Vliv velikosti paměti na plynulost her
Prosím o radu. Zvažuji koupi gafiky x1950 a ještě váhám nad verzí s 256 MB nebo 512MB (rozdíl cca 500,-Kč). Vím, že tato otázka zde byla několikrát diskutována (vše jsem četl), viděl jsem i testík na ddworld. Chtěl bych se spíš zeptat, zda je 512 MB na kartě x1950 znát na plynulosti hry v některých na paměť náročných hrách (např.gothic3 či některé nové hry). (Moje současná sestava je opteron 144@2400MHz s 2 GB RAM s grafikou X800GTO).
Hodne zalezi na tom, v jakym rozliseni hrajes. Jestli pouzivas 1280x1024, tak ti v klidu staci 256MB, kdybys pouzival vyssi, tak uz by se 512MB vyplatilo. No a taky zalezi na penezich, jestli pro tebe 500,-Kc neni tak moc, tak 512MB kup.... ;)
Za těch 500Kč bych si připlatil, ale jak píše Husky, záleží na rozlišení.
Jinak více INFO po SZ a byl bych rád, kdybys ho nikde netrousil ;).
Jinak více INFO po SZ a byl bych rád, kdybys ho nikde netrousil ;).
da se rict ze 256MB ti staci ... lehce by ti to pomohlo pri rozliseni 1920×1200 tj 24" a 26" palcove LCDcka, u nizssich rozliseni je rozdil nepatrny. imho v pripade pouziti tak vysokeho rozliseni ti nove hry na MAX detaily + vyhlazovabi a filtering stejne plynule nepobezi..takze klidne kup 256MB
[QUOTE=tgfh;50953]Grafárna se nekupuje každý den...já bych si 500kč na 512MB verzi určitě připlatil[/QUOTE]
jj 1950 těch 512MB určitě využije...buď GT a přetočit nebo rovnou Pro ([odkaz, pro zobrazení se přihlaste] je levná :))
jj 1950 těch 512MB určitě využije...buď GT a přetočit nebo rovnou Pro ([odkaz, pro zobrazení se přihlaste] je levná :))
tak ja bych radeji vzal verzi Ultimate od Sapphire, sice ma "jen"256MB, ale uz je nataktovana a hlavne ma tiche chlazeni od Zalmana ;) ale asi je to vec vkusu a sympatii jakou kdo uprednostnuje znacku; btw skoda ze si ted nemuzu vzpomenout v jakem cisle casopisu Computer bylo srovnani 1950pro 256 vs 512 mb ... a vysledek? v podstate karty vysli podobne, jen u vysokeho rozliseni uz bylo trosku znat tech pul giga pameti, jenomze jak jsem psal vyse, karta uz nestihala plne detaily a rozliseni , tim padem je tolik pameti zbytecne
Estez: Na ty Ultimatky bacha, spousta lidí s nimi měla problémy.
Jinak souhlas, 512MB je u X1950 GT/Pro zbytečných, pokud chceš kartu provozovat v singlu.
V Crossfiru už by ta kapacita byla smysluplně využitelná.
Jinak souhlas, 512MB je u X1950 GT/Pro zbytečných, pokud chceš kartu provozovat v singlu.
V Crossfiru už by ta kapacita byla smysluplně využitelná.
[quote=meeee;51272]Estez: Na ty Ultimatky bacha, spousta lidí s nimi měla problémy... [/quote]
No niečo som o tom čítal, že sa na nich zahrievajú regulátory a potom to hádže artefakty:cry.
No niečo som o tom čítal, že sa na nich zahrievajú regulátory a potom to hádže artefakty:cry.
[QUOTE=meeee]Jinak souhlas, 512MB je u X1950 GT/Pro zbytečných, pokud chceš kartu provozovat v singlu.
V Crossfiru už by ta kapacita byla smysluplně využitelná.[/QUOTE]
No, většinou když se pořizuje GT, tak se počítá s OC nad úroveň PRO, kde se to hodit může. Pokud OC ne, tak vzít PRO klidně s těmi 256MB (512 samozřejmě přinese trochu výkonu navíc, otázkou je, jestli to za to stojí; já bych to vzal).
