reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Víkendová diskuze: Odbornost prodejců výpočetní techniky

mech13 (5526)|13.3.2008 19:35
kehil: to ja zajimavy pripad... jak se to vlastne s komponentama resi? cesky navod totiz neni vubec u niceho... musi? nemusi? staci anglicky?
tequilla (1015)|13.3.2008 19:36
[quote=kehil;100000]:) podobne historky maji obcas horsi konce...[/quote]

Kvuli takovym pripadum a lidskymu chovani bych kolikrat nejradsi zmenil obcanstvi...
Kehil (0)|13.3.2008 19:50
No s navody je to problem, v podstate ke kazdemu vyrobku by mel byt prilozen cesky navod k pouziti. Vyjimkou muzou byt snad pouze takove veci, ke kterym neni navod prilozen vyrobcem. Problem je v konecnem dusledku navalen na koncoveho prodejce. Pokud se zeptate dovozce aka regionalniho zastoupeni, nebo nedejboze distributora zarizeni, ktere navod nema, zdali ho nemaji ke stazeni vetsionu se Vam dostane odpoved, ze navod neni a nebude. A to i u periferií za více jak 40 tisíc (bezdrátové scannery čárových kódů).

Nekdy se daji s kontrolou ukecat genericke "navody" nazvane napriklad "sitova karta", nekdy ne. Zalezi na konretním člověku, který provádí šetření. Občas sou docela vtipní. Přijdou "v utajení" a chtějí koupit D-Link. Ne síťovou kartu, switch nebo AP, ale D-Link... dotanou síťovku za 150 korun bez návodu a vyhráli.

Nutné je uznat, že se situace lepší a některé značky už návody mají i v češtině.
mech13 (5526)|13.3.2008 19:58
si pamatuju ze driv na komponentach nekde byvaly nalepky "zbozi je urceno k odborne montazi" - nestaci to?
Kehil (0)|13.3.2008 20:07
Ne, rozhodne nestaci. Jakekoliv ujednani kupni smlouvy, reklamacniho řádu..., ktere by omezovalo prava kupujiciho (soukrome osoby - nepodnikatele) je neplatné.
DaMaSig (2)|14.3.2008 17:18
[QUOTE=Kehil;100057]Ne, rozhodne nestaci. Jakekoliv ujednani kupni smlouvy, reklamacniho řádu..., ktere by omezovalo prava kupujiciho (soukrome osoby - nepodnikatele) je neplatné.[/QUOTE]

To máš sice pravdu ale pravdou také je že pokud není zboží samostaně funkčním celkem nemusí obsahovat CZ návod. Taktéž je zajímavá popiska, komponenta vyžaduje odbornou montáž (pravděpodobně mají na mysli vyhlášku 50). S ČOIkou jsme to řešili a nebyl problém to ukecat stejně jako CZ návod k myši nebo KB. Dokonce nevidí problém v tom že originál návod má 20 stran a CZ návod jen 5, ovšem někteří koncáci to nerozchodí a jsou schopní se hádat a hádat a hádat, ale stejně jim to nepomůže
lubosn (7)|29.3.2008 15:42
Poznam tento problem z obidvoch stran a je len na stasti s kym sa stretnete,uz som videl aj licencovaneho blba aj zakaznika-blba/ten aspon dufam na to papier nemal/.
kane.shw (1231)|29.3.2008 22:21
[QUOTE=kehil;100000]:) podobne historky maji obcas horsi konce...
Do obchodu s komponenty prijde pan s nactiletym synem...[/QUOTE]

Zajímavá historka... zřejmě bych to řešil podobně jako mech13:
"Za škody způsobené neodbornou montáží/instalací, neneseme jakoukoli zodpovědnost!"
Funguje to tak u více věcí, tak proč ne tady! :notsure

Jak sakra můžu omezovat práva kupujícího, když s podmínkami kupní smlouvy souhlasí?!? :runaway

...ale samozřejmě, všechno je to o lidech... :( A to jsem doufal, že tento syndrom "moderní civilizace" (mít návod i k instalaci automatické pračky - POZOR! ne k užívání) nás postihne až za pár generací... tak ne, už je to tady :cry Už jen čekám, až nám budou z automatu na kafe padat kelímky s nápisem "POZOR, HORKÉ! PŘI PŘEVRHNUTÍ MŮŽE DOJÍT K POPÁLENÍ!" ve všech jazycích EU :rolleyes: :(
Pavel Boček (4169)|30.3.2008 01:41
Mě by zajímalo, jestli pořád sedí ten člověk v brněnské pobočce Mironetu. Když jsem se ho na cokoliv zeptal, tak ze sebe vysoukal nic neříkající bláboly a hotovo. Když jsem se snažil asi 3x vyreklamovat LCD displej na skříni (:D) nebo vlastně cokoliv, nebyl schopen ani pořádně zapsat závadu :mistake A to nejhorší na tom ? Kdyby dělal obyčejného prodavače, ale...on to byl vedoucí :stupid
mech13 (5526)|30.3.2008 03:57
kane: s tou smlouvou to je spatny, v teto republice existuje nejaky zakonik, a podle neho ikdyz zakaznik podepise ruzny blaboly ze souhlasi s leccim, treba ze se vzdava zaruky, tak je smouva neplatna a ridi se to tim co je v zakoniku - zaruka plati vzdy atd... proste nektery veci bohuzel smlouvou neobejdes

viz Kehil: "Jakekoliv ujednani kupni smlouvy, reklamacniho řádu..., ktere by omezovalo prava kupujiciho (soukrome osoby - nepodnikatele) je neplatné."

jenom ze by se prodejce pri nakupu tak orientacne poptal a pokecal, a kdyz by zjistil ze zakaznik je s prominutim kreten, tak by mu nic neprodal... to ovsem muze byt reseni jen na extremni pripady, daleko by to s takovou zadny kram nedotahnul:(
SpeedFilip (213)|30.3.2008 11:04
Ja kupujem v jednom obchode a predava tam jedna mladsia slecna a napodiv sa celkom vyzna.
aumirek (166)|30.3.2008 11:39
Osobně bych uvítal ten českej návod alespon ve zkrácené podobě ne každej je odborník a umí řeči.Zákon to sice nařizuje ale zrovna u PC se to nedodržuje.Jsem také rád že ruzné dodatky ve smlouvě byt je podepíši a jsou v rozporu ze zákonem jsou neplatné.Na druhou stranu lituji prodejce jejiž klientela se skládá z takzvanejch tuneru co něco odpálí vlastní vinou a maj tu drzost reklamovat slušnost a poctivost schází na obou stranách.Ono také reklamovat třebas tejden starou desku na které není jeden puvodní kondik také není to pravé ořechové.
petnek (115)|5.11.2008 20:05
Setkal jsem se i s tím, že jsem byl v daném oboru chytřejší než prodejce, bohužel:notsure. To jsou ale jen vyjímky. Většinou si o produktu o který mám zájem zjistím maximum a odbornost prodejce již nepotřebuji. Samozřejmě že se ale najdou případy, kdy jde o takovou odbornost, že jsem na to s jakýmkoli hledáním krátký...:D