Nevím, jak kdo z vás, ale já se budu především dívat na to, jak se zvedne efektivita těch nových GPU. Zdá se mi, že se to opravdu v posledních generacích honí čistě za brutálním zvyšováním výkonu, ale na tu efektivnost se jaksi zapomělo. Možná je to jen můj laický pohled, ale přijde mi, že se zbláznili a nebo už nedokáží ten mezigenerační výkon nějak zásadně zvednout bez toho, aby šla brutálně nahoru i spotřeba energie. Aneb jak nás naši zákonodárci a různi eko green deal nabádají, že máme zásadně snížit svoji uhlíkovou stopu a šetřit bude víceméně znamenat to, že pokud chceme být uvědomělí, tak se vzdáme hraní počítačových her a nebo se omezíme na ty, které nejsou nijak graficky - potažmo tímpádem energergeticky - náročné. Nebudeme tudíž nové high end výdobytky firem nVidia či AMD potřebovat. Howgh.
Odpovědět0 0
Můj názor je, že budoucnost hraní je ve hraní z cloudu. Obrovské serverovny nabité grafickými monstry napájené ze solárních elektráren. GeForce Now atd. Doma budeš mít eko CPU s integrovaným GPU a superrychlý internet.
Odpovědět0 4
Tohle mimochodem odrovná i konzole. Dá se hrát i na samotné TV jako na té nejnabušenější mašině.
Odpovědět0 0
Btw a až přestane čína ty solární panely dotovat energií získanou z Australského uhlí, tak to taky skončí. Nevyprodukují dost energie, aby zaplatily svou výrobu, těžbu surovin, dopravu a ještě něco navíc.. Natož, aby užilily celý stát. PS: jo, spočítejte si, jakou plochu by ty panely musley zabírat. Jako VELMI zjednodušený údaj o spotřebě můžete brát jeden rack coby 20 KW, včetně chlazení. 480 kwh za den.. Oproti tomu metr panelu dá u nás v průměru 800 wh na den a v "lépe osluněných zemích" až 1200. Sorry, ale aby jeden jediný rack napájelo 400-600m panelů? To není ekologie, ale pošahanost. A to nepočítám baterie a elektrárnu nutnou v době, kdy svítí méně..
Odpovědět0 1
Pro začátek dobrá ironie?. Jinak nejde jen o solárka, ale vítr, vodu a v neposlední řadě atom. Jde o efektivitu a kontrolu emisí. Snadněji máš pod kontrolou serverovny napájené výše uvedenými zdroji. Je rozdíl, když si kluk v Argentině rozjede svou RTX3090Ti napájenou místní uhelnou elektrárnou nebo si půjčí vzdálený server s výkonným GPU který je napájený atomovkou v USA.
Odpovědět1 1
Vítr je totéž co solár. Nepředvádatelný zdroj. S atomem plně souhlasím. Respektive, tam nejde o souhlasení, ale o matematiku. Je to jediný zdroj, co nevypoiuští do ovzduší kdejaký blivajz, je regulovatelný a máme ho na pár tisíc let. (již běžící typy mají palivo pro celou spotřebu lidstva na 1000 let, a reaktory které budou s urychlovačem částic pálit i další izotopy mají mít plaivo na dalších asi 5000 let. Jenže na rozdíl od fůze nejsou "až někdy", "až se povede skvělý průlomový objev" a podobně, ale reálně jsou uváděny do provozu prototypy a poloprovozy. A ano, zapůjčení je lepší, pokud máte přiměřený internet. Mít možnost si rozumně půjčit hardware, neřeším upgrade pc za desítky tisíc.
Odpovědět0 1
To by technologie musela hodně pokročit a taky myšlení lidí a především politiků, neziskovkářů a dalších aktivistů. Bez jádra nejde prostě ekologicky a zároveň nějak smysluplně vyrábět dostatek elektřiny. To by nesmělo protijadernejm aktivistům hrabat a nesměli by lhát. Všichni jsme si vědomi výhod, ale i rizik výroby energie z jádra, ale je třeba to vidět realisticky a ne oblbovat masy, co do toho nevidí a posléze na základě vylhaných nesmyslů aktivistů šíří ty svoje bludy. Lidstvo se hlavně musí probrat a začít myslet hlavou, logicky a ne se nechat mást politikou, kterou ovládají mamonáři....
IMHO v nějakej boom ohledně cloudovýho hraní nevěřím....
Odpovědět0 1
K prvnímu odstavci více méně souhlas. K poslední větě. Mám ve svém počítači RTX 3080Ti a musím přiznat, že v těchto teplých dnech je to masakr. Dostali jsme se do bodu, kdy ještě výkonnější karty budou potřebovat zázemí, budou náročnější na prostředí v kterém pracují. 4090Ti mít v létě na stole nebudeš chtít.