V Crossfiru už by ta kapacita byla smysluplně využitelná.[/QUOTE]
No, většinou když se pořizuje GT, tak se počítá s OC nad úroveň PRO, kde se to hodit může. Pokud OC ne, tak vzít PRO klidně s těmi 256MB (512 samozřejmě přinese trochu výkonu navíc, otázkou je, jestli to za to stojí; já bych to vzal).
Pavel Boček:
mám X1950 XT 256MB, která je výkonově cca 20% nad Pro a málokdy mám pocit, že by dalších 256MB využila. Tak nepředpokládám, že Pro nebo GT by 512MB využily spíš.
mám X1950 XT 256MB, která je výkonově cca 20% nad Pro a málokdy mám pocit, že by dalších 256MB využila. Tak nepředpokládám, že Pro nebo GT by 512MB využily spíš.
pokud nehrajes ve velkych rozlisenich tak 512 nevyuzijes. 512 je potreba az na hodne velke rozliseni s vyhlazovanim - otazka je, jestli to ta karta zvladne utahnout plynule...
Tak jsem neodolal nízké ceně a objednal PowerColor x1950GT s 256 MB RAM za cca 2400,-Kč, zítra si pro ni jdu, tak uvidíme. Šel jsem nakonec cestou nejmenší ceny a uvidím, jak to bude třeba za rok, pak můžu zase změnit na nějakou levnou HD2950.
[QUOTE=Loli;52254]Pro kvalitni hry je 512MB nutnost.[/QUOTE]Ee, 512MB je nutnost pro vysoky rozliseni pri high detailech.... ale to si s kartama s cenou kolem 3k v novych hrach stejne neuzijes ;) takze kdyz je rozdil max. par stovek, pak 512MB klidne, ale nutnost to v tyhle cenovy relaci rozhodne neni.
[QUOTE=Loli;52254]...
Pro hry co sou lepsi na Xboxu staci 256MB.[/QUOTE]
Little-OT :): Nepochopil jsem. 360 má 10MB eDRAM a starej XBOX snad nechceš srovnávat s PC...
Pro hry co sou lepsi na Xboxu staci 256MB.[/QUOTE]
Little-OT :): Nepochopil jsem. 360 má 10MB eDRAM a starej XBOX snad nechceš srovnávat s PC...
[QUOTE=husky14;52255]Ee, 512MB je nutnost pro vysoky rozliseni pri high detailech.... ale to si s kartama s cenou kolem 3k v novych hrach stejne neuzijes ;) takze kdyz je rozdil max. par stovek, pak 512MB klidne, ale nutnost to v tyhle cenovy relaci rozhodne neni.[/QUOTE]
Ale je -
hry na PC = velky detailni textury. - vetsi pamet
hry na xbox [zkonvertovany na PC, vetsina dneska] = namakany modely a efekty, nekvalitni textury. - mensi pamet
na hry je xbox/ps3 kazdopadne lepsi volba nez PC kazdopadne
Jestli ma XBOX 10MB pameti a hry na nej (zkonvertovany na PC) se sekaj i na kartach s 256MB pameti co maj o nekolik generaci novejsi CPU(GPU), tak to neco vypovida o kvalite PC vs. XBOX na hry.
Ale je -
hry na PC = velky detailni textury. - vetsi pamet
hry na xbox [zkonvertovany na PC, vetsina dneska] = namakany modely a efekty, nekvalitni textury. - mensi pamet
na hry je xbox/ps3 kazdopadne lepsi volba nez PC kazdopadne
Jestli ma XBOX 10MB pameti a hry na nej (zkonvertovany na PC) se sekaj i na kartach s 256MB pameti co maj o nekolik generaci novejsi CPU(GPU), tak to neco vypovida o kvalite PC vs. XBOX na hry.
