Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Autohifi

boboco (1987)|12.5.2008 22:22
Známý si ke mně přišel pro radu, koupil si autorádio (PDF v příloze), které má standardní výstup na 4 repro (4x 25W), on má však pouze starýho favorita a chce do něj dát pouze 2 reproduktory (dozadu) :rolleyes: . Jeho otázka byla: "Co se stane, když spojím výstupy toho zesilovače a udělám z toho pouze zesilovač dvoukanálový?" Má odpověď byla prostá, avšak neuspokojující: "V žádným případě nedoporučuju to zkoušet, raději se zeptám, tak počkej do zítra:D"

Má otázka tedy zní, co se stane? Koncovej stupeň tím zničí nebo jen nebude fungovat nebo fungovat bude ale špatně???

Za jakoukoli odpověď na můj lamoidní a lehce poťouchlej dotaz děkuji:turtle
mech13 (5526)|12.5.2008 22:25
ja na toto sice xprt nejsu, ale vsadil bych levou kouli ze dobry napad to nebude...
NeboztikPepan (12)|12.5.2008 22:26
No zeptam se blbe, to mu tech 25W na kanal nestaci?
ICE_D (2754)|12.5.2008 22:27
Tak ted jsi me dostal. Ja osobne si myslim, ze to nebude fungovat, ale co presne se stane, to nevim, rad si pockam na nejakou odpoved ;)

Kdyby to byl samostatny zesilovac, tak staci zapojit do mustku a je to, ale radio????
boboco (1987)|12.5.2008 22:30
...si právě myslím, že jediný, co mu to udělá bude asi malý ohýnek na integráči:D Asi záleží, jakej zesilovač a jaký zapojení to autorádio používá, ...tomu ale prd rozumím a většinu co jsem věděl ze školy jsem už zapomněl:D

[QUOTE=NeboztikPepan;121479]No zeptam se blbe, to mu tech 25W na kanal nestaci?[/QUOTE]

přišlo mu asi blbý nechat 2x25W nevyužitých :D No asi ho spíš přinutím koupit ještě další 2 repro:turtle
ICE_D (2754)|12.5.2008 22:33
[QUOTE=NeboztikPepan;121479]No zeptam se blbe, to mu tech 25W na kanal nestaci?[/QUOTE]

Ja mam radio 4x50W + zesilovac 1x400W a je to malo :D
NeboztikPepan (12)|12.5.2008 22:34
[QUOTE=boboco;121484]přišlo mu asi blbý nechat 2x25W nevyužitých :D No asi ho spíš přinutím koupit ještě další 2 repro:turtle[/QUOTE]

