o 1px, bude ti stacit 1FPS a prijde ti to jako zcela plynuly pohyb. Kdyz ti grafika bude renderovat kolecko o sirce 50px, ktere behem behem pulvteriny prekona rekneme 1600px, bude se ti to zdat (teda aspon vetsine lidi se to zda) skubane, protoze pri 24fps, ti za kazdej snimek kolecko poskoci p 133px

[QUOTE]A pokud mi tut chceš předhazovat dohady, pokusy a myšlenky jiných, ocenil bych, kdyby to bylo v češtině.[/QUOTE] Jak to rict slusne, to neni muj problem. Vis co me ale sere nejvic? Ze tady mas dve predchozi stranky jasne vysvetleno proc 25fps neni v nekterych situacich dostatecnych a ty se sem stejnak naseres a meles si svou a absolutne odmitas akceptovat jine argumenty a fakt.

A na zaver. [SIZE="7"]!!!!!!OKO NENI STUPIDNI WEBKAMERA, JE TO SLOZITY ORGAN, STEJNE JAKO MOZEK!!!!!!!!!!!!![/SIZE]


[QUOTE=Phenix;155620]Pokud jsem to dobře pochopil tak lidské oko nemá problém stíhat 24snímků/s, pro film v pohodě, ale je to příliš pomalé pokud chci detaily, rychlé hry kde je množství ostrých hran. Když chci aby oko stíhalo obraz detailně tak musí mít alespoň těch 60snímků/s...[/QUOTE]
Je videt ze ty zhruba chapes o co go.
koubis (101)|26.8.2008 13:52
Smeli: Těch 75Hz se udává z jiného důvodu. Je to proto, že luminiscenční vrstva má nějakou svítivou sertvačnost a pokud je obnovovací frekvance dostatečně vysoká, zaniká pohásínání jednotlivých pixelů. Prostě stejně, jako třeba u žárovky. Kdyby to wolframové vlákno nemělo dost velkou tepelnou, posléze svítivou setrvačnost, také bys viděl, že bliká (při 50Hz). Pochopitelně, u LCD nemá takový vliv, jelikož to má statické podsvícení a obraz se tvoří pouze takovým """barevným filtrem""", který je vytvářen polem polem pixelů s tekutámi krystaly.

r34ktor: Tu televizi jsem uváděl pro demonstaci, jelikož má snímkovou frekvenci 25 Hz (jak jsem již uváděl výše - PAL)

pas!k: FPS = Frame Per Second; obnovovací frekvence, např. 60 Hz znamená, že se obraz překreslí 60x do sekundy. Čili >> pokud mám refresh rate 60Hz a 12OFPS, je mi to stejně úplně k prdu, jelikož se mi obraz obnoví tak jako tak 60x během vteřiny. Už chápeš, na co jsem poukazoval tou obnovovací frekvencí?

Klucí, ono to fakt nemá smysl. Stejně se nikdy nikam nedostanem, jenom bude přibývat těch, kteří si myslí opak a já v tom za chvíli budu mít guláš, protože nebudu vědět na koho reagovat dřív.
No, přesně takhle jsem si tu diskuzi nepředstavoval. Spíš jsem se představoval něco, jako "To se mýlíš, protože... je sice pravda, ale... jak se píše zde, což je praxi dokázáno tím a tím..." no a ono to probíhá úplně jinak. Nikam nevedoucí debaty jsou k ničemu a mě to nebaví... škoda, doufal jsem, že se přiučím.

EDIT: Jenom čekám, kdy se objeví další názor, že RGB je pro lidské oko taky málo :-D
cool.user (2822)|26.8.2008 13:56
[QUOTE=koubis;155627]takhle jsem si tu diskuzi nepředstavoval. Spíš jsem se představoval něco, jako "To se mýlíš, protože... [/QUOTE]

To se mylis, viz asi 5 mych postu urcenych jen a jen tobe ;)

