reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google a Microsoft se dohodli na právním smíru, soupeřit budou jen na trhu

25.4.2016, Michal Hala, aktualita
Google a Microsoft se dohodli na právním smíru, soupeřit budou jen na trhu
Oba giganti se dohodli na zastavení všech právních sporů s tím, že veškeré soupeření povedou výhradně na trhu prostřednictvím nabídky svých produktů a služeb. V článku se také zamyslíme, jak si oba konkurenti ve vzájemném soupeření stojí.
Loni se obě společnosti dohodli na částečném ukončení dvaceti patentových sporů v USA a Německu. Některé právní spory ovšem přetrvávaly i nadále. Nyní (koncem minulého týdne) se webu Re/code podařilo získat od obou gigantů prohlášení, že upouští od veškerých vzájemných právních sporů. Takže nejen právní příměří, ale přímo mír s tím, že veškeré soutěžení se bude odehrávat jen na trhu vzájemně si konkurujících produktů a služeb.

Mluvčí Microsoftu k tomu webu Re/code sdělil: „Microsoft souhlasil se stažením svých stížností ohledně regulace proti Googlu s ohledem na změnu našich právních priorit. Budeme se i nadále soustředit na intenzivní konkurenci pro podniky i pro zákazníky.“ Google pro stejný web uvedl: „Naše firmy energicky soutěží, ale chceme tak učinit na základě hodnoty našich produktů a nikoli v soudním řízení.


Tržní podíl vyhledávačů na desktopu - březen 2016
Tržní podíl vyhledávačů na desktopu - březen 2016
(zdroj: Net Applications)


Microsoft se navíc vzdal členství v organizacích FairSearch a Icomp, které vyvíjejí aktivity proti Googlu. Takže vzájemné právní bitvy definitivně končí, ale například Google bude i tak mít zřejmě ještě dost právních problémů třeba ve sporu s Oraclem ohledně Javy v Androidu, nebo ve sporech s Evropskou komisí. Takže si jeden i druhý uvolňují ruce a své právní kapacity a bylo by hezké, kdyby tímto krokem inspirovali celé IT odvětví.


Tržní podíl vyhledávačů v mobilním segmentu - březen 2016
Tržní podíl vyhledávačů v mobilním segmentu - březen 2016
(zdroj: Net Applications)


A kde si vlastně obě firmy nejvážněji konkurují? Jednak na trhu vyhledávačů, jednak na trhu mobilních telefonů a tabletů. V prvním případě nyní (zejména v USA, u nás nikoli) už poměrně citelně ukusuje vyhledávač Microsoftu Bing konkurečnímu Googlu na desktopu (první obrázek výše). U mobilního vyhledávání (druhý obrázek výše) je situace výrazně odlišná, stejně jako u mobilních operačních systémů (ostatně jedno souvisí s druhým) – dominuje zde Google Search a Android.

Příčinou je jednociferný a prakticky zcela zanedbatelný tržní podíl mobilů s Windows. Pokud se nestane nějaký marketingový zázrak (třeba v podobě Surface Phonu od Microsoftu), bude podíl mobilních Windows časem mířit definitivně k nule. V oblasti tabletů se Microsoftu daří podstatně lépe, protože řada zařízení Surface dokázala díky svým nesporným kvalitám zaujmout zákazníky a podle některých odhadů možná časem úplně ovládne trh s tablety.

Teď by to ještě chtělo, aby Microsoft zapracoval na lokalizaci dvojice Bing a Cortana, abychom z konkurence obou obrů měli prospěch i u nás doma.

Zdroj: Neowin
reklama