ANO, toto je spravne vyuziti tech kanalu. Jinak bych chtel slyset, co uslysi ve Favoritu z repraku umistenych vzadu predpokladam pod platem? Obecne nejlepe slyset jsou repraky nahore v palubce pod prednim sklem.
robky (3195)|12.5.2008 22:34
No to bude asi najlepšie riešenie. Nevidíme do vnútorného zapojenia autorádia a tak by ho bola škoda, keby zahorelo. A keď tam má nejaké reprošunky, tak by mu ten výkon bol aj tak na nič.
johny__g (6387)|12.5.2008 22:39
Ten zesilovač určitě režim můstku nemá, takže to nepůjde. Myslím že pokud zapojí 4 x 25 W tak mu z Favorita opadá v lepším případě většina rzi (a auto se o 50 kilo odlehčí - tuning woe!), v horším i blatníky.
crasher.km (919)|12.5.2008 22:54
kdyby to šlo můstkově propojit,tak to je na rádiu vyznačený a v .pdf by tam byla taky nějaká zmínka........
imho to reálný není..... budou tam zpětný vazby a můstek s nima dělal psí kusy ...
-HoNY- (557)|12.5.2008 23:03
Je RR- RF- LR- LF- zapojený na zem? Pokud ano, zapojil bych RR+ a RF+; LR+ a LF+ do můstku, ale jen s 8? repro.
1//netvrdím, že tomu nějak moc rozumím :-) Měl jsem jen pár zkušeností před 2ma rokama s ročníkovkou. Jdu se podívat do schématu můstovýho zesilovače.
2//nikde nemůžu najít schéma své ročníkovky :-(
Jaký to má vstup ten zesilovač vstup? Ono je možný, že Rear a Front jsou identický. Pokud ne je tu ještě jiná možnost, ale to vařím z vody. (obrázky úplně dole)
http://www.bcae1.com/bridging.htm
Podle Wikipedie je možný i režim můstku
http://en.wikipedia.org/wiki/Bridged_and_paralleled_amplifiers
crasher.km (919)|13.5.2008 06:47
-hony- no jo ,ale ty nevíš jestli je to zesilovač SE,SC,SE-SE .. je jich kotel a v tom rádiu to nezjistíš ...já bych raději nepokoušel . bude lepší si koupit nějaký obyč repro na aukru za 300,než si odpálit rádio ;) já taky neříkám že sem profi ,nebo že tomu něěějak rozumím,ale nějakej základ mám (snad :D )
OdMajkla (369)|14.5.2008 06:32
Rozhodně bych to nedělal. Zkušenosti mam sice s radiem malý a spíše se hrabu v zesilovačích, ale srovnám - li to, každej zesilovač má návod kde je psáno zda je možnost můstkového propojení či nikoliv, a kdyby tuto možnost autoradio podporovalo, rozhodně by to bylo v manuálu psaný. Navíc zkoušet něco takového je naprostá blbost, neboť nechápu kdo si z možnosti 4 repro chce splácat dva repro. Obecně platí dva přední a dva zadní, nebo je možnost zapojení dvou výškových a dvou středových, středobasových či dvou basových repro. Vše se odvíjí spíše od daného stylu poslechu hudby. Těch možností jaké repro osadit je nespočet a repro je je tolik že je nejlepší se zamyslet co kdo poslouchá a v jakém frekvenčním pásmu hudba hraje. Contry určitě nebudu poslouchat na aparatuře kde mám soustavu našláplou na basy a naopak. Pro všeobecný poslech bych dozadu zapojil na přední výstup výškové repro, a na zadní výstup dva širokopásmové repráky, nebo asi lepším řešením by bylo dopředu výšky, a dozadu dvoupásmové repro. Poté je potřeba sladit hlasitost zadních a předních repro. Nějaky nesmysly se spojováním výstupů bych vynechal.
boboco (1987)|14.5.2008 14:25
já naprosto souhlasím:) Takže díky za reakce, já to dotyčnému patřičně vysvětlím a holt si zainvestuje do 4 repro, což jsem mu říkal rovnou :). Tak díky:turtle
ICE_D (2754)|14.5.2008 23:12
Pozde, ale prece. Poradil jsme se s nasim klubovym musicmasterem a odpoved zni takto: Pokud by v radiu byly dva 2-kanalove zasilovace, tak by spojeni kabelu bylo vpoho a vse by fungovalo 2x tolik. Je to ale nepravdepodobne, spise se montuje jeden 4-kanalovy zesilovac, v takovem pride dojde k okamzitemu odpaleni MOSFETu. Bohuzel nikdo nikdy nevi jake zesilovace jsou uvnitr v radiu, to by se muselo rozebrat a dat odbornikovi k posouzeni.

Konecny rezultat: NEZKOUSET TO :D
ICEBOSS (3435)|15.5.2008 11:07
2*25W RMS toho favorita spolehlive rozsype.
-HoNY- (557)|16.5.2008 02:33
[quote=ICEBOSS;122194]2*25W RMS toho favorita spolehlive rozsype.[/quote]
To nedá baterka - musel by tam mít 1F kondenzátor (s LEDkama a bleskama) a měnič.
OdMajkla (369)|16.5.2008 06:34
Jestli jsem to pochopil správně, je to myšleno tak že by musel mít kapacitor 1F aby se ten Fávík rozsypal? :mistake To je zvláštní že já mám v autě tři zesilovače, taham je na baterku a hraje to mooooc dobře. Kdyby se k radiu musel pořizovat kapacitor, nevim co bych musel mít v autě s mojí sestavou. Kapacitor 25F ? :notsure
crasher.km (919)|16.5.2008 07:32
Kapacitátor nedělá nic jiného,než odrušuje vlivy od baterky ... a stejně pokud není MAX! 30 cm od zesilovače,tak je na nic .... jelikož to má celkem 100W ,tak kapacitátor by měl mít hodnotu kolem 0.1F ,což sem myslím ani neviděl :D

