Google samozřejmě vůbec není rád, že se veřejně propírají jeho finanční záležitosti, ale nemůže s tím nic moc dělat. Co se týče oné odměny pro Apple, tak ta se prý počítá jako procento z příjmů Googlu, které mu generuje vyhledávání na zařízeních s iOSem (iPhony a iPady). Podle webu Bloomberg má jít o 34 %, respektive právě toto číslo zaznělo během oné soudní pře, na níž se Bloomberg odvolává.
Abych připomněl situaci na mobilním trhu (jen mobily), tak iOS měl loni téměř 14 %, zatímco konkurenční Android bez mála 83 %. Apple přitom meziročně získal 2 %, která ztratil právě Android. Google tudíž rozhodně nemůže a vlastně ani nechce jinak samozřejmě konkurenční iOS ignorovat. Na druhou stranu Apple na rozdíl od Microsoftu (Bing) nemá vlastní vyhledávač a mělo by mu – obrazně řečeno – být jedno, do čího rybníka nahání vodu.

V počtech uživatelů se bavíme o několika stech miliónů uživatelů s iPhonem. Přidejte mnoho miliónů lidí s iPadem. Představte si, jak často sami na mobilu nebo na tabletu vyhledáváte na internetu, vynásobte to řádově stamilióny a musí vám být jasné, že jde o nemalý provoz a nemálo peněz. Tolik k motivaci Googlu a k vaší představě, o co v jeho dohodě s Applem vlastně jde.
Pokud teď čekáte nějaký hlubokomyslný komentář k první či druhé záležitosti, tak úplně nejdřív mě napadá konstatování, že i v IT byznysu jde v první řadě o peníze. Ale nemusíme úplně zoufat nad stavem světa, protože zatímco v případě oné nešťastné soudní pře jde o peníze požadované víceméně za nic, tak v druhém případě jde evidentně o dohodu, na níž nakonec vydělaly a budou vydělávat obě strany.
Prostě ve světě IT – stejně jako v jiných odvětvích – existují vzájemné vztahy, které lze označit za prospěšné a symbiotické, bohužel stejně jako vztahy, které připomínají parazitismus, jak ho známe z biologie. Bylo tomu tak v minulosti, je tomu tak v současnosti a bezesporu tomu tak bude v budoucnosti.
Zdroj: Bloomberg, CNET