Jak dlouho bude trvat přechod na 1nm technologii?
Má AMD nějaký odhad, kdy by mohl přejít na technologii 1nm? A jak dlouho by to mohlo trvat než se procesory s touto technologií objeví v nějaké přijatelně dostupné ceně? Pro mě přijatelná cena za procesor je do 4.000 ale třeba bych udělal vyjímku a pár stovek si připlatil. Dal by se taky udělat odhad jakou spotřebu by mohlo mít PC v hodnotě do 12-13.000 když ho na hry nepoužívám, jen na internet a programování?
Žádný odhad AMD nemá, v příštím roce jsou plánovány 7nm procesory a tento proces se další roky bude ještě vylepšovat, takže je předčasné mluvit i o 5nm/3nm, natož 1nm. Nestálé zmenšování navíc přináší potíže, které se ve vyšších rozlišení neprojevují, což zapřičiňuje, že to není tak docela snadné a všechny menší společnosti v tomto odvětví již zkrachovaly, kvůli enormním nákladům na vývoj a realizaci menších procesů. I výtěžnost 10nm od Intelu má stále značné potíže.
Spotřebu nikdo věštit neumí, ale jsou zásuvky, které to dokáží změřit.
Spotřebu nikdo věštit neumí, ale jsou zásuvky, které to dokáží změřit.
1nm proces ani nemá žádná firma v roadmapách. Samsung má v roadmapách tuším 3nm, ale je to jen teorie, v praxi inženýři nemají ponětí ani kdy budu dostupný 5nm proces.
Nedávno o tom někdo mluvil, firmy mají plány maximálně na dvě generace procesů dopředu - teď už mají skoro hotové 7nm procesy, mají nějaké plány na jejich vylepšení a mají představu jak by mohl a kdy by mohl přijít 5nm proces - ale to je konec veškerých jejich plánů.
A ta čísla jsou jen marketingová hausnumera. Neodkazují na žádnou vlastnost ani velikost tranzistorů. Prostě si markeťáci sednou a diskutují jak ten proces pojmenovat.
Nedávno o tom někdo mluvil, firmy mají plány maximálně na dvě generace procesů dopředu - teď už mají skoro hotové 7nm procesy, mají nějaké plány na jejich vylepšení a mají představu jak by mohl a kdy by mohl přijít 5nm proces - ale to je konec veškerých jejich plánů.
A ta čísla jsou jen marketingová hausnumera. Neodkazují na žádnou vlastnost ani velikost tranzistorů. Prostě si markeťáci sednou a diskutují jak ten proces pojmenovat.