Jak se zbavit swapovani
Přemyšlim o upgradu systemu. Cilem je zbavit se častého swapovani ve hrách a řešim jestli radši investovat penize a koupit kartu s větší pamětí nebo koupit větší pamětí. Takže bych se chtěl zeptat co by spíš odstranilo můj problém, jak se projeví zvíšení paměti u GK, jak v případě ram a vůbec jak to dohromady spolupracuje. Všem děkuji za jejich prispěvky.
Mozna bys nam moh prozradit, co mas ted za sestavu a co planujes, abysme vedeli, z ceho vychazet...
Obecne se da rict, ze na hry je potreba min. 1,5GB (nejlepe aspon 2GB) ram, ale zalezi na jaky sestave (= v jakym rozliseni a detailech) budes hrat.
U VGA mainstream uplne staci 256MB, u Hi-endu je minimum 512MB vram...
Napis sem sestavu...
Obecne se da rict, ze na hry je potreba min. 1,5GB (nejlepe aspon 2GB) ram, ale zalezi na jaky sestave (= v jakym rozliseni a detailech) budes hrat.
U VGA mainstream uplne staci 256MB, u Hi-endu je minimum 512MB vram...
Napis sem sestavu...
Mám AMD 3700+, DDR 400Mhz 1024, Nvidia 7600GT a mám v plánu koupit AMD X2 4400+, Radeon x1950xt a DDRII 800Mhz, ale nemuzu se rozhodnout jestli radši koupit bud 1024 RAM a GK s 512 RAM, nebo 2048 RAM operační paměti a 256 RAM GK. Mužu si vybrat jedno nebo druhy. Je to záležitost rozpočtu.
Kdyz je to volba jedno nebo druhy, tak bych volil 2GB ram a x1950xt s 256MB..... ;) Rozhodne vetsi zisk prinesou 2GB ram, rozdil mezi 256 a 512MB vram je minimalni. Na netu je dost testu na porovnani velikosti vram....
Muzu se zeptat, proc zrovna x1950xt a za kolik?
EDIT: narychlo nejaky test (pouze) s 1950GT.... ;)
Muzu se zeptat, proc zrovna x1950xt a za kolik?
EDIT: narychlo nejaky test (pouze) s 1950GT.... ;)
x1950xt 512 stoji okolo 5200 kč, což je srovnatelný s nvidii 8600 GTS, ale je asi o třetinu rychlejší a to podpora DX10 podle mě nevyrovná.
To uz bych priplatil 2k a koupil 88GTS/320 :p, ale asi zalezi na tom rozpoctu....
Imho takovy petikilo by se dalo usetrit na CPU (misto 4400 koupit 3800) a dotaktit a mozna i neco na pametech....;)
Imho takovy petikilo by se dalo usetrit na CPU (misto 4400 koupit 3800) a dotaktit a mozna i neco na pametech....;)
[QUOTE=husky14;49229]To uz bych priplatil 2k a koupil 88GTS/320[/QUOTE]
neřekl bych že ten výkon bude o tolik vyšší aby to mohlo stát od 2500,- víc docela dobře je to vidět na DDworldu
[QUOTE=eraser]A čo tak si kúpiť pre hry konzolu...?[/QUOTE]
:stupid - to snad ne:D
jinak k tématu - je samozřejmě lepší mít 2GB RAM než 512MB grafiku - s ohledem na to že 512MB VRAM využiješ spíš při vyšších rozlišeních a v budoucnu i v nižších - předpokládám že máš LCD a hraješ v 1280x1024?
neřekl bych že ten výkon bude o tolik vyšší aby to mohlo stát od 2500,- víc docela dobře je to vidět na DDworldu
[QUOTE=eraser]A čo tak si kúpiť pre hry konzolu...?[/QUOTE]
:stupid - to snad ne:D
jinak k tématu - je samozřejmě lepší mít 2GB RAM než 512MB grafiku - s ohledem na to že 512MB VRAM využiješ spíš při vyšších rozlišeních a v budoucnu i v nižších - předpokládám že máš LCD a hraješ v 1280x1024?
Tak koukam že už se odklaníme od tématu. Mě hlavně zajímalo jestli je ve hrách (pro plynulost) důležítější velká operační paměť nebo paměť na GK. Btw. Konzoli v žádnym případě, gamepad je dobrej tak akorát na sportovní hry. Střílečky a strategie jsou na nich na pytel.
Pre plynulosť hier je dôležitý výpočetný výkon a prísun dát, takže záleží od hry a nastavenia, či video RAM využije alebo jej bude mať nedostatok.