Mám placenou službu RTX 3080 na GeForce Now a díky tomu hraju na svém mobilu Control v ray tracingu na plné detajly (fullHD, 120fps) stejně dobře jako na velkém počítači(WiFi+joypad). Hry pro android jsem úplně odboural.
Odpovědět0 0
Já netvrdím, že je cloudový hraní blbost. Svoje fandy si zajisté najde, ale nevidím nikde, že by měl někdo zájem, aby se to extrémně rozšířilo. Ovšem prozatím je to stejné, jako elektromobilita. Prostě se výfuk (v tomto případě ta spotřeba energie) jen přesouvá jinam. Dokud se energie nebude vyrábět efektivně a ekologicky, tak to bude stále to stejné. Budou se ohlupovat masy nesmyslnými vyjádřeními. Já jsem zastáncem ekologických řešení, ale ne prosazováním každé hlouposti za každou cenu, protože se z toho dá vytřískat moc a o ty peníze jde taky až na prvním místě....
Odpovědět0 0
také mi přijde že výkon už nestoupá díky architektuře, ale jen díky spotřebě, tedy tím že zvýšíme frekvenci :((
ale tohle je problém všech firem i těch s CPU
ono by to třeba šlo, snížit spotřebu ↘️↘️〽️
jenže tím by spadl i výkon a ten ztracený výkon by se musel dohnat výkonem architektury
výsledek by ale byl že nadcházející generace bude stejně výkonná jako ta předcházející
a to si nikdo nekoupí i když by byla lepší efektivita (výkon na watt)
Odpovědět0 0
Efektivita poroste, efektivita rostla i v minulosti, jen pokud to bylo podobne jako ted, takze napr vykon +70% spotreba +25%... Karty jsou nastavene na to aby podavaly co nejvetsi vykon (v testech to vypada lip nez nizka spotreba a to se lip prodava) ale muzete sve karte snizit napeti a vyladit kartu na maximalni efektivitu, dostanete se treba na 95% vykonu pri 85% spotrebe.
ohledne toho nabadani, politici, ekoteroristi a ruzne natlakove skupiny muzou kecat co chcou, ale jejich nazor je ve vysledku irelevantni. Omezovat se kvuli nim je pitomost. Na druhou stranu mit vykonnou kartu (a tedy pokryt sve pozadavky) a hledet pri tom i na spotrebu a odladit ji na co nejvyssi ucinnost je ryze ekonomicke rozhodnuti davajici smysl, protoze nanestesti kvuli tem politikum je energie draha.
Odpovědět0 0
Já měl za to že dokonce 4070Ti má být stejně výkonná jako 3090Ti, aspon tak o tom píšou jiné zdroje,
ale co, 4070Ti nebo 4080 je drobnost ??
Odpovědět3 0
presne tohle se mi jako prvni vybavilo, rekl bych že sem cetl i tady jak novy midend nahradi top highend, naposledy snad 7600XT s vykonem 6900XT a jak je videt, ani natazeni spotreby jim k tomu moc nepomuze, takze v podstate predvedou to co nvidia s aktualni serii, aby byl videt nejaky vetsi pokrok honili to na spotrebe
Odpovědět1 0
uz nejdou upravovat prispevky? ten konec jsem nak domotal, ale podstata je snad zretelna :)
Odpovědět1 0
Rada 4000 od Nvidie je robená na spotrebu nie na výkon, najprv sa kupuje nový zdroj potom karta a nakoniec skrina XXXXXL kde sa to všetko zmestí, v lete sa doporučuje zakúpiť set aj s klimatizáciou za 5000$.
Odpovědět0 3
Zato tvůj milovaný Intel ty svoje GPU raději rovnou zruší..
Odpovědět3 0
Nepravděpodobné. intel zoufale nutně potřebuje vlastní "grafiky" coby výpočetní akcelerátory. Jink mu reálně hrozí, že Nvidia bude nabízet své komplet řešení složené z ARM a "grafiky" A Intel bude moci do superpočítače monhovat leda řehtačku.
Odpovědět0 0
No vypadá to docela nepravděpodobně, ale nějaké zvěsti se o tom už šíří. Samozřejmě nelze nic ověřit.
Odpovědět1 0
No, vzhledem k tomu jak maly vykonnostni rozdil je mezi 3080 a 3090ti a jaky je ocekavany narust vykonu mezi 3090 a 4090 tak by se na uroven 3090ti mohla dostat i 4070.
Hlavne uvidime jak bude vypadat specifikace a jak realne budou ty karty vykonne, on i kopite7kimi k tomu dodaval ze ty hodnoty pro 4080 a 4070 jsou odvozene ze specifikaci ktere k nim ocekava a jedine u ceho vyjadroval nejakou uroven jistoty bylo skore >19000 pro 4090.
