A má to miniauto aj nejaké crash testy?
Keď sa zrazí z bicyklom(poriadnym starým železným), kto dopadne horšie?
Odpovědět0 0
Zachvilku zakazu aj Cinske ele, aby ich nahodou nespehovali cez baterky:P
Odpovědět0 1
Čínské sráče mě nezajímají. Radši budu jezdit na kole, než podporovat čínský totalitní režim nákupem jejich šmejdů, a podporovat tak likvidaci našeho průmyslu.
Odpovědět3 4
Vsadím se, že doma máš plno věcí z Číny ani o tom nevíš :-D
Odpovědět1 2
Věcí z číny možná ano, ale od čínských firem pod čínskou značkou?
Auta čínských značek jsou známá svou tristní kvalitou. Jediné, čím může čínská firma konkurovat firmě západní je cena, a protože náklady na zaměstnance v číně rostou, šetřit se dát především na materiálu a výrobních procesech.
Čínské firmy se navíc nemusí bát o svou dobrou pověst, protože žádnou nemají. Prodají nějaké šmejdy a pak firma přestane existovat. To je u vozidla, u kterého očekávám životnost a servisovatelnost minimálně 10+ let, docela problém.
Ono se to auto ale hodně brzo začne rozpadat, protože tenké plechy z nekvalitní oceli, ošizenou protikorozní úpravou a mizerným lakem, dlouho nevydrží. O technice pod kapotou ani nemluvě.
Odpovědět3 0
zrovna hledám něco na důchod, potřebuju ať to dojede 10 km do Kauflandu a nestojí moc peněz emise na STK, tohle by mohlo vyhovovat :-)
Odpovědět0 0
Za ty prachy můžete jezdit nadosmrti taxíkem, a nebudete se muset o nic starat.
Odpovědět8 0
tych 200km je na 20kWh bateriu dole kopcom hocikedy, alebo len ked fuka vietor odzadu?
Odpovědět2 0
Čínská norma CTLC je známá tím, že je přehnaně optimistická. Na druhou stranu, tohle je malé autíčko, ještě kapánek menší než Dacia Spring, a ta reálným uživatelům v reálném provozu žere cca 14 kWh/100km, takže toto může být ještě o trochu níž. Na 20kWh akumulátor by to mohlo dát tak 150 km, na 25kWh baterku pak něco okolo 185 km.
Odpovědět1 0
Batéria je 25kWh a 200 km to dá v pohode. Je to malé auto. Aj Dacia spring vie jazdiť pod 10kWh/100km, samozrejme podľa podmienok. Nečudoval by som sa, keby toto auto dalo aj 300km na jedno nabitie v dobrých podmienkach.
Odpovědět0 0
Že se to dá, neznamená, že tak i běžně jezdí. Že dokážu jezdit se svým atmosférickým dvoulitrem za 5,5 litru na 100 km, opravdu neznamená, že tak jezdí i běžně a že "to dá v pohodě" (protože kombinace je 7,5). Spring jezdí v průměru skutečným uživatelům kolem 14 kWh/100km. Pokud odpočítám odlehlá pozorování, tak u reálných lidí je to někde mezi 10-19 kWh. Takže ono sice ano, někteří s tím za 10 jezdí (a dokonce nejen v ideálních podmínkách), ale tyhle výjimky nemůžete považovat za pravidlo, abyste mohl tvrdit, že "to dá v pohodě". Že "to dá v pohodě", naznačuje spíše to, že to dá alespoň půlka uživatelů. Nemůžete dávat do souvislosti dojezd v ideálním případě u úsporně jezdícího řidiče s průměrem. To jsou dvě naprosto odlišné věci.
Možná to někdy někomu na jedno nabití 300 km v ideálních podmínkách dá, ale nemyslím si, že to bude "v pohodě" ani u těch 200 km. Za 10 kWh/100 km jezdí v pohodě Citroen AMI s 6 kW, u tohohle bych si tipoval něco okolo 13-13,5 kWh/100km a "pohodový" dojezd někde kolem 185 km. Na 200 km to už bude chtít snahu.
Odpovědět1 0
za dalsie bateria sa nema dobijat na 100% a nema sa vybijat pod 20%. Pri 20/80 to teda mas 12kWh a pri 20/90 to mas 14kWh. To auto bezpecne prejde tak 100-120km. V lete bez klimy. V zime prejde este o 30% menej. Nech si ho vyrobca strci do riti. Ked bud mat (skutocny) dojazd ako moja fabia 800km a bude sa dat kupit nova za 20 a 3rocna za 7, tak nech sa ozvu. A aj vtedy to nekupim, lebo to nemam kde dobijat.
Odpovědět1 0
Příliš to zjednodušujete (generalizujete) a nemáte tak v některých případech pravdu.
"za dalsie bateria sa nema dobijat na 100% a nema sa vybijat pod 20%."
To platí např. pro NMC/NCA, ale už to neplatí pro LFP. LFP se může na 100 % nabíjet úplně bez problémů a nijak zvlášť ji to nevadí. Nevím ale, jak je na tom Na-Ion. Každopádně zapomeňte na to, že tohle patří pro baterky obecně, to platí pro určité směsi Li-Ion, ale ne pro všechny.
https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_jo/GUID-7FE78D73-0A17-47C4-B21B-54F641FFAEF4.html
Cituji z manuálu Tesly: "If your vehicle is equipped with an LFP Battery, Tesla recommends that you keep your charge limit set to 100%, even for daily use, and that you also fully charge to 100% at least once per week." Takže opak, toho co tvrdíte. V některých případech (LFP) je žádoucí je na těch 100 % nabíjet, a to dokonce pravidelně.
"V zime prejde este o 30% menej."
Opět, to platí pro určité směsi. Tady je třeba LFP náchylnější na zimu než NMC, ale naopak výhodou Na-Ion má být to, že je na zimu méně náchylná než Li-Iony. Takže zase, nevztahujte to, co platí pro některé směsi baterek, na všechny baterky. Na-Ion při -20 °C ztrácí jen 10-15 % dojezdu, a těch Vašich 30 % ztrácí až při -70 °C.
Odpovědět1 0
čo si napísal, platí pre všetky motory, nielen elektro. Jazdiť sa dá všelijako..... Píšeš veľa, no niekedy od veci.
Odpovědět0 0
"čo si napísal, platí pre všetky motory, nielen elektro. Jazdiť sa dá všelijako"
Vůbec nechápu Váš příspěvek. Já snad píšu, že to neplatí pro všechny motory? Kde? Ukažte mi to, kde. Vždyť jsem ukázal, že to neplatí ani u ICE ani u EV. Můj příspěvek se týkal toho, že pro dojezd "v pohodě" nemůžu vzít nějaký ideální případ a na tom to stavět. A ukázal jsem to jak na ICE, tak i na EV. Nemůžu si vzít ideální případ, a je jedno, zda u ICE nebo u EV (a oba jsem uvedl!), a na tom tvrdit, že má něco nějaký dojezd "v pohodě".
Odpovědět0 0