Jo a baterka to spolehlivě dá :) druhá baterka se dává,když máš v kufru několik zesilovačů , subwooferů,nějaký přehrávače, konzole,monitory... a né když tam máš autorádio,navíc 4x25 má snad už i dneska rádio z tesca ....
-HoNY- (557)|16.5.2008 15:30
[quote=OdMajkla;122406]Jestli jsem to pochopil správně, je to myšleno tak že by musel mít kapacitor 1F aby se ten Fávík rozsypal? :mistake To je zvláštní že já mám v autě tři zesilovače, taham je na baterku a hraje to mooooc dobře. Kdyby se k radiu musel pořizovat kapacitor, nevim co bych musel mít v autě s mojí sestavou. Kapacitor 25F ? :notsure[/quote]
Myslel jsem pro výkom 4x25W RMS.:runaway:mistake Mám jednoho spolužáka (ze Slovenska), co má takovou výbavou ve svým Escortu. Zesilovač je tuším 200W, opravdu nikomu nepřeju sedět na dvou zadních sedadlech smrti.
Alf (305)|16.5.2008 18:03
Kapacitor? To vás teď učí ve škole? Nás učili název kondenzátor.
V každém případě jestli je pravda údaj o výkonu v návodu, jsou to na 99% čtyři samostatné můstkové koncáky. Tady každým spojením vodičů natvrdo hrozí zničení. Pravděpodobně to ale nehrozí při zkratu vodičů jednoho kanálu - tam je většinou ochrana.
-HoNY- (557)|16.5.2008 18:20
[quote=Alf;122622]Kapacitor? To vás teď učí ve škole? Nás učili název kondenzátor.[/quote]
Ty tomu vůbec nerozumíš. :mistake Kapacitor je název toho kondezátoru. Když dojdeš do megagangXta-túning-autohifi shopu, tak si jako správnej nigga plácneš s tím hustým týpkem, co tam prodává řekneš: "Nazdar niggo, dej mi jeden kapacitor, aby to mělo ten výkon" :D Nikdo z nich totiž neví, co je to kondenzátor. :stupid

Jako třeba tady: http://www.hificar.cz/kapacitory/cap/ :runaway
ICE_D (2754)|16.5.2008 22:21
[QUOTE=-HoNY-;122539] Mám jednoho spolužáka (ze Slovenska), co má takovou výbavou ve svým Escortu. Zesilovač je tuším 200W, opravdu nikomu nepřeju sedět na dvou zadních sedadlech smrti.[/QUOTE]

Hmm, ja mam zesilovac 2x200W napojenej na bednu 2x350W a je to malo :( Furt to hraje potichu, asi to bude chtit silnejsi zesilovac :D A taky kvalitni radio s funkci primeho vybuzeni subwooferu...

To Crasher: meril jsem ten kapacitor, mam ho 50cm od zesiku, tak nevim...
14052008.jpg 14052008(001).jpg
crasher.km (919)|17.5.2008 01:57
[QUOTE=ice_d;122752]
To Crasher: meril jsem ten kapacitor, mam ho 50cm od zesiku, tak nevim...[/QUOTE]

Hej já neříkám že to pak nefunguje :D jen že se mu ta kapacita snižuje ;) ty máš 400W ne ? takže kapacitátor by jsi měl mít 0.4F,pokud máš víc ,tak se to asi kompenzuje .... jen tlumočím to ,co nás učitel učí ;)

Jinak kapacitátor je zařízení,kondenzátor je el. součátska a je to hlavní komponenta kapacitátoru ;)
speciálně pro ALF: a co má kondenzátor? KAPACITU ... a k čemu je kapacitátor ? KE STABILIZACI NAPĚTÍ,UŽ CHÁPEŠ ROZDÍL ?:)
Alf (305)|17.5.2008 09:15
Jsem rád, že jste mně to vysvětlili. Takže je to kondenzátor, na který někdo přidá "řídící jednotku" a možná i nějaké světýlka a prodá to někomu jinému, kterému je to v podstatě na ho*no, za pár tisíc. Je to ono?
crasher.km (919)|17.5.2008 09:42
tak jo :) tak se o tom skusím rozepsat :)

