reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nelze bootovat z SATA DVD mechaniky

martin1961 (4)|15.4.2008 21:11
Dobrý den,
koupil jsem si novou DVD mechaniku LG GH20LS10 (SATA) a zadělal jsem si o problémy s mojí starší základní deskou Asus A8V Deluxe. Po prvním restartu nebyla mechanika vidět ve Windows (XP). Aktualizoval jsem ovladače (BIOS) desky i SATA řadičů. Výsledek je kladný, windows ji přijala a funguje v pořádku. Když PC startuje, tak při skenování řadiče se načtou obě zařízení, jak disk, tak DVD mechanika. Nelze ale z ní bootovat. V nastavení BIOSu chybí v seznamu bootovacích zařízení. V nabídce zůstal jen disk (SATA). Na desce jsou dva řadiče SATA. Promise PDC20378, ten nepoužívám protože nedokáže DVD mechaniku identifikovat a druhý řadič (ten používám) je integrovaný do chipsetu VIA VT8237. K tomuto řadiči je připojen i disk. Obě zařízení jsou načtená jako master. V utilitě "VIA V-Raid Utility" ve windows je DVD mechanika viděna také správně. Zkrátka všechno je v pořádku, "pouze" nelze z DVD mechaniky bootovat.
pegy (757)|15.4.2008 23:05
[QUOTE=martin1961;112775]Dobrý den,