Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Špatně flešnutý BIOS na GIGABITE M55S-S3 jak dál? PROSÍM

kubrt2 (16)|24.7.2007 13:29
To sem něco vyvedl.Mám desku GIGABITE GA-M55S-S3 revize 2 a flešnul sem tam tohle /motherboard_bios_ga-m55s-s3_f7/ ale to je na revizi 1.1
(to jsem zjistil až potom)
Po restartu je PC mrtvé, rozjedou se větráky,zahrabe HDD, a jinak nic.Půjde stím něco udělat?Jako naflešovat původní bios?Kdo a jak to dělá?Jaké jsou možnosti.Jsem bohužel začátečník.Děkuji za každou radu.
Deska má jen jeden bios.
A k tomu fleši: prostě jsem našel, že tam chlapi davaji verzi F7 a hodně pomáhá, ale ta je jen na revizi 1 a 1.1 no a ja to stahl aniž bych si uvědomil, že mam rev.2, ale stejně nerozumim proč tedy není ta f7 i pro rev.2?
Petr S. (1220)|24.7.2007 16:39
Pokud pominu možnosti jako tzv. horké flashování (pro to potřebuješ jinou, přesně stejnou, základní desku - v některých případech to sice neplatí a ty můžeš použít i jiný MB, ale úspěšnost flashování tím klesá) a možnost nechat si čip přehrát ve firmě, která se tímto zabývá (např. GME).

Dále lze obsah obnovit i softwarovou cestou. Část Biosu, která se neflashuje (tzv. Boot Block) totiž často po startu pozná, že je druhá část (tzv. System Block) vadný a snaží se jej automaticky přehrát. To poznáš třeba tak, že neustále poblikává kontrolka disketové mechaniky nebo CD-ROM.

Pak stačí si jen v jiném počítači vytvořit bootovací CD či disketu s čistým dosem a na toto médium nahrát zálohu toho starého Biosu - ten sis před flashem určitě udělal, viď? V souboru autoexec.bat z archivu již pak jen umažeš několik posledních parametrů u posledního řádku, ten pak bude vypadat takto:

[CODE]AWFL826B W7046im7.208 /sn /py /cc[/CODE]

Snad Ti to pomůže, pak písni jak jsi dopadl :)