Na autobaterce vznikají vlivem parazitních vlivů,špatného odrušení motoru,listy rotoru ,nestálého napětí rušívé vlivy,které v krajních případech jsou slyšet na zesilovači... Prostě není usměrněný signál rovný,ale je mírně zvlněný ... ten kondenzátor tam slouží jako odrušovací filtry,takže za kondíkem máš signál naprosto čistý. Ta cena kapacitátoru je odvíjena samozdřejmě od toho kondenzátoru,voltmetru,2 diod a značky :) je to přehnaná suma,ale ... co není dneska předražený ;)

ice_d: teď jak sem to psal ,tak mě napadlo proč těch 30 cm ...v kufru většinou máš příjmač antény ,který ti kmitá a karoserie auta je použita jako protiváha .... kdyby jsi měl třeba subwoofer v kufru a kondenzátor za zadním sklem ,tak by se ti tam mhlo něco nakmitat a už by to nesplnilo účel ;)
OdMajkla (369)|17.5.2008 10:01
Alf: Výkony stoupají, akustické tlaky se zvyšují, a to, co stačilo včera, je dnes jen obyčejnou bižuterií. Basové
měniče se stávají čím dál silnějšími, a běžný měnič napětí v zesilovači už nedokáže zajistit dostatečnou dynamiku. Respektive by to i dokázal, ale baterie, i kdyby byla sebesilnější, nedokázala by dodat v tak krátkém okamžiku dostatek energie. Je všeobecně známo, že dobrý kapacitor zapojený paralelně k napájení
koncového stupně tento nedostatek odstraní. Kapacitor, nebo přesněji řečeno kondenzátor má totiž menší vnitřní odpor, a tedy každý chtíč po okamžité dodávce energie se řeší přes něj.
Úlohou kapacitoru v audiosystému je poskytnout dostatek elektrického proudu v energetické špičce.
Děje se tak především při hlasitém poslechu hudby s množstvím basů. Elektrická sestava automobilu není
schopná poskytnout dostatek energie zejména při složitějších montážích, při použití externích zesilovačů a při
jejich využívání. maximálních výkonů. Kapacitor přináší výrazné zlepšení zvukové kvality ve spodním pásmu,
zabezpečuje razantní, čisté a neskreslené podání basů, má však pozitivní vliv na téměř všechny kvalitativní
ukazatele přenášeného signálu.
Tak tu nemel kraviny a raději si o tom něco přečti. Ve světě car-hifi je jednoznačně zaveden pojem Kapacitor. To, že je to k ničemu, je naprostý blábol.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kondenz%C3%A1tor
Alf (305)|17.5.2008 21:49
[quote]...Kapacitor přináší výrazné zlepšení zvukové kvality ve spodním pásmu, zabezpečuje razantní, čisté a neskreslené podání basů, má však pozitivní vliv na téměř všechny kvalitativní ukazatele přenášeného signálu.[/quote]
To zní jako reklamní slogan. Od kterého výrobce jsi to zkopíroval?

Takže jsem se přemohl a abych zjistil, jestli opravdu melu kraviny, přečetl jsem si několik diskuzí o významu kondenzátoru. Nikde se neshodli na nutnosti jeho použití. Většinou panuje názor, že základem je dobře provedená instalace a v tomto případě začíná mít kondenzátor možná význam pouze pro SW od 200 W. To ale je taky diskutabilní a dalo by se o tom dlouho polemizovat.

Kondenzátor vyrovnává úbytek napětí, který vzniká na odporu napájecího vodiče a vnitřním odporu akumulátoru. Protože při napětí 14,4 V a impedanci reproduktoru 4 Ohmy dostaneme výkon ca 5,6 W a v můstkovém zapojení max. ca 22 W. Asi se shodneme na tom, že v těchto případech není potřeba použití kondenzátoru vůbec řešit. Toto se týká všech běžných autorádií a je úplně jedno, co napíše jejich výrobce do specifikace.

