Zvláštní problémy s externím diskem...?
Koupil jsem si u u alfacomp skoro před 2 roky tento disk: ADATA CH11 500GB černý
Pár dní po nákupu jsem ho byl ale vrátit protože měl hodně velkou teplotu a nástroje pro diagnostiku disku ukazovali problémy , byl mi vyměněn za jiný (stejný typ, jen nový kus), který sice měl taky vysokou teplotu (ale netak moc) ale jinak ok, tak jsem to tak nechal. Po pár měsících jsem ho ale otestoval a nástroje pro diagnostiku disku našli chybu, dal jsem to i sem na forum (ale pod jiným nickem už to nemuzu najít) s dotazem co s tím, a bylo mi řečeno že to asi je na reklamaci ale at jeste pockám, že se to "zlepší"... psal jsem i alfacompu a bylo mi doporučeno že to asi na reklamaci je, at to donesu, bohužel jsem neměl čas dojíždět do pobočky alfacomp tenkrát (jsem z malé vesnice a veškeré pobočky jsou dost daleko, jednoduše jsem neměl čas a příležitost tam jet jen kvůli reklamaci disku která může a nemusí být uznána). V průběhu měsíců jsem to testoval a situace se pouze zhoršovala. Na disk stále záruka je ale za měsíc cca (spíše i méně) vyprší, chci se tedy zeptat, myslíte že to je na reklamaci?
Pár dní po nákupu jsem ho byl ale vrátit protože měl hodně velkou teplotu a nástroje pro diagnostiku disku ukazovali problémy , byl mi vyměněn za jiný (stejný typ, jen nový kus), který sice měl taky vysokou teplotu (ale netak moc) ale jinak ok, tak jsem to tak nechal. Po pár měsících jsem ho ale otestoval a nástroje pro diagnostiku disku našli chybu, dal jsem to i sem na forum (ale pod jiným nickem už to nemuzu najít) s dotazem co s tím, a bylo mi řečeno že to asi je na reklamaci ale at jeste pockám, že se to "zlepší"... psal jsem i alfacompu a bylo mi doporučeno že to asi na reklamaci je, at to donesu, bohužel jsem neměl čas dojíždět do pobočky alfacomp tenkrát (jsem z malé vesnice a veškeré pobočky jsou dost daleko, jednoduše jsem neměl čas a příležitost tam jet jen kvůli reklamaci disku která může a nemusí být uznána). V průběhu měsíců jsem to testoval a situace se pouze zhoršovala. Na disk stále záruka je ale za měsíc cca (spíše i méně) vyprší, chci se tedy zeptat, myslíte že to je na reklamaci?
Nejlépe se argumentuje nástrojem od výrobce disku. Co na disk říkají SeaTools?
Ten předposlední obrázek, kde je počet událostí s číslem realokování 15-->16 se mi objevoval několikrát když jsem na disk něco kopíroval (mám ho jen jako zálohový disk a zálohuju tak 2x do roka. A neustále to rostlo. předím to bylo myslím 13-->14, předtím 11-->12, nebo tak něco, takže se zdá že se situace zhoršuje jen.
Jinak já myslím že tady je dost údajů na těch obrázcích aby se dalo vydedukovat co je s diskem. Mám averzi k instalaci dodatečných programů.
Jinak já myslím že tady je dost údajů na těch obrázcích aby se dalo vydedukovat co je s diskem. Mám averzi k instalaci dodatečných programů.
Rozhodně ho reklamuj. A obrázky přilož. Nic tím neztratíš a pravděpodobně získáš nový SSD a počítám, že i novější typ. Nebo peníze na jiný.
[QUOTE=fidorka;571490]Jinak já myslím že tady je dost údajů na těch obrázcích aby se dalo vydedukovat co je s diskem. Mám averzi k instalaci dodatečných programů. [/QUOTE]
Opravdu nevím, co na to říci. Ano, disk nevypadá v pořádku, ale utilitám třetích stran nelze 100% věřit, protože SMART údaje mohou interpretovat chybně. Největší váhu má diagnostika přímo od výrobce.
Opravdu nevím, co na to říci. Ano, disk nevypadá v pořádku, ale utilitám třetích stran nelze 100% věřit, protože SMART údaje mohou interpretovat chybně. Největší váhu má diagnostika přímo od výrobce.
A v tom Adata disku je tělo/disk od seagetu že doporučujete seatools?
