Málo FPS a pouze 73% GPU load
Zdravim všechny,
mám následující problém - po delší době jsem si nainstaloval WoW a mám nějak málo FPS. Nejdříve jsem si řikal, že za to může OS - Visty starý půl roku. Udělal jsem reinstall, ale nepomohlo to. Teď jsem koukal na GPU-Z a při hře mám max. 73% GPU load a u CPU nepřekročí hranici 85%. Kamarád má E5200 na zákl. frekvenci a 9800GT, stejný nastavení detailů a má minimálně 40-50FPS. Já s E2180 na 3,2GHz a HD4850 mám maximálně kolem 40-50FPS. On má tušim 2GB RAM, já mám 4GB. Rozlišení on má 1680x1050, já 1920x1200. Rozdíl to sice je, ale nemyslím si, že tak propastný. Nemá někdo tip, jak třeba GPU donutit na 100%? :)
Díky za každou užitečnou radu
mám následující problém - po delší době jsem si nainstaloval WoW a mám nějak málo FPS. Nejdříve jsem si řikal, že za to může OS - Visty starý půl roku. Udělal jsem reinstall, ale nepomohlo to. Teď jsem koukal na GPU-Z a při hře mám max. 73% GPU load a u CPU nepřekročí hranici 85%. Kamarád má E5200 na zákl. frekvenci a 9800GT, stejný nastavení detailů a má minimálně 40-50FPS. Já s E2180 na 3,2GHz a HD4850 mám maximálně kolem 40-50FPS. On má tušim 2GB RAM, já mám 4GB. Rozlišení on má 1680x1050, já 1920x1200. Rozdíl to sice je, ale nemyslím si, že tak propastný. Nemá někdo tip, jak třeba GPU donutit na 100%? :)
Díky za každou užitečnou radu
Pokud jsis nevšiml, tak GPU ve hrách prakticky nikdy nepracuje na 100% - toho docílíš pouze v testech (OCCT, Furmark aj.).
Co se týká tvého problému, sniž detaily, nebo rozlišení. S touto grafikou se dá obstojně hrát při 1600 x 1200 ve většině titulů na plné detaily.
Mimochodem, pokud nemáš zrovna zmetka, tak 4850 zvládají bez problému OC 700MHz na jádře - s lepším chlazením a některé snesou i zvýšení frekvence pamětí (má bohužel ne).
PS:
"Rozlišení on má 1680x1050, já 1920x1200. Rozdíl to sice je, ale nemyslím si, že tak propastný."
To je dost propastný rozdíl ešli má grafika vykreslit 1764000 pixelů nebo 2304000 ;-)
Záleží však také zda máš aktivováno AA - u ATI nedochází k takovému propadu výkonu jako u Nvidie (velmi však záleží na titulu).
Co se týká tvého problému, sniž detaily, nebo rozlišení. S touto grafikou se dá obstojně hrát při 1600 x 1200 ve většině titulů na plné detaily.
Mimochodem, pokud nemáš zrovna zmetka, tak 4850 zvládají bez problému OC 700MHz na jádře - s lepším chlazením a některé snesou i zvýšení frekvence pamětí (má bohužel ne).
PS:
"Rozlišení on má 1680x1050, já 1920x1200. Rozdíl to sice je, ale nemyslím si, že tak propastný."
To je dost propastný rozdíl ešli má grafika vykreslit 1764000 pixelů nebo 2304000 ;-)
Záleží však také zda máš aktivováno AA - u ATI nedochází k takovému propadu výkonu jako u Nvidie (velmi však záleží na titulu).
[QUOTE=Razi3L;262035]Takže mi chceš říct, že je v pořádku, že někdo má s 9800GT a slabším CPU o 20FPS víc? :)[/QUOTE]
ale snad při jiném rozlišení ne???!!!:stupid
ale snad při jiném rozlišení ne???!!!:stupid
[QUOTE=Razi3L;262010]Zdravim všechny,
mám následující problém - po delší době jsem si nainstaloval WoW a mám nějak málo FPS. Nejdříve jsem si řikal, že za to může OS - Visty starý půl roku. Udělal jsem reinstall, ale nepomohlo to. Teď jsem koukal na GPU-Z a při hře mám max. 73% GPU load a u CPU nepřekročí hranici 85%. Kamarád má E5200 na zákl. frekvenci a 9800GT, stejný nastavení detailů a má minimálně 40-50FPS. Já s E2180 na 3,2GHz a HD4850 mám maximálně kolem 40-50FPS. On má tušim 2GB RAM, já mám 4GB. Rozlišení on má 1680x1050, já 1920x1200. Rozdíl to sice je, ale nemyslím si, že tak propastný. Nemá někdo tip, jak třeba GPU donutit na 100%? :)
Díky za každou užitečnou radu[/QUOTE]
To mi chceš říct, že při 40 - 50FPS si nezahraješ plynule? Pokud máte nastaveny oba (i s kámošem) stejné detaily, ale ty to při stejném FPS hraješ na takovémto vyšším rozlišení, tak buď rád... Zkus se podívat na nějaké testy grafických karet... Uvidíš že 1920x1200 je už spíš rozlišení pro HD4870 (u náročných her) ;)
[QUOTE=Kozouš;262033]Pokud jsis nevšiml, tak GPU ve hrách prakticky nikdy nepracuje na 100% - toho docílíš pouze v testech (OCCT, Furmark aj.).
