reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

OT poradna: tuning PC vs auta

Loli (226)|17.3.2008 08:21
[QUOTE=Intri;101396]Hh, k těm automatům: já řídit automat, musel bych si někam přivázat levou nohu a pravou ruku. Copak se dá vůbec tvrdit, že automat poskytne plnou kontrolu nad autem? Naopak, automat pořádný kus té kontroly ukradne, o tom to je - aby se člověk o určitou funkci auta nemusel starat. A v tom to je... Když pojedu 60 a z jakéhokoliv důvodu budu chtít zařadit 2, prostě to udělám. Automat mi to nedovolí, ten si dělá, co chce. A osobně by mi fakt nevyhovovalo, kdybych sám vlastní rukou nemohl volit mezi sílou a rychlostí auta.[/QUOTE]No udelas, alespon u z bezny evropsky poddimenzovany mrdky, ma automat vetsinou omezovac razeni, takze mu tam klidne dvojku das. :) U ameriky co ma razeni na pacce u volantu byva fakt jen prnd. Je to prave z toho duvodu, kdyz das za auto treba 1500kg prives.
johny__g (6387)|17.3.2008 09:43
Taky napíšu svoji zkušenost s automaty.
1) Ford Focus 1,6 - nic moc, ale ono to moc nejelo ani s manuálem, 1,8 16V byla lepší a úplně nejlepší byla 1,6 TD Zetec nebo jak se to jmenuje. Spotřebu už nevím.
2) Ford Mondeo 2.0 benzín, automat - hrůza, nejelo to, žralo okolo 9 litrů na dálnici, poklidná jízda okolo 120, 1 - 3 lidi. Bohužel jsem podobné auto s manuálem neměl, ale tohle bych si určutě nepořídil. Tempomat byl fajn, hlavně noční jízdy kdy se dálnice vylidnila, ale strašně to uspávalo, už sem si nepřipadal jako řidič. Chtělo by to rovnou autopilota
3) VW Passat, 1,9 TDi, kombík - tak to byla paráda, pěkný zátah i s automatem, obzvlášť při nastavení na "sport", i kduž tohle označení je u kombíku docela úsměvné. Spotřebu už taky nevím, ale nijak mě neohromila, tak asi nebyla vysoká.

Ale osobně zatím preferuji manuál, to řazení mě nijak neobtěžuje, v podstatě o něm ani neuvažuji, prostě ruka řadí sama od sebe.
pas!k (3765)|17.3.2008 09:54
Jak kdyby nestacilo ze se clovek nestaci probirat vesma ohledne hw oni mu k tomu pridaji jeste nejake plechove nesmysle na kolech ..
tequilla (1015)|17.3.2008 10:26
Koukam, ze se tu rozjela celkem zajimava diskuze a ja ji prosvihnul. Kazdopadne automat, sekvence i manual ma neco do sebe. Zalezi na tom, jak a kam clovek jezdi. Ve statech bych si nedokazal predstavit, ze bych jel s manualem a bez tempomatu na navstevu kamarada hned vedle do mesta vzdalenyho par stovek mil. Na takovem vyletu se da dobre odpocinout (lze videt i nektere ridice, kteri si ctou noviny, jedej, delaji si nehty, atd.). Proste po dlouhe ceste neni clovek zbytej jak pes a muze v klidu jeste poradne zaparit :D.
Ovsem tady v cr bych si zase nedokazal predstavit, ze bych jezdil po nasich okreskach s automatem. Neni nic lepsiho nez si hrat se spojkou/plynem/meziplynem/razenim v seprentynkach a zkouset co to da. Toto poteseni mi proste automat neposkytne.
Loli (226)|17.3.2008 10:29
No tak to bude mozna tim, ze ty pridas trochu plyn a cekas, ze automat buh vi jak nepodradi a tak. Tak to proste nefunguje. Toho plynu musis dat daleko vic nez s manualem.

Je mozny, ze s manualem s autem co ma 100kw a 1800kg pojedes agresevneji, no pochybuju, ale to taky vic znicis motor, zejo. Navic 100kw je podle me na 1800kg strasne malo, na to alespon 200 pro pohodlnou jizdu. Slabsi motory se tam stejne nikdy moc davaj, maximalne nejake ulety co se delaj kvuli zakaznikum co proste nechapou a chtel skoromotor do fullsizu. Co sem se tak kdy zajimal, tak vzdycky delali auta prvne s nejakym rozumnym motorem a az postupne pridali sracky.

EDIT: no ja teda v CR jezdim po dalnich a ve meste, na okreskach se vyskytuju fakt malo, proto asi muj nazor \: a kdyz uz tak me na nich s manualem vzdycky stvalo to, ze stejne do vesnice musim brzdit a podrazovat a vesnice je proste kazdou chvili naka.
tequilla (1015)|17.3.2008 10:37
[quote=Loli;101462]No tak to bude mozna trochu tim, ze ty pridas trochu plyn a cekas, ze automat buh vi jak nepodradi a tak. Tak to proste nefunguje. Toho plynu musis dat daleko vic no.[/quote]

Pokud to byla reakce na mne, tak samozrejme vim, ze automatu musis trochu vic slapnout. Stejne mi ale v zatackach automat neposkytne takovou kontrolu nad vozem, jakou mam s manualem. Na takovychto usecich chci mit naprostou kontrolu nad vozem a rizenim, coz mi poskytuje prave tu tezko popsatelnou radost z jizdy. Automat je idealni do sluzebniho, kde se clovek muze odreagovat zase jinym zpusobem a pripravit na schuzku, prezentaci, atd. nebo na dlouhe cesty po dalnicich obecne.
Stejne se lze ale v tomto tematu tezko dobrat nejakeho vysledku, je to stejny typ tematu jako AMD vs. Intel (prevedeno na HW) nebo abych se drzel tech aut tak benzin vs. nafta, amerika vs. japonec, klasika vs. kabrio, apod.