Na paměti záleží:
Citace ke hře GRAW (Ghost Recon Advanced Warfighter)
[quote]Pokud máte pouze 256MB grafické paměti tak si hru zahrajete maximálně na medium detaily[/quote]
Tak nějak
A co teprve 2. která je ještě náročnější...já projel obě 2 verze na medium/high detail a pohodka 45FPS
Nestíhal CPU, na 2,52GHz to dalo těch 45FPS, takže tuto hru jsem ještě přežil, ale už jsem zřejmě na stropu moji 144 takže 3. bude o hubu a na 4. budu potřebovat dusík nebo nový stroj :D
Citace ke hře GRAW (Ghost Recon Advanced Warfighter)
[quote]Pokud máte pouze 256MB grafické paměti tak si hru zahrajete maximálně na medium detaily[/quote]
Tak nějak
A co teprve 2. která je ještě náročnější...já projel obě 2 verze na medium/high detail a pohodka 45FPS
Nestíhal CPU, na 2,52GHz to dalo těch 45FPS, takže tuto hru jsem ještě přežil, ale už jsem zřejmě na stropu moji 144 takže 3. bude o hubu a na 4. budu potřebovat dusík nebo nový stroj :D
[QUOTE=Loli;52298]A...[/QUOTE]
1. nevidím žádný tak obrovský rozdíl ve hrách mezi PS3 či XBOX, ani v efektech, ani v animacích. Jediné co PSkařům závidím je Square Enix a ve 3ce CELL procesor. To je tak asi všechno.
2. hry na PC jsou navrhovaný tak, aby fachaly i na pomalejších strojích. Ne všichni maji 15000Kč na PS3 (+ kvalitní TV). Zatímco spousta lidí běhá na PC za 10000 + levný TN či CRT monitor. I s těma se musí počítat.
3. XBOX grafika má integrovaných 10MB eDRAM, což je naprosto něco jiného než PCčkové grafiky. eDRAM má paměťovou prostupnost, o které si může GDDR nechat zdát. Z nějakého důvodu se u PC nepoužívá, asi to nebude taková bomba jak to vypadá na papíře, jinak by to už high-end GK měli, když to má poměrně starej XBOX 360.
4. Kde si vzal, že většina dnešních her je konverze z XBOXu?
5. A jaký jsou kvalitní hry na XBOXU, i kdyby na to měli HW? Moc jich teda neznam... snad Gears of War a HALO. To zrovna neni dlouhej výčet.
6. Konzole je konzole. Je to prostě pitomej kus HW, co umí dobře jednu činnost a na tu je navrhlej. To je jako porovnávat super-mobil a PDA. PDA je prostě univerzálnější, lepší, i když jsou super-truper mobily moderní a já nvm co.
7. Především výroba konzolí je prodělečná záležitost, zatímco výroba PC je značně výdělečná záležitost. Uvedu vymyšlený příklad:
PC - cena 15000Kč - výrobní náklady 10000, zbytek marže.
PS3 - cena 15000Kč - výrobní náklady 20000.
Oni vydělávaj na hrách, u PC to tak naštěstí nefunguje :).
I tak dle mého není konzole o moc lepší než na hry než PC. Snad jediná, která dle mně stojí za koupi, je Wii. Jediné co by mně donutilo ke koupi PS3 je FF XIII, ale jen kvůli tomu si to pořizovat nebudu :).
Můj názor, nemusíte souhlasit :rules.
1. nevidím žádný tak obrovský rozdíl ve hrách mezi PS3 či XBOX, ani v efektech, ani v animacích. Jediné co PSkařům závidím je Square Enix a ve 3ce CELL procesor. To je tak asi všechno.
2. hry na PC jsou navrhovaný tak, aby fachaly i na pomalejších strojích. Ne všichni maji 15000Kč na PS3 (+ kvalitní TV). Zatímco spousta lidí běhá na PC za 10000 + levný TN či CRT monitor. I s těma se musí počítat.
3. XBOX grafika má integrovaných 10MB eDRAM, což je naprosto něco jiného než PCčkové grafiky. eDRAM má paměťovou prostupnost, o které si může GDDR nechat zdát. Z nějakého důvodu se u PC nepoužívá, asi to nebude taková bomba jak to vypadá na papíře, jinak by to už high-end GK měli, když to má poměrně starej XBOX 360.
4. Kde si vzal, že většina dnešních her je konverze z XBOXu?
5. A jaký jsou kvalitní hry na XBOXU, i kdyby na to měli HW? Moc jich teda neznam... snad Gears of War a HALO. To zrovna neni dlouhej výčet.
6. Konzole je konzole. Je to prostě pitomej kus HW, co umí dobře jednu činnost a na tu je navrhlej. To je jako porovnávat super-mobil a PDA. PDA je prostě univerzálnější, lepší, i když jsou super-truper mobily moderní a já nvm co.
