Google DeepMind se učí parkour

Google DeepMind se učí parkour
, , aktualita
Google využil svou umělou inteligenci Deepmind k novému účelu. Učí ji pohybu a překonávání překážek, přes které se má sama navigovat jako simulace lidského těla. Můžeme se tak podívat, co by mohlo ovládat budoucí roboty. 



reklama
Aktuálně výsledky umělé inteligence trénované na pohyb vypadají spíše jako opilý člověk s hodně špatnou motorikou, ale jisté pokroky rozhodně lze zaznamenat. My zase můžeme poznamenat, že tento výzkum by mohl posloužit třeba společnosti Boston Dynamics, kterou Google donedávna vlastnil. Jde o to, aby se chodící roboti dokázali vypořádat s různorodým prostředím kolem sebe a dokázali si poradit i v případě, že se pod nimi třeba trošku propadne půda, zvrátí kámen a v jiných neočekávatelných situacích. 
 
 
Prozatím trénink Deepmind skončil u humanoidní postavy, která utíká přes různé překážky, jako jsou díry, zídky, různé houpačky a také jsou simulovány různé síly, které mohou na samotnou postavu působit, jako je třeba vítr. Můžeme tak mluvit o tom, že Google svou AI učí parkour. 
 
Google k tomu používá techniku Reinforcement learning (RL), s jejíž pomocí si postava má najít svou cestu skrz předem neznámé prostředí, přičemž díky virtuálním odměnám za pokrok si AI vymýšlí nové způsoby, jak se s pohybem v takovém prostředí vypořádat. 
 
V jistém směru nám to může připomenout hru QWOP, kde jde také o to, aby atlet ovládaný čtyřmi klávesami doběhl co nejdále, než se zhroutí na zem. Deepmind měla za úkol ještě to, aby se dostala do co nejdelší vzdálenosti co nejrychleji a k tomu jí od začátku nikdo nepomohl. Musela se tak zcela sama naučit, jak vůbec chodit a pak i jak přeskočit velkou zeď ve snaze dosáhnout na velkou virtuální odměnu. A když na to konečně přišla, tento způsob začala sama využívat i pro přeskakování jiných zdí. 
 
Google se zaměřil také na nehumanoidní pohyb. Jak ukazuje video, máme tu také čtyřnohého "pavouka", který se naučil, jak přeskakovat propasti svým osobitým způsobem, k čemuž mu posloužila řada pokusů a omylů. 
 
 
Na tom všem je zajímavé sledovat, jak moc se pohyb těchto simulovaných stvoření blíží či neblíží opravdovým tvorům. Však humanoidní model sice dostal do vínku příslušnou postavu a reálné možnosti dané silou našich svalů a možnostmi našich kloubů. Nikdo mu už ale nemluvil do toho, jak má výsledný pohyb vypadat, takže i na tu samozřejmou maličkost, že musí dávat nohu před nohu, musel přijít sám. Není tak divu, že pohyb vypadá z našeho pohledu komicky. 
 
Ukazuje se také, že díky AI se mohou i složité problémy řešit v podstatě samy, pokud se využije inteligence schopná se sama učit a dostane k tomu dostatek času. 
 
reklama
Nejnovější články
Uhodni a vyhraj: chladič procesoru (19.2.) Uhodni a vyhraj: chladič procesoru (19.2.)
Máte přehled v počítačovém hardwaru? Rádi stavíte počítače? Prošlo Vám rukama již mnoho komponent? V tom případě si nenechte uniknout dnešní hádanku. Pokud jako první napíšete do diskuze, jaký chladič procesoru je na fotografii, získáte jej.
Dnes, soutěž, Karel Polívka26 komentářů
AMD přichází s SoC Ryzen V1000, konkurencí i pro Intel Gemini Lake AMD přichází s SoC Ryzen V1000, konkurencí i pro Intel Gemini Lake
Společnost AMD si připravila novou řadu System on Chip, které označuje za Ryzen V1000 a my víme, že půjde o konkurenci pro Intel Gemini Lake. Uplatnit se tak mohou v nettopech, netboocích či jiných úsporných počítačích. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Tepelný rezonátor z MIT: nekonečný zdroj energie využívá změny v teplotách Tepelný rezonátor z MIT: nekonečný zdroj energie využívá změny v teplotách
Výzkumníci z MIT přišli s prototypem zařízení, které nazývají tepelný rezonátor. Ten dokáže vyrábět elektrickou energii na základě variací v okolní teplotě, čímž jde v podstatě o bezedný zdroj energie. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Remaster hry System Shock pozastaven, tvůrci "sjeli z cesty" Remaster hry System Shock pozastaven, tvůrci "sjeli z cesty"
V roce 2015 se objevil projekt, který nám měl nakonec přinést modernizovanou verzi hry System Shock. O té můžeme mluvit jako o jednom z hlavních milníků ve vývoji počítačových her, který jejich svět pomohl změnit. Nyní je ale tento projekt ohrožen.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Astronomové mohou sledovat utišující se masivní bouři na Neptunu Astronomové mohou sledovat utišující se masivní bouři na Neptunu
Neptun je v našem systému možná trošku opomíjeným obrem, který nemá velké prstence jako Saturn a ani obrovskou skvrnu a tak úžasné zbarvení jako Jupiter. Panuje však na něm velice divoké počasí s nejrychlejšími větry, které se kdy podařilo změřit. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek