reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Google DeepMind má nový cíl: StarCraft II

7.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Google DeepMind má nový cíl: StarCraft II
Umělá inteligence vyvíjená v londýnské společnosti DeepMind už dokázala několikrát porazit šampiona ve hře Go a nedávno ji tvůrci naučili i aplikovat a kombinovat dříve naučené dovednosti. Nyní se chtějí pustit do hry StarCraft II.
Nedávno jsme se podívali na to, že umělá inteligence firmy DeepMind dokáže aplikovat dříve naučené vědomosti. Jde konkrétně o Differential Neural Computer (DNC), který dokáže vzít dříve naučené modely a vhodně je kombinovat tak, aby mohl vyřešit i úkol, s nímž se dříve nesetkal. Teoreticky tak bude možné mít soubor libovolného množství modelů, jež dokáže počítač vzít a nasadit pro konkrétní problém. Jako by jeden člověk dokázal využít vědomostí, znalostí a umu všech ostatních na planetě.





Dalším krůčkem pro DeepMind je hra StarCraft II, o níž bylo o víkendu na BlizzConu oznámeno, že bude otevřena pro účely umělé inteligence a výzkumu strojového učení. Účel je zřejmý, vytvořit takovou inteligenci, která by jednoho dne dokázala porazit i ty nejlepší lidské hráče. K tomu nás hned napadne, že hráč má jen jeden pár očí a rukou, takže jeho možnosti ovládání jsou oproti tomu, co dokáže počítač, značně omezené. Proto lze očekávat, že umělá inteligence by při měření s ním měla mít stejný handicap, aby nemohla mít možnost třeba hýbat s libovolným počtem jednotek najednou a sledovat více míst současně. O tom už se výzkumníci ostatně zmínili a mluví o restrikci dané počtem akcí za minutu, které počítač bude moci provádět. Jeho výkon tak nebude omezován v samotném přemýšlení, ale v rychlosti konání, které nemá s inteligencí nic společného.

Hra StarCraft II má představovat další úroveň pro to, co má umělá inteligence zvládnout a z hlediska komplexity to bude ještě složitější než Go. Výzkumníci z DeepMind si vybrali právě StarCraft II, neboť ten má vhodně spojovat "tradiční hraní s chaosem reálného světa". Ale to se ostatně dá aplikovat i na jiné real-time strategie, neboť jde především o mix ovládání jednotek, jejich stavbu, základní herní ekonomiku i snahu odhadnout, co se ukrývá v dosud neodkryté mapě. V kontrastu se šachy či Go tak jde jistě o chaos.


Jak je vidět na přiloženém videu, vytvořeno bylo již potřebné API, které bude sledovat různé informace jako typ objektů (jednotka, zdroj surovin, budovy), dále objekty dle toho, kterému hráči přísluší, aktuální viditelnost mapy (fog of war) a také kondici jednotek a budov. Dále bude pochopitelně ještě nutné se přinejmenším orientovat v mapě. Pak už bude zapotřebí jen to, aby se umělá inteligence trénovala, a to s využitím stále náročnějších úkolů a pak ji její tvůrci zkusí postavit proti těm nejlepším hráčům StarCraft II. Nicméně zástupci Google DeepMind říkají, že je před nimi aktuálně ještě dlouhá cesta, než se bude moci jeji AI postavit profesionálnímu hráči. Doufají také, že se v průběhu práce dozvědí důležité věci o tom, jak se má AI pokoušet pochopit chaos reálného světa.

Zdroj: Hexus.net

reklama