Rychlost sběrnice
Rychlost sběrnice...? To myslíš paměťovou sběrnici...? Šířka pásma i frekvence hlavně na propustnost, latence pak kolik cyklů musí jádro čekat než bude moct zapsat (proto už má více jednotek sdílenou cache, ale jen malinko).
:mistake
vis kolik je v PC sbernic?
vzhledem k sekci, se ti asi jedna o sirku pametove sbernice na GK... jak kdy.
64bit je hodne limitujici a vykon dost omezuje
128bit je vetsinou dostacujici pro mainstream a neomezuje (v high-endu by to brzda byla)
u highendu je to uz dlouho 256 a jde to nahoru (jak jsem se ted bavil s ICEBOSSem tak 256 mel uz matrox G400 MAX)
ale jediny co te muze zajimat je 64 x 128 v low-endu kde 64 omezuje hodne, jinak na to kasli a neres to
vis kolik je v PC sbernic?
vzhledem k sekci, se ti asi jedna o sirku pametove sbernice na GK... jak kdy.
64bit je hodne limitujici a vykon dost omezuje
128bit je vetsinou dostacujici pro mainstream a neomezuje (v high-endu by to brzda byla)
u highendu je to uz dlouho 256 a jde to nahoru (jak jsem se ted bavil s ICEBOSSem tak 256 mel uz matrox G400 MAX)
ale jediny co te muze zajimat je 64 x 128 v low-endu kde 64 omezuje hodne, jinak na to kasli a neres to
[QUOTE=mech13;52327]:mistake
vis kolik je v PC sbernic?[/QUOTE]
na grafice je pár těch důležitějších...
samozřejmě obecně vždycky čím větší šířka pásma a větší frekvence (vs. nižší latence), tím líp
vis kolik je v PC sbernic?[/QUOTE]
na grafice je pár těch důležitějších...
samozřejmě obecně vždycky čím větší šířka pásma a větší frekvence (vs. nižší latence), tím líp
Máš místo A a místo B od sebe vzdálených 100km. Potřebuješ přepravit 10 tun dřeva z B do A. Máš stejné náklaďáky, každý uveze 5 tun. Je nutné dovézt náklad za 1 hodinu.
1, Vemeš jeden náklaďák a budeš to kalit 200 km/h. V A seš za 1/2 hod. V tu samou chvíli vyjede druhý náklaďák z B tou samou rychlostí. Z hodinu je hotovo.
2, Vemeš dva náklaďáky a pojedeš 100 km/h. V B jsou oba s 10 tunama za 1 hod.
Převedem-li to do PC. Ukázkově: 1 takt v PC = 1 hodina
1, 200 kHz x 1 bit = 200 kBit / hodinu
2, 100 kHz x 2 bity = 200 kBit / hodinu
Tedy 1 a 2 mají stejnou prostupnost (200 kBit / hodinu). Jedna toho dosáhla rychlostí (běžné v MHz), druhá šířkou (bity).
Když už do toho Pavel zamotal latence, tak v tomto případě je latence čekání na 10 tun dřeva v místě A. V obou případech se čeká 1 hodinu než se doveze požadované množství. V PC se většinou latence počítají v taktech (u CPU), v nanosekundách (u RAM) či milisekundách (u HDD).
EDIT: je to trochu složitějš, ale snad chápeš princip a význam těch třech proměnných - šířky, rychlosti (tedy frekvence) a latence (ta se běžně neřeší).
Ano, vždy je lepší mít "lepší" sběrnici. Jestli si to dobře pochopil, tak je celkem jedno jestli má frekvenci 1400MHz a je 128bitová nebo 700MHz a je 256bitová. Ale to je samozřejmě teoreticky, v praxi tam rozdíly jsou.
1, Vemeš jeden náklaďák a budeš to kalit 200 km/h. V A seš za 1/2 hod. V tu samou chvíli vyjede druhý náklaďák z B tou samou rychlostí. Z hodinu je hotovo.
