reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sítě: telefon přes net

Neregistrovaný (0)|6.4.2008 19:20
Jméno tazatele: já George XVII

Znění dotazu:
Dokázal by mi někdo poradit s tímto problémem? Sháním zařízení, které by mi zprostředkovalo toto:
Potřebuji protáhnout telefonní linku (z centrály firmy) skrz internet na pobočku firmy. Přesměrování nepřichází v úvahu (přepojování, konferenční hovory atp.).
Laicky bych si to představoval tak, že odpojím telefoní přístroj, místo něj připojím ten onen "převodník"(netuším jak se to jmenuje), který připojím ještě do LAN a vhodně jej nastavím. Na druhé straně by byl opět převodník připojený do LAN a k němu připojený telefonní přístroj. Schůdná je i varianta připojení VOIP telefonu.

Rozšíření stávající vnitropodnikové ústředny nepřichází v úvahu(zastaralost)

Díky za každý nápad

HW a SW počítače jehož se dotaz týká:
Intri (3490)|6.4.2008 19:57
S tímto nemám zkušenosti, ale mám dojem, že k tomuto účelu slouží VoIP brány. Tuším, že ty je právě možné připojit přímo k internetu, připojit k nim analogový telefon a nechat bránu, aby to všechno obsluhovala.

Ale nedokážu poradit konkrétní modely bran a nastavení.
Withman (1337)|6.4.2008 20:04
Pokud obě místa mají přístup na net, jako že jo. Tak řešením je VOIP brána, která "převede" telefonní signál do "internetu" a na druhé straně zase zpátky. Problém je v tom, že když si koupíš dvě brány, tak ti to nepojede, musíš sehnat "providera", který nabízí VOIP služby....snad jsem to napsal správně.
já George XVII (0)|6.4.2008 20:10
obávám se, že VOIP brána je jen koncové zařízení převádějící VOIP data na analogový signál, který je pak přijmut klasickým telefonním přístrojem.
Takže VOIP brána v kombinaci se stávajícím telefonním přístrojem by byla použitelná jen na pobočce. Ale stále nemám to zařízení na začátku problému - to co mi ten VOIP hovor vytvoří.


ale je možné, že si pletu terminologii (proto se zde ptám a doufám, že narazím na odborníka)
já George XVII (0)|6.4.2008 20:12
účast VOIP providera nechci
Intri (3490)|6.4.2008 20:18
Bez toho providera to nepůjde. Někdo ten hovor musí uskutečnit, přes něčí servery se musí přenášet. VoIP brána to nedokáže sama, nenaváže přímé spojení mezi dvěma telefony.
já George XVII (0)|6.4.2008 20:31
ten hovor je uskutečněn již přes stávající klasickou telefonní ústřednu. Tzn. linka má přiděleno tel. číslo (tzv. vnitřní linka). Já potřebuju jen tento hovor převést do dat, prohnat šifrovaně přes internetovou konektivitu (IP:port to IP:port) a na druhé straně z těchto dat to převést opět do normálního hovoru.
Řekl bych, že se to dá řešit i SW cestou ...
a8nr (176)|7.4.2008 20:09
Zkuste se zeptat spíš na http://www.telefonujeme.cz, navštěvuje to tam velká část českých odborníků na VoIP a je pravděpodobnější, že tam naleznete radu.
Zoidik (1405)|8.4.2008 11:48
A co kdyby se každému zaměstnanci, který je připojený na internet zřídil SKYPE? Jeho užívání podchytit vnitřní směrnicí že nesmí být používán pro soukromé účely. Bych to řešil osobně nejspíš tímto způsobem