reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.2.2021, Milan Šurkala, aktualita
Austrálie zavedla zákon, který po technologických gigantech vyžaduje platby za sdílení novinářského obsahu. Zatímco Google se podvolil, Facebook jednoduše zrušil možnost sdílení takového obsahu.
potooczech (345) | 22.2.20217:59
To je tak, když vám někdo zdarma dělá reklamu, posílá vám tam lidi, ze kterých máte peníze a vy po něm nakonec ještě chcete, aby vám za to platil.
Ta chvíli budou chtít po automechanikovi, aby vám zaplatil, když vám opraví auto.
Odpovědět0  0
batmaster (699) | 19.2.202113:43
Škoda. Měl je zaříznout i Google. Vidělo by se, kdo koho víc potřebuje. ;)
Odpovědět8  0
DarkRichelieu (1230) | 19.2.202115:51
Google to nejspíš vyřešil tak, že sice platí, ale naprosté minimum.
Odpovědět0  0
sroobik (602) | 20.2.202123:03
ggl to pohnojil aj v Europe. Vznikol tak precedens a toho sa uz nezbavi. Od zaciatku mali ist cestou ako FB a nepodporit tuto zvratenu myslienku. Si predstav, ze televizie by vysielali reklamu na Pepsi ­(cokolvek­) a este by museli za to zaplatit ­- presne to sa deje. Ak niekto nieco ma platit, tak prave novinari facebooku.
Odpovědět0  0
blue.sun (268) | 19.2.202121:44
Jedni druhé potřebují navzájem. Kdo se chce dostat ke zprávám, najde si konkrétní server a přečte si je rovnou. Zapláče Google. Kdo hledá všechny informace o nějaké kauze, zadá ji do Googlu, ale ten ji nenajde. Zapláče uživatel. A média budou trpět tím, že osloví méně cílových klientů.
Odpovědět2  0
Simik (356) | 20.2.20218:40
Opravdu je přestane ukazovat při hledání?

Měl jsem za to, že nesmí zadarmo zobrazovat celé články či velké úryvky, protože to vedlo k tomu, že lidé pak ani na zpravodajský server nešli.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4501) | 20.2.20219:02
Proč by měl Google zaplakat? Tomu je to vcelku jedno ­(s trochou nadsázky­), ten má příjmy z reklamy, takže pokud člověk najde konkrétní server a přečte si tam zprávu, Google zobrazí reklamu tak či tak a možnost kliku na ni zůstává. Ano, příjmy se mu mohou snížit tím, že se na médium dostane méně lidí, tedy bude méně reklam, otázkou je, zda to ale nezíská zas někde jinde ­(pokud se zákony týkají velkých médií, která by zrušil ve vyhledávání, tak by teoreticky mohl ukazovat menší, na která se zákon nevztahuje, kterým ze zákona platit nemusí ­- jenže to by se zas prskalo, že cenzura...­). Google zas ta média tak výrazně nepotřebuje, ten může mít spoustu alternativních zdrojů. Když velkým médiím spadne návštěvnost o polovinu, bude to pro ně značný problém ­(i proto se dnes tak rozmáhá předplatné, aby na tom nebyla závislá­), na Googlu se to skoro neprojeví.
Odpovědět0  0
blue.sun (268) | 20.2.202116:56
Ono je to všechno nějak provázané. Google potřebuje ta média, aby vůbec na něj někdo chodil pro vyhledávání, namísto přímého přístupu. I na té vyhledávací stránce se zobrazuje reklama, kolikrát je jí tam více, jak skutečně tematických odkazů.
V extrému to může vést až tak daleko, že média přestanou používat reklamní systém Googlu, protože není jediný na světě.
Odpovědět1  0
potooczech (345) | 22.2.20218:02
Média, na která neodkáže Google jsou mrtvá média. Na druhé straně vyhledávací služba, která nic nezobrazuje je mrtvá taky ... ale chtít po někom, kdo vám dělá reklamu a posílá vám na stránky lidi, ze kterých máte zisk, platbu ... to je hodně mimo.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.