reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Hra Valorant bude na W11 vyžadovat TPM 2.0 i Secure Boot

6.9.2021, Jan Vítek, aktualita
Hra Valorant bude na W11 vyžadovat TPM 2.0 i Secure Boot
Valorant je další z Free to Play online stříleček, které obvykle sužují i problémy s podvodníky, respektive přesněji s cheatery. Riot Games se přitom chystají proti nim bojovat s využitím TPM 2.0 a Secure Boot. 
Valorant od Riot Games je tak svým pojetím typická internetová střílečka, jejíž tvůrci se snaží vydělat na modelu Free to Play, čili samotnou hru šíří zdarma a lákají zákazníky na mikrotransakce. Do toho spadá i relativně jednoduchá grafika, která si nežádá přehnaně silnou sestavu, což by jen omezovalo okruh případných zákazníků, čili mezi hardwarové požadavky patří coby nejvyšší konfigurace PC s Intel Core i5-9400F či AMD Ryzen 5 2600X, NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti a Radeon R7 370, 4 GB RAM a 64bitový operační systém Windows 7 či novější. V případě zmíněného procesoru od AMD jde přitom o nejstarší generaci (Zen+), kterou Microsoft bude ještě v případě Windows 11 akceptovat, čili takový Ryzen 5 1600X už neprojde. 
 
 
Pokud ovšem instalujeme Valorant právě na Windows 11, začne tato hra ihned vyžadovat aktivovaný modul TPM 2.0 a také Secure Boot, přičemž po uživatelích hrajících na starších verzích systému samozřejmě nic takového nechce. Dle AntiCheatPD se autoři budou tímto způsobem snažit zajistit, aby nešlo tak snadno obcházet anticheatovací opatření, i když pochopitelně pouze v případě daného operačního systému, nicméně někde se začít musí. 
 
AntiCheatPD tak "vítá tyto přísné požadavky vývojářů z Riot Games" s tím, že nyní už bude pro podvodníky mnohem těžší obejít anticheatovací opatření, a to především v případě, že budou vázány na konkrétní hardware. 
 
Samotní Riot Games ale zatím neprozradili nic o tom, co si slibují od TPM 2.0 a Secure Boot zapojených v anticheatovacím systému hry Valorant. A především je tu otázka, zda tento příklad budou následovat i jiné firmy, respektive jiní vydavatelé nebo snad dokonce i provozovatelé platforem jako Steam, Origin, Epic Games Store a jiní. Zakazovat přístup uživateli na základě Hardware ID je totiž principiálně velice snadný a účinný způsob, který ale může dobře fungovat jen v případě, že platí rovnice jedno PC = jeden uživatel.
 
Jde tu samozřejmě především o herny, v jejichž případě toto nemůže fungovat zcela spravedlivě a například v případě populární PUBG se rozlišuje, zda jde o veřejné nebo soukromé PC. Jde o složité téma, kde je snadné chovat se jako slon v porcelánu a rozhazovat bany celými hrstmi, což by mohli brzy odnést provozovatelé heren, ale později i samotní autoři, pokud budou příliš striktní. Teprve uvidíme, jak do toho promluví Windows 11. 


reklama