Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Téma: AMD Hawaii R9 290X přichází :)

23.9.2013 08:44
trodasTakže už je téměř jisté, že Hawaii čipy budou mít 512 bitovou sběrnici na ramky - což bude tedy docela slušný nárust výkonu:

[ATTACH=CONFIG]29070[/ATTACH]

Také se zdá, že specifikace slibují v podstatě dvojnásobný nárust výkonu proti stávajícímu hi-endu AMD:

[ATTACH=CONFIG]29067[/ATTACH]
http://www.guru3d.com/news_story/amd_volcanic_islands_coming_late_2013.html

...takže jediné, co mi nesedí, je, jak Hawaii s takovým výkonem překonává Titána jen o trochu:
[ATTACH=CONFIG]29068[/ATTACH]

...a v na nVidiu dělaném Crysis 3 je to v podstatě stejné:
[ATTACH=CONFIG]29069[/ATTACH]
http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/Images-and-Benchmarks-AMD-Radeon-R9-290X-Hawaii-Leak-Out

Že by zase nějaký neviditelný oceán tesselingu, nebo něco podobně prasáckého?
24.9.2013 02:44
pyriahProtože ta tabulka je nesmysl : 2x tolik při stejném výrobním procesu ? Ten čip by byl tak velkej a drahej , ze by to za tu předpokládanou cenu nikdo nevyrobil ... Plus by to topilo jak radiator.
Z pc tuningu od obra

28nm výroba, 470mm2 velikost čipu, 4x ACE engine, maximálně 2816 SP procesorů, 176 TEX jednotek, 48 ROPs,*512-bit paměťová sběrnice, 4GB paměti a 260W TDP. Zdá se, že se trefil úplně ve všem, kromě velikosti jádra a počtu ROPs (těch je 44 místo 48). Přesvědčit se můžete zde. Jediným neověřeným mystériem zůstává počet SP, leaker výkonu a fotek totiž tvrdí, že jeho sample jich má 2560, což jsem v srpnu předpokládal pro Hawaii Pro. Uvidíme už za několik dní, kolik jich tedy nakonec je a jaké jsou poměry TEX a ROPs. Já tipuji, 2816, 176, 44 :)
29.9.2013 12:56
trodasOBR je známý kecal, nechápu, že ho někdo vůbec bere vážně... Specifikace potvrzeny :D

Navíc tu máme za chvilku Mantle - jaké zlepšení lze vůbec od něj očekávat? Nějaký tip?

Máme tip. Draw Cally jsou 9x rychlejší :


:)

9x rychlejší příkazy k vykreslování sice neznamenají automaticky 9x vyšší výkon, jen 9x vyšší možnost výkonu - takže pokud je grafika výkonná a fláká se, tak tomu bude konec ;)
Stejně tak bude ale nyní i u starších grafik co už teď nestíhají (Mantle začíná na Radeonu HD 7000!) větší výkon, protože budou poprvé v životě častěji bombardovány žádostmi o vykreslení a tak se přeci jen snad něco může vykreslit rychleji. Tipuji, že na starším HW bude zrychlení tak o 10-20% oproti DX11.1, na nových Radeonech to může být i 50% navíc...
To je samozřejmě můj tip. Uvidíme jak první nesmělá implementace v BF4 dopadne. Nejprve bude DX verze, pak Mantle...

Věci už se mění a ještě Mantle není "tady" a už nVidia vypustila např. i jak pracovat na low-level úrovni s jejich čipy, takže to bude velmipravděpodobně masivní výhoda, když nVidii donutila k takovému kroku... ;-)

Peklo zamrzlo: Nvidia poskytne dokumentaci ke svým GPU!

To, co bylo dle vyjádření zástupců Nvidie (včetně samotného Andyho Ritgera) až dosud zcela nemožné, se stává realitou.

Takže z Mantle už profitují vývojáři a linux useří, a to ještě není venku.

[quote]a pritom vývojáry sľubujú aj modré z neba na novom HW[/quote]

To je klasika, ale nikdy tohone mohou s DirectX dosáhnout. Protože DX nepoporuje paralelní vykreslování, Mantle ano. Odbržděné CPU se pak může věnovat jiným věcem a být dřív připraveno na další snímek. To bude masivní změna.

[quote]Skynner: “Let me say this: we won’t develop a completely new API just to get a 3 or 4 percent gain in performance. The performance gain will be significant.”[/quote]

Skynner: "Řekněme to takto: my jsme nevyvinuli kompletně nové rozhraní jen proto, abychom dosáhli 3 či 4 procentní zvýšení výkonu. Výkonový nárust bude významný."

Co k tomu dodat?

Že můj odhad "až" 50% nárustu FPS na hi-end hardwaru není nereálný, byť je to jen odhad. Jakmile DX přestane s Widlemi brzdit a půjde se přímo enginem (hrou) na HW, odpadne všechna M$ blokáda a NIKDO tohle ještě nikdy neudělal. Výkonový skok tedy může být doslova propastný v určitých konkrétních situacích. Devítinásobek rychlosti nejdůležitějšího vykreslovacího příkazu každého kdo ví, o čem se mluví, prostě "posadí na prdel" ... kdy Vám s upgradem PC něco jelo 9x rychleji?! Byť jen v syntetickém testu jako SuperPI třeba? Který upgrade Vám dal 9x lepší SuperPI výkon, hmmm? Žádný...? No proto.

Samozřejmně urychlení jen malé části enginu neznamená, že celý engine poběží 9x rychleji. To je nemožné, protože:
a) rychlost (resp. pomalost) vykreslování grafické karty se nezmění
b) rychlost procesoru se také nezměnila - ALE bylo mu významně odlehčeno, což se musí projevit v rychlosti jak engine běží a že i moderní CPU dostává Crysis 3 a BF4 do kolen...

Nicméně tam, kde grafika není blokem (např. 2x R9 290X v CrossFire) a máme 4, 6 či nejlépe 8 jádrový CPU na 4GHz+, tam lze očekávat téměř zázraky.