2, Vemeš dva náklaďáky a pojedeš 100 km/h. V B jsou oba s 10 tunama za 1 hod.
Převedem-li to do PC. Ukázkově: 1 takt v PC = 1 hodina
1, 200 kHz x 1 bit = 200 kBit / hodinu
2, 100 kHz x 2 bity = 200 kBit / hodinu
Tedy 1 a 2 mají stejnou prostupnost (200 kBit / hodinu). Jedna toho dosáhla rychlostí (běžné v MHz), druhá šířkou (bity).
Když už do toho Pavel zamotal latence, tak v tomto případě je latence čekání na 10 tun dřeva v místě A. V obou případech se čeká 1 hodinu než se doveze požadované množství. V PC se většinou latence počítají v taktech (u CPU), v nanosekundách (u RAM) či milisekundách (u HDD).
EDIT: je to trochu složitějš, ale snad chápeš princip a význam těch třech proměnných - šířky, rychlosti (tedy frekvence) a latence (ta se běžně neřeší).
Ano, vždy je lepší mít "lepší" sběrnici. Jestli si to dobře pochopil, tak je celkem jedno jestli má frekvenci 1400MHz a je 128bitová nebo 700MHz a je 256bitová. Ale to je samozřejmě teoreticky, v praxi tam rozdíly jsou.
Jo teď už su z toho TIR, ale dik za ochotu jašte to proštuduju.
Dám přiklad o co mi de. Máme dvě grafiky jedinej rozdíl mezi nima je ši.sb. jedna má 128bit druhá 256bit.
Takže plati čim víc tim lip?
Dám přiklad o co mi de. Máme dvě grafiky jedinej rozdíl mezi nima je ši.sb. jedna má 128bit druhá 256bit.
Takže plati čim víc tim lip?
S čím jí srovnáváš?
U GK nemá příliš smysl koukat na papírový parametry jako spíš na recenze.
Třeba tady na SHW vychází [SIZE="1"]fakt dobrý[/SIZE] recenze od jednoho týpka (fůůj tady něco smrdí :notsure, ale notně).
[SIZE="1"]Pro ty méně chápavé... aby jste to blbě nepochopili, je to samochvála :D[/SIZE]
EDIT:
[QUOTE=Zombie;52333]Jo teď už su z toho TIR, ale dik za ochotu jašte to proštuduju.
Dám přiklad o co mi de. Máme dvě grafiky jedinej rozdíl mezi nima je ši.sb. jedna má 128bit druhá 256bit.
Takže plati čim víc tim lip?[/QUOTE]
Ano, ale záleží na GK. Např. moje X800 má 256bit a 7600GT má 128bit a rozhodně se nedá říct, že by X800 byla 2x rychlejší. Spíš jsou na tom zhruba stejně.
U GK nemá příliš smysl koukat na papírový parametry jako spíš na recenze.
Třeba tady na SHW vychází [SIZE="1"]fakt dobrý[/SIZE] recenze od jednoho týpka (fůůj tady něco smrdí :notsure, ale notně).
[SIZE="1"]Pro ty méně chápavé... aby jste to blbě nepochopili, je to samochvála :D[/SIZE]
EDIT:
[QUOTE=Zombie;52333]Jo teď už su z toho TIR, ale dik za ochotu jašte to proštuduju.
Dám přiklad o co mi de. Máme dvě grafiky jedinej rozdíl mezi nima je ši.sb. jedna má 128bit druhá 256bit.
Takže plati čim víc tim lip?[/QUOTE]
Ano, ale záleží na GK. Např. moje X800 má 256bit a 7600GT má 128bit a rozhodně se nedá říct, že by X800 byla 2x rychlejší. Spíš jsou na tom zhruba stejně.
Zombie
Možná by bylo dobré sjednotit dotaz s názvem vlákna, protože teď je to dost matoucí.
