Sapphire Radeon HD 6770 512MB Nenabíhá PC
Zdravím, zakoupil jsem si Sapphire Radeon HD 6770 512MB DDR5 ale po zapojení zapnu PC, tak na 5 vteřin se roztočí větráčky, vypne se, zase se na chvíli roztočí větráčky a takhle se to spíná dokud nevypnu zdroj. Do teď jsem měl geforce 7900 gto, 350 w zdroj a šlapalo to bez problému, s grafikou jsem koupil i nový zdroj Evolve Pulse 500W, zbytek sestavy je dvoujádrový proc. Intel p. E2220 2,4 GHz, MB cosi od MSI :), 2 Gb ram, disky Samsung Spinpoint 1 TB a SSD 60 Gb Kingston a DVD mechaniku. S novým zrojem ta 7900 běhá v pohodě. Nepomohlo ani když jsem odpojil napájení od mechaniky a disků ... Co jsem pročítal diskuze, tak jsem se dočetl že by měl stačit bez problému 450 w zdroj. A ještě jsem zkoušel zapůjčený zdroj Evolve Pulse 450W, nový a bylo to úplně stejné. A nechce se mi kupovat silnější zdroj abych pak zjistil, že je to GK a ani si nemám kde půjčit silnější, abych to vyzkoušel ... Mám GK jít rovnou reklamovat?? Předem díky za odpovědi.
No, jak by ses tu porůznu mohl dočíst, na zdroji se nešetří. On sice téhle kartě 450W zdroj stačí, ale tohle Evolve pravděpodobně nedosahuje ani 80% účinnosti. Výrobce by se tím jistě rád pochlubil. 80% z 500W je 400W. A skutečnost bude ještě asi o dost horší...
Navíc, nálepka s údajem o wattáži nezamená všechno, i kdyby ten zdroj měl přiměřenou účinnost (deklarovaný výkon mínus to, co sám na svůj provoz zpapá), jsou tu i další věci, jako síla jednotlivých větví, což bude v tomhle případě asi kámen úrazu.
Pokud chceš kvalitní zdroj, hledej pod značkami Enermax, Seasonic, Corsair a třeba i Fortron. Energetická efektivita aspoň 80 Plus.
BTW, resetoval jsi CMOS základní desky?
Navíc, nálepka s údajem o wattáži nezamená všechno, i kdyby ten zdroj měl přiměřenou účinnost (deklarovaný výkon mínus to, co sám na svůj provoz zpapá), jsou tu i další věci, jako síla jednotlivých větví, což bude v tomhle případě asi kámen úrazu.