Jak vidis, phenix to dokazal pochopit bez problemu.
pas!k (3765)|26.8.2008 13:57
Sry koubis ale jaky podrobnejsi vysvetleni nez ti napsal cool bys chtel ? ;)
NicolasS (3)|26.8.2008 14:24
ja sem rad za 20 FPS, ptz u novejsich her (myslim treba NFS: MW) ze svyho Radeona 9250 v AGP 4x vic nevytahnu, ale co cekat od 7 let staryho kramu.
Pavel Boček (4169)|26.8.2008 14:33
Koubis, ty jsi naprosto mimo. Tady nejde vůbec ani tak o to, aby obraz vypadal plynule, když je to slideshow, tak to nehraje nikdo. Tady jde hlavně o odezvu. Čím víc snímků za sekundu, tím vyšší odezva. Úplně nádherně o je vidět např. u hry Just Cause, Godfather a dalších s auty. Hoď si detaily tak, aby ti to jelo na 13 FPS a pak si je sraž aby ti to jelo na 30 FPS. Z líné a pomalé hry, která reaguje jako slimák (jedeš třeba v autě a po zmáčknutí klávesy ti zahne až za nějalou dobu, sice krátkou, ale vypadá to strašně) budeš mít bezvadnou rychle reagující gamesu, kterou bude radost hrát.

Ty jsi asi v životě žádné hry nehrál. Běž se raději dívat na TV :rolleyes: Sami vědci pořádně neví, kde jsou vlastně hranice mozku, protože např. v psychóze jsou lidé schopni si vybavit, co měla ta kočka, kterou viděli půl sekundy při vystupování ráno z tramvaje, na sobě. Dále např. podprahová reklama. Ale ne, tohle vůbec nemá cenu řešit. Jestli se budeš chtít dál hádat a vyvolávat flame, tak se nediv, až ti přistane žlutá :rolleyes:
alkaba (47)|26.8.2008 15:16
Kolik FPS je pro mě dostačující? No minimálně 50 a ideálně nad 70 :) Ano jsem náročný a bouhužel rozdíl mezi 30 a 60 fps poznám. A je to opravdu markantní rozdíl...Radši zi zahraju hru se sníženýma detailama a 60fps než s vysokýma detailama a s 25fps.
Nepi (26)|26.8.2008 15:34
Pro mě je ideální tak 40fps... samozřejmě čím víc, tím líp, ale na svém starém PC jsem hrával kolikrát i při 20fps a méně a dá se to. Takže asi záleží na zvyku :)


Koubis:
podle tvých postů bych řekl, že o tomto příliš nevíš, jen jsi něco někde přečetl a navíc špatně pochopil. Což by asi nebyl až takový problém, kdybys uznal chybu a pokusil se to pochopit znovu a tentokrát správně. Sám jsi sem dával tento odkaz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sn%C3%ADmkov%C3%A1_frekvence
V dolní části máš tyto 2 věty:
Hodnotou snímkové frekvence se např. hodnotí obrazová odezva a plynulost grafiky u počítačových her na konkrétním počítači. Jako minimální hodnota pro plynulou grafiku (při které lidské oko nerozezná jednotlivé obrazy) se bere 25 fps, zhruba 60 fps se bere jako naprosto dostatečné pro bezproblémový chod hry.
Z nich můžeš jasně vyčíst, že jsi špatně pochopil jednu docela zásadní věc - že 25 ( 24? ) fps není maximum, které je oko schopné rozeznat, ale minimum, které je ještě schopné vnímat jako plynulý obraz. Neznamená to tedy, že pokud budeš mít více fps, tak nepoznáš rozdíl, ale že pokud budeš mít méně než 25 fps, bude již rozdíl patrný na první pohled - obraz bude trhaný. Pokud to ani takto nepochopíš, tak je zřejmě škoda času se ti něco snažit vysvětlit.