[quote=Loli;101462]Je mozny, ze s manualem s autem co ma 100kw a 1800kg pojedes agresevneji, no pochybuju, ale to taky vic znicis motor, zejo. [/quote]

Me staci 103kW na 990kg...pomer vykon na kilogram celkem slusnej, myslim :D.
Loli (226)|17.3.2008 10:40
[QUOTE=tequilla;101468]Pokud to byla reakce na mne.[/QUOTE]Ne to bylo na toho nad tebou :)

Jinak to, ze kazdy ma radsi to svoje je jasny. Vsak tu jen bezpredmetne pisem.

Tady je to automat vs. manual - pohodli vs. akcnost. U ATI-amd/intel-nvidia je to to to stejny nejaky punkerstvi vs. kvalita a spolehlovost za vysssi cenu. A kazdy si zas vybere co mu lip sedi.

BTW benzin, amerika, nejlip targa a pripadne teda kabrio :)

Ja sem driv taky mel rad kontrolu, ale ted si proste uzivam to, jak na to muzu jebat, proste klidek pohodicka, to je ted moje.

Treba me to prejde a zas poridim nejaky sileny 250hp+ zadohrab se sundavaci strechou. :)
ICE_D (2754)|17.3.2008 11:42
[QUOTE=tequilla;101459]Neni nic lepsiho nez si hrat se spojkou/plynem/meziplynem/razenim v seprentynkach a zkouset co to da. Toto poteseni mi proste automat neposkytne.[/QUOTE]

Moje rec :D Bez plnyho korku a zvuku omezovace to nejni ono! :D
OdMajkla (369)|17.3.2008 14:52
For Speedsnail. Nejni zač. Za podpis se omlouvám. Asi jsem ještě spal :D

No vidíte, a to jsem jen trošku nevině přirovnal taktování CPU k načipování motoru. A jaká z toho vznikla pranice :D
SpeedFilip (213)|17.3.2008 14:55
Chcelo by to anketu MANUAL vs. AUTOMAT

Vox populi, vox Dei
Loli (226)|17.3.2008 14:58
Zbytecny, uz ted je jasny, ze by manual vyhral tady na plny care.
OdMajkla (369)|17.3.2008 15:04
No nemyslím jen tady. Prostě tady v ČR nejsme v americe a automatů moc k vidění není. No možná u papalášských medvědů který sem a tam tou naší prdelí projedou. Přiznam že bych ho bral. V nějaký americe. Třeba Dodge Charger. Nevim jestli byl s manuálem i s automatem. Ale tahle kára v automatu při slunném víkendu. jooooo, tak jako proč ne. Ale na ježdění do 3km vzdálenýho města. Hmmmm. To asi nehrozí :D
Loli (226)|17.3.2008 15:05
No charger asi s manualem nebyl, mozna par kusu, ale spis vubec ne. Akorat teda nevim co mas proti dojizdeni 3km chargerem?!
OdMajkla (369)|17.3.2008 15:30
Do kelu. Vyhasnul mi kotel. žvanim tady a zapoměl jsem na něj :D

No ten charger by se po třech kilákách ani neohřál :) a jezdit na studenej motor neni dobrý. Spíš bych ho vzal vyvenčit někam na víkend. třeba Praha a zpět po nějakejch těch prdelkách a vychutnat si jízdu a pohledy moulů vrčících ve vytuněných kárách. Tohle auto má svoje kouzlo. Z továrny vyjelo prostě dokonalý. A nic mu neschází. Klasika.
SpeedFilip (213)|17.3.2008 15:32
Ja som za nazor, automat len do silnych aut. Ak by som kupoval napr BMW 5 tak by som bral automat.
V Fabii automat vyzera velmi komicky.
ICEBOSS (3435)|17.3.2008 16:33
[quote=Loli;101462]No tak to bude mozna tim, ze ty pridas trochu plyn a cekas, ze automat buh vi jak nepodradi a tak. Tak to proste nefunguje. Toho plynu musis dat daleko vic nez s manualem.
[/quote]
to zalezi na konkretnim aute...

Jinak ja bych klidne jezdil i s automatem. Jezdit me bavi dost, ale automat mi neva (mam manual).
Loli (226)|17.3.2008 17:24
[QUOTE=OdMajkla;101584]Do kelu. Vyhasnul mi kotel. žvanim tady a zapoměl jsem na něj :D

No ten charger by se po třech kilákách ani neohřál :) a jezdit na studenej motor neni dobrý. Spíš bych ho vzal vyvenčit někam na víkend. třeba Praha a zpět po nějakejch těch prdelkách a vychutnat si jízdu a pohledy moulů vrčících ve vytuněných kárách. Tohle auto má svoje kouzlo. Z továrny vyjelo prostě dokonalý. A nic mu neschází. Klasika.[/QUOTE]No tak z tovarny kolikrat nemel ani power brakes ... atd. atd. To ja proste potrebuju. Ale je peknoucky, to jo. No dobre, bral bych ho hned, ale to klidne i dustera, co stoji daleko min.