Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

God of War a požadavky na výkon PC, Horizon Zero Dawn s DLSS

9.12.2021, Jan Vítek, aktualita
God of War a požadavky na výkon PC, Horizon Zero Dawn s DLSS
NVIDIA upozornila na dvě novinky týkající se dvou již bývalých exkluzivit ze světa PlayStation. Jde jednak o God of War, který brzy přijde v PC verzi a pak o titul Horizon Zero Dawn, který si na PC už dávno hrajeme, ale dosud ne s DLSS.
Začneme právě podporou DLSS, které se dočkal titul Horizon Zero Dawn, kde nám NVIDIA slibuje cca 50% zvýšení FPS, a vedle něj nově i Lemnis Gate (ovšem až od 14. prosince). Tyto hry se tak přidávají k ICARUS, Diablo 2: Resurrected a Chorus, které také nedávno získaly podporu upscalingového DLSS, čímž se celkový počet her s touto technologií dostal na více než 140. 

Nyní ale už k nové PC verzi God of War, pro niž NVIDIA zveřejnila trailer, který je ovšem asi tak ukrutný a strašidelný, že je věkově omezen pro diváky starší 18 let. Ale je tu i jiný zdroj: 
 
 
Můžeme jasně vidět, že tato hra už opravdu není nejnovější. Připomenout nám může spíše Skyrim (dobře, modifikovaný Skyrim) než novinku chystanou na 14. ledna roku 2022. Ostatně původně přišla na trh už před čtyřmi lety, a to pro hardware, který se už tehdy nedal označit za skutečně výkonný. 
 
A co požadavky na hardware?
 
- klikněte pro zvětšení - 
 
Ty už konečně dával dohromady někdo inteligentní, takže se dozvíme, jaký hardware nám má stačit pro určité rozlišení, snímkovací frekvenci i nastavení kvality. Zajímavé ale je, že doporučená sestava je pro Full HD a pouze 30 FPS, takže nám půjde spíše alespoň o Full HD a 60 FPS a na to budeme potřebovat alespoň GTX 1070. A že jde o hru ve verzi sponzorované NVIDIÍ, nebyl tu ani zmíněn žádný Radeon. 
 
Pro 1440p/60 a s vysokou kvalitou zobrazení pak budeme potřebovat už kartu kalibru RTX 2070, kde už budeme moci využít podporovanou technologii DLSS, která nám dokáže zajistit určité procento FPS navíc. Pro 4K/60 a nejvyšší kvalitu už je doporučena RTX 3080. 
 
Jiné hardwarové požadavky jsou očekávatelné včetně těch, které se týkají CPU, paměti či místa na disku. NVIDIA přitom slibuje krom podpory DLSS ještě i Reflex pro kratší odezvu od vstupu po výstup a celkově pak vylepšenou grafiku oproti konzolové verzi. Nepatří sem ray tracing, ale třeba detailnější stíny, vylepšené screen space reflection nebo také shora odemknuté FPS. 
 
Zdroj: NVIDIA