Samozřejmě v tomhletom máš pravdu:
[QUOTE=koubis;155627]pas!k: FPS = Frame Per Second; obnovovací frekvence, např. 60 Hz znamená, že se obraz překreslí 60x do sekundy. Čili >> pokud mám refresh rate 60Hz a 12OFPS, je mi to stejně úplně k prdu, jelikož se mi obraz obnoví tak jako tak 60x během vteřiny. Už chápeš, na co jsem poukazoval tou obnovovací frekvencí?[/QUOTE]
elpsycho (1602)|26.8.2008 18:01
[QUOTE=koubis;155627]pas!k: FPS = Frame Per Second; obnovovací frekvence, např. 60 Hz znamená, že se obraz překreslí 60x do sekundy. Čili >> pokud mám refresh rate 60Hz a 12OFPS, je mi to stejně úplně k prdu, jelikož se mi obraz obnoví tak jako tak 60x během vteřiny. Už chápeš, na co jsem poukazoval tou obnovovací frekvencí?[/QUOTE] Obraz na monitoru se ti sice obnoví jen 60x za sekundu, ale hra na tebe bude reagovat za 1/120 sekundy místo 1/60 sekundy. A pokud to nemáš na těch 60 s v-syncem (na což potřebuješ reálně mnohem víc než 60 aby sis v-sync mohl dovolit zapnout), tak situace na monitoru bude při 120 FPS přesněji odpovídat té ve hře, protože když monitor bude zobrazovat 60x za sekundu nějaký z nesynchronizovaných 120 snímků co vytváří grafika, tak je pravděpodobné že každý z těch vybraných 60 bude zhruba o tu 1/120 sekundy aktuálnější než při 60 FPS. Respektive bez v-syncu se téměř při každém refreshi monitoru zobrazí kombinace dvou sousedních snímků, protože se monitor bude trefovat do okamžiků kdy probíhá přemazávání framebufferu novým snímkem. U 120 FPS se tedy zobrazí snímek tvořený dvěma částmi posunutými o 1/120 s a u 60 FPS o 1/60 s. U 120 FPS s takto malým posunem sousedních snímků pak už ani žádné problémy s vertikální synchronizací nejspíš nepostřehneš, čili ani nebude potřeba v-sync zapínat. Doufám že je to pochopitelné :)
koubis (101)|27.8.2008 13:10
Pavel Boček: Kolik FPS je pro vás dostačující?
30 - pro plynulost stačí
40 - méně mi přijde moc trhané
50 - mám náročné oko
60 a více - hraju na profi úrovni, a každý FPS dobrý
Zobrazit výsledky hlasování
---Kdepak, tady se vůbec nejedná o plynulost obrazu. Ach jo, Pájo, Pájo... kdybys radši pozorněji četl. Až mi řekneš, které z pravidel jsem porušil, začni se jimi ohánět. Co se vyvolávání hádky týče, nemůžu za to, že na jeden protichůdný názor uživatelé reagují tak, jak je vidět. Já vždycky slušně odpovím, nikho nenapadám, pouze zdůvodňuji co a proč si myslím, což někteří těžce nesou a není to moje vina. Raději se podívej na jazykové prostředky svých kolegů ;-)

elpsycho: No snad sám musíš uznat, že je to tak trochu ptákovina, cos napsal... uvědomuješ si, že odezva bude stejně až v další 1/60 s? Ta hra sice na mě zareaguje 2x rychleji, ale odezva zůstává naprosto stejná, i kdybys měl 1000 FPS. Rozumíš? No a ono vůbec, bavit se v souvislosti lidskýma reakcema o časech 16 ms a 8 ms........
elpsycho (1602)|27.8.2008 14:38
[QUOTE=koubis;155840]elpsycho: No snad sám musíš uznat, že je to tak trochu ptákovina, cos napsal... uvědomuješ si, že odezva bude stejně až v další 1/60 s? Ta hra sice na mě zareaguje 2x rychleji, ale odezva zůstává naprosto stejná, i kdybys měl 1000 FPS. Rozumíš? No a ono vůbec, bavit se v souvislosti lidskýma reakcema o časech 16 ms a 8 ms........[/QUOTE]

Ne, teď ti opravdu nerozumím. Hra reaguje rychleji, ale odezva zůstává stejná - odezva čeho? Odezva monitoru (o které jsme se tu ještě myslím nebavili) nepochybně. Ale jinak nevím co tím můžeš myslet. A jak jsem říkal - při 120 FPS a 60 Hz refreshrate se bude monitor svým zobrazováním trefovat do aktuálnějších snímků (resp. kombinace dvou snímků, protože se bez synchronizace bude trefovat do přemazávání framebufferu jiným snímkem). Takže jednak na tebe hra o něco rychleji reaguje a zadruhé vidíš aktuálnější situaci. To už máme výhodu řekněme 16ms. 16ms není doba kterou bys byl schopen rozlišit třeba u délky trvání zvuku nebo obrazovýho vjemu, ale v nějakém závodním simulátoru při 300 km/h za 16 ms ujedeš 1,33m. Vnímavý člověk si všimne, že se mu to auto ovládá přesněji. Ostatní budou jen o něco míň bourat.
A s 30 FPS např. v GTR nebo GT Legends pozná snad už opravdu každý že je to nepoužitelné a auto reaguje totálně vláčně, věř mi, s 30 FPS se v takové hře jezdit nedá, auto nedokážeš přesně směrovat, smyky včas podchytávat (když na jednom snímku je vše v pořádku a na sousedním ti už ulítává zadek o půl metru). V multiplayerových střílečkách je pak při reflexech dobrých hráčů 16 ms nevýhoda něco, co bude hodně často rozhodovat o tom, jestli dřív zasáhneš ty soupeře nebo naopak.
Pavel Boček (4169)|27.8.2008 15:06
elpsycho to s těmi závody vystihl naprosto přesně. Já bych jen dodal, že je potřeba se vrátit na zem. Tam se řeší obvykle 20 - 60 FPS což je opravdu hodně poznat. Nad 60 FPS už se dostaneš jen v méně náročných hrách a 120 FPS je fakt tak leda u staříčka CS (nic proti té hře :)).