To složité P@piho vysvětlování se dá zjednodušeně vysvětlit asi takto:
Rychlost (propustnost) sběrnice - pokud je dvojnásobná, náklaďák jede dvojnásobnou rychlostí
Šířka sběrnice - pokud je dvojnásobná, náklaďáků jede 2x víc
Pokud tedy budu mít u sběrnice dvojnásobnou propustnost a dvojnásobnou šířku, mám 4x rychlejší GK - ovšem čistě teoreticky...
Možná by bylo dobré sjednotit dotaz s názvem vlákna, protože teď je to dost matoucí.
To složité P@piho vysvětlování se dá zjednodušeně vysvětlit asi takto:
Rychlost (propustnost) sběrnice - pokud je dvojnásobná, náklaďák jede dvojnásobnou rychlostí
Šířka sběrnice - pokud je dvojnásobná, náklaďáků jede 2x víc
Pokud tedy budu mít u sběrnice dvojnásobnou propustnost a dvojnásobnou šířku, mám 4x rychlejší GK - ovšem čistě teoreticky...
jezis to je zas dotaz plozenej...
taky to ma vliv na globalni oteplovani, protoze karta zere vic elektriny :hmm
ale k tvemu dotazu. ale cim vetsi sirka sbernice, tim lepsi. nicmene neni to jedina vec urcujici vykon sestavy ve hrach.
taky to ma vliv na globalni oteplovani, protoze karta zere vic elektriny :hmm
ale k tvemu dotazu. ale cim vetsi sirka sbernice, tim lepsi. nicmene neni to jedina vec urcujici vykon sestavy ve hrach.
[QUOTE=mech13;52327]...(jak jsem se ted bavil s ICEBOSSem tak 256 mel uz matrox G400 MAX)...[/QUOTE]
Už jsem OT, ale neodpustím si, G400 měla pouze 256 bitové jádro (jako první), paměťová sběrnice byla 128 bitová. První 256 paměťová sběrnice byla až u Parhelie (a 512 bit GPU).
Už jsem OT, ale neodpustím si, G400 měla pouze 256 bitové jádro (jako první), paměťová sběrnice byla 128 bitová. První 256 paměťová sběrnice byla až u Parhelie (a 512 bit GPU).
=) ...no to nejdůležitější tady nikdo neřekl a tím je vliv šířky sběrnice zejména na antialiasing (AA), logicky si ho tedy a lépe užiješ na 256bit než na 128bit
nemá smysl řešit s jakým gpu ano a s jakým ne... neexistuje (neexistovalo) lowendové gpu s 256bit sběrnicí
a v podstatě ani žádná mainstreamová karta v posledních letech nebyla na menší než 256bit sběrnici (je to ale asi otázka názoru co je lowend co mainstrem a co highend, nicméně podle mého názoru není mainstremová karta se 128bit sběrnicí, leda jen s mainstremovou cenou)
nemá smysl řešit s jakým gpu ano a s jakým ne... neexistuje (neexistovalo) lowendové gpu s 256bit sběrnicí
a v podstatě ani žádná mainstreamová karta v posledních letech nebyla na menší než 256bit sběrnici (je to ale asi otázka názoru co je lowend co mainstrem a co highend, nicméně podle mého názoru není mainstremová karta se 128bit sběrnicí, leda jen s mainstremovou cenou)
[QUOTE=fanik;52610]logicky si ho tedy a lépe užiješ na 256bit než na 128bit...[/QUOTE]
Můžeš mi tvoje tvrzení, že jde o šířku paměťové sběrnice něčím doložit?
Seš si jistý, že to není způsobeno paměťovou prostupností?
Můžeš mi tvoje tvrzení, že jde o šířku paměťové sběrnice něčím doložit?
Seš si jistý, že to není způsobeno paměťovou prostupností?
