Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jednojádra vs. Dvoujádra

Malek (5)|9.8.2007 21:04
Ahoj , jaký je rozdíl mezi jednojádra vs. dvoujádra např.: u používání aplikací ,her , kódování videa. Výhody/Nevýhody třeba u modelů Athlon X2 3800+ (Windsor) a Athlon 3800+ (Orleans) . Díky
Zeli (397)|9.8.2007 21:19
Na tohle se me pta dost lidi a ja nevim co jim mam na to rict, tak by me to taky zajimalo, i kdyz spis obecne nez k urcitym modelum, maximalne rozdil Intel/AMD - jestli nejakej je :notsure.
sawer (14)|9.8.2007 21:28
Mas to jako dva processorry, problem je z rozdelovanim threadov medzi nima, pokud ma aplikace(hra, kodovani videa) podporu pro vicejadrovy processorry tak ucitis razantni narust vykonu, jestli ne tak mam dojem ze to nejak rozdeluje OS, ale je to mene effektivni. Kazdopadne mas nejvetsi vyhodu v multitaskingu, to znamena prehravas film a treba komprimujes bez spomaleni systemu nebo aplikacii. Jedno jadro obstarava system a video a druhe komprimaci.
mech13 (5526)|9.8.2007 22:54
[QUOTE=sawer;44022]tak mam dojem ze to nejak rozdeluje OS, ale je to mene effektivni.[/QUOTE]

system s tim nic neudela, jak je jednovlaknova aplikace tak by system musel prekopat zdrojak, napsat ho vicevlaknove a zkompilovat a to je dost blbost... jednovlaknova aplikace vzdy pobezi jen na jednom jadru, to ze se XP snazi udrzet stejnou zatez obou jader a prehazuji aplikaci z jedoho jadra na druhe je vec jina...
tgfh (2985)|9.8.2007 23:17
Dvoujádrový systém je opoznání živější, uvedu příklad:

Hra Rainbow six Vegas je dělaná jen jednovláknově,
mám Opterona 144 na 1.8GHz (L2Cache 1MB), když ho přetaktuju na 2.2Ghz tak se mi Vegas neseká, ale po LANu je to zase hnus (doplním: na 2.4GHz po LANu pohodka). bratranec má X2 4200+ (2x 2.2GHz - L2Cache 2x 512kB) - člověk by řekl že by to mělo jet stejně - jenže nejede...
Na X2 to jede zatraceně lépe! :eek: i po lanu prostě žádné sekání nic

To je můj poznatek ;)
Jackal1 (218)|9.8.2007 23:46
Měl jsem nedávno A64 3000+ a když jsem převáděl v programu VSO CONVERTXTODVD 2.2.3 soubor AVI do DVD, tak ostatní běžná práce byla fuč. Processor byl tak zaměstnaný, že nestačil na nic ostatního. Teď na X2 převádím a dělám okolo jinou práci, no prostě bomba. To je můj poznatek. :o
sawer (14)|10.8.2007 10:14
[QUOTE=tgfh;44037]Dvoujádrový systém je opoznání živější, uvedu příklad:

Hra Rainbow six Vegas je dělaná jen jednovláknově,
mám Opterona 144 na 1.8GHz (L2Cache 1MB), když ho přetaktuju na 2.2Ghz tak se mi Vegas neseká, ale po LANu je to zase hnus (doplním: na 2.4GHz po LANu pohodka). bratranec má X2 4200+ (2x 2.2GHz - L2Cache 2x 512kB) - člověk by řekl že by to mělo jet stejně - jenže nejede...
Na X2 to jede zatraceně lépe! :eek: i po lanu prostě žádné sekání nic

To je můj poznatek ;)[/QUOTE]

Od kdy je Unreal Engine 3 delan jako jednovlaknova aplikace ???
sawer (14)|10.8.2007 10:16
[QUOTE=mech13;44034]system s tim nic neudela, jak je jednovlaknova aplikace tak by system musel prekopat zdrojak, napsat ho vicevlaknove a zkompilovat a to je dost blbost... jednovlaknova aplikace vzdy pobezi jen na jednom jadru, to ze se XP snazi udrzet stejnou zatez obou jader a prehazuji aplikaci z jedoho jadra na druhe je vec jina...[/QUOTE]
Jo napsal sem ze mam dojem, protoze z urcitosti to nevim, vim ze se snazili vymyslet naky spusoby jako rozdelit praci obem jadrum pri spracovani Jednovlaknovych aplikacii, ale netusim jak to dopadlo.
tgfh (2985)|10.8.2007 11:08
[quote=sawer;44062]Od kdy je Unreal Engine 3 delan jako jednovlaknova aplikace ???[/quote]
V nějakých enginech se total nevyznám - hry mě prostě neberou, leda sem tam FlatOut...
Tak jsem to četl... pokud je to blábol - dík za opravu ;)
sawer (14)|10.8.2007 13:13
[QUOTE=tgfh;44072]V nějakých enginech se total nevyznám - hry mě prostě neberou, leda sem tam FlatOut...
Tak jsem to četl... pokud je to blábol - dík za opravu ;)[/QUOTE]

V pohode, ja jen ze Unreal Engine 3 na kterym bezi novej Rainbow je prave vychvalovan kvuli svy podpore multicore procesoru :).
tgfh (2985)|10.8.2007 23:54
[quote=sawer;44090]V pohode, ja jen ze Unreal Engine 3 na kterym bezi novej Rainbow je prave vychvalovan kvuli svy podpore multicore procesoru :).[/quote]
Dobrí, dík za opravu :thumb
Jaruna007 (11)|3.9.2007 11:42
Pri dnesnich cenach procesoru od AMD a hlavne soucasnem trendu ("cim vic jader tim lip" - samozrejme je pravda nekde uprostred) je si myslim hloupost jit do jineho procesoru nez dvoujadra. Sam mam Athlona X2 3800+ EE (35W) a sem vic nez spokojen. Netaktuji, pac to nepovazuji za nutne (neplati pro grafiku). Navic teplota tohoto CPU v klidu s Arctic Coolingem Alpine 64 na max. ot. je 18-20C !!!!!! Opravdu mi to meri dobre. Na min. ot. je to pak cca 23-24C. Takze i z hlediska naroku na chlazeni jsou dnesni X2 s EE (65W) mnohem lepsi volbou pro novy pocitac.
ThroniX (16)|3.9.2007 12:45
j pri dnešných cenách 2 jadrovych cpu sa ani jednojadrove neoplati kupovať.
husky14 (4214)|3.9.2007 15:51
K puvodni otazce: tady si muzes udelat predstavu o vykonu v jednotlivych aplikacich, jinak vyhoda je urcite moznost delat dve veci najednou, jak psal Jackal1....;)