7. Především výroba konzolí je prodělečná záležitost, zatímco výroba PC je značně výdělečná záležitost. Uvedu vymyšlený příklad:
PC - cena 15000Kč - výrobní náklady 10000, zbytek marže.
PS3 - cena 15000Kč - výrobní náklady 20000.
Oni vydělávaj na hrách, u PC to tak naštěstí nefunguje :).
I tak dle mého není konzole o moc lepší než na hry než PC. Snad jediná, která dle mně stojí za koupi, je Wii. Jediné co by mně donutilo ke koupi PS3 je FF XIII, ale jen kvůli tomu si to pořizovat nebudu :).
Můj názor, nemusíte souhlasit :rules.
[QUOTE=tgfh;52307]Na paměti záleží:
Citace ke hře GRAW (Ghost Recon Advanced Warfighter)
[QUOTE]Pokud máte pouze 256MB grafické paměti tak si hru zahrajete maximálně na medium detaily[/QUOTE]
Tak nějak
A co teprve 2. která je ještě náročnější...já projel obě 2 verze na medium/high detail a pohodka 45FPS
Nestíhal CPU, na 2,52GHz to dalo těch 45FPS, takže tuto hru jsem ještě přežil, ale už jsem zřejmě na stropu moji 144 takže 3. bude o hubu a na 4. budu potřebovat dusík nebo nový stroj :D[/QUOTE]Souhlasim, ale od karet kolem 3k nemuzes cekat, ze si zapnes vsechny detaily na ultra full high pri 1600x1200, i kdyz budes mit treba 1GB vram. Chtel sem tim rict, ze se 512MB vyplati, ale rozhodne to v tomhle segmentu neni nutnost, jak tady bylo receno. Samozrejme beze zbytku to plati v hi-endu, kde 88gts/320 uz je limitovana velikosti pameti, ale v mainstreamu si imho s 256MB vystacis.... ;)
To uz tu muzem zacit resit, ze v mainstreamu je nutnost 256bit sbernice.....
Citace ke hře GRAW (Ghost Recon Advanced Warfighter)
[QUOTE]Pokud máte pouze 256MB grafické paměti tak si hru zahrajete maximálně na medium detaily[/QUOTE]
Tak nějak
A co teprve 2. která je ještě náročnější...já projel obě 2 verze na medium/high detail a pohodka 45FPS
Nestíhal CPU, na 2,52GHz to dalo těch 45FPS, takže tuto hru jsem ještě přežil, ale už jsem zřejmě na stropu moji 144 takže 3. bude o hubu a na 4. budu potřebovat dusík nebo nový stroj :D[/QUOTE]Souhlasim, ale od karet kolem 3k nemuzes cekat, ze si zapnes vsechny detaily na ultra full high pri 1600x1200, i kdyz budes mit treba 1GB vram. Chtel sem tim rict, ze se 512MB vyplati, ale rozhodne to v tomhle segmentu neni nutnost, jak tady bylo receno. Samozrejme beze zbytku to plati v hi-endu, kde 88gts/320 uz je limitovana velikosti pameti, ale v mainstreamu si imho s 256MB vystacis.... ;)
To uz tu muzem zacit resit, ze v mainstreamu je nutnost 256bit sbernice.....
[QUOTE=husky14;52352]
To uz tu muzem zacit resit, ze v mainstreamu je nutnost 256bit sbernice.....[/QUOTE]
Určite pri 128bit zberniciach neostane:D 512MB VRAM je moc ak hráš na 1024X1280 a u mainstreamových kartách za 3K využiješ túto pamäť iba ak ich zapojíš do SLI alebo CROSSFIRE.:cry na vysokých detajloch a rozlíšeniach.
To uz tu muzem zacit resit, ze v mainstreamu je nutnost 256bit sbernice.....[/QUOTE]
Určite pri 128bit zberniciach neostane:D 512MB VRAM je moc ak hráš na 1024X1280 a u mainstreamových kartách za 3K využiješ túto pamäť iba ak ich zapojíš do SLI alebo CROSSFIRE.:cry na vysokých detajloch a rozlíšeniach.