Co se týká tvého problému, sniž detaily, nebo rozlišení. S touto grafikou se dá obstojně hrát při 1600 x 1200 ve většině titulů na plné detaily.
Mimochodem, pokud nemáš zrovna zmetka, tak 4850 zvládají bez problému OC 700MHz na jádře - s lepším chlazením a některé snesou i zvýšení frekvence pamětí (má bohužel ne).
[/QUOTE]
hmm.... to jsme na tom podobně... Mám kartu z "těch prvních serií... A do taktování se jí ale vůbec nechce... Na jádře při troše štěstí +35MHz no a na pamětech tak max. 1MHz... Při 2 už mi to háže chyby... Osobně to nijak neřeším, jelikož při 1440x900, co hraju si zahraju všechno na max. detaily i na referenčních taktech...
mám následující problém - po delší době jsem si nainstaloval WoW a mám nějak málo FPS. Nejdříve jsem si řikal, že za to může OS - Visty starý půl roku. Udělal jsem reinstall, ale nepomohlo to. Teď jsem koukal na GPU-Z a při hře mám max. 73% GPU load a u CPU nepřekročí hranici 85%. Kamarád má E5200 na zákl. frekvenci a 9800GT, stejný nastavení detailů a má minimálně 40-50FPS. Já s E2180 na 3,2GHz a HD4850 mám maximálně kolem 40-50FPS. On má tušim 2GB RAM, já mám 4GB. Rozlišení on má 1680x1050, já 1920x1200. Rozdíl to sice je, ale nemyslím si, že tak propastný. Nemá někdo tip, jak třeba GPU donutit na 100%? :)
Díky za každou užitečnou radu[/QUOTE]
To mi chceš říct, že při 40 - 50FPS si nezahraješ plynule? Pokud máte nastaveny oba (i s kámošem) stejné detaily, ale ty to při stejném FPS hraješ na takovémto vyšším rozlišení, tak buď rád... Zkus se podívat na nějaké testy grafických karet... Uvidíš že 1920x1200 je už spíš rozlišení pro HD4870 (u náročných her) ;)
[QUOTE=Kozouš;262033]Pokud jsis nevšiml, tak GPU ve hrách prakticky nikdy nepracuje na 100% - toho docílíš pouze v testech (OCCT, Furmark aj.).
Co se týká tvého problému, sniž detaily, nebo rozlišení. S touto grafikou se dá obstojně hrát při 1600 x 1200 ve většině titulů na plné detaily.
Mimochodem, pokud nemáš zrovna zmetka, tak 4850 zvládají bez problému OC 700MHz na jádře - s lepším chlazením a některé snesou i zvýšení frekvence pamětí (má bohužel ne).
[/QUOTE]
hmm.... to jsme na tom podobně... Mám kartu z "těch prvních serií... A do taktování se jí ale vůbec nechce... Na jádře při troše štěstí +35MHz no a na pamětech tak max. 1MHz... Při 2 už mi to háže chyby... Osobně to nijak neřeším, jelikož při 1440x900, co hraju si zahraju všechno na max. detaily i na referenčních taktech...
Ješ tě jsi něřekl v jaké hře. Některá hra je prostě lepší pro nVidia jiná pro AMD. E5200 je lepší cpu než E2180. Dvojnásobek cache udělá své. (při OC se samozřejmě výkon posunuje jinam) A tvé rozlišení proti kamarádovu znamená o 40% více pixelů, což je dost. Zkus porovnat fps při stejném rozlišení.
víš co : nastav si rozlišení na 1680x1050 ,nastav totožný detaily AA i AF
stahni nejnovější catalysty a otestuj frapsem u sebe i u kámoše
a pak to porovnej...
taky ber v úvahu totožnost patchu a addonů...
stahni nejnovější catalysty a otestuj frapsem u sebe i u kámoše
a pak to porovnej...
taky ber v úvahu totožnost patchu a addonů...
Tak už vim, čim to je. Měl jsem zaškrtnutou položku "reduce input lag" a to mi snížilo FPS minimálně o třetinu - místy mi FPS stouplo až o 50. Takže všechno je v pohodě :) a ještě ke všemu můj monitor inputlagem netrpí :)
Jinak vliv rozlišení je 40 vs 41 FPS
Ale díky za snahu..
Jinak vliv rozlišení je 40 vs 41 FPS
Ale díky za snahu..
Cele toto tema hlavne potvrzuje fakt, ze vykon grafickych karet se nijak radikalne nezvysuje. 9800GT Celkem obstojne drzi krok s 4850, coz mozna mnohe sokuje, ale vzhledem k tomu, ze vyvoj grafik i procesoru se ubira smerem "vice funkci, nove funkce..." a ne smerem "vyssi vykon"...
Taze to vlastne neni tak prekvapive.
Namitku ze nove funkce umoznuji zrychleni je mozna brat vazne jen pri doplneni o "titulu her, jenz jsou naprogramovane STEJNE jako ty stare, jen s stridmym vyuzitim novych funkci na zrychleni". V realu je to tak, ze nove funkce jsou vyuzivany nadmiru az srazi vykon a ne naopak...
Taze to vlastne neni tak prekvapive.
Namitku ze nove funkce umoznuji zrychleni je mozna brat vazne jen pri doplneni o "titulu her, jenz jsou naprogramovane STEJNE jako ty stare, jen s stridmym vyuzitim novych funkci na zrychleni". V realu je to tak, ze nove funkce jsou vyuzivany nadmiru az srazi vykon a ne naopak...