reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PS3 - 2 TFLOPS ! Je to reálné ?

Prott (240)|3.10.2007 17:23
Zdravím,
mohl by mi někdo osvětlit jestli je PS3 opravdu tak strašně výkonný a nebo je to jen marketing? Můj CPU vytáhne max. 500 GFLOPS (C2D E6550 - 2x 2,33 Ghz) a ta "krabice" má 2 TFLOPS ! Už i kvůli ceně mi ten výkon připada hodně přehnaný.
mech13 (5526)|3.10.2007 17:26
cell je hodne specializovany chip, ma jine instrukce a jinou architekturu. takto to nemuzes srovnavat
Pavel Boček (4169)|3.10.2007 17:37
Ano, je to reálné, Jak řekl Mech, je to vydoce paralelizovaný čip, taková první zkloubenina procesoru a grafiky (řečeno dost zjednodušeně). Dnešní grafiky jsou na tom podobně (500 GFLOPS jedna), Larabee a Fusion mají taky spojovat oboje.
P@pi (1519)|3.10.2007 17:40
Ano, reálné to je. Jestli mě paměť neklame tak je to 1 jádrák s 8 dalšími jádry pro výpočty. Takže se celkovému výkonu nemůžete divit, ale v PS3 běží tuším dohromady jen 7 jader z 9, kvůli výtěžnosti. A tato hodnota zcela jistě bude pro plných devět jader.

Dyť PS3 po launch hned ovládl Folding@home, což je jen matematika, takže určitě ten výpočetní výkon má, ale architektonicky je to docela zastaralý CPU (oproti C2D).

Je to prostě hoodně namakaná kalkulačka, ale chybí jí všechny takové ty věci co jsou běžné pro X86 CPU jako je vymakaná predikce apod.

CELL je stavěn pro paralelizaci a úplně jinou architekturu, proto je v PS3 či specializovaných serverech/stanicích, ale v normálním PC by jsi si nim asi příliš nevyhrál. Představi si PC s 9 jádrama, která nevyužiješ (na PC využiješ sotva dvě) a pomalým jedním hlavním jádrem (pravděpodobně něco jako IBM G5, co bylo v Applech).

Pro svojí architekturu je to zcela jistě "brutální" procesor, ale do PC by imho musel mít "namakanější" tu hlavní část, což by zase vedlo k neúměrné spotřebě a velikosti chipu. Jako koprocesor by ale musel bejt skvělej, třeba na fyziku do her, render apod.
Prott (240)|3.10.2007 18:24
Aha, tak děkuji za vysvětlení. Teď už jen zbejvá, aby někdo udělal něco podobného jako koprocesor i na PC. :)
Pavel Boček (4169)|3.10.2007 18:39
[QUOTE=Prott;52469]Aha, tak děkuji za vysvětlení. Teď už jen zbejvá, aby někdo udělal něco podobného jako koprocesor i na PC. :)[/QUOTE]

ono to je:
http://developer.nvidia.com/object/cuda.html

podobných řešení je víc, ale ukaž mi na to SW...
wojta (54)|6.10.2007 22:29
PS3 nektere univerzity pouzivaji na vypocty jako levnou nahradu superpocitace, nejlepe jich spoji nekolik dohromady. Simuluji se na tom treba umele neuronove site.
Pavel Boček (4169)|7.10.2007 00:06
[QUOTE=wojta;53003]PS3 nektere univerzity pouzivaji na vypocty jako levnou nahradu superpocitace, nejlepe jich spoji nekolik dohromady. Simuluji se na tom treba umele neuronove site.[/QUOTE]

Na to už se používaly PS2...ale lepší jsou GF8800 verze CUDA :rolleyes:
eraser (0)|7.10.2007 18:59
Nutno priznať, že vývojári hier pre konzolu si nemôžu dovoliť užívateľom tvrdiť, že si majú kúpiť výkonnejšiu grafiku, silnejší procesor, rychlejší disk alebo viacej operačnej pamäte. Čo je vlastne príčinou optimalizácie a vyžmýkanie maxima, ktoré konzola dovoľuje. Na druhú stranu môže niekto protiargumentovať, že sa tento limit prejaví v biednejšie vyzerajúcej scéne, to je pravda, no radšej budem mať o pár stromčekov menej a zredukujem polygóny na ksichte nepriateľa (čo možno, aj tak v tej rýchlosti nepostrehnem), než aby mi hra trhala. Škoda, že toto nie je možné dosiahnuť pri PC, kde vlastne vývojár tvorí hru pre hetero-platformové systémy - neskutočne rôzne kombinácie HW a tiež SW (ovládače, OS,...).