Zdravím, nejsem odborník a tak bych se chtěl zeptat na následující jev: Po spuštění PC se mi na monitoru objeví hláška:"CPU fan isn´t running" a speaker na mě poplašně huláká. Zajímavé na tom je že se mi to stává jen občas a nepravidelně, nevidím žádnou souvislost. Ať povrdím Y/N nebo to nechám chvíli křičet, vždy to naskočí a bezproblémově funguje. Jedná se o starší PC s Athlonem XP2000+. V bedně jsem s procesorem ani chlazením nic nepředělával. Potkal se s tím někdo? Děkuju.
Chladič se může točit pomalu. V biosu by měla být možnost tohle upozornění vypnout. Ale jak psal kolega, nejprve je potřebné zkontrolovat činnost větráčku (a to nejlépe ve chvíli, kdy je chyba na světě).
To zatím nevím, když jsem to chtěl pozorovat s otevřenou bednou, tak to ta potvora akorát nechtěla udělat :-) Stává se to v průměru asi při dvou z 10 spuštění. Je mi jasné, že jsou dvě možnosti-buď větrák stál a nebo si kontrola systému ze mě dělá apríl. V každém případě bych však čekal, že při obou z variant to bude dělat při každém spuštění. Nebo v IT někdy není 1+1=2? :-O
Nízké otáčky větráčku bych snad mohl vyloučit- nejsem sice prvním majitelem pc, ale já jsem se tomu v biosu nikdy nehrabal a pak, předpokládám, že by si snad procesor stěžoval, že je mu horko, protože s ním někdy hraji hru na kterou sotva stačí a jede asi na 95%.
Nízké otáčky větráčku bych snad mohl vyloučit- nejsem sice prvním majitelem pc, ale já jsem se tomu v biosu nikdy nehrabal a pak, předpokládám, že by si snad procesor stěžoval, že je mu horko, protože s ním někdy hraji hru na kterou sotva stačí a jede asi na 95%.
Nízké otáčky jsou při "startu" PC. Po jeho zahřátí se "rozjede vyšší rychlostí" a tu již bios detekuje. Na starém PC mi to takhle větrák dělal.
Velmi pomalé starty větráků jsou až záležitostí C2D a pozdějších. Athlony XP ještě tak citlivou regulaci větráků neměli.
Viděl bych to na chybu větráku/desky, ale spíše větráku.
Viděl bych to na chybu větráku/desky, ale spíše větráku.