Hitman 3 dostane ray tracing, DLSS i konkurenční FSR
20.5.2022, Jan Vítek, aktualita
Hitman 3 se brzy dočká podpory technologií NVIDIA DLSS a AMD FSR, které přijdou vhod zvláště po ztrátě snímkovací frekvence po zapnutí ray tracingu. Kupodivu se ale nedozvídáme nic o Intel XeSS.
Intel totiž využíval hru Hitman 3 ve své marketingové kampani, která se týkala technologie XeSS, nicméně stejně platí, že nedostupnost technologie je zanedbatelný problém v případě, kdy není dostupný ani samotný hardware, pro nějž je primárně určena.
Hitman 3 také díky novému patchi pro PC verzi dostane podporu ray tracingu, který zde bude využíván pro odrazy a stíny. Zapnout si jej budeme moci v nastavení grafiky.
Dle IO Interactive bychom měli pro slabší hardware využívat zvláště nižší nastavení kvality odrazů. což v tomto případě znamená slabší karty, než je doporučená GeForce RTX 3070, na jejíž úroveň vývojáři z hlediska výkonu v ray tracingu dávají Radeon RX 6900 XT (pro 1440p + DLSS/FSR Balanced). Ostatně Hitman 3 je i bez ray tracingu hardwarově náročná hra, takže takové požadavky moc nepřekvapí, ale jak s vylepšenou grafikou běhá, to se dozvíme až 24. května, kdy nový patch 3.110 bude zpřístupněn.
V tu dobu by už měla být k dispozici ostrá verze ovladačů Adrenalin 22.5.3 založená na květnové betaverzi, která zřejmě ponese optimalizace právě pro Hitman 3. V případě NVIDIE jsou doporučeny ovladače GeForce Game Ready Driver 512.59 či novější.
Jaký hardware ale budeme potřebovat pro rozjetí ray tracingu v rozlišení Full HD? Dle zveřejněných požadavků to bude GeForce RTX 2060 SUPER či Radeon RX 6600 XT v systému s 8 GB RAM a 6jádrovým CPU, což nám má zajistit slušnou snímkovací frekvenci s RT odrazy na střední kvalitu, ovšem bude to chtít využít i DLSS či FSR, a to na stupeň Performance, což znamená nízké vstupní rozlišení i výslednou kvalitu. Zda se kvůli tomu vyplatí si ray tracing vůbec zapínat, to už si musí říci každý sám za sebe.
Jak ale ukáže jedno starší video studující efekt ray tracingu na grafiku této hry, někdy lze jen těžko postřehnout rozdíl, ale jindy je velice markantní. To třeba když se díváme na scénu, kde některé objekty jako dopravní kužely či betonové zátarasy nemají na lesklé zemi vůbec žádné stíny ani odrazy, takže do scény moc nezapadají a působí, jako by se vznášely v prostoru. RT zajistí také zrcadlení všech postav ve skle či v lesklých podlahách, čili z tohoto pohledu má rozhodně svůj smysl.