[QUOTE=Hanuman0813;49245]Tak koukam že už se odklaníme od tématu. Mě hlavně zajímalo jestli je ve hrách (pro plynulost) důležítější velká operační paměť nebo paměť na GK. Btw. Konzoli v žádnym případě, gamepad je dobrej tak akorát na sportovní hry. Střílečky a strategie jsou na nich na pytel.[/QUOTE]Kdyz neplanujes hrat ve vysokym rozliseni a budes pouzivat 1280x1024, tak ti bude 256MB v 90% pripadu stacit (zalezi na nastaveni detailu hry). Daleko vic vyuzijes 2GB ram.... :)
[QUOTE=Weslo;49240]neřekl bych že ten výkon bude o tolik vyšší aby to mohlo stát od 2500,- víc docela dobře je to vidět na DDworldu[/QUOTE]
[OT]Vidim tam rozdil 15-30%, ale:
1. je to DDworld, takze vysledky ATI je treba brat trosku s rezervou
2. OC potencial - z R580 na 625MHz uz toho moc nedostanes, ale G80 jde z tech 500 pretocit nekam pres 600MHz
3. G80 je novejsi technologie a v budoucich hrach ji tak brzy nedojde dech
4. spotreba obou karet je cca. stejna, ATI bude asi vic zhavejsi
5. 88gts/320 je o necelych 50% drazsi
Podtrzeno secteno bych imho tu 88gts (7,5k) proti 1590xt (5,2k) uplne nezatracoval.... :)[/OT]
[OT]Vidim tam rozdil 15-30%, ale:
1. je to DDworld, takze vysledky ATI je treba brat trosku s rezervou
2. OC potencial - z R580 na 625MHz uz toho moc nedostanes, ale G80 jde z tech 500 pretocit nekam pres 600MHz
3. G80 je novejsi technologie a v budoucich hrach ji tak brzy nedojde dech
4. spotreba obou karet je cca. stejna, ATI bude asi vic zhavejsi
5. 88gts/320 je o necelych 50% drazsi
Podtrzeno secteno bych imho tu 88gts (7,5k) proti 1590xt (5,2k) uplne nezatracoval.... :)[/OT]
Většinou hraju na co nejnižší rozlišení(což je u mě 1280x720 z důvodu zachovaní formatu 16:19) a na co nejvyšší detaily mi to dovolí. Na svý současný sestavě mám právě ten problém, že hra běží naprosto plynule, ale pak se např. každy dvě minuty na patnáct vteřin zakousne a pak se normálně pokracuje v krasojízdě(další dvě minuty), což člověku po pár hodinách začně pěkně lézt na nervy. Takže bych byl nerad, aby se mi to dělo i po upgradu.
[quote=husky14;49253]Kdyz neplanujes hrat ve vysokym rozliseni a budes pouzivat 1280x1024, tak ti bude 256MB v 90% pripadu stacit (zalezi na nastaveni detailu hry). Daleko vic vyuzijes 2GB ram.... :)[/quote]
To je jasné mne pri Gothicu 3 disk tiež swapoval dokúpil som RAM a swapovanie prestalo:D:thumb
EDIT: Len tak som skúšal ako je na tom VRAM pri Stalkerovy na 1280X1024 a MAX. detajly. Voľnej VRAM je iba 52MB
To je jasné mne pri Gothicu 3 disk tiež swapoval dokúpil som RAM a swapovanie prestalo:D:thumb
EDIT: Len tak som skúšal ako je na tom VRAM pri Stalkerovy na 1280X1024 a MAX. detajly. Voľnej VRAM je iba 52MB
Hanuman0813 > Problém který popisuješ odstraníš jedině větší operační pamětí. Když se grafice všechný potřebné textury atd. nevejdou do vlastní paměti, pak logicky asi musí častěji sahat do oper. pam., ale jestli je to zrovna tahle věc, co tě dělí od swapování/neswapování, tak to zase jen znamená, že máš málo operační paměti...
Krom toho - když na nějaké nastavení grafické kartě nestačí její paměť, zpravidla přijde konstantní snížení výkonu.
O tom, že op. pam a GPU RAM je něco jako spojená nádoba (a že jedna z nich sníží nároky na druhou) se snad dalo uvažovat v době hodně starých AGP grafik, kdy byly rychlosti obou jakžtakž srovnatelné.
Krom toho - když na nějaké nastavení grafické kartě nestačí její paměť, zpravidla přijde konstantní snížení výkonu.
O tom, že op. pam a GPU RAM je něco jako spojená nádoba (a že jedna z nich sníží nároky na druhou) se snad dalo uvažovat v době hodně starých AGP grafik, kdy byly rychlosti obou jakžtakž srovnatelné.