Druhá věc ale je, že nejeden hráč volí před LCD raději velké CRT monitory. Proč asi ? Kromě toho, že obraz pořád vypadá tak nějak lépe, hlavně mají frekvence i třeba přes 100 Hz a netrápí je celkově taková odezva jako u LCD.

Co se plynulosti týče, tak ano, při velkých rychostech jak elpsycho říkal je už dokonce narušená plynulost, ale např. u toho Just Cause, kde jezdíš celkem pomalu, vidíš pohybující se obraz jako u TV, ani nepozoruješ neplynulý obraz, jakožto spíš to mizerně reaguje. Ona je to částečně vlastno hry, ale do značné míry to ovlivňuje framerate. Špatně se to popisuje, lepší je to na vlastní kůži zažít...
trodas (1753)|27.8.2008 20:21
Pod 100fps je to o nicem. Kdyz jedu kolem 70-80 v BF2 tak nemam ten postreh ktery potrebuji a score se mi propada... http://www.bfstats.info/player.php?id=56730

V muliplayeru po netu je obnovovaci frekvence meho monitoru + fps hry veli dulezita vec. 100Hz pro oboje. V singlu staci i mene, ale neni to ten dobry pocit, takze ni, nebrat mene fps :) Mam CRT.
elpsycho (1602)|28.8.2008 00:08
Tak, stvořil jsem obrázek, který by měl objasnit proč monitor při 120FPS zobrazuje aktuálnější situaci než při 60 FPS, ačkoliv jeho refresh-rate je jen oněch 60 Hz. Kde nestačí slova, pomůžou barvičky :)
1.PNG
vmax (23)|31.8.2008 23:15
podle mne 40 fps je dostacujici. jsem zvykli hrat i s mene, ale za to mohl spise procesor nez graficka karta.
Henryyy (41)|19.12.2008 14:37
cau, nevíte proč mi tak kolisa fps v cod 4 multiplayeru ? Mam tak 45 a najednou to spadne třeba na 22 a to se dívám někam kde se zrovna nic moc neděje.
pas!k (3765)|19.12.2008 14:38
Co to ma spolecneho s timhle vlkanem?
wanrouter (126)|11.4.2009 18:29
Ahojte, urcite najmenej 30, vzhladom na to ze 20-24 sa mi uz zda viditelne ... a nie je to ono.

Pri "tazkej atmosfere" ak hra spadne tak na 30 je dobre, ale najhorsie bolo na starom kompe ked som nieco hral okolo :notsure 40FPS a zrazu bola nejaka akcia a sekanica na 20FPS, no strasne :))) to som si povedal ze tohto sa musim definitivne zbavit a odvtedy sa snazim drzat krok s grafickym vykonom.
Draken (1578)|13.4.2009 21:54
no podle mě dost záleží co je to za hru třeba u crysis je problém i těch 25fps a dá se říct že plynulost tam je až od těch 40fps (zvlášť pokud máte zapnutý radiální rozmlžení),stejně jako gothic3...
ale např. starší Cod2 je hratelný už při 25-26fps ...např u total war:rome mi stačilo i 16FPS a zdálo se mi to plynulý....

je pravda že dřív jsem byl schopen dohrát Doom 3 na 8FPS AVG...dneska mám problémy i s 30FPS ale asi se na to dá zvyknout...