Zesilovače s výkonem nad tuto hodnotu jsou řešeny jinak - pravděpodobně mají integrovaný měnič napětí. Tento měnič musí mít vlastní stabilizátor a napětí, které se dostává na výkonový stupeň, je IMHO závislé spíš na kvalitě měniče a jeho stabilizátoru, než na kolísání vstupního napětí. V běžném provozu (chod motoru ve vyšších než volnoběžných otáčkách) je navíc napětí akumulátoru relativně rychle upravováno alternátorem.

Pokud přijde na vstup zesilovače signál o nízkém kmitočtu trvající delší dobu (milisekundy, ne minuty), je použití kondenzátoru bezpředmětné. Pokud přijde na vstup strmý impulz, ovlivňuje akustickou odezvu spousta dalších faktorů, např. kondenzátory v napájecím obvodu zesilovače, rychlost přeběhu zesilovače a v neposlední řadě i parametry reproduktoru (např. Qts, Mms, Cms, Le).
Myslím, že tyto faktory mají na kvalitu reprodukce podstatnější vliv, než kolísání napájecího nepětí. Možná se ale pletu a někdo mě vyvede z omylu...
ICE_D (2754)|17.5.2008 22:15
[QUOTE=crasher.km;122826]
ice_d: teď jak sem to psal ,tak mě napadlo proč těch 30 cm ...v kufru většinou máš příjmač antény ,který ti kmitá a karoserie auta je použita jako protiváha .... kdyby jsi měl třeba subwoofer v kufru a kondenzátor za zadním sklem ,tak by se ti tam mhlo něco nakmitat a už by to nesplnilo účel ;)[/QUOTE]

Jaky anteny? Jako FM tuner? Je aktivni kdyz posloucham CD? Ja totiz FM radio v aute vubec neposloucham :D

Jinak ano, mam kapacitor na plate a zesilovac dole v kufru...
trodas (1753)|18.5.2008 00:41
[QUOTE]Kondenzátor vyrovnává úbytek napětí, který vzniká na odporu napájecího vodiče a vnitřním odporu akumulátoru. Protože při napětí 14,4 V a impedanci reproduktoru 4 Ohmy dostaneme výkon ca 5,6 W a v můstkovém zapojení max. ca 22 W. Asi se shodneme na tom, že v těchto případech není potřeba použití kondenzátoru vůbec řešit. Toto se týká všech běžných autorádií a je úplně jedno, co napíše jejich výrobce do specifikace.[/QUOTE]

Tesat do kamene a bit a bit a bit s tim lidi po hlavach ;) :p
Jen nevim, kdes prisel na 14,4V. Ja mel ze to, ze napeti z akumulatoru je cirka 12V a vic dodava jen alternator aby se aku dobijelo, nicmene s tim nelze pocitat vzdy a tak bych spise pocital vzdy jen s 12V... ale nejsem zadny odbornik na auta a autoelektrinu. Staci mi ze vim jak baterku z auta vymontovat kdyz je ji treba dat na nabijecku ci vymenit :)

[QUOTE]Zesilovače s výkonem nad tuto hodnotu jsou řešeny jinak - pravděpodobně mají integrovaný měnič napětí. Tento měnič musí mít vlastní stabilizátor a napětí, které se dostává na výkonový stupeň, je IMHO závislé spíš na kvalitě měniče a jeho stabilizátoru, než na kolísání vstupního napětí.[/QUOTE]

Tak kolisani vstupniho napeti ma vyrazny vliv na stabilitu vystupniho napeti u temer vsech cenove beznych reseni. Takze tady by se kondik uplatnil urcite. Je otazkou, jake ma parametry - jestli je vubec schopen dodat dost proudu a ma dostatecne maly vnitrni odpor - v pomeru k vnitrnimu odporu baterie a vodicu k zesilovaci.
HoNY rikal neco v tom smyslu, ze znackovy 1F kondenzator od Chemi-conu stoji cirka 5x tolik a to nema "super mega hyper extra" design a ani LED diody a podobne serepeticky.

1F ti klidne namaluji na plechovku od Coca Coly.