Já to teda stáhnu no a hodím výsledek, vypadá to zatím ale ne reklamaci? Chci o tom něco vědět, kde je problém, kdyby mi chtěli tvrdit že je to ok?
Já to teda stáhnu no a hodím výsledek, vypadá to zatím ale ne reklamaci? Chci o tom něco vědět, kde je problém, kdyby mi chtěli tvrdit že je to ok?
Alarm ti predsa vypisuje typ disku ST500LT012 (Seagate Momentus Thin ST500LT012 500GB 5400 RPM). SeaTools ti vypíše pri testovaní error code, ten si opíš, prípadne urob screenshot a prilož ku reklamácii.
Pro osvětlení:
Jestli se nepletu, tak dnes jsou na trhu asi 3 majoritní výrobci samotných mechanických HDD a těmi jsou Seasonic, WD a Hitachi (možná ještě něco má Toshiba, ale tím si nejsem jistý). Externí disk je vpodstatě jen "obal s rozhraním" + mechanický disk. Výrobce externích disků tedy pouze vyrobí krabičku a umístí do ní pevný disk od některého z výrobců výše zmíněných (pravděpodobně ten, který zrovna za levno naskladnili) a to ti pak prodávají jako externí disk.
U SSD disků je situace trochu jiná vzhledem k tomu, že výroba SSD disku je výrazně jednodušší než výroba disku mechanického (u SSD jde vlastně pouze o "naletování" paměťových a řídících čipů + součástek na nějakou "základní desku".
Jestli se nepletu, tak dnes jsou na trhu asi 3 majoritní výrobci samotných mechanických HDD a těmi jsou Seasonic, WD a Hitachi (možná ještě něco má Toshiba, ale tím si nejsem jistý). Externí disk je vpodstatě jen "obal s rozhraním" + mechanický disk. Výrobce externích disků tedy pouze vyrobí krabičku a umístí do ní pevný disk od některého z výrobců výše zmíněných (pravděpodobně ten, který zrovna za levno naskladnili) a to ti pak prodávají jako externí disk.
U SSD disků je situace trochu jiná vzhledem k tomu, že výroba SSD disku je výrazně jednodušší než výroba disku mechanického (u SSD jde vlastně pouze o "naletování" paměťových a řídících čipů + součástek na nějakou "základní desku".
Seatools, nic nenašel, stáhl jsem ho, nainstaloval, zapojil disk, spustil, program nenašel žádný disk ale...
tak jsem vypl pc, znovu pustil, pět nic nenašel, tak jsem disk vypojil a zapojil do jiného usb portu, stále ho ale nebyl seatools schopen nelézt, jinak disk stále funguje, windows ho vidí atd.
takže seatools mi disk nenajde, tím pádem mi nedá žádný report, tím pádem bude mi prosím schopen někdo z té tuny obrázků co tu už je schopen říct probůh co je s tím diskem, co je to realocation count a jestli mi uznají (asi, přibližně reklamaci?)?
tak jsem vypl pc, znovu pustil, pět nic nenašel, tak jsem disk vypojil a zapojil do jiného usb portu, stále ho ale nebyl seatools schopen nelézt, jinak disk stále funguje, windows ho vidí atd.
takže seatools mi disk nenajde, tím pádem mi nedá žádný report, tím pádem bude mi prosím schopen někdo z té tuny obrázků co tu už je schopen říct probůh co je s tím diskem, co je to realocation count a jestli mi uznají (asi, přibližně reklamaci?)?
Dej ho na reklamaci s těmahle obrázkama, při nejhorším ti to vrátěj že to není vada ;) osobně bych reklamoval.
Reklamaci zkusit můžeš, ale v poskytnutých SMART údajích zásadní problém nevidím. Realokované, podezřelé, ani neopravitelné sektory na disku nejsou. Co přesně indikuje parametr C4 je otázkou. Přinejmenším je zajímavé, že se jeho hodnota shoduje s parametrem F0.
No realokované sektory tam evidentně jsou... disk hlásí nějaké problémy (i když asi ne fatální když jsou graficky znázorněny žlutou a ne červenou).. a jak říkám, když tam něco déle kopíruji nebo s ním pracuji, tak mi to hází ten předposlední obrázek s windows hláškou "Alarm, stav disku".. kdy se ty čísla neustále zvyšují jak jsem psal...