reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.10.2015, Jan Vítek, aktualita
Valve se už pomalu chystá vypustit na trh celou platformu založenou na operačním systému Steam, a tak se podívejme na to, jak si v něm vedou aktuální i starší grafické karty. Pro příznivce AMD nejde o potěšující čtení.
BORRT (116) | 26.10.201512:50
"... jenomže her pro OpenGL je už tak poskrovnu a pro Vulkan jich bude ještě méně.­"

Proč ta skepse? Vulkan je nadějnější API než DirectX12, který je omezený pouze na Windows 10. Když bude chtít vydavatel hry mít podporu pro Windows Vista, W7, W8, W8.1, W10, Mac a linux, tak pro něj bude Vulkan mnohem vhodnější než DX12, který je jen pro jeden operační systém.
Tady je problém, že většina lidí slyší Vulkan a vztahuje to jen k linuxu. Pro souboj DX12 vs Vulkan není rozhodující linux, ale starší systémy od samotného Microsoftu. Mnoho uživatelů nedá na W7 dopustit a na W10 nepřejdou i když mají upgrade zdarma. Pochybuji, že tuto velkou skupinu uživatelů budou vydavatelé her ignorovat, když to mohou elegantně vyřešit podporou pro API Vulkan.
Odpovědět2  0
Jan Vítek (3360) | 26.10.201513:07
Tím jsem myslel, že i když Vulkan přijde relativně brzy, tak se musí taky objevit nějaké hry a bez nich dobré ovladače pro Vulkan nebudou mít velkou váhu.
Odpovědět0  0
BlackRider (105) | 26.10.201513:32
"jenomže her pro OpenGL je už tak poskrovnu a pro Vulkan jich bude ještě méně. ­"

Aktualne 3040 her pro SteamOS je ­"po skrovnu­"?
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 26.10.201513:40
Kolik z nich patří mezi nejočekávanější ­/ AAA tituly?
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 26.10.201513:50
Minimálně hry na Frostbite Enginu jsou plánované pro API Vulkan, to samé platí i pro tolik propírané Ashes of the Singularity. Na letošním GDC byli mezi přednášejícími o Vulkanu i vývojáři Unreal Enginu a Unity. Crytek byl jedním z partnerů pro API Mantle, tak by neměl být takový problém upravit Cryengine pro Vulkan.
Tady bych tak velký problém neviděl. Hry budou.

Co se týče ovladačů, tak jsou to ze dvou důvodů liché obavy:
1. DX12 i Vulkan jsou low level API, takže se u nich nedělají ovladače na míru jako u DX11 nebo OpenGL, ale je to v režii enginu hry. Je to mnohem více podobné jak to chodí u konzolí. Tam se taky nedělají ovladače na míru každé hře, ale hra se přizpůsobuje lightweight driveru.
Je to jako u Mantle
http:­/­/images.anandtech.com­/doci­/7371­/MantleHLSL_575px.jpg
2. API Vulkan vychází z API Mantle a tudíž bych se tolik ve spojitosti s bodem jedna nebál o kvalitu ovladačů u AMD.
Viz. Vulkan simulation using a modified Mantle build to simulate infinitely fast GPU
http:­/­/www.extremetech.com­/wp­-content­/uploads­/2015­/03­/NewWay.jpg
U nvidie to taky problém nebude, když má tolik SW inženýrů a už potvrdila, že Vulkan podporovat bude.
http:­/­/on­-demand.gputechconf.com­/siggraph­/2015­/presentation­/SIG1501­-Piers­-Daniell.pdf
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 26.10.201514:01
No ano, to budou, ale platforma Steam je už skoro tady a ovladače pro karty AMD nejsou v dobrém stavu. Takže nyní záleží hlavně na tom, jestli AMD vůbec chce v případě Steam OS zaujmout a ukousnout si něco z prodejů Steam Machines.
Odpovědět1  0
Rafan (336) | 26.10.201518:56
Mám pocit jako by jste držel akcie MS a zde prováděl PR pro DiectX. Přitom každý ví že MS je používá jako páku na vynucený přechod na nový OS. Z pohledu vývojářů jim MS drolí trh, a jsou nuceni používat staré API aby prodaly dost her. To se ale zase nelíbí majitelům nového hardware že není využíván jak by mohl a viní z toho vývojáře. Přitom žába na prameni je právě MS.
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1592) | 26.10.201519:55
To jsem zvědav, kdo ten Vulkan na všechna ta stará Windows naprogramuje...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.