Otazka do pranice je vykon. Na stredni jsme s 50W zesilovacem delali diskoteku :) Bedny nesli dva. Kabl k nim mel cirka 3cm v prumeru. A dnes se tady haze 200W sem a 200W tam... :D
50W ozvucilo sal elektrarenskeho klubu o cirka 12 - 15 x 25m x 4 - 4,5m na vysku na cirka 30% vykonu.
Neumim si predstavit, ze by 200W nekdo pustil v aute nekomu - to by bylo muceni. Akusticky tlak by dotycnym roztrhal usni bubinky a to by bolelo jak hrom...

Ma 5.1 domaci sestava ma 2x 14W (TDA7269A) a 22W (TDA7360) + 30W (TDA7296) a kdyz to pustim na cirka 50% - coz ale zcela urcite neznamena 40W RMS vykonu, protoze ty pidirepracky to nemaji nejmensi sanci prenest do vzduchu a vytvorit tak onomu vykonu odpovidajici akusticky tlak - tak me z toho po chvili
a) boli hlava
b) lidi si chodi stezovat na obtezujici hluk

Bavit se o kvalitni reprodukci hudby v malinke plechove pixle jenz hrci, zvuci a vrci opravdu hlasite je smesne. A coz teprve takovy valivy hluk z 4x 17" radialnich gum auta husteho gangsty valici-se rychlosti 150 km/h! :D
Alf (305)|18.5.2008 02:42
[QUOTE=trodas;123058]...Jen nevim, kdes prisel na 14,4V. Ja mel ze to, ze napeti z akumulatoru je cirka 12V[/QUOTE]14,4 V se uvádí pro maximálně nabitý olověný akumulátor a je to v podstatě pouze teoretická hodnota, se kterou se ale musí počítat.
Alf (305)|18.5.2008 02:43
[QUOTE]Otazka do pranice je vykon. Na stredni jsme s 50W zesilovacem delali diskoteku Bedny nesli dva. Kabl k nim mel cirka 3cm v prumeru. A dnes se tady haze 200W sem a 200W tam...[/QUOTE]
A nebylo to tím, že těch 50 W bylo socialistických a těch 200 W je kapitalistických...?
Ale teď vážně. Kdysi jsem si postavil zesilovač s výkonem 2x25 W sinus. Když jsem to pustil naplno v obýváku 5x6m, do 25 lt beden s 50W (ARN-5604 + ARV-3604), poskakovalo všechno, co nebylo přilepené. Autorádio, které mám v autě (Panasonic C1303 NE) a u kterého výrobce uvádí 4x50 W s tím nesnese absolutně žádné srovnání... To bylo absolutně o něčem jiném...
crasher.km (919)|18.5.2008 03:14
Max. napětí baterky je 12V,+- nějaký procenta,ale 14,4 je moc .... jinak používej edit nebo multi citaci ;)
Alf (305)|18.5.2008 08:42
[QUOTE=crasher.km;123068]Max napětí baterky je 12V,+- nějaký procenta,ale 14,4 je moc...[/QUOTE]
Na svorkách olověného akumulátoru může být max. 14,4 V (např při nabíjení nabíječkou). V praxi bývá regulátor alternátoru nastaven na tuším 13,6 V, aby nedocházelo k trvalému přebíjení akumulátoru

[QUOTE=crasher.km;123068].... jinak používej edit nebo multi citaci ;)[/QUOTE]To bych velmi rád, pokud by mi šlo bezproblémové odesílání větších příspěvku. Občas se stane, že některý hodný mod spojí ty moje dělené příspěvky, abych tu netapetoval sám. Pak už ale nemám možnost svoje překlepy opravit.
crasher.km (919)|18.5.2008 09:08
baterka nikdy nesmí mít víc jak alternátor ;) těch 14,4 může být JENOM na celovápníkové baterii !( a to se ještě spíše doporučuje 14.6 ):D
trodas (1753)|18.5.2008 14:20
[quote]A nebylo to tím, že těch 50 W bylo socialistických a těch 200 W je kapitalistických...?[/quote]

Bylo :p Ale psst, to se nesmi rikat nahlas. Kapitalismus si rozvracet nenechame :D