Odpovědět1 0
Tak ono pokud by 4080 rychlejší nebyla, tak by to byla teda sakra velká slabota. To je snad jasný že bude a asi o dost.
Odpovědět2 0
Tak já jsem hlavně zvědavej, jestli už rozumně bude RTX 4080 dávat hry ve 4K při 144FPS, protože 3080/3090 nemá za mě furt výkon, kterej by mě stačil.
Zkoušel jsem Crysis 3 Remastered, kde ve 1440P při ultra mi hra běžela na stejný FPS, jako ve 4K při nízkých bez DLSS a Ray Tracingu.
Nebo bych aspoň už rád viděl nějakou pořádnou hru s next gen grafikou a ne to co dostáváme teď.
Odpovědět0 2
Nebude, pokud vyjdou výkonnější karty, tak budou vycházet náročnější hry, kdy to bude 4090 dávat stěží na 4K@60.
Odpovědět0 0
Právě náročnější, jenže kde je vidět ta náročnost ? Ten pokrok? Náročný jen na způsob RTX On.
Už, aby vyšel Crysis 4 a vytvořil zase pořádnou next-gen hru.
Odpovědět1 0
Obávám se, že první stupeň "náročnější" je jednoduše v tom, že se odflákne optimalizace. A až pak jsou takové ty drobnosti v podobě vyšších detailů. A RTX, inu no nevím. Čekal jsem, že bude hodně dobře vypadat v cyberpunku, ale ono nějak.. Obrovský výpočetní výkon navíc, ale vizuálně to zrovna tak ach není. Jasně, rozdíl je vidět, když někdo ukáže scénu S a bez, ale při samotné hře to (alespoň mě) nepřiujde nijak extra "lepší".
Odpovědět2 1
Mám to podobně. Efekty jen na oko, kde se musíte zastavit ve hře, aby jste vůbec viděli ty odrazy a stíny, jenže za cenu klidně i 80-100FPS, kde oproti rtx off to vypadá dost podobně.
Zlatej Doom Eternal. Sice to není žádný next gen, ale graficky to vypadá slušně a hlavně to v pohodě běží. I s tím podělaným RTX za cenu 50-60FPS dolů.
Odpovědět0 1
No až začnou vycházet první hry pracující na UE5, tak nám nebude stačit ani RTX5090 podle těch ukázek co jsem viděl??
Ono je to většinou tak že hry pro konkrétní HW vycházejí až po 4-6 letech pokud nejde o nějaké AssassinsCreedy, Battlefieldy, CoD a podobné hry které se sypou každý rok
Vývojáři nejdřív musejí hru na tom HW vyrobit a potom i testovat z čehož pak plynou minimální a dop.požadavky
pro příklad, kolik je tady her co pracují s RayTraycingem a přitom je tady ta technologie už 4 roky (RTX2000) na těch hrách se stále ještě pracuje
Odpovědět3 1
Takový hry v životě nevýjdou. Unreal Engine 5 je jen engine na ukázky a dema. Si vem, jak vypadal Unreal Engine 3+4 a kdy jsme dostali hru, která naplno využila sílu a výhody té průlomové grafiky ?
Ale je to furt dokola stejné ty hry. Buď je to náročné jak prase, nebo špatně optimalizované a nebo průměrné, ale zase to chodí dobře.
Ale nevěřím tomu, že někdy dostaneme hru takovou, jako je prezentovali to demo v těch skalách.
A co se týče toho Matrixu na Unreal Enginu 5, tak to taky není žádný zázrak. Cutscény uzamčené na 30FPS, kde si dovolejí zvýšit detaily, ale pak ten svět nevypadal nic moc.
Chtěl bych zase zažít to co předvedl Crytek s Crysis 3, kde ta hra nešla na 60FPS při ultra ještě další dvě generace a hned v prvních minutách si člověk řekl ,,sakra tohle jsou střední detaily? ´´´´
Odpovědět1 3
Daň za otevřený svět a svobodu v rozhledu a podobně. Když měl vývojář jednu zónu, relativně nevelkou, mohl si s tím pohrát a řádně využít efekty a vše doladit. Ale jakmile má svět kilometry čtvereční, tak to nejde. Ani po stránce detailů terénu, tak po stránce grafických efektů.
Odpovědět0 3
Hmm, pánové, možná by bylo fajn si o tom UE5 něco zjistit. Jako chápu posedlost železem, ale na něm jen běží nějaký soft, který je alfou a omegou. Najděte si heslo NANITE a co to dělá se scénou a její náročností na výpočty ;)
Budete mile překvapeni a nejspíš přestanete psát nesmysly
Odpovědět0 0
Má RTX3080Ti v OC 10660b. Myslím, že se neztratí mezi GK přicházející generace.
Odpovědět1 1