reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

IBM a nViso umí "měřit emoce" uživatelů sledujících reklamu

7.3.2012, Jan Vítek, aktualita
IBM a nViso umí "měřit emoce" uživatelů sledujících reklamu
Společnost IBM oznámila, že navázala spolupráci s poskytovatelem softwarových řešení pro rozpoznávání emocí, firmou nViso. Obě firmy hodlají společně s institutem Swiss LINK měřit emocionální reakce spotřebitelů na internetovou reklamu a...
Společnost IBM oznámila, že navázala spolupráci s poskytovatelem softwarových řešení pro rozpoznávání emocí, firmou nViso. Obě firmy hodlají společně s institutem Swiss LINK měřit emocionální reakce spotřebitelů na internetovou reklamu a média.





Tato nová cloudová technologie je založena na snímání 3D Facial Imaging, které analyzuje "mikrovýrazy" ve tváři a pohyby očí a přitom má být nebývale přesné. Výsledky pak porovnává s databází vzorců reakcí lidské mimiky a dle toho určuje emoční reakce uživatele na to, co právě sleduje.

IBM by se svými partnery mohlo poskytnout svou technologii firmám, které by mohly lépe určit dopady své potenciální reklamní kampaně a předvídat emoce, které by tato kampaň ve vztahu k dané značce vyvolala. Průzkum společnosti nViso přitom využívá běžné uživatele sedící před webovou kamerou svého počítače a po jednotlivých sekundách sbírá potřebné informace a ty pak prý anonymně seřazuje a vyhodnocuje ve vztahu k jedné ze sedmi základních emocí.

Výsledky je pak možné porovnat s tím, jak uživatelé reagovali na konkurenční kampaně, nebo je také demograficky roztřídit. K dispozici je dokonce i demo, v němž si můžete sami vše vyzkoušet.

Zdroj: TZ IBM
reklama
reklama