[quote]14,4 V se uvádí pro maximálně nabitý olověný akumulátor[/quote]

Ja mam dojem, ze je to stop hodnota toho, co se da do aku pustit na nabijecce, ale nejsem si jist. Jak rikam, ja a autoelekrika - to nejde dohromady. Vim kde mam aku, vim kde mam pojistky a tot vse, co me zajima - do te doby, dokud vsechny svetla funguji jak maji :)

Tak jako tak, kondiky jsou na 10V a dalsi skok je 16V, takze kondiky budou urcite 16-ti voltove na filtraci vstupu. (pokud tam vubec budou, ono kapitalusmus se nezda... a treba v zminenych Genius 5.1 HT bednach na vykonovych TDAckach puvodne nejsou na jejich pinech napajeny zadny - i kdyz vyrobcem minimalne 100uF (ehm, ehm) doporuceny - kondiky...)

Tak jako tak max mozny vykon bez vytvareni vyssiho napeti bude jeste nizsi nez jsi uvedl diky nizsimu napeti do vykonovych casti. Ono soudruzi z Ciny vi, proc do tech TDAcek pousti tolik voltu... + a -19V do L/R a RL/RR - to je jako by to v tom aute melo 38V! A stred/subwoofer dokonce + - 29V - to odpovida 58V...! ;)

[quote]postavil zesilovač s výkonem 2x25 W sinus. Když jsem to pustil naplno v obýváku 5x6m, do 25 lt beden s 50W (ARN-5604 + ARV-3604), poskakovalo všechno, co nebylo přilepené.[/quote]

Ano, to by tak odpovidalo. Nebolelo to? Asi ne, protoze ARN-5604 ma jen 165mm, cize zas tak moc vykonu do vzduchu (vzduch je totiz potvora stlacitelny a tudiz se nerad nechava moc rozvibrovavat a rychle tlumi tyhle sokove vlny...) nedoda. Asi pro tebe nastesti :)
Jeste slysis?

[quote]Panasonic C1303 NE u kterého výrobce uvádí 4x50 W suxx :)[/quote]

Nj, kouzleni s cisly :) Cim vetsi cislo, tim lepsi, ne? :D A tak kdyz naivni Cechacci prijeli po 89 do Vidne na Mariahilfestrasse, nebo jak se ta oblast Vienamskych trhovcu jmenovala, tak jen valili bulvy na 2x 500W prenosna dvojcata a podobne zazraky zapadni technologie :D

A protoze pravdive a ciste technicke vysvetleni daneho podvodu je slozite a lidi jsou povetsinou uplne vymazani trotli, tak na ne fungovalo jednoduche vysvetleni - zazracna zapadni technologie - kteremu mnozi dodnes veri, i kdyz uz nesmyslne deleni sveta na zapad a vychod padlo a v cele nahote se ukazalo, ze jde vzdy jen o to, do jakych lzi kdo bali jak jde ovladat vetsinu obcanu...
(Network, 1976) YouTube - there is no democracy -czech
(Network, 1976) YouTube - television is not the truth -czech

Ale to se uz dostavame mirne do OT oblasti ;)
Alf (305)|19.5.2008 23:50
[QUOTE=trodas;123160]Ano, to by tak odpovidalo. Nebolelo to? Asi ne, protoze ARN-5604 ma jen 165mm, cize zas tak moc vykonu do vzduchu (vzduch je totiz potvora stlacitelny a tudiz se nerad nechava moc rozvibrovavat a rychle tlumi tyhle sokove vlny...) nedoda. Asi pro tebe nastesti :)
Jeste slysis?[/QUOTE]Slyším. Manželka a sousedi mně relativně rychle vysvětlili, že ty moje testy výkonu nejsou pro moje okolí tak zajímavé jako pro mě.

[QUOTE=trodas;123160]...A protoze pravdive a ciste technicke vysvetleni daneho podvodu je slozite...[/QUOTE]Není. Podle specifikace má TDA7386 (to je v tom Panáku v mém autě) při 14,4 V výkon 28 W. Výkon s EIAJ nám při tomtéž napětí vyskočí na 45W. Pak se přihodí HI-faktor 10% a jsme tam, kde jsme chtěli být.