[QUOTE=P@pi;52615]Můžeš mi tvoje tvrzení, že jde o šířku paměťové sběrnice něčím doložit?
Seš si jistý, že to není způsobeno paměťovou prostupností?[/QUOTE]
to jako když budu mít např na 128bit sběrnici nějaké ultra paměti s frekvencí 2000MHz (lol) nebo na 256bit sběrnici normální paměti jen na 1000MHz? tak to myslíš? (a vážně?)
Seš si jistý, že to není způsobeno paměťovou prostupností?[/QUOTE]
to jako když budu mít např na 128bit sběrnici nějaké ultra paměti s frekvencí 2000MHz (lol) nebo na 256bit sběrnici normální paměti jen na 1000MHz? tak to myslíš? (a vážně?)
Přesně tak to myslim, pohybujeme-li se v čistě teoretické rovině. Takže opakuji svoji otázku znova.
Jestli chceš ukazovat např. 8600 GTS s 2000MHz 128bit pamětmi a "slabým" výkonem. Ty chceš tvrdit, že kdyby ta karta měla 1000MHz na 256bit, tak by byla rychlejší s AA? Protože naprosto přesně takhle to vyzní z toho co jsi řekl.
Jestli chceš ukazovat např. 8600 GTS s 2000MHz 128bit pamětmi a "slabým" výkonem. Ty chceš tvrdit, že kdyby ta karta měla 1000MHz na 256bit, tak by byla rychlejší s AA? Protože naprosto přesně takhle to vyzní z toho co jsi řekl.
[quote=johny__g;52591]Už jsem OT, ale neodpustím si, G400 měla pouze 256 bitové jádro (jako první), paměťová sběrnice byla 128 bitová. První 256 paměťová sběrnice byla až u Parhelie (a 512 bit GPU).[/quote]
sem rikal, ze matrox G400 mel 2*128bitu, jednalo se o dualbus techonologii, kde jedna sbernica umela cist a druha psat :)
viz treba...
https://www.svethardware.cz/recenze-matrox-millennium-g400/534
sem rikal, ze matrox G400 mel 2*128bitu, jednalo se o dualbus techonologii, kde jedna sbernica umela cist a druha psat :)
viz treba...
https://www.svethardware.cz/recenze-matrox-millennium-g400/534
[QUOTE=fanik;52610]...neexistuje (neexistovalo) lowendové gpu s 256bit sběrnicí
a v podstatě ani žádná mainstreamová karta v posledních letech nebyla na menší než 256bit sběrnici (je to ale asi otázka názoru co je lowend co mainstrem a co highend, nicméně podle mého názoru není mainstremová karta se 128bit sběrnicí, leda jen s mainstremovou cenou)[/QUOTE]
A [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] je potom čo? Lowend? Mne to tak nepripadá. Ale v tom náš pravdu podľa mňa je lepšie rozšíriť paneťovú zbernicu(síce je to určite zložitejšie) ako zvyšovať takty napríklad ako to zrobili na x1950siatkách kde je 256bit zbernica a ešte je zozdiel keď pretaktuješ RAM u GK s 256bit alebo 128bit zbernicou o rovnakú frekvenciu.:stupid
a v podstatě ani žádná mainstreamová karta v posledních letech nebyla na menší než 256bit sběrnici (je to ale asi otázka názoru co je lowend co mainstrem a co highend, nicméně podle mého názoru není mainstremová karta se 128bit sběrnicí, leda jen s mainstremovou cenou)[/QUOTE]
A [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] je potom čo? Lowend? Mne to tak nepripadá. Ale v tom náš pravdu podľa mňa je lepšie rozšíriť paneťovú zbernicu(síce je to určite zložitejšie) ako zvyšovať takty napríklad ako to zrobili na x1950siatkách kde je 256bit zbernica a ešte je zozdiel keď pretaktuješ RAM u GK s 256bit alebo 128bit zbernicou o rovnakú frekvenciu.:stupid