Problém s HDD - reklamovať či nie?
Kúpil som včera HDD 320GB Hitachi T7K500 16MB SATAII/300 7200r (HDT725032VLA360). Rozdelil som si ho na dve partície, do prvej som nainštaloval Windows. Keď som začal vo Windowse formátovať druhú partíciu zamrzlo mi to na 37 percentách. Vyskúšal som to znovu a zamrzlo mi to v tej istej časti, dokonca aj pri formátovaní v Dose. Stiahol som diagnostický soft z oficiálnych stránock Hitachi, ktorý mi tam našiel nejaký vadný sektor, vykonal low level format... Nahodil som windows ešte raz a tentokrát mi s formátoval tú druhú časť bez problémov.
V programe Hard disk inspector mi to ale odteraz ukazuje neznáme kritické atribúty (viď obrázok):
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Moja otázka: mám ten disk reklamovať alebo to mám po spomenutom low level formáte negovať? Myslím si totiž, že po prípadnej reklamácii mi vrátia ten istý disk, poprípade že "vyriešia" problém tiež pomocou Low level format.
V programe Hard disk inspector mi to ale odteraz ukazuje neznáme kritické atribúty (viď obrázok):
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Moja otázka: mám ten disk reklamovať alebo to mám po spomenutom low level formáte negovať? Myslím si totiž, že po prípadnej reklamácii mi vrátia ten istý disk, poprípade že "vyriešia" problém tiež pomocou Low level format.
ty neznamy atributy vypadaji divne... nikdy jsem to takhle nevidel.
jinak je disk podle smartu OK, az na motorek, kterej se asi neroztaci na novej disk uplne optimalne.
a vubec. kdyz sem budete davat SMART, tak radsi ze speedfanu, kde jsou zobrazeny i RAW data.
jinak je disk podle smartu OK, az na motorek, kterej se asi neroztaci na novej disk uplne optimalne.
a vubec. kdyz sem budete davat SMART, tak radsi ze speedfanu, kde jsou zobrazeny i RAW data.
[QUOTE=Gling-glo]OK, ďakujem za odpoveď, tu je teda obrazok zo Speedfanu:[/QUOTE]
Zatím je disk OK, ale pravidelně sledujte počet reallocated sectors a počet current pending sectors. Nyní máte 7 realokovaných sektorů. Pokud by jejich počet začal růst, okamžitě zálohujte data a připravujte se na reklamaci.
Překvapuje mě, že SMART sektory nerealokoval automaticky, ale musel být použit nástroj výrobce. (Low-level format bych této činnosti neříkal.)
Zatím je disk OK, ale pravidelně sledujte počet reallocated sectors a počet current pending sectors. Nyní máte 7 realokovaných sektorů. Pokud by jejich počet začal růst, okamžitě zálohujte data a připravujte se na reklamaci.
Překvapuje mě, že SMART sektory nerealokoval automaticky, ale musel být použit nástroj výrobce. (Low-level format bych této činnosti neříkal.)
byt tebou tak asi spravim nasledovne:
1/zazalohujem
2/vyberem hdd a zabalim ho napr. do frote uteraka
3/opatrne tak aby sa neposkodil povrch a vonkajsia elektronika s nim udieram povedzme o stol az kym bude uplne nefunkcny
4/jednoznacna reklamacia :)
1/zazalohujem
2/vyberem hdd a zabalim ho napr. do frote uteraka
3/opatrne tak aby sa neposkodil povrch a vonkajsia elektronika s nim udieram povedzme o stol az kym bude uplne nefunkcny
4/jednoznacna reklamacia :)
[QUOTE=papa2]byt tebou tak asi spravim nasledovne:
1/zazalohujem
2/vyberem hdd a zabalim ho napr. do frote uteraka
3/opatrne tak aby sa neposkodil povrch a vonkajsia elektronika s nim udieram povedzme o stol az kym bude uplne nefunkcny
4/jednoznacna reklamacia :)[/QUOTE]
co to ma znamenat?! muze to nejaky mod smazat?
1/zazalohujem
2/vyberem hdd a zabalim ho napr. do frote uteraka
3/opatrne tak aby sa neposkodil povrch a vonkajsia elektronika s nim udieram povedzme o stol az kym bude uplne nefunkcny
4/jednoznacna reklamacia :)[/QUOTE]
co to ma znamenat?! muze to nejaky mod smazat?
1. ak to niekomu vadi...nech to mod kludne zmaze..neurazim sa
2. uz cca 10 rokov pracujem v obchode s vpt a mam celkom slusnu skusenost s "nejednoznacnymi" reklamaciami ktore sa vracaju nazad s verdiktom "opravene" "zavada sa neprejavila" atd.
3. a snazil som sa len pomoct
2. uz cca 10 rokov pracujem v obchode s vpt a mam celkom slusnu skusenost s "nejednoznacnymi" reklamaciami ktore sa vracaju nazad s verdiktom "opravene" "zavada sa neprejavila" atd.
3. a snazil som sa len pomoct
[QUOTE=papa2]2. uz cca 10 rokov pracujem v obchode s vpt a mam celkom slusnu skusenost s "nejednoznacnymi" reklamaciami ktore sa vracaju nazad s verdiktom "opravene" "zavada sa neprejavila" atd.
3. a snazil som sa len pomoct[/QUOTE]
Ad 2 Ke mně byli při reklamaci hdd velice vstřícní. Inu záleží, kde nakupujete.
Ad 3 Nabádáte k porušení zákona.
3. a snazil som sa len pomoct[/QUOTE]
Ad 2 Ke mně byli při reklamaci hdd velice vstřícní. Inu záleží, kde nakupujete.
Ad 3 Nabádáte k porušení zákona.
no myslim ze sa to podla poslednych reakcii posuva od skutocneho riesenia problemu zakladatela vlakna k neplodnym argumentaciam o uplne inej teme ako je vo vlakne..EOT
par realokovanych sektoru tam je, ale nic vaznyho. ja mel na svym WD od 2. tydne provozu asi 3 roky v raw hodnote 10 a nijak to nevadilo. Ale stejne to doporucuju sledovat...
co se tyka tech nejednoznach reklamaci, (zvlast v nekterych obchodech:rolleyes:)... nekdy je to fakt posledni moznost. Ale tohle se mi jeste rozhodne nezda zraly na odpal. Pokud se nebude hodnota relokovanych sektoru zvysovat, tak to nech byt :)
co se tyka tech nejednoznach reklamaci, (zvlast v nekterych obchodech:rolleyes:)... nekdy je to fakt posledni moznost. Ale tohle se mi jeste rozhodne nezda zraly na odpal. Pokud se nebude hodnota relokovanych sektoru zvysovat, tak to nech byt :)